Προς το περιεχόμενο

Αυτοκίνητο 20ετίας ως καθημερινό


Byron_91

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο καθένας περιγράφει τις δικές του ανάγκες.

Ισχύει σε κάθε περίπτωση, ότι είναι καινούργιο είναι καλύτερο από παλιό.

Καινούργιο μηχανάκι καλύτερο από παλιό, καινούργιο xbox καλύτερο από παλιό, καινούργιο αυτοκίνητο καλύτερο από παλιό, καινούργιο σπίτι καλύτερο από παλιό.

Το θέμα δεν είναι να πάρουμε καινούργιο, το θέμα είναι πάρουμε αυτό που μπορούμε να συντηρήσουμε και να είναι στις οικονομικές  δυνατότητές μας.

Πχ εγώ δεν μπορώ να αγοράσω σπίτι 200τμ, κάποιος άλλος μπορεί. Εγώ δεν μπορώ να πάρω αυτοκίνητο 2.000κ.ε, γιατί δεν είναι μόνο το κόστος αγοράς αλλά και διατήρησης που πολλοί το ξεχνάμε.

Κάποιος άλλος μπορεί. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Επίσης, λέμε οτι έχω αυτοκίνητο παλιό και όταν αρχίσει να ζητάει τότε θα το αλλάξω. Να ρωτήσω εγώ κάτι.

πχ εχω αυτοκίνητο 20ετίας, του κάνω τα σέρβις του, του αλλάζω λάστιχα αμορτισέρ κλπ γενικά πάει καλά. Και αρχίζει μηχανικά και βγάζει κάθε χρόνο πχ βλάβη (τυχαίο νούμερο) 2.000,00€. Γιατί να το δώσω; Τα 25.000,00 που θα χρειαστώ για καινούριο, θα με πάει σε σέρβις άλλα 12 χρόνια. 

Τι θέλω να πω.

Τα 25 έτη είναι πολλά για όλα τα πράγματα όση συντήρηση και να κάνεις, απλά πρέπει να αγοράζουμε πράγματα που μπορούμε να τα κρατήσουμε για τόσα χρόνια.

Τέλος πάντων εκφράζω προσωπική άποψη και δεν θέλω να πείσω κάποιον να κάνει το οτιδήποτε.

 

Επεξ/σία από @pnea1973
  • Like 4
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 285
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Rpanagos είπε

Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα αυτό;

Τι εννοείς;

Καθημερινά τα ελάχιστα χιλιόμετρα που γινονται λόγω εργασίας της γυναίκας μου ειναι 170.

Συνολο μόνο για εργασία και όχι λοιπές μετακινήσεις επαρχίας στον χρόνο κατ ελάχιστο 30.000χλμ.

Με μια οικονομική μέση κατανάλωση καυσίμου 5.5-6.0lt/100km και την μεση διαφορά κόστους υγραερίου-βενζίνης στα 0.9€/lt και υγραερίου-diesel στα 0.7€/lt έχουμε:

30.000 /100 x 5.5 x 0.9 = 1500€ εξοικονομηση ανά ετος

30.000 /100 x5.5 x 0.7 = 1200€ εξοικονόμηση ανά ετος

Αυτά κατ ελάχιστο και μόνο για τις ανάγκες εργασίας χωρίς να υπολογίσεις προσωπικές μετακινήσεις.

Οπότε 5 χρόνια x 1500 = 7500€ (=κόστος αγοράς αυτοκινήτου)

Σε σύγκριση με diesel είναι 6. 2 χρόνια x 1200 = 7500€.

Οποτε στα 5 χρόνια έχω κάνει απόσβεση του συνόλου του κόστους αγορας του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου (7ετιας με υγραέριο και 140.000 χιλιόμετρα και πολύ καλή κατασταση) συγκριτικά με ένα καινούργιο με καύσιμο βενζίνη (ή 6.2 χρόνια σε σύγκριση με καινούργιο diesel).   Μετα και να το βάψω μπλε και να το πετάξω στην θάλασσα δεν πειράζει (που λέει ο λόγος)

Μετά από 5 χρόνια το μεταχειρισμένο που αγόρασα 7.500 ευρώ θα έχει 140.000 + 5x30.000 = 280.000χλμ. Το καινούργιο μετά απο τα ίδια χρονια χρήσης θα έχει 150.000χλμ και θα έχει χάσει το 50% της αξίας του σίγουρα.

Με καθαρα οικονομικους λόγους και υπολογισμούς δεν βλεπω τον λόγο να ειχα αγορασει καινουργιο.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Καθημερινά τα ελάχιστα χιλιόμετρα που γινονται λόγω εργασίας της γυναίκας μου ειναι 170.

Συνολο μόνο για εργασία και όχι λοιπές μετακινήσεις επαρχίας στον χρόνο κατ ελάχιστο 30.000χλμ.

Με μια οικονομική μέση κατανάλωση καυσίμου 5.5-6.0lt/100km και την μεση διαφορά κόστους υγραερίου στα 0.9€/lt και diesel στα 0.7€/lt έχουμε:

30.000 /100 x 5.5 x 0.9 = 1500€ εξοικονομηση ανά ετος

30.000 /100 x5.5 x 0.7 = 1200€ εξοικονόμηση ανά ετος

Αυτά κατ ελάχιστο και μόνο για τις ανάγκες εργασίας χωρίς να υπολογίσεις προσωπικές μετακινήσεις.

Οπότε 5 χρόνια x 1500 = 7500€ (=κόστος αγοράς αυτοκινήτου)

Σε σύγκριση με diesel είναι 6. 2 χρόνια x 1200 = 7500€.

Οποτε στα 5 χρόνια έχω κάνει απόσβεση του συνόλου του κόστους αφορας του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου (7ετιας με υγραέριο και 140.000 χιλιόμετρα) συγκριτικά με ένα καινούργιο με καύσιμο βενζίνη (ή 6.2 χρόνια σε σύγκριση με καινούργιο diesel).   Μετα και να το βάψω μπλε και να το πετάξω στην θάλασσα δεν πειράζει (που λέει ο λόγος)

Μετά από 5 χρόνια το μεταχειρισμένο των 7.500 ευρώ θα έχει 140.000 + 5x30.000 = 280.000χλμ. Το καινούργιο θα έχει 150.000χλμ και θα έχει χάσει το 50% της αξίας του σίγουρα.

Οκ

Κατάλαβα τι εννοείς.

Άρα με λίγα λόγια λες ότι η αγορά μεταχειρισμένου είναι από όλες τις απόψεις καλύτερη.

Θα συμφωνήσω!

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοειται το κρατας. Μη νομιζεις οτι κ τα καινουρια δεν ειναι κουβαδακια. Δινεις ενα 20ρικο κ παιρνεις μια πλαστικουρα μια φτηνια μια κακομοιρια που απλα ειναι ησυχο εχει καινουρια πατακια κ καθισματα οκ.Αξιζει?Μη νομιζεις επισης οτι θα βγαλει 22 χρονια οσο εχεις τωρα αυτο. 

Για μενα η καλυτερη vfm αγορα ειναι μεταχειρισμενο λιγων ετων,που θα κανεις ερευνα  για τις βλαβες του μοντελου,το ιστορικο του ειδικα κ γενικα. Θα γλυτωσεις πολυ απο την υπεραξια του μαρκετινγκ που εχει παραφουσκωσει τις τιμες και αναλογα το μπατζετ μπορεις να παρεις "περισσοτερο" αμαξι αποτι ενα καινουριο ανεβαινοντας κατηγορια.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, magicnumbers είπε

Εννοειται το κρατας. Μη νομιζεις οτι κ τα καινουρια δεν ειναι κουβαδακια. Δινεις ενα 20ρικο κ παιρνεις μια πλαστικουρα μια φτηνια μια κακομοιρια που απλα ειναι ησυχο εχει καινουρια πατακια κ καθισματα οκ.Αξιζει?Μη νομιζεις επισης οτι θα βγαλει 22 χρονια οσο εχεις τωρα αυτο. 

Για μενα η καλυτερη vfm αγορα ειναι μεταχειρισμενο λιγων ετων,που θα κανεις ερευνα  για τις βλαβες του μοντελου,το ιστορικο του ειδικα κ γενικα. Θα γλυτωσεις πολυ απο την υπεραξια του μαρκετινγκ που εχει παραφουσκωσει τις τιμες και αναλογα το μπατζετ μπορεις να παρεις "περισσοτερο" αμαξι αποτι ενα καινουριο ανεβαινοντας κατηγορια.

το λέτε και το ξαναλέτε....έχετε δει που έχουν ανέβει οι τιμές των μεταχειρισμένων?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, dtk-386 είπε

το λέτε και το ξαναλέτε....έχετε δει που έχουν ανέβει οι τιμές των μεταχειρισμένων?

ναι , συνεχίζουν να είναι φθηνότερα απο καινούρια

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, dtk-386 είπε

το λέτε και το ξαναλέτε....έχετε δει που έχουν ανέβει οι τιμές των μεταχειρισμένων?

Και? Ποιων μεταχειρισμενων? Τι ψαχνεις κ δε βρισκεις ας πουμε? Γιατι το να παρεις καινουριο σιγουρα ειναι η μεγαλυτερη σπαταλη χρηματων,εκτος κ αν τα εχεις. Σαν αγορα παντως ειναι πλεον ασυμφορη ενα 30-40% του ποσου το πετας κατευθειαν στα σκουπιδια. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, magicnumbers είπε

Και? Ποιων μεταχειρισμενων? Τι ψαχνεις κ δε βρισκεις ας πουμε? Γιατι το να παρεις καινουριο σιγουρα ειναι η μεγαλυτερη σπαταλη χρηματων,εκτος κ αν τα εχεις. Σαν αγορα παντως ειναι πλεον ασυμφορη ενα 30-40% του ποσου το πετας κατευθειαν στα σκουπιδια. 

Τι εννοείς "κατευθείαν";

Μετά από ποσο χρόνο χάνει το 40% της αξίας του;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, korakios είπε

ναι , συνεχίζουν να είναι φθηνότερα απο καινούρια

Ναι με το ρίσκο να πάρεις λεμόνι σε φθορές, με το ρίσκο να αγοράσεις από λιζιγκ ξεσκισμένο, με το ρίσκο να πάρεις από εισαγωγή με +100Κ χλμ κρυμμένα και βέβαια θα αγοράσεις με ένα σεβαστό ποσό ένα αυτοκίνητο που δεν ξέρεις τι μπορεί να σου βγάλει στο μέλλον μιας και θα έχει ήδη 80-100Κ χλμ ήδη στην πλάτη του.

13 λεπτά πριν, magicnumbers είπε

Και? Ποιων μεταχειρισμενων? Τι ψαχνεις κ δε βρισκεις ας πουμε? Γιατι το να παρεις καινουριο σιγουρα ειναι η μεγαλυτερη σπαταλη χρηματων,εκτος κ αν τα εχεις. Σαν αγορα παντως ειναι πλεον ασυμφορη ενα 30-40% του ποσου το πετας κατευθειαν στα σκουπιδια. 

Δεν ισχύει το ποσοστό που λες. Με τις αναμονές που υπάρχουν και την ζήτηση ένα καινούριο δεν χάνει τόσο. Εχετε μείνει στις εποχές προ covid.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, @pnea1973 είπε

Εμένα πάντως το αυτοκίνητο μου το κρατάνε όσο το πήρα πριν 4 χρόνια για να πάρω καινούργιο. 

Eγω τα ξέρω. Στους από πάνω πές τα που έχουν μείνει στο 2005.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Εμένα πάντως το αυτοκίνητο μου το κρατάνε όσο το πήρα πριν 4 χρόνια για να πάρω καινούργιο. 

Απο αυτους που το αγορασες,γιατι θελουν την πωληση του καινουργιου προφανως .Σε ιδιωτη η εμπορα εξω εχασες....Παιζει δε πριν 4 χρονια να ηταν φτηνότερο..

Επεξ/σία από filipprin
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

διαβάζω κάτι απόψεις εξωφρενικές. το δε ύφος, στο επίπεδο μαθητών γυμνασίου το περισσότερο, παρά σε ενήλικες΄. αν δεν εισαι Α τότε είσαι Β. 

1) για να μπεί κάποιος σε αυτή τη σελίδα μπορεί να μπεί και μέσω λάπτοπ. δε χρειάζεται μέχρι σήμερα smartphone ντε και καλά για να μπείς σε μια σελίδα και να γράψεις την άποψη σου

2)την επιρροή του smartphone στον τρόπο σκέψης των νέων το βλέπεις έξω όταν κυκλοφορείς. νέοι γέροι παιδιά κάθονται σε ένα τραπέζι και κοιτάνε τις οθόνες τους. ο δε τρόπος επικοινωνίας τραγικός. μια πρόταση με υποκείμενο ρήμα αντικείμενο δε μπορουν να αρθρώσουν. φυσικά θα "πεταχτούν" οι γνωστοί να μας πουνε πώς το σμαρτφον είναι το σουπερ ντουπερ εργαλείο. να σημειώσω οτι και εγώ σμαρτφον έχω

3)όσον αφορά το αυτοκινητο. φαντάζομαι ότι όλη η συζήτηση εδώ και πόσες σελίδες ειναι γιατι δεν υπάρχει "σάλιο" να αγοράσεις ενα πιο καινούριο αυτοκίνητο αλλιώς δε θα καθόσουν εδώ μεσα να αναλώνεις το χρόνο σου για να ζητάς γνώμη.

αντικειμενικά όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο σε θέμα χρημάτων. πριν χρόνια ήμουν και εγώ στη θέση σου, είχα ένα γκολφάκι 20ετίας κληρονομιά από δικό μου άτομο για να μπορώ να πηγαίνω στη θλιβερή δουλειά μου των 800 ευρώ. και εγώ σαν εσένα ήμουν τυπικότατος στις υποχρεώσεις μου, ενημερωνόμουν τι χρειαζοταν να αλλαχτεί και να μπορώ να πηγαινω να βγάζω το ψωμι μου να πληρώσω ενοικιο, δεκο, σουπερμαρκετ και αν μείνει κανενα φράγκο να παω μια βολτα με τη γυναίκα μου σε μια καφετερια στα ορθια να πιουμε ενα καφε και να γυρισουμε σπίτι. να ανοιξουμε την TV και να φάμε τις τρομοειδήσεις σχετικά πώς φταίω εγώ με τα 800-1000 ευρώ το μήνα για την κατάντια της χώρας και για το πώς δεν έρχονται επενδύσεις. μιά μέρα και εγω  σηκώθηκα και εφυγα εξω. βαρέθηκα, κουράστηκα. περνούσε η ζωή μου από μπροστά μου και βηματα ουσιαστικα δεν εκανα.όταν έπιασα το πρώτο μισθο εξω ξερεις ποιο ηταν το πρώτο πράγμα που έκανα; έδωσα δρόμο στο σαραβαλο που είχα. ουτε καν να το πουλησω. πήγε ανακύκλωση με συνοπτικές διαδικασίες. ρισκαρα εγω τη ζωη μου, δε θα ρισκαρω κανενος αλλου τη ζωή για 1000 ευρώ. για την εποχή του ήταν πολύ καλό αυτοκίνητο, ακόμα κυκλοφορεί στους δρόμους αλλα΄δεν παύει να είναι παλιο αυτοκίνητο. δε φταίει το παλιο αυτοκινητο. φταίνε οι συνθηκες διαβίωσης μας που δεν μας επιτρεπουν να παρουμε ενα πιο καινουριο αυτοκίνητο.

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Εμένα πάντως το αυτοκίνητο μου το κρατάνε όσο το πήρα πριν 4 χρόνια για να πάρω καινούργιο. 

Αυτό είναι άλλη ιστορία για δύο λόγους:

1) Το 2020 που εσύ αγόρασες τα αυτοκίνητα ήταν αρκετά φθηνότερα.

2) Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων δεν έχει ομαλοποιηθεί πλήρως και δεν έχει φθάσει στα επίπεδα προ covid εποχων.

Δεν σημαίνει πως πχ το 2028 θα πουλάς το αυτοκινητο που πήρες φέτος στην τιμή του 2024.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...