Ntinlanden Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 5 Φεβρουαρίου 2022 https://m.imdb.com/title/tt7984734/ Παιζει και ο Robert Pattinson. Μονο και μονο αξιζει να την δει κάποιος για τη επική φωτογραφία, φωτισμό κλπ και την ατμοσφαιρηλα που έχει. Προσωπικά σαν ταινία δεν με τρέλανε πάντως..
stratigos24 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) «-Πόσο συμβάλει η επεξεργασια στο αποτελεσμα των εικόνων σου; -Μένω πάντα στη στιγμή του κλικ με ρυθμίσεις έντονου κοντραστ στην κάμερα και δεν παρεμβαίνω μετά. Ότι πήρα, πηρα. Ούτε καν κροπάρω τα καρέ μου.» Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μια παρουσίαση - μίνι συνέντευξη ενός φωτογράφου (mr nowhere) στο site photoeidolo. https://drive.google.com/file/d/1sIDwOz9W_kUmwb78wAX3qelB_uaoGGo5/view?usp=sharing Έψαξα λίγο τον φωτογράφο (μου άρεσαν πολύ οι εικόνες του) και διαβάζοντας το παραπάνω μου έκανε εντύπωση και θα ήθελα να το συζητήσω. Αναφερει (αν κατάλαβα καλά) πως ότι πήρε το πήρε την στιγμή του κλικ και από εκεί και πέρα καμία παρέμβαση στις φωτογραφίες του. Ωραια. Παμε λοιπόν. Σε αυτήν εδώ πχ.. πως είναι τόσο αχνό το φόντο και τόσο έντονο το μπροστά μέρος; Είχε ομίχλη και το κατάφερε ή χρησιμοποιεί κάποια άλλη τεχνική; ή εδώ ας πούμε: Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από stratigos24 1
and_64 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ή manual ρυθμίσεις ή εχει υπερφωτίσει τεχνητά πχ σποτ φωτομέτρηση σε φωτεινο σημειο->recompose->click Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από and_64 2
pifilos Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Δεν ξέρω τι μηχανή χρησιμοποιεί και δεν ξέρω τι βαθμό παραμετροποίησης έχουν οι άλλες εταιρίες (για τα jpeg αρχεία εννοώ, υποθέτω πως τέτοια χρησιμοποιεί αφού δεν επεξεργάζεται κάτι) αλλά μου ήρθαν στο μυαλό τα παρακάτω 2 set ρυθμίσεων για fujifilm που δεν είναι τόσο έντονα βέβαια ωστόσο δεν είναι και στο τέρμα οι ρυθμίσεις τους. Φαντάζομαι όμως πως μεγάλο ρόλο παίζουν και οι εκάστοτε συνθήκες. https://fujixweekly.com/2021/12/11/fujifilm-x-h1-x-trans-iii-film-simulation-recipe-ilford-xp2-super-400/ https://fujixweekly.com/2018/12/01/my-fujifilm-x100f-ilford-hp5-plus-film-simulation-recipe/ Βάζω jpeg αρχεία όπως βγήκαν χρησιμοποιώντας το hp5 προφιλ (recipe για όποιον έχει ασχοληθεί με fujifilm) που δεν έχω κάνει ούτε crop περιστροφή κλπ. Τ Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από pifilos 5
stratigos24 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ευχαριστω για τις απαντήσεις. Θα τις σκεφτώ και θα γράψω πάλι. Στην συνέντευξη αναφέρει και το παρακάτω: Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από stratigos24
pifilos Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 8 ώρες πριν, stratigos24 είπε Ευχαριστω για τις απαντήσεις. Θα τις σκεφτώ και θα γράψω πάλι. Στην συνέντευξη αναφέρει και το παρακάτω· Το είδα και εγώ. Για να έχει πάντως +3 compensation ή μέσω χαμηλής ταχύτητας κλείστρου π.χ. σίγουρα επιτρέπεται μέσω μηχανής μια πιο ιδιαίτερη διαχείρηση των σκιών αλλιώς δε νομίζω να γίνεται να βγούν τέτοιες αντιθέσεις. EDIT : Επίσης ίσως χρησιμοποιεί κάποιο χρωματικό φίλτρο μπροστά αν δεν έχει την επίλογη η ίδια η μηχανή ανάλογα με τη σκηνή. Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από pifilos 3
babisskg Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 5 ώρες πριν, stratigos24 είπε «-Πόσο συμβάλει η επεξεργασια στο αποτελεσμα των εικόνων σου; -Μένω πάντα στη στιγμή του κλικ με ρυθμίσεις έντονου κοντραστ στην κάμερα και δεν παρεμβαίνω μετά. Ότι πήρα, πηρα. Ούτε καν κροπάρω τα καρέ μου.» Το παραπάνω είναι απόσπασμα από μια παρουσίαση - μίνι συνέντευξη ενός φωτογράφου (mr nowhere) στο site photoeidolo. https://drive.google.com/file/d/1sIDwOz9W_kUmwb78wAX3qelB_uaoGGo5/view?usp=sharing Έψαξα λίγο τον φωτογράφο (μου άρεσαν πολύ οι εικόνες του) και διαβάζοντας το παραπάνω μου έκανε εντύπωση και θα ήθελα να το συζητήσω. Αναφερει (αν κατάλαβα καλά) πως ότι πήρε το πήρε την στιγμή του κλικ και από εκεί και πέρα καμία παρέμβαση στις φωτογραφίες του. Ωραια. Παμε λοιπόν. Σε αυτήν εδώ πχ.. πως είναι τόσο αχνό το φόντο και τόσο έντονο το μπροστά μέρος; Είχε ομίχλη και το κατάφερε ή χρησιμοποιεί κάποια άλλη τεχνική; ή εδώ ας πούμε: Αν και είμαι της ίδιας άποψης περί μη επεξεργασίας , οι λόγοι δεν είναι της παρούσης , χωρίς να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες από τον ίδιο γύρω από τον εξοπλισμό του , αλλά και κάποιες ρυθμίσεις που χρησιμοποιεί τα συμπεράσματα είναι δύσκολα . Πολλές μηχανές συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά , οπότε πιθανόν είναι πολύ εξοικειωμένος με ότι χρησιμοποιεί και το έχει φέρει στα αισθητικά του μέτρα . Ακόμη και αισθητήρες ( τύπος ) συμπεριφέρονται διαφορετικά κάτω από το ίδιο σετ τυπικών ρυθμίσεων . Η παρακάτω εικόνα είναι υποφωτισμένη κατά 2 στοπ στην D1 χωρίς κάτι άλλο . Κάποιος μπορεί να την εκλάβει ως ξεπλυμένη η υπερφωτισμένη . Οι φωτογραφίες του , μου θυμίζουν τον τρόπο που αντιδράει ο αισθητήρας της Sigma στο φως . Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από babisskg 1
m4is Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής; 2
pifilos Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 19 λεπτά πριν, m4is είπε Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής; Προσωπικά και τις παραπάνω του nowhere_mr που ανέβασε ο stratigos24 εγώ επεξεργασμένες τις θεωρώ αφού εκτιμώ πως υπάρχει παραμετροποίηση εντός μηχανής στις επιλογές των jpeg αρχείων. Γενικότερα οποιαδήποτε jpeg είναι έτσι και αλλιώς επεξεργασμένα αφού η μηχανή αποφάσισε πως να κατανείμει π.χ. την τονικότητα σε κάποιο χρώμα, το πόσο έντονη θα είναι η σκιά κλπ. Οπότε για μένα δεν υπάρχει διαφοροποίηση. Απλώς στη μια περίπτωση την απόφαση την παίρνει η μηχανή, στην άλλη ο χρήστης μέσω προγράμματος. Ωστόσο, ο λόγος που ενίοτε πειραματίζομαι με συγκεκριμένα προφιλ όπως τα παραπάνω που έβαλα στα links είναι καθαρά η ευχαρίστηση του να βλέπω ψιλοέτοιμη μια εικόνα όπως θα ήθελα εγώ να τη φτιάξω και σπίτι μετά. Συνήθως βέβαια δεν πετυχαίνει Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από pifilos 4
babisskg Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 29 λεπτά πριν, m4is είπε Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής; Σαφέστατα το λογισμικό της μηχανής επιφέρει αλλαγές , εξαιρείται το raw αρχείο που φέρει βέβαια κι' αυτό το exif data κατ' ελάχιστον . Σε ότι αφορά τα αρχεία jpeg και την όποια παραμετροποίηση επιφέρουν σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις και προτιμήσεις , πιστεύω πως δεν πρέπει να θεωρηθεί post processing , αφού μιλάμε για αναγκαίο κακό . Εννοείται πως αν πάμε πιο μέσα , ακόμη και η μείωση του sharpness κατά τις προτιμήσεις του καθενός , μπορεί να θεωρηθεί επέμβαση . Όμως η εκ των υστέρων επέμβαση στο αρχείο με πρόγραμμα επεξεργασίας , μειώνει πέρα από το αναμενόμενο τον χαρακτήρα της πρώτης λήψης , με τις όποιες αδυναμίες της . Μάλιστα αυτό το beautify ( έτσι το χαρακτηρίζω ) απομακρύνει την αναζήτηση για μία " σωστή " εξ' αρχής λήψη και έβαλα το σωστή σε εισαγωγικά για ευνόητους λόγους . Αν προτιμάει κάποιος , μπορεί να το ερμηνεύσει σαν τεμπελιά , αφού κάλλιστα μπορεί να τραβάει ότι και όπως ναναι ( σχεδόν ) , ενώ στην συνέχεια μπορεί να διορθώσει , να βελτιώσει τα τυχόν κακώς κείμενα σε βαθμό που να μην θυμάται ούτε ο ίδιος πως ξεκίνησε . Ίσως να μην έχει πλέον νόημα να δούμε ούτε το ιστορικό αλλαγών στο πρόγραμμα . ΙΣΩΣ , αν κάποιος μας έβαζε δίπλα δίπλα την αρχική λήψη μαζί με το επεξεργασμένο αρχείο ....... 2 λεπτά πριν, babisskg είπε Σαφέστατα το λογισμικό της μηχανής επιφέρει αλλαγές , εξαιρείται το raw αρχείο που φέρει βέβαια κι' αυτό το exif data κατ' ελάχιστον . Σε ότι αφορά τα αρχεία jpeg και την όποια παραμετροποίηση επιφέρουν σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις και προτιμήσεις , πιστεύω πως δεν πρέπει να θεωρηθεί post processing , αφού μιλάμε για αναγκαίο κακό . Εννοείται πως αν πάμε πιο μέσα , ακόμη και η μείωση του sharpness κατά τις προτιμήσεις του καθενός , μπορεί να θεωρηθεί επέμβαση . Όμως η εκ των υστέρων επέμβαση στο αρχείο με πρόγραμμα επεξεργασίας , μειώνει πέρα από το αναμενόμενο τον χαρακτήρα της πρώτης λήψης , με τις όποιες αδυναμίες της . Μάλιστα αυτό το beautify ( έτσι το χαρακτηρίζω ) απομακρύνει την αναζήτηση για μία " σωστή " εξ' αρχής λήψη και έβαλα το σωστή σε εισαγωγικά για ευνόητους λόγους . Αν προτιμάει κάποιος , μπορεί να το ερμηνεύσει σαν τεμπελιά , αφού κάλλιστα μπορεί να τραβάει ότι και όπως ναναι ( σχεδόν ) , ενώ στην συνέχεια μπορεί να διορθώσει , να βελτιώσει τα τυχόν κακώς κείμενα σε βαθμό που να μην θυμάται ούτε ο ίδιος πως ξεκίνησε . Ίσως να μην έχει πλέον νόημα να δούμε ούτε το ιστορικό αλλαγών στο πρόγραμμα . ΙΣΩΣ , αν κάποιος μας έβαζε δίπλα δίπλα την αρχική λήψη μαζί με το επεξεργασμένο αρχείο ....... Ποιός ο λόγος δλδ να κάθομαι να ψάχνω αν μιά μηχανή , είναι πιο κοντά στις αισθητικές μου χρωματικές και οπτικές προτιμήσεις , ποιός ο λόγος να προτιμώ CCD αισθητήρα κλπ , αν μπορώ να φέρω τα πράγματα εκεί που θέλω , με κατάλληλη επεξεργασία σε κάποιο λογισμικό . Ακόμη και ποιός ο λόγος να κουβαλάω μηχανή ίσως ? 1
m4is Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Πιο πολύ αναφέρομαι στην λήψη μίας φωτογραφίας με ρυθμίσεις βασικών παραμέτρων (exposure, WB, κτλ) έτσι ώστε πχ το φως του ήλιου που δύει να φαίνεται πιο κόκκινο στα σύννεφα από ότι είναι στην πραγματικότητα. Ίσως τελικά δεν διαφέρει ιδιαίτερα αν καταφέρει κανείς το ίδιο χρώμα στα σύννεφα μέσω κάποιου λογισμικού στο PC. Να πούμε εδώ ότι πρωταρχικός στόχος ενός hobi-στα φωτογράφου είναι να ικανοποιείται πρώτα ο ίδιος από την φωτογραφία που τράβηξε και επεξεργάστηκε. Ο προβληματισμός μου είναι το τι κάνει μία φωτογραφία να ξεχωρίζει στο μάτι του καθενός και το δικό μου. Είναι η έντονη κόκκινη απόχρωση στα σύννεφα, ή το καλά μελετημένο κάδρο; Ίσως τελικά, όσο λιγότερο επεξεργάζεται κάποιος τις φωτογραφίες του τόσο να αποκτά το κίνητρο για καλύτερο καδράρισμα. 3
Dr_73 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Κάποιες φορές, τα προγράμματα επεξεργασίας, μπορεί να μας παρασύρουν σε υπερβολές. Δεν είναι κακό αυτό . Είναι σημαντικό όμως να μπορούμε να αντιλαμβανόμαστε πως θα ήταν μια αληθινή φωτογραφία, με φιλμ και τι είναι αποτέλεσμα του λογισμικού. Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από Dr_73 2
pifilos Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Σεβόμενος την άποψη του Μπάμπη θα πω πως είμαι στην απέναντι ακριβώς μεριά. Αντιμετωπίζω τις μηχανές σαν ατελή μηχανήματα που δύσκολα θα μου δώσουν εξαρχής αυτό που θέλω - περιμένω, οπότε θα εκμεταλλευτώ αυτό που μπορούν να δώσουν μέσω επεξεργασίας. Ωστόσο, κάποιες που θα τύχει να μη χρειαστεί επεξεργασία δεν έχω και παράπονο. Βέβαια έχει σημασία τι ορίζει ο καθένας σαν επεξεργασία. Το να πετάξω τον γαλαξία πάνω από την Αθήνα, η να αλλάξω ουρανό με αποτέλεσμα να υπάρχουν ουσιαστικά δύο ήλιοι με σκιές αλλού για αλλού π.χ. για μένα δεν είναι επεξεργασία... (Και το έχω δει αυτό και από επαγγελματίες φωτογράφους γάμου π.χ. εκτός αν είναι για να ικανοποιήσουν πελάτες ποιος ξέρει) Όσο για το τι ξεχωρίζει ναι πιστεύω και εγώ πως είναι υποκειμενικό. Μπορεί να είναι κάποια γεωμετρία ή κάποιο χρώμα. Όχι βέβαια πως δεν υπάρχουν φωτογραφίες που είναι (σχεδόν) αντικειμενικά ωραίες. Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από pifilos 2
Ntinlanden Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, m4is είπε Καλημέρα, όσον αφορά την επεξεργασία των φωτογραφιών, θεωρείτε ότι είναι "επεξεργασία" οτιδήποτε κάνει την φωτογραφία να αποκλίνει από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας ή όχι; Δλδ, τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την επεξεργασία μίας φωτογραφίας με λογισμικό στο PC σε σχέση με το να κάνω πχ underexpose μία φώτο μέσω της μηχανής; +1 Το ιδιο θεωρώ και εγώ.. Επεξεργασία είναι και αυτο, απο το jpeg engine της κάθε μηχανής και των εκάστοτε ρυθμίσεων/προφιλ/σκηνη κλπ που εχει επιλεξει ο φωτογράφος.. Οποιοδήποτε jpeg, οχι μονο αυτα του παραδειγματος.. Οτι δηλ θα επερνε, μαλλον και ακομα καλύτερα, γιατι εχει όλη τη πληροφορία του αρχείου (raw) και το βασικο, η μηχανή δεν είναι άνθρωπος ουτε μπορεί να γίνει δημιουργική γιατί δεν ξέρει (λογικό) ποιο θέλει να είναι ακριβώς το τελικο αποτέλεσμα, οπως το φαντάστηκε και το ήθελε ο δημιουργός.. Αρα το "εγω δεν επεξεργαζομαι τις φωτογραφίες μου" του παραπάνω (εξαιρετικού) φωτογράφου για εμενα δεν υφίσταται.. Σε όποιο βαθμό και να το εννοεί. Επεξεργασμενες είναι, απλά απο την κάμερα.. Καντω εσύ καλύτερα και ακριβώς οπως θέλεις εσυ κατ εμέ.. 🙂 48 λεπτά πριν, pifilos είπε Σεβόμενος την άποψη του Μπάμπη θα πω πως είμαι στην απέναντι ακριβώς μεριά. Αντιμετωπίζω τις μηχανές σαν ατελή μηχανήματα που δύσκολα θα μου δώσουν εξαρχής αυτό που θέλω - περιμένω, οπότε θα εκμεταλλευτώ αυτό που μπορούν να δώσουν μέσω επεξεργασίας. Ωστόσο, κάποιες που θα τύχει να μη χρειαστεί επεξεργασία δεν έχω και παράπονο. Βέβαια έχει σημασία τι ορίζει ο καθένας σαν επεξεργασία. Το να πετάξω τον γαλαξία πάνω από την Αθήνα, η να αλλάξω ουρανό με αποτέλεσμα να υπάρχουν ουσιαστικά δύο ήλιοι με σκιές αλλού για αλλού π.χ. για μένα δεν είναι επεξεργασία... (Και το έχω δει αυτό και από επαγγελματίες φωτογράφους γάμου π.χ. εκτός αν είναι για να ικανοποιήσουν πελάτες ποιος ξέρει) Όσο για το τι ξεχωρίζει ναι πιστεύω και εγώ πως είναι υποκειμενικό. Μπορεί να είναι κάποια γεωμετρία ή κάποιο χρώμα. Όχι βέβαια πως δεν υπάρχουν φωτογραφίες που είναι (σχεδόν) αντικειμενικά ωραίες. Συμφωνω σε όλα. Και να προσθέσω οτι ποτέ η φωτογραφία δεν τελειώνε στο κλικ αλλα στην εμφάνιση. Εκει ολοκληρώνεται. Απο την επόχη του φιλμ εννοω. Αυτο κανουμε και τώρα απλα στο pc μας.. Και ολο αυτο συμβάλει στο τελικό στυλ, χαρακτηριστικά και γούστα του καθενός! Μην παρεξηγηθώ, δεν εννοω το ελα μωρε θα το φτιαξω στο photoshop.. Οχι, ξεκάθαρα θέλουμε το οσο δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα και αυτο που φανταστηκαμε απο τη ληψη μας.. Garbage in garbage out αλλιώς.... Επεξ/σία 8 Φεβρουαρίου 2022 από Ntinlanden 1
m4is Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2022 Η υποκειμενικότητα του τι ξεχωρίζει ο καθένας στις φωτογραφίες που του αρέσουν είναι και ο λόγος για τον οποίο θέτω το ερώτημα. Ως προβληματισμό προς βελτίωση των φωτογραφιών μας. Προσωπικά εκτιμώ την επεξεργασία που αναδεικνύει ήπια ένα καλό καδράρισμα. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα