Προς το περιεχόμενο

DSLR vs smartphone III


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Η φωτογραφική μηχανή έχει μια και μόνο αποστολή: να βγάζει φωτογραφίες. Συνεπώς, οφείλει να είναι καλύτερη από ένα κινητό, ακόμα και στο Auto. Δε βλέπω που το κακό να γίνεται έτσι μια σύγκριση. Από την άλλη, αν κάποιος πιστεύει ότι στις δεδομένες συνθήκες η φωτογραφία θα μπορούσε να βγει καλύτερα με κάποιες άλλες ρυθμίσεις, μπορεί να το υποδείξει. Το σύστημα εστίασης, στη φωτογραφία του παραδείγματος δε θα έπρεπε να είχε κάποια δυσκολία με το θέμα ακόμα και στο Auto.

Θα μπορούσε πάντως το ριμάδι το auto να επιλέξει f2 αντί για 2.8 ώστε να ρίξει το iso στο 3200 αντί για 6400. Δεν είναι πανάκεια ότι η φωτογραφική μηχανή θα βγάλει σε auto καλύτερη φωτογραφία από το κινητό, αν επιλέξει ότι να ναι ρυθμίσεις μπορεί να βγει χειρότερη η φωτογραφία. Εδώ ας πούμε πιο λογικό θα ήταν 1/40 f2 iso 3200 από τα 1/40 f2,8 iso 6400 που επέλεξε η μηχανή. Όχι;;;

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

19 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Θα μπορούσε πάντως το ριμάδι το auto να επιλέξει f2 αντί για 2.8 ώστε να ρίξει το iso στο 3200 αντί για 6400. Δεν είναι πανάκεια ότι η φωτογραφική μηχανή θα βγάλει σε auto καλύτερη φωτογραφία από το κινητό, αν επιλέξει ότι να ναι ρυθμίσεις μπορεί να βγει χειρότερη η φωτογραφία. Εδώ ας πούμε πιο λογικό θα ήταν 1/40 f2 iso 3200 από τα 1/40 f2,8 iso 6400 που επέλεξε η μηχανή. Όχι;;;

Σωστά, αλλά αν η μηχανή που είναι dedicated φωτογραφικό εργαλείο είναι να επιλέγει άστοχες ρυθμίσεις, τότε τι θα έπρεπε να επιλέγει το κινητό; Αν το κινητό κάνει καλύτερη δουλειά σε αυτό, τότε υπάρχει ένα πλεονέκτημα εδώ που θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Κρατώ φυσικά τις επιφυλάξεις μου, γιατί εγώ - και συγχωρέστε μου τη δήλωση - θα πρέπει να προσπαθήσω πολύ για να βγάλω αυτό το χάλι, όχι με μια Canon Μ100 με τον 22άρη prime πάνω, αλλά με την Panasonic GM1 και τον κιτ φακό. Επειδή έχω δει τι μπορεί να κάνει ακόμα και μια Μ10 με τον κιτ φακό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Σωστά, αλλά αν η μηχανή που είναι dedicated φωτογραφικό εργαλείο είναι να επιλέγει άστοχες ρυθμίσεις, τότε τι θα έπρεπε να επιλέγει το κινητό; Αν το κινητό κάνει καλύτερη δουλειά σε αυτό, τότε υπάρχει ένα πλεονέκτημα εδώ που θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Κρατώ φυσικά τις επιφυλάξεις μου, γιατί εγώ - και συγχωρέστε μου τη δήλωση - θα πρέπει να προσπαθήσω πολύ για να βγάλω αυτό το χάλι, όχι με μια Canon Μ100 με τον 22άρη prime πάνω, αλλά με την Panasonic GM1 και τον κιτ φακό. Επειδή έχω δει τι μπορεί να κάνει ακόμα και μια Μ10 με τον κιτ φακό.

Εγώ επειδή αποφεύγω να κατεβάζω φωτογραφίες δεν μπορώ πάντα να δω πραγματικά τι βγαίνει. Αυτή που λες είναι πολύ κουνημένη; Πάντως ο κιτ φακός έχει και μια σταθεροποίηση μην ξεχνάμε. Βέβαια δεν είναι ποιοτικά ίδιος με τον 22άρη από όσα διαβάζω...

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Εγώ επειδή αποφεύγω να κατεβάζω φωτογραφίες δεν μπορώ πάντα να δω πραγματικά τι βγαίνει. Αυτή που λες είναι πολύ κουνημένη; Πάντως ο κιτ φακός έχει και μια σταθεροποίηση μην ξεχνάμε. Βέβαια δεν είναι ποιοτικά ίδιος με τον 22άρη από όσα διαβάζω...

Τον 22άρη δε τον έχω δουλέψει. Έχω δει άλλους prime σε Canon M10 και Μ50 (Hellios 44, Canon 50mm f1.8, Canon 85mm f1.8). Δηλαδή και φακοί και μηχανή χωρίς σταθεροποίηση και μάλιστα μεγαλύτερου εστιακού μήκους, που κάνει τη σταθεροποίηση πιο δύσκολη. Και είδα ότι στα χέρια του, εμπειρότερου από εμένα, αδερφού μου κάνουν απίστευτα πράγματα.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Τον 22άρη δε τον έχω δουλέψει. Έχω δει άλλους prime σε Canon M10 και Μ50 (Hellios 44, Canon 50mm f1.8, Canon 85mm f1.8). Δηλαδή και φακοί και μηχανή χωρίς σταθεροποίηση και μάλιστα μεγαλύτερου εστιακού μήκους, που κάνει τη σταθεροποίηση πιο δύσκολη. Και είδα ότι στα χέρια του, εμπειρότερου από εμένα αδερφού μου, κάνουν απίστευτα πράγματα.

Μήπως βρε συ να βάλεις και τον αδερφό σου εδώ μέσα να μας δώσει μερικά μαθήματα; Τα φώτα του! 🙂

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, dimoskoutr είπε

Μήπως βρε συ να βάλεις και τον αδερφό σου εδώ μέσα να μας δώσει μερικά μαθήματα; Τα φώτα του! 🙂

Δε θέλει να πέσει στο επίπεδό μου μάλλον 😋 . Είναι από αυτούς που πιο πολύ βγάζουν φωτογραφία παρά μιλούν γι' αυτή.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Δε θέλει να πέσει στο επίπεδό μου μάλλον 😋 . Είναι από αυτούς που πιο πολύ βγάζουν φωτογραφία παρά μιλούν γι' αυτή.

Εντάξει δεν θα μιλάει θα γράφει εδώ μόνο. Να μας δώσει λίγες από τις γνώσεις του. Πως γίνεται δηλαδή μια 1/40 f2 iso 3200 να την βγάλεις χάλια και πως την ίδια να την βγάλεις καλή;

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Εντάξει δεν θα μιλάει θα γράφει εδώ μόνο. Να μας δώσει λίγες από τις γνώσεις του. Πως γίνεται δηλαδή μια 1/40 f2 iso 3200 να την βγάλεις χάλια και πως την ίδια να την βγάλεις καλή;

Αυτά είναι βαθειά νερά. Πρέπει να ρωτήσεις τον nickolas.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dimoskoutr είπε

Εντάξει δεν θα μιλάει θα γράφει εδώ μόνο. Να μας δώσει λίγες από τις γνώσεις του. Πως γίνεται δηλαδή μια 1/40 f2 iso 3200 να την βγάλεις χάλια και πως την ίδια να την βγάλεις καλή;

Δεν έχω δει για ποιες φωτογραφίες μιλάτε, αλλά με 1/40 εύκολα βγαίνει κουνημένη αν δεν έχει σταθεροποίηση ο φακός ή η μηχανή. Και το f2 είναι αρκετά ρηχό ώστε να φαίνεται θολή αν δεν γίνει στο σωστό σημείο το focus. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Axelfc είπε

Δεν έχω δει για ποιες φωτογραφίες μιλάτε, αλλά με 1/40 εύκολα βγαίνει κουνημένη αν δεν έχει σταθεροποίηση ο φακός ή η μηχανή. Και το f2 είναι αρκετά ρηχό ώστε να φαίνεται θολή αν δεν γίνει στο σωστό σημείο το focus. 

Με φακό στα 22mm και το θέμα μακριά δεν είναι και τόσο δύσκολο να βγει σταθερή καιin focus θεωρώ. Μάλιστα στα 2.8 που βγήκε τελικά λιγότερο δύσκολο να είναι θολή. Ειδικά με το θέμα μακριά. Δεν ξέρω αν κάνω κάποιο λάθος στο συλλογισμό μου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με ευρυγώνιο φακό και ταχύτητα 1/40 δεν νοείται κουνημένη φωτογραφία ακόμα και με δυνατό αέρα να φυσάει. Με ή χωρίς οπτική σταθεροποίηση.

Ο γενικός κανόνας που ισχύει στη φωτογραφία είναι ότι κάθε ταχύτητα κλείστρου υψηλότερη από το ονομαστικό εστιακό μήκος του φακού είναι safe για σταθερές λήψεις ακόμα και με στοιχειώδη τεχνική απο τα χέρια του φωτογράφου. Και ο κανόνας προϋπάρχει των μέσων σταθεροποίησης που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Κοινώς, χωρίς σταθεροποίηση, για φακό 200mm η minimum ταχύτητα που εξασφαλίζει κάδρο απαλλαγμένο απο κουνήματα είναι 1/250. Για 24mm το 1/30 κ.ο.κ

Είναι νομίζω αυτονόητο ότι για να ισχύουν τα παραπάνω πρέπει το άτομο που τραβάει τη φωτογραφία να είναι στοιχειωδώς εξοικειωμένο με την τεχνική της λήψης και όχι να κρατάει τη μηχανή σαν να έχει Parkinson τελικού σταδιου...

Φυσικά ένας έμπειρος φωτογράφος με κατάλληλη και σταθερή λαβή και έλεγχο αναπνοής μπορεί να κατέβει πολύ πιο χαμηλά: με εστιακό μήκος πχ 70mm ένα έμπειρο χέρι μπορεί άνετα να αποφύγει κουνημένο κάδρο ακόμα και με ταχύτητα κλείστρου 1/30 (και ενίοτε και με πολύ πιο αργή ταχύτητα) χωρίς τεχνολογικά "δεκανίκια".

Με τα δεδομένα που έχουμε, μόνο αν κρατούσε τη μηχανή με το ένα χέρι ο @nickolasτην ώρα της λήψης θα μπορούσα να εξηγήσω πως βγήκε τόσο εμφανώς κουνημένη αυτή η φωτογραφία ( η οποία προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτική για να συγκρίνουμε ευκρίνεια μεταξύ συσκευών φωτογράφισης).

Επεξ/σία από MAFAKA
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, MAFAKA είπε

Με ευρυγώνιο φακό και ταχύτητα 1/40 δεν νοείται κουνημένη φωτογραφία ακόμα και με δυνατό αέρα να φυσάει. Με ή χωρίς οπτική σταθεροποίηση.

Ο γενικός κανόνας που ισχύει στη φωτογραφία είναι ότι κάθε ταχύτητα κλείστρου υψηλότερη από το ονομαστικό εστιακό μήκος του φακού είναι safe για σταθερές λήψεις ακόμα και με στοιχειώδη τεχνική απο τα χέρια του φωτογράφου. Και ο κανόνας προϋπάρχει των μέσων σταθεροποίησης που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Κοινώς, χωρίς σταθεροποίηση, για φακό 200mm η minimum ταχύτητα που εξασφαλίζει κάδρο απαλλαγμένο απο κουνήματα είναι 1/250. Για 24mm το 1/30 κ.ο.κ

Είναι νομίζω αυτονόητο ότι για να ισχύουν τα παραπάνω πρέπει το άτομο που τραβάει τη φωτογραφία να είναι στοιχειωδώς εξοικειωμένο με την τεχνική της λήψης και όχι να κρατάει τη μηχανή σαν να έχει Parkinson τελικού σταδιου...

Φυσικά ένας έμπειρος φωτογράφος με κατάλληλη και σταθερή λαβή και έλεγχο αναπνοής μπορεί να κατέβει πολύ πιο χαμηλά: με εστιακό μήκος πχ 70mm ένα έμπειρο χέρι μπορεί άνετα να αποφύγει κουνημένο κάδρο ακόμα και με ταχύτητα κλείστρου 1/30 (και ενίοτε και με πολύ πιο αργή ταχύτητα) χωρίς τεχνολογικά "δεκανίκια".

Με τα δεδομένα που έχουμε, μόνο αν κρατούσε τη μηχανή με το ένα χέρι ο @nickolasτην ώρα της λήψης θα μπορούσα να εξηγήσω πως βγήκε τόσο εμφανώς κουνημένη αυτή η φωτογραφία ( η οποία προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτική για να συγκρίνουμε ευκρίνεια μεταξύ συσκευών φωτογράφισης).

Ο κανόνας όμως αναφέρεται σε εστιακά μήκη σε μηχανή FF, εδώ τα 22mm χ 1,6 crop factor 35mm. Με 1/40 οριακά είσαι.

Τα "δεκανίκια" όπως η σταθεροποίηση που δεν επηρεάζουν τη δημιουργική διαδικασία για μένα είναι ευπρόσδεκτα, και μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, DVaderLa είπε

Ο κανόνας όμως αναφέρεται σε εστιακά μήκη σε μηχανή FF, εδώ τα 22mm χ 1,6 crop factor 35mm. Με 1/40 οριακά είσαι.

Τα "δεκανίκια" όπως η σταθεροποίηση που δεν επηρεάζουν τη δημιουργική διαδικασία για μένα είναι ευπρόσδεκτα, και μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Φυσικά και είναι ευπρόσδεκτη η σταθεροποίηση και κάθε άλλο βοήθημα, αλίμονο, μας έχουν λύσει τα χέρια.

Για το άλλο κομμάτι της απάντησης σου, παρότι σωστός ο συλλογισμός σου, πρέπει να λάβεις υπόψιν και την απόσταση από το θέμα. Το camera shake μεγεθύνεται όσο πιο κοντά βρισκόμαστε στο θέμα μας, εδω υπάρχει απόσταση τουλαχιστον 3-4 μετρων μεταξύ φωτογράφου και φωτογραφιζόμενου.

Με 1/40, αυτό το συνδυασμό φακού και σώματος  και από αυτή την απόσταση σαφώς και θα ανέμενα φωτογραφία χωρίς artefacts κίνησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, MAFAKA είπε

Με ευρυγώνιο φακό και ταχύτητα 1/40 δεν νοείται κουνημένη φωτογραφία ακόμα και με δυνατό αέρα να φυσάει. Με ή χωρίς οπτική σταθεροποίηση.

Ο γενικός κανόνας που ισχύει στη φωτογραφία είναι ότι κάθε ταχύτητα κλείστρου υψηλότερη από το ονομαστικό εστιακό μήκος του φακού είναι safe για σταθερές λήψεις ακόμα και με στοιχειώδη τεχνική απο τα χέρια του φωτογράφου. Και ο κανόνας προϋπάρχει των μέσων σταθεροποίησης που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Κοινώς, χωρίς σταθεροποίηση, για φακό 200mm η minimum ταχύτητα που εξασφαλίζει κάδρο απαλλαγμένο απο κουνήματα είναι 1/250. Για 24mm το 1/30 κ.ο.κ

Είναι νομίζω αυτονόητο ότι για να ισχύουν τα παραπάνω πρέπει το άτομο που τραβάει τη φωτογραφία να είναι στοιχειωδώς εξοικειωμένο με την τεχνική της λήψης και όχι να κρατάει τη μηχανή σαν να έχει Parkinson τελικού σταδιου...

Φυσικά ένας έμπειρος φωτογράφος με κατάλληλη και σταθερή λαβή και έλεγχο αναπνοής μπορεί να κατέβει πολύ πιο χαμηλά: με εστιακό μήκος πχ 70mm ένα έμπειρο χέρι μπορεί άνετα να αποφύγει κουνημένο κάδρο ακόμα και με ταχύτητα κλείστρου 1/30 (και ενίοτε και με πολύ πιο αργή ταχύτητα) χωρίς τεχνολογικά "δεκανίκια".

Με τα δεδομένα που έχουμε, μόνο αν κρατούσε τη μηχανή με το ένα χέρι ο @nickolasτην ώρα της λήψης θα μπορούσα να εξηγήσω πως βγήκε τόσο εμφανώς κουνημένη αυτή η φωτογραφία ( η οποία προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτική για να συγκρίνουμε ευκρίνεια μεταξύ συσκευών φωτογράφισης).

Εδώ έχει σημασία να πούμε ότι ο κανόνας του αντίστροφου κλάσματος, ότι δηλαδή ο χρόνος που χρειάζεσαι για να μη βγει κουνημένη η φωτό ισούται με 1 δια του εστιακού μήκους, ισχύει για Full Frame κάδρο. Για να υπολογίσετε το χρόνο σε άλλα format πολλαπλασιάζετε τον παρονομαστή (εστιακό μήκος) με τον crop factor. Δηλαδή το κατώφλι για μια Canon APS-C που φορά 22mm φακό είναι το 1/ (22 x 1.6) = 1 προς 32,5 sec. Σε κάθε περίπτωση τα 1/40 sec θεωρούνται οκ.

  • Thanks 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, MAFAKA είπε

Φυσικά και είναι ευπρόσδεκτη η σταθεροποίηση και κάθε άλλο βοήθημα, αλίμονο, μας έχουν λύσει τα χέρια.

Για το άλλο κομμάτι της απάντησης σου, παρότι σωστός ο συλλογισμός σου, πρέπει να λάβεις υπόψιν και την απόσταση από το θέμα. Το camera shake μεγεθύνεται όσο πιο κοντά βρισκόμαστε στο θέμα μας, εδω υπάρχει απόσταση τουλαχιστον 3-4 μετρων μεταξύ φωτογράφου και φωτογραφιζόμενου.

Με 1/40, αυτό το συνδυασμό φακού και σώματος  και από αυτή την απόσταση σαφώς και θα ανέμενα φωτογραφία χωρίς artefacts κίνησης.

Ξεχνατε οτι ο le petit Nicolas ασχολειται με την φωτογραφια μονο απο το πληκτρολογιο. Τα κλικ που κανει ειναι απο αυτο. Οποτε δεν αποτελει εκπληξη η ελειψη σταθεροτητας χεριου. Ειναι πολυ πιθανο να κραταει την μηχανη με το ενα χερι οπως και το κινητο στις selfie. Αλλωστε και 1-2 αλλες φωτο δικες του που ειδαμε δεν ειχαν περισσοτερη τεχνικη.
 

Ακομη και ετσι ομως, στην περιπτωση φωτογραφιας απο καποιον που εχει αγνοια των βασικων τεχνικων εγω βλεπω οτι η φωτογραφικη και παλι τα πηγε καλυτερα και χωρις να υπολογισω καν την βελτιωση απο επεξεργασια του raw εαν ειχε γινει.

Επεξ/σία από SeNNinhA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...