Προς το περιεχόμενο

Καταγγελία Aegean / Olympic Air για άρνηση επιστροφής χρημάτων


EddieObscurant

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, ioankav είπε

Δεν ξέρω τι ακριβώς έστειλες, αλλά στην επιστολή της ΥΠΑ προς την Aegean για τον ATmega έγραφε: "εφόσον η κράτηση Αθήνα-Πράγα-Αθήνα ήταν εννιαία". 
Μήπως η δικιά σου κράτηση δεν ήταν εννιαία;

Γενικά οι πληροφορίες για τα δικαιώματα των επιβατών είναι εδώ:
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_el.htm

Έχει μία φόρμα που συμπληρώνεις, με όλες τις κινήσεις που έκανες
https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf

Κανονικά τη στέλνεις πρώτα στην αεροπορική και εάν δεν απαντήσουν ή δεν αποδέχεσαι την απάντησή τους, τη στέλνεις στην αρμόδια ΥΠΑ της χώρας που ήταν η πτήση σου.
Οπότε φαντάζομαι θα μπορούσες να τη στείλεις κατευθείαν εκεί μαζί ότι έχεις.

ΥΓ: αυτή είναι η standard διαδικασία, δεν ξέρω λόγω covid-19 τι έχουν αλλάξει

Εγώ δεν έστειλα τίποτα,απλά πήρα τηλ. στην υπα να ρωτήσω κάποια πράγματα.

Η πτήση μου ήταν ενιαία:Αθηνα-Μόναχο-Ανόβερο-Ζυρίχη-Αθήνα και ακυρώθηκε η πτήση Ζυρίχη-Αθήνα 4 μέρες πριν την επιστροφή.Αντί να βρουν άλλη διαδρομή που να ξεκινάει από Ανόβερο,άλλαξαν αυτόματα την πτήση μου σε Ζυρίχη-Γενέυη-Αθήνα αλλάζοντας και το αεροδρόμιο αναχώρησης και χωρίς να έχω επιλογή να αλλάξω την πτήση,επομένως αναγκάστηκα να κλείσω με άλλη εταιρεία και να φύγω από Αμβούργο.

Το θέμα είναι οτι το χα κλείσει όλο το εισιτήριο από πράκτορα (πετάς) και η αεροπορική λέει για επιστροφή χρημάτων να απευθυνθώ στον πράκτορα,ενώ αντίστοιχα ο πράκτορας λέει οτι εφόσον άλλξε η διαδρομή υπεύθυνη είναι η αεροπορική(lufthansa).

Στο τηλέφωνο με υπα κατάλαβα οτι η επιστροφή χρημάτων πρέπει ουσιαστικά να γίνει από τον πράκτορα ο οποίος προφανώς πρέπει να έχει έρθει σε συνενόηση με την αεροπορική.

Τώρα για ποιο λόγο θα πρέπει να απευθυνθώ στο γερμανικό φορέα δεν ξέρω και ούτε μου φαίνεται λογικό.Ωστόσο θα πρέπει να στείλω και στα 2 μπας και βγει ποτέ άκρη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 481
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πτήση Αθήνα - Παρίσι , Παρίσι Αθήνα για πάσχα με Airfrance η οποία ακυρώθηκε... Πουθενά στο site λόγος για refund. Τους παίρνεις τηλέφωνο σου λένε αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας, δε δίνουμε λεφτά πίσω!!! Απαράδεκτοι, τη Δευτέρα θα τους ξαναπάρω και θα τους πω όλα αυτά που διαβάζω εδώ γιατί δεν ήξερα ότι υπάρχουν τόσο αναλυτικά! Και θα ζητήσω να μου το στείλουν γραπτά!!.... Η πλάκα είναι ότι ποτέ δεν ενημερώθηκα ούτε με mail ούτε με SMS ότι η πτήση ακυρώθηκε, το είδα από μόνος μου!!!

 

Άλλη πτήση για Μάιο με Alitalia Αθήνα-Ρώμη-Τόκυο και πίσω η οποία είναι πάλι ακυρωμένη μου ήρθε κανονικότατα mail με επιλογή ΚΑΙ επιστροφή χρημάτων. Βέβαια δεν έχουν απαντήσει ακόμα, αλλά έγραφε ξεκάθαρα στο mail για refund. 

Επεξ/σία από enlightened
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σας παιδιά, είχα κλείσει για την Παρασκευή 10 Απριλίου εισιτήρια για Μιλάνο με Aegean.

Πήρα τηλ στην ΥΠΑ και μου είπαν να στείλω email στην Aegean που να ζητώ τα χρήματά μου πίσω σύμφωνα με τον  261/2004/ ΕΚ και όταν μου απαντήσει η Aegean τότε να στείλω στην ΥΠΑ. 

Αν η Aegean μου απαντήσει μετά την ημερομηνία της πτήσης, είναι τότε πολύ αργά για να κάνω τότε την καταγγελία ή αρκεί που υπάρχει το email στην Aegean πριν την ημερομηνία της πτήσης;

Δυστυχώς δεν μπορώ να πιάσω πάλι γραμμή εμε την ΥΠΑ..

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα η απάντηση του δ1δ ήταν απλώς η αποστολή ενός email στο [email protected]:

Αναφορά σε κείμενο

 

Dear Sirs,

 

Please proceed to the reimbursement of Mr **, (BR **), for the cancellation of flight LX ** - LX **, HAJ-ZRH-ATH on 18-3-2020 (and specifically the second part of it), according to article 8 of E.C 261/2004 and article 3.2 of Commission's Interpretative Guidelines on EU passenger rights regulations in the context of the developing situation with Covid-19.

 

Kind Regards

Aikaterini Stathopoulou

Hellenic Civil Aviation Authority

Air Transport Economics Section D1/D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ προσωπικά είχα κάνει κράτηση απο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό γραφείο για Αθήνα - Ρώμη (αυτομουτζώνομαι που δεν είχα προβλέψει τι θα επακολουθούσε, ήταν λίγες μέρες πριν το πρώτο κρούσμα στην Ιταλία).

Από Aegean (https://el.aegeanair.com/voucher-application):

Αναφορά σε κείμενο

11. Το Credit Voucher ισχύει για 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του. Εφόσον η κράτηση πραγματοποιηθεί μέσα σε αυτό το χρονικό περιθώριο των 18 μηνών, μπορεί η ημερομηνία της πτήσης να είναι μετά το πέρας των 18 μηνών;

To Credit Voucher ισχύει για κρατήσεις και πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες, από την ημερομηνία που το σχετικό email με τον εκπτωτικό κωδικό εστάλη στον δικαιούχο. Για την χρήση του, θα πρέπει να γίνει η κράτηση αποκλειστικά μέσα από το aegeanair.com, olympicair.com και το AEGEAN app. Μετά το πέρας αυτής της χρονικού περιόδου, και δεδομένου ότι ο επιβάτης δεν έχει χρησιμοποιήσει το σύνολο ή μέρους του ποσού του εκπτωτικού κωδικού, δικαιούται να ζητήσει επιστροφή χρημάτων για το υπολειπόμενο ποσό που δεν έχει εξαργυρώσει, από το συνολικό ποσό που είχε καταβάλλει για την αρχική του κράτηση.

Και από Alitalia (https://www.alitalia.com/en_en/fly-alitalia/news-and-activities/news/info-flights.html):

Αναφορά σε κείμενο

 

Passengers who have had their flight canceled:

All passengers in possession of an Alitalia (055) ticket whose flight has been canceled can request the following by 31 August:

  • To change your booking for another trip taking place by 31 March or within the period of validity of the ticket
  • A voucher, valid for one year, to fly to any destination serviced by Alitalia.
  • A refund of the price of the ticket or of the remaining value of the part of the trip which has not yet been completed

 

Άρα με βάση τα παραπάνω, προχωράω σε voucher, και αν δεν χρησιμοποιήσω τα εισιτήρια, τότε ζητώ refund. Απλά τα πράγματα, ούτε καταγγελίες, ούτε παίδεμα.
Σωστά;

Επεξ/σία από ipnotistis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία πρόταση:

Για να μην καταρρεύσει ο κλάδός (που αν καταρρεύσει πάλι εμείς θα πληρώσουμε τη  νύφη) όσοι ταξιδεύετε τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, αποδεχτείτε το voucher. Ηδη η Lufthansa ζήτησε επιχορήγηση από τη Γερμανία (δλδ από τους Γερμανούς φορολογούμενους). Καλό ειναι λοιπόν να αποδεχτούμε το voucher.

Spoiler

Από την άλλη, δεν θα είχα κανεναν ενδοιασμό να κλεινανε 20-30 παγκόσμοιοι κολοσσοί και να γινόταν μια αναδιανομή του πλούτου

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, cacofonix-3 είπε

Από την άλλη, δεν θα είχα κανεναν ενδοιασμό να κλεινανε 20-30 παγκόσμοιοι κολοσσοί και να γινόταν μια αναδιανομή του πλούτου

"Αναδιανομή πλούτου" ας πούμε ότι γίνει όταν πάρεις λεφτά από έναν που έχει πλούτο και τα δείνεις σε άλλους που δεν έχουν.

Αν αυτοί που έχουν πλούτο κλείσουνε ... τι πλούτο θα αναδιανείμεις ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
 

Όσο υποστηρίζω τις σωστές εταιρίες και θέλω να τα πηγαίνουν καλά, άλλο τόσο δεν νοιάζομαι για το τι θα πάθουν εκείνες που δεν σέβονται τον πελάτη.

Η British Airways για παράδειγμα: 600 ευρώ εισιτήριο για Γλασκώβη, 7 ώρες πτήση, και προσπαθούσε να βγάλει από την μύγα ξύγκι. Βρώμικο όσο δεν πάει και ούτε ένα μπουκαλάκι νερό δεν προσέφερε.

Εκεί όχι, και να ταξίδευα κάθε μήνα voucher δεν θα έπαιρνα. Όταν πλέον οι αεροπορικές κοστολογούν τα πάντα (μόνο το τσεκ ιν έχει μείνει "δωρεάν") δεν θα τις λυπηθώ κιόλας.

Παρ' όλα αυτά, για να λέμε όλη την αλήθεια, με την KLM είχα πάντα τρομερά καλή εμπειρία. Αυτήν την εταιρία θα την στήριζα εάν βρισκόταν σε τέτοια θέση.



Έχει κανείς ενημέρωση από Lufthansa σχετικά με το πότε να περιμένουμε το refund; Διότι στο τηλέφωνο άμα δεν δοκιμάσεις >200 φορές δεν πρόκειται να σε βάλουν ούτε σε αναμονή. Και σε mail δεν απαντάνε.

Επεξ/σία από magnam
Τυπογραφικά.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, magnam είπε
  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Όσο υποστηρίζω τις σωστές εταιρίες και θέλω να τα πηγαίνουν καλά, άλλο τόσο δεν νοιάζομαι για το τι θα πάθουν εκείνες που δεν σέβονται τον πελάτη.

Η British Airways για παράδειγμα: 600 ευρώ εισιτήριο για Γλασκώβη, 7 ώρες πτήση, και προσπαθούσε να βγάλει από την μύγα ξύγκι. Βρώμικο όσο δεν πάει και ούτε ένα μπουκαλάκι νερό δεν προσέφερε.

Εκεί όχι, και να ταξίδευα κάθε μήνα voucher δεν θα έπαιρνα. Όταν πλέον οι αεροπορικές κοστολογούν τα πάντα (μόνο το τσεκ ιν έχει μείνει "δωρεάν") δεν θα τις λυπηθώ κιόλας.

Παρ' όλα αυτά, για να λέμε όλη την αλήθεια, με την KLM είχα πάντα τρομερά καλή εμπειρία. Αυτήν την εταιρία θα την στήριζα εάν βρισκόταν σε τέτοια θέση.



Έχει κανείς ενημέρωση από Lufthansa σχετικά με το πότε να περιμένουμε το refund; Διότι στο τηλέφωνο άμα δεν δοκιμάσεις >200 φορές δεν πρόκειται να σε βάλουν ούτε σε αναμονή. Και σε mail δεν απαντάνε.

κάποιος πιο πριν, ανέφερε ότι θα καθυστερήσουν λόγω φόρτου εργασίας. Διάβασε και τα προηγούμενα να δεις.

Για το δικό μου ερώτημα, κανένας;

2 ώρες πριν, ipnotistis είπε

Εγώ προσωπικά είχα κάνει κράτηση απο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό γραφείο για Αθήνα - Ρώμη (αυτομουτζώνομαι που δεν είχα προβλέψει τι θα επακολουθούσε, ήταν λίγες μέρες πριν το πρώτο κρούσμα στην Ιταλία).

Από Aegean (https://el.aegeanair.com/voucher-application):

Και από Alitalia (https://www.alitalia.com/en_en/fly-alitalia/news-and-activities/news/info-flights.html):

Άρα με βάση τα παραπάνω, προχωράω σε voucher, και αν δεν χρησιμοποιήσω τα εισιτήρια, τότε ζητώ refund. Απλά τα πράγματα, ούτε καταγγελίες, ούτε παίδεμα.
Σωστά;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 minutes ago, cacofonix-3 said:

Μία πρόταση:

Για να μην καταρρεύσει ο κλάδός (που αν καταρρεύσει πάλι εμείς θα πληρώσουμε τη  νύφη) όσοι ταξιδεύετε τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, αποδεχτείτε το voucher. Ηδη η Lufthansa ζήτησε επιχορήγηση από τη Γερμανία (δλδ από τους Γερμανούς φορολογούμενους). Καλό ειναι λοιπόν να αποδεχτούμε το voucher.

Έχεις δίκιο γιατί όταν με το καλό τελειώσει αυτή η ιστορία θα χρειαστούμε να υπάρχουν κάποιες από αυτές τις εταιρίες.

ΑΛΛΑ θέλουν την πίτα ολόκληρο και τον σκύλο χορτάτο.

Γιατί τους έχουμε δώσει άτοκο δάνειο και ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε όλο το ρίσκο (πχ. σε περίπτωση που χρεοκοπήσουν, δεν θα σε αποζημιώσει κανείς).

Αν ήταν σωστές θα σου πρότειναν (νομίζω κάποιες αμερικάνικες αεροπορικές το κάνουν ήδη):

1) Τα λεφτά σου πίσω τώρα

2) Voucher με 15-25% bonus

 

Επειδή αναφέρθηκε η KLM (μαζί με το μικρό αδερφάκι της Transavia), δεν σου δίνουν καμιά επιλογή για refund και ο μόνος τρόπος για να τα διεκδίκησες είναι να κάνεις μήνυση. Λογικά θα δικαιωθείς αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρεις σύντομα γιατί τα δικαστήρια είναι κλειστά.

2 hours ago, ipnotistis said:

Εγώ προσωπικά είχα κάνει κράτηση απο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό γραφείο για Αθήνα - Ρώμη (αυτομουτζώνομαι που δεν είχα προβλέψει τι θα επακολουθούσε, ήταν λίγες μέρες πριν το πρώτο κρούσμα στην Ιταλία).

Από Aegean (https://el.aegeanair.com/voucher-application):

Και από Alitalia (https://www.alitalia.com/en_en/fly-alitalia/news-and-activities/news/info-flights.html):

Άρα με βάση τα παραπάνω, προχωράω σε voucher, και αν δεν χρησιμοποιήσω τα εισιτήρια, τότε ζητώ refund. Απλά τα πράγματα, ούτε καταγγελίες, ούτε παίδεμα.
Σωστά;

Νομίζω όταν έχεις πάρει εισιτήριο από ταξιδιωτικό γραφείο πρέπει να επικοινωνήσεις με το γραφείο και όχι την αεροπορική

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, jakegate7 είπε

Έχεις δίκιο γιατί όταν με το καλό τελειώσει αυτή η ιστορία θα χρειαστούμε να υπάρχουν κάποιες από αυτές τις εταιρίες.

ΑΛΛΑ θέλουν την πίτα ολόκληρο και τον σκύλο χορτάτο.

Γιατί τους έχουμε δώσει άτοκο δάνειο και ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε όλο το ρίσκο (πχ. σε περίπτωση που χρεοκοπήσουν, δεν θα σε αποζημιώσει κανείς).

Αν ήταν σωστές θα σου πρότειναν (νομίζω κάποιες αμερικάνικες αεροπορικές το κάνουν ήδη):

1) Τα λεφτά σου πίσω τώρα

2) Voucher με 15-25% bonus

Επειδή αναφέρθηκε η KLM (μαζί με το μικρό αδερφάκι της Transavia), δεν σου δίνουν καμιά επιλογή για refund και ο μόνος τρόπος για να τα διεκδίκησες είναι να κάνεις μήνυση. Λογικά θα δικαιωθείς αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρεις σύντομα γιατί τα δικαστήρια είναι κλειστά.

Νομίζω όταν έχεις πάρει εισιτήριο από ταξιδιωτικό γραφείο πρέπει να επικοινωνήσεις με το γραφείο και όχι την αεροπορική

Δεν κατάλαβες, ΜΑΚΑΡΙ να κλεισουν 30 εταιρείες κολοσσοι και να υπάρχουν 20 μεσαιοι που θα μοιραστουν την πίτα.

Από την αλλη, επειδή αν πάρουμε ΟΛΟΙ τα λεφτά μας πίσω, θα εκβιάσουν οι εταιρείες αυτές τα κράτη να τους δώσουν λεφτά, τα δικά σου και τα δικά μου λεφτά, όπως κανει η σιχαμένη η Lufthansa και η Adidas (καπου διαβασα ότι ζητησε 21δις), εμείς θα πληρώσουμε τα σπασμένα.

Αν δε, δεν κλεισουν, ακομα χειρότερα, από 100€ που εβρισες ενα εισιτήριο, η τιμή θα εκτοξευτεί σε εποχες προ easyjet, στα 250-300€, με επιπτωση σε εμας ως καταναλωτές, και πάλι σε εμας μου επιμαστε χώρα που βασίζεται η οικονομια στον τουρισμό.

Ειμαι ο πρώτος που θα ήθελε να κλείσουν ΑΚΟΜΑ και ολοι οι κολοσσοί, και να γινει αναδιανομή στις μικρομεσαίες εταιρείες που δεν εχουν τα ανοιγματα των μεγάλων, εταιρείες του όσο αντέχει η τσέπη μου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, jakegate7 είπε

Νομίζω όταν έχεις πάρει εισιτήριο από ταξιδιωτικό γραφείο πρέπει να επικοινωνήσεις με το γραφείο και όχι την αεροπορική

Το οποίο ταξιδιωτικό γραφείο, με παραπέμπει στον αερομεταφορέα, που έχει πλέον ανοίξει διαύλους επικοινωνίας (voucher forms) για voucher, και με αυτόν τον τρόπο έχει απορροφήσει και τους πελάτες των ταξιδιωτικών για την εξυπηρέτησή τους..

Είναι όμως όλοι τους απατεώνες, γιατί κανένας δεν αναφέρει το 261/2004/EK.. προχώρησα σε αίτημα επιστροφής χρημάτων και στις δύο αεροπορικές... θα δούμε τι θα γίνει.

Ξέρει κανένας αν μπορούμε να ζητήσουμε voucher αν έχει παρέλθει η ημερομηνία πτήσης;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, ipnotistis είπε

Το οποίο ταξιδιωτικό γραφείο, με παραπέμπει στον αερομεταφορέα, που έχει πλέον ανοίξει διαύλους επικοινωνίας (voucher forms) για voucher, και με αυτόν τον τρόπο έχει απορροφήσει και τους πελάτες των ταξιδιωτικών για την εξυπηρέτησή τους..

Είναι όμως όλοι τους απατεώνες, γιατί κανένας δεν αναφέρει το 261/2004/EK.. προχώρησα σε αίτημα επιστροφής χρημάτων και στις δύο αεροπορικές... θα δούμε τι θα γίνει.

Ξέρει κανένας αν μπορούμε να ζητήσουμε voucher αν έχει παρέλθει η ημερομηνία πτήσης;

Βάλε ΟΛΗ τη συνομιλία με πράκτορα και αερομεταφορέα, και κοινοποιήσε τα στην ΥΠΑ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, ipnotistis είπε

Το οποίο ταξιδιωτικό γραφείο, με παραπέμπει στον αερομεταφορέα, που έχει πλέον ανοίξει διαύλους επικοινωνίας (voucher forms) για voucher, και με αυτόν τον τρόπο έχει απορροφήσει και τους πελάτες των ταξιδιωτικών για την εξυπηρέτησή τους..

Είναι όμως όλοι τους απατεώνες, γιατί κανένας δεν αναφέρει το 261/2004/EK.. προχώρησα σε αίτημα επιστροφής χρημάτων και στις δύο αεροπορικές... θα δούμε τι θα γίνει.

Ξέρει κανένας αν μπορούμε να ζητήσουμε voucher αν έχει παρέλθει η ημερομηνία πτήσης;

Έχω πάρει τηλέφωνο την Aegean. Μπορείς να ζητήσεις voucher μέχρι και 60 ημέρες μετά την ημερομηνία της (ακυρωμένης) πτήσης.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό που λέτε για κλείσιμο αεροπορικών και ακριβά εισιτήρια δεν νομίζω να γίνει.

Η παγκόσμια οικονομία πάει για reset, συνεπώς η λογική λέει πως με το που λήξει όλο αυτό οι τιμές των εισιτηρίων θα είναι αρκετά χαμηλά.

Όσον αφορά τις αεροπορικές, σίγουρα θα υπάρχει μεγάλο θέμα, αλλά δεν νομίζω να μπει λουκέτο. Απλώς προβλέπω πολλές συγχωνεύσεις/εξαγορές και δημιουργίες μεγάλων ομίλων μπας και αλληλοστηριχθούν.

 

Βέβαια όλα αυτά εικασίες είναι, αλλά στα μάτια μου φαίνονται ως η πιο πιθανή εξέλιξη.

Επεξ/σία από magnam
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...