Προς το περιεχόμενο

Οδηγός αγορών για eBay! #2


giankyr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα ΕΛΤΑ όντως στέλνουν sms με full tracking number και αναφέρει χρωστούμενους φόρους και τέλη αλλά για τις περιπτώσεις παραλαβής από το κατάστημα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 11k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

15 ώρες πριν, gponiris είπε

Εκανα την αγορα απο ebay(δες συννημενο)και ηρθε ενα μυνημα στο κινητο απο ΕΛΤΑ

'ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ UU34......CN ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΛΗ 2.50Ε ΘΑ ΣΑΣ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΔΙΑΝΟΜΕΑ.ΤΗΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 210...... ΄

Εν τω μεταξυ ο κωδικος uu34.... ειναι διαφορετικος απο τον tracking number του αντικειμενου στο ebay.Γιατι?

Τι εννοεις : ηρθε το κλασσικο μυνημα σε sms που είναι για να σου πάρουν τα στοιχεία;

Οχι αυτό δείχνει όντως απο ΕΛΤΑ,  

Το άλλο που έλεγα είναι αυτό

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, gponiris είπε

Δεν εχω καταλαβει ομως κατι.Οταν ερχεται πακετο ebay κατω απο 22ε με πληρωμενο το φπα περναει τελωνειο ή οχι?

Μέχρι 150 εφόσον έχει γίνει η διαδικασία ioss, κανονικά όχι,  υπάρχει πιθανότητα να σε χρεώσουν τα ΕΛΤΑ κόστος παρουσίασης στο τελωνείο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, sdikr είπε

Μέχρι 150 εφόσον έχει γίνει η διαδικασία ioss, κανονικά όχι,  υπάρχει πιθανότητα να σε χρεώσουν τα ΕΛΤΑ κόστος παρουσίασης στο τελωνείο

πως μπορω να επιβεβαιωσω αν εχει γινει η διαδικασια ioss?αναγραφεται πανω στο πακετο οταν θα το λαβω?

εχω παραγγειλει αλλα 2αντικειμενα με αξια 3ε απο ebay και πληρωμενο φπα και θελω να ξερω πως να το αντιμετωπισω αν βαρεσουν 2.5αρια παλι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, gponiris είπε

πως μπορω να επιβεβαιωσω αν εχει γινει η διαδικασια ioss?αναγραφεται πανω στο πακετο οταν θα το λαβω?

εχω παραγγειλει αλλα 2αντικειμενα με αξια 3ε απο ebay και πληρωμενο φπα και θελω να ξερω πως να το αντιμετωπισω αν βαρεσουν 2.5αρια παλι.

Πλέον ισχύει αυτό https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio

Από ebay αν δεν έχει import charges μέσα στη τιμή ειναι σχεδόν σίγουρο θα περασει τελωνείο. Ανάλογα την τιμή του προϊόντος θα χρεωθείς και τα ανάλογα τέλη εκτελωνισμού που βλέπεις στον πίνακα από το λινκ που έβαλα.

Μόνο από Aliexpress/Banggood δεν θα περασει τελωνείο και δεν θα πληρωσεις κάτι παραπάνω από την αρχική τιμή, αυτό γιατι τα δέματα πάνε πρώτα σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα (Ουγγαρία, Ολλανδία ,Βέλγιο) και περνάνε εκεί τελωνείο πριν έρθουν Ελλαδα. Γιαυτό αν αυτό που θες να πάρεις υπάρχει στο Aliexpress παράγγειλε το από εκεί.

Αν σου ενδιαφέρει να ψωνίσεις από το Aliexpress εδώ έχω λίστα με ασφαλής τρόποι αποστολής και άλλες πληροφορίες (σελίδα 294) -

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνα με το κειμενο https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio#fqa

αναφερεται:

  • Ε: Το Wish/Aliexpress/Geek/Ebay είναι ασφαλή;
  • Α: Όχι. Από εκεί αγοράζετε ΜΟΝΟ αντικείμενα κάτω των 150€ , η ΜΟΝΟ από πωλητές που στέλνουν απο Ε.Ε. Ebay και Aliexpress έχουν αρχίσει ήδη να χρεώνουν το ΦΠΑ στο Checkout, οπότε τα δίνετε εκει, και μετά έρχονται ελεύθερα τα πακέτα.

 

Οποτε εγω που πηρα πραγμα 10ε και στο τσεκαουτ πληρωσα vat επρεπε να ερθει χωρις τελη.

πως τα διεκδικω τωρα?αυτα και τα μελλουμενα εννοειται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, gponiris είπε

Συμφωνα με το κειμενο https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio#fqa

αναφερεται:

  • Ε: Το Wish/Aliexpress/Geek/Ebay είναι ασφαλή;
  • Α: Όχι. Από εκεί αγοράζετε ΜΟΝΟ αντικείμενα κάτω των 150€ , η ΜΟΝΟ από πωλητές που στέλνουν απο Ε.Ε. Ebay και Aliexpress έχουν αρχίσει ήδη να χρεώνουν το ΦΠΑ στο Checkout, οπότε τα δίνετε εκει, και μετά έρχονται ελεύθερα τα πακέτα.

 

Οποτε εγω που πηρα πραγμα 10ε και στο τσεκαουτ πληρωσα vat επρεπε να ερθει χωρις τελη.

πως τα διεκδικω τωρα?αυτα και τα μελλουμενα εννοειται

Κανονικά δεν θα έπρεπε αλλά στην Ελλαδα ζούμε που δεν κάνουμε αυτό που πρέπει αλλά αυτό που συμφέρει.

Το Aliexpress και το Banggood έχουν καταλάβει τι γίνεται γιαυτό και τα στέλνουν πρώτα σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες να γίνει ο εκτελωνισμός, έτσι όταν έρχεται Ελλαδα δεν μπορεί να ξανά περασει.

Δεν νομίζω να μπορεις να κάνεις κάτι.

Αυτό που κάνω εγώ ειναι παραγγέλνω από εκεί που ξέρω σίγουρα δεν θα πληρώσω κάτι παραπάνω δλδ Aliexpress, Banggood από Κίνα η Ευρωπαϊκές αποθήκες η μετά από άλλα Ευρωπαϊκά καταστήματα, και αν και δεν έχω ψωνίσει, αλλά θα ψώνιζα  από Ευρωπαϊκό Amazon δλδ Germany (amazon.de), France (amazon.fr), Italy (amazon.it), Spain (amazon.es), Nederland (amazon.nl). Σημαντικό στο Amazon να κοιτάς από που θα σταλεί το δέμα, γιατι καμιά φορά στέλνουν και από τρίτες χώρες και ας ειναι το κατάστημα σε Ευρωπαϊκό amazon.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, sakisgri είπε

Πλέον ισχύει αυτό https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio

Από ebay αν δεν έχει import charges μέσα στη τιμή ειναι σχεδόν σίγουρο θα περασει τελωνείο. Ανάλογα την τιμή του προϊόντος θα χρεωθείς και τα ανάλογα τέλη εκτελωνισμού που βλέπεις στον πίνακα από το λινκ που έβαλα.

Μόνο από Aliexpress/Banggood δεν θα περασει τελωνείο και δεν θα πληρωσεις κάτι παραπάνω από την αρχική τιμή, αυτό γιατι τα δέματα πάνε πρώτα σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα (Ουγγαρία, Ολλανδία ,Βέλγιο) και περνάνε εκεί τελωνείο πριν έρθουν Ελλαδα. Γιαυτό αν αυτό που θες να πάρεις υπάρχει στο Aliexpress παράγγειλε το από εκεί.

Αν σου ενδιαφέρει να ψωνίσεις από το Aliexpress εδώ έχω λίστα με ασφαλής τρόποι αποστολής και άλλες πληροφορίες (σελίδα 294) -

 

Να ρωτησω εστω οτι στο ebay κερδιζω μια δημοπρασια μεταχειρισμένου κινητου απο γερμανια. Στο checkout θα με οδηγησει να πληρωσω φπα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, gponiris είπε

Συμφωνα με το κειμενο https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio#fqa

αναφερεται:

  • Ε: Το Wish/Aliexpress/Geek/Ebay είναι ασφαλή;
  • Α: Όχι. Από εκεί αγοράζετε ΜΟΝΟ αντικείμενα κάτω των 150€ , η ΜΟΝΟ από πωλητές που στέλνουν απο Ε.Ε. Ebay και Aliexpress έχουν αρχίσει ήδη να χρεώνουν το ΦΠΑ στο Checkout, οπότε τα δίνετε εκει, και μετά έρχονται ελεύθερα τα πακέτα.

 

Οποτε εγω που πηρα πραγμα 10ε και στο τσεκαουτ πληρωσα vat επρεπε να ερθει χωρις τελη.

πως τα διεκδικω τωρα?αυτα και τα μελλουμενα εννοειται

Δες την απόδειξη των ΕΛΤΑ,  αν η απόδειξη λέει οτι πληρώνεις φπα τότε το ζητας απο το ebay,  αν λέει τέλη για παρουσίαση στο τελωνείο  τότε δεν μπορείς να κάνεις κάτι.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, user27 είπε

Να ρωτησω εστω οτι στο ebay κερδιζω μια δημοπρασια μεταχειρισμένου κινητου απο γερμανια. Στο checkout θα με οδηγησει να πληρωσω φπα;

Δεν γνωρίζω φίλε μου, μήπως να ρωτούσες τον πωλητή? Δεν έχω εμπειρία από ebay. Το μόνο που ξέρω ειναι αν δεν το χρεωθείς στο ebay θα το χρεωθείς στην Ελλαδα.

16 ώρες πριν, gponiris είπε

Συμφωνα με το κειμενο https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio#fqa

αναφερεται:

  • Ε: Το Wish/Aliexpress/Geek/Ebay είναι ασφαλή;
  • Α: Όχι. Από εκεί αγοράζετε ΜΟΝΟ αντικείμενα κάτω των 150€ , η ΜΟΝΟ από πωλητές που στέλνουν απο Ε.Ε. Ebay και Aliexpress έχουν αρχίσει ήδη να χρεώνουν το ΦΠΑ στο Checkout, οπότε τα δίνετε εκει, και μετά έρχονται ελεύθερα τα πακέτα.

 

Οποτε εγω που πηρα πραγμα 10ε και στο τσεκαουτ πληρωσα vat επρεπε να ερθει χωρις τελη.

πως τα διεκδικω τωρα?αυτα και τα μελλουμενα εννοειται

Συνέχεια από την απάντηση πιο πάνω. Κάνω copy paste κάποιος που έκανε κάτι και το αποτέλεσμα..... (δυστυχώς δεν με αφήνει να βάλω λινκ)

Σήμερα έκλεισε η αναφορά/καταγγελία που είχα κάνει στον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με τα δεκάδες πακέτα με εσκεμμένα λανθασμένες χρεώσεις και είπα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου μπας και γλιτώσω κανέναν από όσα τράβηξα.
Ημερομηνία Υποβολής της αναφοράς 2021-12-30 14:08:39 με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2021 - 71158.
Ακριβώς 6 μήνες ταλαιπωρίας και το αποτέλεσμσ ΜΗΔΕΝ.

Να ξεκινήσω απο το τέλος. Η επίσημη απάντηση από τα τελωνεία είναι ότι όλα μα όλα τα πακέτα μου είχαν λάθος το IOSS. Ότι όλοι οι πωλητές και όλα τα καταστήματα και όλες οι εταιρίες δεν είχαν συμπληρώσει σωστά τα πεδία στην πλατφόρμα και έτσι "αναγκάστηκε" το τελωνείο να με χρεώσει. Επίσης τα τελωνεία δεν αναγνωρίζουν ότι υπήρχε IOSS κωδικός σε μερικά πακέτα ενώ ο κωδικός αναγράφεται ξεκάθαρα και σε barcode και σε QR code για ευχρηστία.

Μιλάμε για εκατοντάδες πακέτα. Και το τελωνείο υποστηρίζει ότι ΟΛΑ ήταν με λάθος στα πεδία. Δυστυχώς λόγω της συμπεριφοράς του υπαλλήλου του Συνήγορου δεν κράταγα τα πακέτα αλλά ποστάρω μια φωτογραφία (telwneio.jpg) με καμιά 30αριά που έχω αυτή την στιγμή δίπλα μου για να μην νομίσετε ότι το εκατοντάδες πακέτα είναι υπερβολές.

Τα γράφω όλα αυτά για να μην χάσει κανείς άλλος τον χρόνο του όπως εγώ. Ο υπαλληλος του Συνήγορου εμφανιζόταν μου ζητούσε μια "εργασία" που απαιτούσε ώρες και μετά εξαφανιζόταν για μήνες. Όταν λέω "εργασία" μου ζητούσε να ξαναβγάλω πολλές φωτογραφίες όλα τα πακέτα, μπρος, πισω, όλους τους κωδικούς και τα barcodes χώρια κτλπ και μετά να φτιάχνω διάφορα excel αρχεία που να καταγράφω πότε ήρθε το πακέτο, τι κωδικό είχε, απο πού ήρθε, ποιο είναι το πρόβλημα, πόσα ζητήσανε, πόσα θα έπρεπε να ζητήσουν κτλπ. Επι 6 μήνες ενώ του έστελα κάθε 2-3 μέρες φωτογραφίες και πληροφορίες για τα πακέτα που ήρθαν, ζητούσε απλά νέα excel με νέα στοιχεία και νέες φωτογραφίες και να τα συγκεντρώσω με τον ένα και τον άλλο τρόπο. Μιλάμε για πολλές ώρες δουλειά. Και τα έκανα όλα αυτα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι άρχισε να μο ζητάει φωτογραφίες και στοιχεία για πακέτα που είχα πετάξει 5-6 μήνες πριν. Απο την στιγμή που τα είχα φωτογραφίσει πλήρως και είχα καταγράψει τι πρόβλημα έχουν δεν τα κράταγα.

Επειδή όμως ο υπαλληλος επέμενε ότι όταν τα έκανα attach στην πλατφόρμα δεν τα λαμβάνει μου έστειλε το email του στην εταιρία για να στέλνω εκεί. Παρότι έστελνα τα πάντα στο email λάμβανα απαντήσεις μόνο τηλεφωνικά και ως εκ τούτου δυστυχώς δεν έχω ούτε ένα email για απόδειξη για όσα μου είπε αυτούς τους 6 μήνες. Νόμιζα ότι είναι φυσιολογική συμπεριφορά μέχρι που σταμάτησε να μου μιλάει. Κάποια στιγμή μου απάντησε να κάνω νέα αναφορά για τα νέα πακέτα και όταν του είπα ότι είναι διαφορετικά πακέτα αλλά για το ίδιο ζήτημα μου απάντησε "Παρακαλώ εφεξής για την επικοινωνία σας με το Συνήγορο του Πολίτη να χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής αναφορών της Αρχής." Απο τότε δεν έχουμε πικοινώνήσει ξανά Εγω μπήκα στο σύστημα υποβολής αναφορών και συνέχιζα μέχρι και σήμερα το μεσημέρι να προστάρω φωτογραφίες με τα προβληματικά πακέτα μου συν κείμενο που εξηγούσα αναλυτικά τι και πως έχει πάει λάθος.

Να μην σας κουράζω έλαβα σήμερα απάντηση ότι έκλεισε η αναφορά μου. Μπορώ να την ποστάρω αν ενδιαφέρεται κάποιος. Η αναφορά στα Τελωνεία έγινε για μόνο 11 πακέτα απο τα εκατοντάδες που είχα στείλει που σημαίνει ότι τσάμπα έφτιαχνα excel λίστες και τραβούσα φωτογραφίες με βελάκια κτλπ για 6 μήνες. Και το μόνο σημαντικό κομμάτι της αναφοράς είναι το παρακάτω το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

"Όσον αφορά τα δέματά σας τα οποία απεστάλησαν μέσω IOSS και για τα οποία διαμαρτύρεστε ότι κακώς σας επιβλήθηκαν τελωνειακοί δασμοί, από τον έλεγχο των 11 περιπτώσεων που ζητήσαμε (βάσει των στοιχείων που μας χορηγήσατε) προέκυψε ότι για το σύνολο αυτών δεν είχαν δηλωθεί πλήρη στοιχεία στο σύστημα ΙΤΜΑΤΤ (ηλεκτρονικών τελωνειακών δηλώσεων) Στις περιπτώσεις όπου λείπει από το σύστημα ΙΤΜΑΤΤ κάποια από τις πληροφορίες αυτές (αριθμός IOSS ή στοιχεία επικοινωνίας) επιβάλλονται τέλη εκτελωνισμού ή ΦΠΑ ή και τα δύο.

UG150940445GB χωρίς τηλέφωνο και email, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX831222596FR χωρίς IOSS
UX831233126FR χωρίς IOSS
UX637840340FR χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
LT947353889NL χωρίς IOSS
UF115163833SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UF115130526SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UJ152023835US χωρίς ΤΚ
UF115172628SE χωρίς ΙΤΜΑΤΤ, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX830154311FR χωρίς IOSS, χωρίς τηλέφωνο και email"

Με άλλα λόγια όλοι οι άλλοι είναι λάθος και εμείς είμαστε σωστοί οπότε ξαναπλήρωνε.

Δεν θέλω να αναφερθώ στην συμπεριφορά του υπαλλήλου του Συνηγόρου του Πολίτη, απλά να αναφέρω ότι πιο φανατικό Συνήγορο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ δύσκολα θα έβρισκαν. Οτιδήποτε του έλεγα παρότι του έφερνα αποδείξεις και φωτογραφίες ήταν λάθος και οτιδήποτε έλεγαν οι Δημόσιες υπηρεσίες ήταν η μόνη και πραγματική αλήθεια.

Το πρόβλημα μου είναι ότι τώρα με έχουν στοχοποιήσει από τα τελωνεία και με σκίζουν κανονικά καθε μέρα. Είδαν ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα και βλέπω τρελά πράγματα κάθε μέρα στα πακέτα μου. Μόνο το σημερινό θα ποστάρω να μην κουράζω μιας και το έχω δίπλα μου. Το πακέτο έχει αξία $20 τα οποία με την ισοττιμία σε ευρώ τα κάνανε 30.51 ευρώ (αντί για 19.04 ευρώ που είναι σήμερα) και με χρεώσαν με βάση τα 30.51 ευρώ. Όσο για το πακέτο που είχα αναφέρει παλιότερα με κωδικό UK200467779ES το παρέλαβα 22 Ιουνίου. Η αγορά είχε γίνει μέσα Μαρτίου και είχε σκαναριστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 12 Απριλίου. Το κρατήσανε 2.5 μηνες χωρίς λόγο και αιτία και απο την μέρα αγοράς περάσανε πάνω από 3 μήνες! Παρεπιπτόντως ήταν και αυτό IOSS αλλά αυτό δεν είχε την κίτρινη ετικέτα. Είναι στην άλλη κατηγορία με το αυτοκόλλητο που λέει "Εκκερεμεί Είσπτραξη ΦΠΑ" (να υπενθυμίσω ότι IOSS σημαίνει προ-πληρωμένα τέλη και ΦΠΑ), οπότε δεν είναι καν στην φωτογραφία που ποστάρω. Έχω άλλα τόσα με την άλλη κατηγορία. Τέλος πάντων όπως είπαμε για τα Ελληνικά Τελωνεία όλοι είναι άχρηστοι και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά την Ευρωπαϊκή πλατφόρμα που βγάζει τους κωδικούς IOSS και μόνο αυτοί είναι σωστοί.

Να αναφέρω και το εξής. Όταν κάποια στιγμή εξαφανίστηκε ο υπάλληλος του Συνήγορου του Πολίτη και νόμισα ότι τα παράτησε έκανα αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Η αναφορά έγινε στις 27 Απριλίου. Μέχρι τώρα δεν έχω λαβει την παραμικρή απάντηση ούτε ότι έστω έλαβαν την αναφορά μου παρότι μέχρι και τον Μάϊο σνέχισα να στέλνω νεα στοιχεία για νέα προβληματικά πακέτα. Αρχές Ιουνίου σταμάτησα να ασχολούμαι.

Τελικό συμπέρασμα. 6 μήνες έχω φάει εκατοντάδες ώρες να φωτογραφίζω τα πακέτα και να επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες (μέγεθος, βελάκια κτλπ), να στέλνω emails και να φτιάχνω λίστες και excel αρχεία σχεδόν σε καθημερινή βάση και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπήκε καν στον κόπο να ασχοληθεί, ο Συνήγορος του Πολίτη με κοροϊδευε και με ταλαιπωρούσε για 6 μήνες, τα ΕΛΤΑ ρίξανε όλο το φταίξιμο στα Τελωνεία και τα Τελωνεία ρίξανε όλο το φταίξιμο σε όλα τα καταστήματα του πλανήτη που χρησιμοποιούν IOSS για την αποστολή των δεμάτων τους.

Και κάτι τελευταίο. Στα εκατοντάδες δέματα που έχω λάβει τους τελευταίους 8-9 μήνες ΟΥΤΕ ΕΝΑ δεν πέρασε κανονικά απο το τελωνείο όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία με το IOSS. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι βρήκαν παραθυράκι την δικαιολογία ότι τα στοιχεία στο σύστημα δεν είναι πλήρης (κάτι που δεν μπορεί να επαληθευθεί από ιδιώτη) και απλά αγνοούν την ένδειξη IOSS και συνεχίζουν όπως παλιά.

Με άλλα λόγια το IOSS ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, sakisgri είπε

Δεν γνωρίζω φίλε μου, μήπως να ρωτούσες τον πωλητή? Δεν έχω εμπειρία από ebay. Το μόνο που ξέρω ειναι αν δεν το χρεωθείς στο ebay θα το χρεωθείς στην Ελλαδα.

Συνέχεια από την απάντηση πιο πάνω. Κάνω copy paste κάποιος που έκανε κάτι και το αποτέλεσμα..... (δυστυχώς δεν με αφήνει να βάλω λινκ)

Σήμερα έκλεισε η αναφορά/καταγγελία που είχα κάνει στον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με τα δεκάδες πακέτα με εσκεμμένα λανθασμένες χρεώσεις και είπα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου μπας και γλιτώσω κανέναν από όσα τράβηξα.
Ημερομηνία Υποβολής της αναφοράς 2021-12-30 14:08:39 με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2021 - 71158.
Ακριβώς 6 μήνες ταλαιπωρίας και το αποτέλεσμσ ΜΗΔΕΝ.

Να ξεκινήσω απο το τέλος. Η επίσημη απάντηση από τα τελωνεία είναι ότι όλα μα όλα τα πακέτα μου είχαν λάθος το IOSS. Ότι όλοι οι πωλητές και όλα τα καταστήματα και όλες οι εταιρίες δεν είχαν συμπληρώσει σωστά τα πεδία στην πλατφόρμα και έτσι "αναγκάστηκε" το τελωνείο να με χρεώσει. Επίσης τα τελωνεία δεν αναγνωρίζουν ότι υπήρχε IOSS κωδικός σε μερικά πακέτα ενώ ο κωδικός αναγράφεται ξεκάθαρα και σε barcode και σε QR code για ευχρηστία.

Μιλάμε για εκατοντάδες πακέτα. Και το τελωνείο υποστηρίζει ότι ΟΛΑ ήταν με λάθος στα πεδία. Δυστυχώς λόγω της συμπεριφοράς του υπαλλήλου του Συνήγορου δεν κράταγα τα πακέτα αλλά ποστάρω μια φωτογραφία (telwneio.jpg) με καμιά 30αριά που έχω αυτή την στιγμή δίπλα μου για να μην νομίσετε ότι το εκατοντάδες πακέτα είναι υπερβολές.

Τα γράφω όλα αυτά για να μην χάσει κανείς άλλος τον χρόνο του όπως εγώ. Ο υπαλληλος του Συνήγορου εμφανιζόταν μου ζητούσε μια "εργασία" που απαιτούσε ώρες και μετά εξαφανιζόταν για μήνες. Όταν λέω "εργασία" μου ζητούσε να ξαναβγάλω πολλές φωτογραφίες όλα τα πακέτα, μπρος, πισω, όλους τους κωδικούς και τα barcodes χώρια κτλπ και μετά να φτιάχνω διάφορα excel αρχεία που να καταγράφω πότε ήρθε το πακέτο, τι κωδικό είχε, απο πού ήρθε, ποιο είναι το πρόβλημα, πόσα ζητήσανε, πόσα θα έπρεπε να ζητήσουν κτλπ. Επι 6 μήνες ενώ του έστελα κάθε 2-3 μέρες φωτογραφίες και πληροφορίες για τα πακέτα που ήρθαν, ζητούσε απλά νέα excel με νέα στοιχεία και νέες φωτογραφίες και να τα συγκεντρώσω με τον ένα και τον άλλο τρόπο. Μιλάμε για πολλές ώρες δουλειά. Και τα έκανα όλα αυτα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι άρχισε να μο ζητάει φωτογραφίες και στοιχεία για πακέτα που είχα πετάξει 5-6 μήνες πριν. Απο την στιγμή που τα είχα φωτογραφίσει πλήρως και είχα καταγράψει τι πρόβλημα έχουν δεν τα κράταγα.

Επειδή όμως ο υπαλληλος επέμενε ότι όταν τα έκανα attach στην πλατφόρμα δεν τα λαμβάνει μου έστειλε το email του στην εταιρία για να στέλνω εκεί. Παρότι έστελνα τα πάντα στο email λάμβανα απαντήσεις μόνο τηλεφωνικά και ως εκ τούτου δυστυχώς δεν έχω ούτε ένα email για απόδειξη για όσα μου είπε αυτούς τους 6 μήνες. Νόμιζα ότι είναι φυσιολογική συμπεριφορά μέχρι που σταμάτησε να μου μιλάει. Κάποια στιγμή μου απάντησε να κάνω νέα αναφορά για τα νέα πακέτα και όταν του είπα ότι είναι διαφορετικά πακέτα αλλά για το ίδιο ζήτημα μου απάντησε "Παρακαλώ εφεξής για την επικοινωνία σας με το Συνήγορο του Πολίτη να χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής αναφορών της Αρχής." Απο τότε δεν έχουμε πικοινώνήσει ξανά Εγω μπήκα στο σύστημα υποβολής αναφορών και συνέχιζα μέχρι και σήμερα το μεσημέρι να προστάρω φωτογραφίες με τα προβληματικά πακέτα μου συν κείμενο που εξηγούσα αναλυτικά τι και πως έχει πάει λάθος.

Να μην σας κουράζω έλαβα σήμερα απάντηση ότι έκλεισε η αναφορά μου. Μπορώ να την ποστάρω αν ενδιαφέρεται κάποιος. Η αναφορά στα Τελωνεία έγινε για μόνο 11 πακέτα απο τα εκατοντάδες που είχα στείλει που σημαίνει ότι τσάμπα έφτιαχνα excel λίστες και τραβούσα φωτογραφίες με βελάκια κτλπ για 6 μήνες. Και το μόνο σημαντικό κομμάτι της αναφοράς είναι το παρακάτω το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

"Όσον αφορά τα δέματά σας τα οποία απεστάλησαν μέσω IOSS και για τα οποία διαμαρτύρεστε ότι κακώς σας επιβλήθηκαν τελωνειακοί δασμοί, από τον έλεγχο των 11 περιπτώσεων που ζητήσαμε (βάσει των στοιχείων που μας χορηγήσατε) προέκυψε ότι για το σύνολο αυτών δεν είχαν δηλωθεί πλήρη στοιχεία στο σύστημα ΙΤΜΑΤΤ (ηλεκτρονικών τελωνειακών δηλώσεων) Στις περιπτώσεις όπου λείπει από το σύστημα ΙΤΜΑΤΤ κάποια από τις πληροφορίες αυτές (αριθμός IOSS ή στοιχεία επικοινωνίας) επιβάλλονται τέλη εκτελωνισμού ή ΦΠΑ ή και τα δύο.

UG150940445GB χωρίς τηλέφωνο και email, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX831222596FR χωρίς IOSS
UX831233126FR χωρίς IOSS
UX637840340FR χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
LT947353889NL χωρίς IOSS
UF115163833SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UF115130526SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UJ152023835US χωρίς ΤΚ
UF115172628SE χωρίς ΙΤΜΑΤΤ, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX830154311FR χωρίς IOSS, χωρίς τηλέφωνο και email"

Με άλλα λόγια όλοι οι άλλοι είναι λάθος και εμείς είμαστε σωστοί οπότε ξαναπλήρωνε.

Δεν θέλω να αναφερθώ στην συμπεριφορά του υπαλλήλου του Συνηγόρου του Πολίτη, απλά να αναφέρω ότι πιο φανατικό Συνήγορο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ δύσκολα θα έβρισκαν. Οτιδήποτε του έλεγα παρότι του έφερνα αποδείξεις και φωτογραφίες ήταν λάθος και οτιδήποτε έλεγαν οι Δημόσιες υπηρεσίες ήταν η μόνη και πραγματική αλήθεια.

Το πρόβλημα μου είναι ότι τώρα με έχουν στοχοποιήσει από τα τελωνεία και με σκίζουν κανονικά καθε μέρα. Είδαν ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα και βλέπω τρελά πράγματα κάθε μέρα στα πακέτα μου. Μόνο το σημερινό θα ποστάρω να μην κουράζω μιας και το έχω δίπλα μου. Το πακέτο έχει αξία $20 τα οποία με την ισοττιμία σε ευρώ τα κάνανε 30.51 ευρώ (αντί για 19.04 ευρώ που είναι σήμερα) και με χρεώσαν με βάση τα 30.51 ευρώ. Όσο για το πακέτο που είχα αναφέρει παλιότερα με κωδικό UK200467779ES το παρέλαβα 22 Ιουνίου. Η αγορά είχε γίνει μέσα Μαρτίου και είχε σκαναριστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 12 Απριλίου. Το κρατήσανε 2.5 μηνες χωρίς λόγο και αιτία και απο την μέρα αγοράς περάσανε πάνω από 3 μήνες! Παρεπιπτόντως ήταν και αυτό IOSS αλλά αυτό δεν είχε την κίτρινη ετικέτα. Είναι στην άλλη κατηγορία με το αυτοκόλλητο που λέει "Εκκερεμεί Είσπτραξη ΦΠΑ" (να υπενθυμίσω ότι IOSS σημαίνει προ-πληρωμένα τέλη και ΦΠΑ), οπότε δεν είναι καν στην φωτογραφία που ποστάρω. Έχω άλλα τόσα με την άλλη κατηγορία. Τέλος πάντων όπως είπαμε για τα Ελληνικά Τελωνεία όλοι είναι άχρηστοι και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά την Ευρωπαϊκή πλατφόρμα που βγάζει τους κωδικούς IOSS και μόνο αυτοί είναι σωστοί.

Να αναφέρω και το εξής. Όταν κάποια στιγμή εξαφανίστηκε ο υπάλληλος του Συνήγορου του Πολίτη και νόμισα ότι τα παράτησε έκανα αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Η αναφορά έγινε στις 27 Απριλίου. Μέχρι τώρα δεν έχω λαβει την παραμικρή απάντηση ούτε ότι έστω έλαβαν την αναφορά μου παρότι μέχρι και τον Μάϊο σνέχισα να στέλνω νεα στοιχεία για νέα προβληματικά πακέτα. Αρχές Ιουνίου σταμάτησα να ασχολούμαι.

Τελικό συμπέρασμα. 6 μήνες έχω φάει εκατοντάδες ώρες να φωτογραφίζω τα πακέτα και να επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες (μέγεθος, βελάκια κτλπ), να στέλνω emails και να φτιάχνω λίστες και excel αρχεία σχεδόν σε καθημερινή βάση και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπήκε καν στον κόπο να ασχοληθεί, ο Συνήγορος του Πολίτη με κοροϊδευε και με ταλαιπωρούσε για 6 μήνες, τα ΕΛΤΑ ρίξανε όλο το φταίξιμο στα Τελωνεία και τα Τελωνεία ρίξανε όλο το φταίξιμο σε όλα τα καταστήματα του πλανήτη που χρησιμοποιούν IOSS για την αποστολή των δεμάτων τους.

Και κάτι τελευταίο. Στα εκατοντάδες δέματα που έχω λάβει τους τελευταίους 8-9 μήνες ΟΥΤΕ ΕΝΑ δεν πέρασε κανονικά απο το τελωνείο όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία με το IOSS. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι βρήκαν παραθυράκι την δικαιολογία ότι τα στοιχεία στο σύστημα δεν είναι πλήρης (κάτι που δεν μπορεί να επαληθευθεί από ιδιώτη) και απλά αγνοούν την ένδειξη IOSS και συνεχίζουν όπως παλιά.

Με άλλα λόγια το IOSS ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

AliExpress 1000 φορές, τα δέματα μοορει να κανουν τον γυρο του πλανητη αλλα ουτε εξω απο το ελλ. τελωνειο δεν περνάνε 😁

Εχουν πάρει είδηση τι λομογια ειναι εδω οι δικοί μας

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 8/5/2023 στις 5:20 ΜΜ, sakisgri είπε

Καλησπέρα. Ναι όπως σου τα είπαν από τα ΕΛΤΑ ειναι. Είσαι στη κατηγορία 50€ έως και 100€ (Καθαρή αξία, δλδ χωρίς τα μεταφορικά) όπως θα δεις και στη φώτο κάτω από το τιμοκατάλογο από τα ΕΛΤΑ.https://www.angroid.gr/android-tutorials/allages-apo-1i-ioylioy-kai-katargisi-tis-ateleias-agores-ektos-e-e-kai-teloneio-pos-tha-kano-agores-apo-kina-kai-agglia-posa-tha-pliroso-sto-teloneio

Με την μόνη διαφορά αν στη τιμή ειναι ο Φ.Π.Α (θα γράφει vat included) τοτε στα ΕΛΤΑ θα πληρωσεις 10€ έξοδα εκτελωνισμού. Αν δεν ειναι θα πληρωσεις τον Φ.Π.Α στα ΕΛΤΑ μαζί με τα 10€ έξοδα εκτελωνισμού.

Από τρίτη χώρα μόνο με ΕΛΤΑ συμφέρει, μακριά από ιδιωτικά courier.

τελη εκτελωνισμου ελτα.JPG

Καλησπερα. Για την ιστορία, παρέλαβα σήμερα και με χρέωσαν τον ελληνικό ΦΠΑ μόνο (όχι τέλος εκτελωνισμού). Ίσως το είδος αυτό να εξαιρείται (motorcycle parts).Το αγγλικό κατάστημα (όχι eBay), είχε αφαιρέσει το δικό τους ΦΠΑ στο checkout.
Αποστολή από Αγγλία με Royal mail, διαχείριση εδώ από ΕΛΤΑ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...