Προς το περιεχόμενο

MMORPG (Αγαπημένα, Προτάσεις, Απορίες)


giorgos147

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταλαβαίνω αυτό που λες από την μεριά αυτού που παίζει με competitive λογική, αλλά όπως είπα είμαι casual και παίζω με casual λογική.

 

Προτιμώ το παρών σύστημα του Diablo 3 100% σε σχέση με το παλιότερο που υπήρχε auction house. Ίσως το μόνο παιχνίδι στο οποίο μου άρεσε το σύστημα σε επίπεδο οικονομίας ήταν το Path of Exile, γιατί εκεί υπήρχε πραγματική αλληλεπίδραση και επίσης υπάρχουν και τα leagues όπου δεν προλαβαίνει να γίνει τρελή συσσώρευση πλούτου από κάποια άτομα. Αλλά λίγο δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο πετυχημένα σε ΜΜΟ.

 

Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα γενικά να υπάρχει έμφαση στο economy, τις περισσότερες φορές καταλήγει να γίνεται exploited με κάποιον τρόπο και καταλήγουν να επιβραβεύονται περισσότερο αυτοί που το παίζουν μικροί χρηματιστές από αυτούς που παίζουν το παιχνίδι. 

 

Το grind γενικά ίσως είναι απαραίτητο και ως ένα βαθμό αναπόφευκτο στα ΜΜΟ, αλλά imo και αυτό έχει μεγάλη σημασία με πιο τρόπο το βάζεις σε ένα game. Προσωπικά προτιμώ το game που σε επιβραβεύει για τον χρόνο που σπαταλάς σε μία δραστηριότητα. Αν θες να γίνεις καλύτερος στο pvp πχ. να μπορείς να το καταφέρεις κάνοντας πολύ pvp, έστω κι αν αυτό γίνεται υπό την μορφή "grind". Και το λέω επειδή υπάρχουν πολλά games στα οποία για παράδειγμα για να πάρεις καλό gear για pvp ή pve σε αναγκάζουν να σπαταλήσεις άπλετο χρόνο κάνοντας κάτι εντελώς άσχετο.

 

Επίσης το να υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι να αποκτήσεις κάτι ή να βελτιώσεις τον χαρακτήρα σου γενικότερα βοηθάει.

 

Τέλος, μου αρέσει ένα game να είναι πιο πολύ skill based (όχι εξ' ολοκλήρου όμως, να υπάρχει και μια αίσθηση σταθερής προόδου).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Εγώ πάλι στα περισσότερα έχω τελείως διαφορετική οπτική.

 

Αν δεν έχει economy, AH, trading κτλ καλύτερα να είναι ένα action online game και να μη το βαφτίζουν MMORPG.

Χωρίς RNG δυστυχώς αυτό δε γίνεται γιατί θα είναι full linear.

Τώρα το πώς θα το κάνουν αυτό να πετύχει long-term και να έχουν μια οικονομία στυλ PoE που ανέφερες αλλά να κρατήσει για χρόνια είναι δουλειά των εταιριών. Επειδή ακριβώς δε το βρίσκουν, τα παιχνίδια τους πλέον έχουν χρόνο ζωής 2 μηνών ακόμη και ΑΑΑ τίτλοι.

 

 

Για μένα όσο χαζό και αν ακούγεται στόχος του παιχνιδιού θα πρέπει να είναι να βρω το καλύτερο όπλο και τη καλύτερη πανοπλία ώστε να σκοτώσω το δράκο που απειλεί τον κόσμο. Δεκτό και θεμιτό να υπάρχουν πολλοί τρόποι για την απόκτησή τους.

Αλλά αυτό απέχει πολύ από το θα σκοτώσω τον δράκο για να πάρω τη μπλε βερμούδα και να φαίνομαι γαμάτος. Δεν είναι θέμα hardcore ή casual. Είναι απλά μια μπούρδα.

 

Επίσης, απεχθάνομαι τις αρένες και γενικότερα το instanced pvp με fixed gear. Το ιδανικό για μένα είναι open world pvp σε συνδιασμό με sieges/group/guild pvp αλλά με το kit που έχεις κερδίσει. 

Θέλω να με βρει lvl20 ένας τυπάς με καλό gear ενώ φαρμάρω, να με ξεκωλιάσει και να με πεισμώσει για να φαρμάρω καλύτερο gear. Μάλιστα θέλω να βρω ένα mythical staff το οποίο δε μπορώ να το χρησιμοποιήσω εγώ και να το κάνω trade με το αντίστοιχο sword με τον Gilmaru.

 

Αυτό που ο άλλος έχει φαρμάρει 300 ώρες και γω 20 και ξαφνικά μας εξισώσουν τα stats στις αρένες ούτε επί Στάλιν δε θα γινόταν.

 

Σε ένα σωστά δομημένο παιχνίδι θα υπάρχει content τόσο για τον casual όσο και για τον hardcore. Δε θα κάνουν τα ίδια πράγματα. Ο casual θα μπορεί να πάει να τα βάλει με άλλους παίκτες αντίστοιχα casual, θα προσπαθεί να αγοράσει αντικείμενα που απευθύνονται σε casual παίκτες κ.ο.κ. Δε γίνεται να θέλει να συναγωνιστεί τον competitive απ'τη στιγμή που εξ'ορισμού δεν τον νοιάζει ο συναγωνισμός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαίνω αυτά που λες. Ουσιαστικά δεν διαφωνούμε, απλώς τυχαίνει να θέλουμε διαφορετικά πράγματα την συγκεκριμένη περίοδο. :P

 

Αν μου έκανες ένα fight με έναν δράκο τρομερά διασκεδαστικό και challenging και μου το έκανες randomized έτσι ώστε να ήταν κάθε φορά κάτι διαφορετικό και να παρέμενε challenging για πολλά runs, εγώ ως casual θα ήμουν ευχαριστημένος ακόμη κι αν δεν είχε τρομερό loot. Και πιστεύω και οι hardcore/competitive παίχτες θα ήταν περισσότερο ευχαριστημένοι, από το να φαρμάρουν το ίδιο ακριβώς boss fight ξανά και ξανά. Συμφωνώ ότι είναι κάπως ακραίο να παίρνεις μόνο cosmetics βέβαια και ότι θα χρειαζόταν κάποιο είδος καλύτερου reward, ιδιαίτερα για την δεύτερη ομάδα παιχτών.

 

Από την άλλη όμως δεν μπορείς να βασίζεις το progression μόνο στο grind. Ιδιαίτερα όταν το grind δεν έχει μέσα κάποιο ουσιαστικό challenge και έχει να κάνει σχεδόν αποκλειστικά με τις ώρες που σπαταλάς στο παιχνίδι. Προτιμώ το ποιος είναι casual και ποιος competitive να φαίνεται κυρίως από το skill και όχι από το ποιος σπατάλησε περισσότερες ώρες σκοτώνοντας εύκολα mobs ή καθαρίζοντας ένα dungeon που το ξέρεις πλέον και σου είναι εύκολο ξανά και ξανά και ξανά, χωρίς να αλλάζει κάτι με τρόπο που να σου διατηρεί ένα ενδιαφέρον ή κάποιο challenge.  Αυτό ουσιαστικά δεν είναι καν hardcore ή competitive, είναι διαγωνισμός του ποιος είναι ο πιο καμένος.

 

Υπάρχουν όμως τρόποι να κάνεις διάφορα πράγματα διαφορετικά ακόμη και διατηρώντας το grind. Ακόμη και στο PoE (παρότι δεν είναι ΜΜΟ με την κλασσική έννοια) που ουσιαστικά είναι ολόκληρο το παιχνίδι ένα grind (όπως όλα τα action rpg στυλ diablo) επειδή έχει ένα κάρο παραμέτρους που είναι randomized κάνει την όλη εμπειρία του grind διασκεδαστική και challenging διατηρώντας το ενδιαφέρον ζεστό και για τον casual και για τον hardcore. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα το PoE θα έπρεπε να είναι παράδειγμα προς μίμηση σε πάρα πολλά επίπεδα για κάθε mmorpg.

- έχει challenging content που αν δε προσέξεις ψοφάς ανεξαρτήτως items/stats

- έχει απίστευτο looting/scaling/variety στα items.

- έχει το καλύτερο economy που έχει υπάρξει ποτέ.

 

Τα παραπάνω μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν σε κάθε σοβαρό mmo τίτλο. "Απαντάς" μόνος σου στα προβλήματα που θέτεις με δικό σου παράδειγμα.

 

Πρόσθεσε στο παραπάνω και crafting/proffecions και τα διάφορα μοναδικά features που έχει το κάθε game και έχεις ένα potentially εξαιρετικό παιχνίδι όπου το "grinding" θα είναι μια ευχάριστη διαδικασία.

 

Κάποιοι θα πουν ότι το PoE είναι άλλη κατηγορία παιχνιδιού και αυτά δε γίνονται στα MMORPG. Θα πω ότι γι'αυτό ακριβώς και βγαίνουν αυτές οι μπούρδες 30 φορές κάθε χρόνο τα τελευταία 12 χρόνια. Ούτε ένας δε τόλμησε να πάρει μια σοβαρή loot προσέγγιση στα mmo.

 

- Πάρε το loot/itemisation/rng/economy από το PoE

- Πάρε το σύστημα μάχης από BnS/Tera

- Πάρε την ελευθερία και το UI του GW2

- Πάρε ένα lore και ένα κόσμο επιπέδου WoW

- Πάρε ένα story επιπέδου FF14

 

Δε χρειάζεται να είσαι τέλειος σε όλα τα παραπάνω αλλά αν τα κάνεις επαρκώς καλά και με το τρόπο σου θα έχεις το καλύτερο mmo ever. Και δεν είναι καν καινούριες ιδέες. Είναι πράγματα που υπάρχουν τουλάχιστον μια 8ετία.

 

Είναι άρρωστο να φτιάχνουν παιχνίδια με:

- Μόνο loot. Υπάρχει το PoE και τα online arpg.

- Μόνο καλό σύστημα μάχης. Και γιατί να μη παίξω Street Fighter???

- Μόνο ελευθερία και sandbox πίπες χωρίς story. Σε πετάει δηλαδή σε ένα κόσμο και δεν έχεις λόγο ύπαρξης. Σαν να παίζεις Call of Duty σε περίοδο ειρήνης.

- Μόνο story, lore και μια ωραία παρουσίαση. Και γιατί να μη παίξω Witcher που το κάνει καλύτερα??

 

Εκεί αποτυγχάνουν τα mmo και πλέον αυτά που βγαίνουν μοιάζουν με mobile games.

 

ΥΓ. Πάνω στο κομμάτι skill/grinding που αναφέρεις είναι μεγάλη κουβέντα για το ποιος πρέπει να "κερδίσει". Εγώ απλά να θυμίσω ότι μιλάμε για mmoRPG που ο χαρακτήρας μας ξεκινάει να ζορίζεται να σκοτώσει τα κλασσικά boars και καταλήγει να σκοτώνει δράκους.

Δε νομίζω ότι είναι παράλογο ο ένας να χάνει από τον άλλο ανεξαρτήτως skill και το skill να παίζει μεγαλύτερο ρόλο μεταξύ ατόμων "κοντινού" lvl/items. Διαφορετικά ας εφαρμοστεί και στο PVE και να μπορεί ο skilled lvl1 να βγάζει το τελευταίο raid του παιχνιδιού και να τελειώνει το παιχνίδι σε 30' μετά την εγκατάσταση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά ναι, δεν διαφωνώ, αν μου κάνει κάποιος game που να τα έχει όλα αυτά θα μείνουμε και οι δύο ευχαριστημένοι. Απλά δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο.

 

Στο μόνο που διαφοροποιούμαι είναι ότι λατρεύω το open world. Δεν με ενδιαφέρει τόσο το προσωπικό story στο ΜΜΟ. Ένα καλό lore και fantasy setting ωστόσο βοηθάει.

Πάντως ακόμη κι αν μου βγάλεις ένα game με προβλήματα, αν είναι sandbox και έχει 1-2 βασικά χαρακτηριστικά που να μου αρέσουν, θα το απολαύσω για ένα διάστημα. Που είναι ο λόγος που απόλαυσα το Archeage, παρά τα προβλήματά του.

 

Το randomization στα mobs κλπ πάντως δύσκολα το κάνεις σε ανοιχτό κόσμο. Εκτός αν κάνεις αποκλειστικά instanced ολόκληρο το ΜΜO.

 

Επίσης η οικονομία του PoE λειτουργεί καλά κυρίως μικρο/μεσοπρόθεσμα.

Μετά αφού συσσωρευτεί μεγάλος πλούτος αρχίζει να γίνεται σε μεγάλη κλίμακα μια αναπαραγωγή του πλούτου με αγοραπωλησίες κλπ, με αποτέλεσμα άτομα να μπορούν να αποκτήσουν οτιδήποτε θέλουν στην κυριολεξία χωρίς να παίζουν καθόλου το παιχνίδι.

Στην συνέχεια θα δημιουργούνταν ένα χάσμα μεταξύ αυτών που θα έπαιζαν το παιχνίδι κανονικά και αυτών που θα παίζαν τον μικρό χρηματιστή.

Έπειτα θα γίνονταν δύο κυρίως πράγματα:

- gold sellers/third party sellers οι οποίοι θα πουλούσαν τα πάντα στο παιχνίδι

- οι παίκτες θα αναγκάζονταν είτε να καούν όσο δεν πάει, είτε να πληρώσουν, είτε να αρχίσουν κι αυτοί να σπαταλούν λιγότερο χρόνο παίζοντας και περισσότερο χρόνο κάνοντας τον μικρό έμπορο

 

Το παραπάνω θα ήταν οκ γενικά σε games που είναι instanced με περιορισμούς στο pvp κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να έχει ένα mmorpg τα παραπάνω που ανέφερα το θεωρώ αυτονόητο και όχι επίτευγμα. Δεν είναι καθόλου δύσκολο κατά την άποψή μου.

 

Για το κομμάτι που λες με την οικονομία ναι είναι πιθανό να γίνει έστω και σε μικρό βαθμό παραβλέπεις όμως 2 πράγματα:

1) Για να αποκτήσει κάποιος αυτό το πλούτο πρέπει ή να ήταν πολύ τυχερός ή να farmare σαν *** οπότε μεγάλο κομμάτι του πλούτου το κέρδισε/αξίζει.

2) Το να παίζεις με την οικονομία και το μικρό χρηματιστή (που δεν είναι κάτι παραπάνω από το απλό αγοράζω ότι βρίσκω φτηνότερα από το μέσο όρο και το πουλάω στο μέσο όρο) είναι και αυτό ένα κομμάτι RPG από μόνο του. Είναι και αυτός ένας extra τρόπος να παίξεις το παιχνίδι, να κάνεις δηλαδή τον merchant με τον ίδιο τρόπο που κάνεις τον crafter κτλ.

 

Ναι όντως δε μπορεί κάποιος να έχει μια τέλεια οικονομία εκτός από μικρο/μεσοπρόθεσμα αλλά αυτό θα λυθεί με τα αντίστοιχα updates και expansions που θα δημιουργούν "νέα οικονομία". Εξάλλου μη γελιόμαστε. Ποιο παιχνίδι έχει content για πάνω από 2-3 μήνες και ίσως πολύ λέω.

Ακόμη και το PoE που αναφέρεις αν παίξεις ένα μόνο build μέσες άκρες αν ξέρεις πως λειτουργεί το παιχνίδι το min-maxάρεις σε 20μέρες το πολύ και ας κρατάει το season 3-4 μήνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, απαιτεί συνεχή updates κλπ αν είναι να το κάνεις αυτό. Ή κάτι αντίστοιχο των leagues. Δηλαδή modes με την δική τους οικονομία που δεν κρατούν για πάντα.

 

Το να γίνονται randomized διάφορα mobs και οι extra ιδιότητες που έχουν κλπ στο open world δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο από τεχνικής άποψης, αλλιώς ναι εννοείται θα τα έσπαγε να γινόταν. Πέτα μέσα και κάποια randomized events και έδεσε η συνταγή. :P

 

 

Αυτά που συζητάμε πάντως είναι ένας από τους λόγους που με ενδιαφέρει το Crowfall, με τα διαφορετικά campaign modes που έχουν διαφορετικούς κανόνες και περιορισμένη διάρκεια. Επίσης θα έχει από ότι έχω καταλάβει διαφορετικό σύστημα όσο αφορά στην οικονομία κλπ. Θα δούμε.

 

Από το FAQ:

"Currently, we don’t plan on offering an auction house. Instead, we are going to have “shopkeeper” Thralls that can be slotted into buildings to sell items. These thralls can be set up within certain structures, both in Campaign Worlds (to service a guild or faction) and in Kingdoms (to foster trade for use in the Eternal Kingdoms, or Campaigns with less strict import restrictions.
 
We also expect that some players will open up their personal Kingdoms as “marketplaces” for other players to come and sell their goods, and take a cut out of every transaction that occurs."
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα μου άρεσαν τα 1. Crowfall

                                   2. Lineage Eternal

                                   3. Bless (aeria????)

 

και ισως και το Camelot Unchain............

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν δέχομαι πλέον να παίζω με γραφικά pacman.. Δες icarus... Bless ναι από ότι όλοι λένε θα το πάρει top εταιρία p2win άρα... Archeage Σεπτεμβρίο λέει new server me 3.0 ΚΑΙ χωρίς marketplace ούτε θα μπορείς λέει να βάλεις credits από αλλον server..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν δέχομαι πλέον να παίζω με γραφικά pacman.. Δες icarus... Bless ναι από ότι όλοι λένε θα το πάρει top εταιρία p2win άρα... Archeage Σεπτεμβρίο λέει new server me 3.0 ΚΑΙ χωρίς marketplace ούτε θα μπορείς λέει να βάλεις credits από αλλον server..

Υπάρχει κάποια πηγή για τον σερβερ που λες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατι σου κανει εντυπωση ρε συ.Δεν ειδες στα περισσοτερα απο αυτα που ειχαν την μαγικη λεξη ''kickstarter''απο πισω?Ειναι λογικο λοιπον να μιλαμε για αδιαφορα/αποτυχιες(εδω μεχρι και expansion του Wow ειχε μεσα....).

 

Ουτε βεβαια το MU που εχει μεσα ειναι καθαρο mmo αλλα περισσοτερο κατηγοριας diablo,torchlight.

Και απο οτι φενεται ετσι πανε να κανουν και το lineage.

 

Γενικα το εχω ξαναπει απειρες φορες οτι τα mmorpg παιχνιδια πλεον(και γενικα το ειδος αυτο)αργοπεθαινουν.Δεν προκειται να ξαναπετυχουμε release μεγαλου mmo τιτλου γιατι πολυ απλα οι καιροι εχουν αλλαξει,οπως και οι προτιμησεις/επιλογες του κοσμου,και ειναι μεγαλο ρισκο να επενδυσει μια εταιρια ποσα εκ. δολλαρια χωρις να ειναι σιγουρη για το αποτελεσμα.

 

Απο τα παραπανω γνωστο ονομα ειναι και το Warhammer(στο οποιο θυμαμαι παλια το Warhammer online αρκετους που το δοκιμασαν αλλα γρηγορα δυστηχως ξενερωσαν με αυτο),αλλα αν ισχυουν αυτα που λεει ο τυπας στο video ειναι δυνατον να θεωρειται ''pve'' μαχη 5v5 μεταξυ ατομων?Αυτος ειναι ο ορισμος του pvp ρε γαμωτο οχι του pve(στο 5:58 το λεει).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει κάποια πηγή για τον σερβερ που λες?

Όταν βρω θα σου πω. Το marketplace θα είναι διαφορετικό από τα άλλα και δεν θα μποριες να βάλεις Apex από αλλον σερβερ αυτό είναι σίγουρο.....
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατι σου κανει εντυπωση ρε συ.Δεν ειδες στα περισσοτερα απο αυτα που ειχαν την μαγικη λεξη ''kickstarter''απο πισω?Ειναι λογικο λοιπον να μιλαμε για αδιαφορα/αποτυχιες(εδω μεχρι και expansion του Wow ειχε μεσα....).

 

Ουτε βεβαια το MU που εχει μεσα ειναι καθαρο mmo αλλα περισσοτερο κατηγοριας diablo,torchlight.

Και απο οτι φενεται ετσι πανε να κανουν και το lineage.

 

Γενικα το εχω ξαναπει απειρες φορες οτι τα mmorpg παιχνιδια πλεον(και γενικα το ειδος αυτο)αργοπεθαινουν.Δεν προκειται να ξαναπετυχουμε release μεγαλου mmo τιτλου γιατι πολυ απλα οι καιροι εχουν αλλαξει,οπως και οι προτιμησεις/επιλογες του κοσμου,και ειναι μεγαλο ρισκο να επενδυσει μια εταιρια ποσα εκ. δολλαρια χωρις να ειναι σιγουρη για το αποτελεσμα.

 

Απο τα παραπανω γνωστο ονομα ειναι και το Warhammer(στο οποιο θυμαμαι παλια το Warhammer online αρκετους που το δοκιμασαν αλλα γρηγορα δυστηχως ξενερωσαν με αυτο),αλλα αν ισχυουν αυτα που λεει ο τυπας στο video ειναι δυνατον να θεωρειται ''pve'' μαχη 5v5 μεταξυ ατομων?Αυτος ειναι ο ορισμος του pvp ρε γαμωτο οχι του pve(στο 5:58 το λεει).

Καλα ναι συμφωνώ... Δεν θα ξανά γίνει release τίποτα σοβαρό.... Γιατί πολύ απλά μας έχουνε ζαλησει τα. Ουμπαλα οι κορεατες νομίζουμε ότι είμαστε βοτακια ( δες bdo archeage κτλπ) το mmo ποια έχει γίνει έπαγγελμα και όχι ευχαρίστηση... Άμα. Δεν μπεις μια μέρα θα πας πίσω. Άμα δεν αφήσεις το PC σου ανοιχτό να κάνει fishing η μπλα μπλα... Δνε θα ανεβάζεις το professional κτλπ κτλπ.. Πρέπει να πάρουν χαμπάρι ότι δεν είμαστε κορεατες... Δεν γίνετε δίλαδη να είσαι σοβαρό άτομο να δουλεύεις και να πρεπει να φαρμαειςς 10 ώρες την μέρα και να κιμμασαι και να βλέπεις στο όνειρο σου τον χαρακτήρα να μην έχει κολλήσει το άλογο για lvl up. Η to fishing.... Πλέον όλοι έχουν πάει σε casual overwatch moba hack and slash...
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...