Προς το περιεχόμενο

Ηλεκτρικά Ποδήλατα


fogeo933

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 30/8/2023 στις 12:11 ΜΜ, alexdjx είπε

Παιδια να ρωτησω κατι?

Εχω βαλει στο ματι το bezior x1500 που ειχα δωσει και ενα λινκ σε προηγουμενη αναρτηση μου.

Βλεπω ομως οτι εχει controller 48v 20a . Πως ειναι δυνατον η εταιρεια να ισχυριζεται οτι ο κινητηρας ειναι 1500 watt απ τη στιγμη που ο controller που φοραει επανω αποδιδει μεχρι 960?

Δεν είμαι σίγουρος για το πόσο σχετίζεται με το ερώτημα σου αλλά στα ΕU regulated, τα μοτέρ έχουν ονομαστική ισχύ 250W αλλά σε peak απόδοση μπορούν στιγμιαία να πιάσουν διπλάσια και τριπλάσια.

Από ένα σχετικό άρθρο:

Αναφορά σε κείμενο

Nominal versus max wattage

Last but not least, be sure you pay attention to whether an e-bike company is listing its “max” motor output in watts or the motor’s “nominal” output in watts, because the two metrics are very different.

A motor’s nominal wattage is the maximum amount of power it can sustain for long periods of time, while the max output is the wattage a motor is capable of for a very short burst. Nominal wattage is the more important of the two and really describes what a motor will feel like for the majority of the time you’re riding it.

Max output is still a useful rating — one that gives you an idea of how hard a bike might accelerate or how it might feel on a very steep hill — but motors are only capable of reaching their max output for just a few seconds. Anything more than that, and a motor would produce so much heat it risks permanent damage.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παίδες καλησπέρα!

Σήμερα παρέλαβα ένα Cube Kathmandu EXC 750. Όλα καλά, πολύ όμορφο και επιβλητικό.

https://archiv.cube.eu/en/2022/531253

Το πρόβλημα; Δεν είχα υπολογίσει ότι θα είναι τόσο μεγάλο και βαρύ (σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 27.5kg) κι εγώ είμαι 2ο όροφο χωρίς ασανσέρ. Σκ**τα δηλαδή, με το ζόρι το ανέβασα πάνω και παραλίγο και να σκοτωθώ.

Υπάρχουν δύο λύσεις

α) ή βλέπω αν χωράει στην αποθηκούλα κάτω από τη σκάλα στο ισόγειο του κτιρίου (δεν έχω ακόμα τα κλειδιά, πρέπει να τα ζητήσω)

... και όλα εντάξει. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα όμως να μην χωράει.

ή...

β) μειώνω το βάρος του όσο μπορώ για να το ανεβο-κατεβάζω.

Ας πούμε αν αφαιρώ τη μπαταρία (Bosch PowerTube 750) με το κλειδί, αμέσως αμέσως το ποδήλατο χάνει 4.5kg.

Έλεγα μήπως εγκαθιστούσα κι ένα σύστημα εύκολης αφαίρεσης της μπροστινής ή της πίσω ( ; ) ρόδας;

Γίνεται αυτό στο συγκεκριμένο μοντέλο ή θα έχω θέμα που έχει δισκόφρενα και λασποτήρες; Είχα δει στο YouTube παλιά ότι υπάρχουν μοχλοί που αφαιρείς τη ρόδα εύκολα / σαν παιχνιδάκι.

Ακόμα και οι ρόδες του φαίνονται τρομερά στιβαρές και βαριές, αν αφαιρούσα έστω τη μπροστινή πιστεύω θα έχανε πολύ βάρος.

Ευχαριστώ και pls μη με χλευάσετε που δεν είχα υπολογίσει τον παράγοντα βάρος, έλεγα ότι το 'χα, ξέρω βλακεία μου.

Επεξ/σία από philos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@philos Καλορίζικο το ποδήλατο! Καλή αγορά για πόλη, έχει τα πάντα αν και λίγο ακριβούτσικο. Αν είσαι Αθήνα και θες να πάμε καμιά βόλτα, χαρά μου.

Δεν είσαι ο πρώτος που υποτιμά τη δυσκολία στο κουβάλημα ενός ebike έναντι του συμβατικού. Πρακτικά είναι διπλάσιο βάρος, αρκετά κιλά για την πλειονότητα των σύγχρονων ανθρώπων. Επίσης, δεν βολεύει στο πως να το πιάσεις και συνήθως θες να το κουβαλήσεις σε σκάλες ή μονοπάτια που προσθέτει επιπλέον δυσκολία. Έχω κουβαλήσει παρόμοιο Cube και όντας 70 κιλά με μέτρια upper body δύναμη, είναι ζόρικο και επικίνδυνο.

Καλά έχεις σκεφτεί τις επιλογές σου καθώς η μπαταρία και η μπροστινή ρόδα έχουν βάρος και μπαινοβγαίνουν σχετικά εύκολα. Η αφαίρεση της μπαταρίας στο συγκεκριμένο, νομίζω γυρνάς το κλειδί και μετά βγαίνει εύκολα. Δοκίμασε πρώτα μόνο χωρίς τη μπαταρία και αν θες και άλλη βοήθεια, δοκίμασε και χωρίς τη μπροστινή ρόδα που εκτιμώ θα είναι 2-2.5 κιλά. Οι ρόδες έχουν ήδη σύστημα εύκολης αφαίρεσης, απλά μάλλον δεν τους φαίνεται γιατί είναι stealth through axles, δηλαδή χωρίς μοχλούς. Δες αυτό το βίντεο στο 3:05 για να το δεις στη πράξη. Σε αντίθεση με τα φθηνά/παλιού στυλ quick release που ήταν με ελατήριο, όλα τα through axles είναι βιδωτά, δηλαδή τα περιστρέφεις και κουμπώνουν τη ρόδα στο ίδιο ακριβώς σημείο ώστε να μην ταλαιπωρείσαι με την ευθυγράμμιση της δισκόπλακας. Υπάρχουν σε δύο βασικές εκδόσεις, με μοχλό και stealth, χωρίς μοχλό που θες το κατάλληλο allen κλειδί. Αν σε προβληματίζει ή αν έχεις κάποια σπάνια παραλλαγή, πήγαινε σε έναν ποδηλατά να στο δείξει, δυο λεπτά υπόθεση.

Η πίσω ρόδα είναι πιο βαριά με τη κασέτα αλλά έχει μανούρα το βάλε-βγάλε με την αλυσίδα και το ότι δεν μπορείς εύκολα να το ακουμπήσεις κάτω όπως τη μπροστινή με το πιρούνι. Η σέλα έχει quick release αλλά δεν έχει πολύ βάρος και έχει καλώδιο λόγω dropper post. Αυτές οι δύο επιλογές δεν σε εξυπηρετούν.

Λάβε υπόψη και ότι το πρώτο ανέβασμα ήταν το πιο δύσκολο. Κάθε φορά, σιγά σιγά θα γίνεται πιο εύκολο καθώς θα γυμνάζεσαι και θα βελτιώνεται η τεχνική σου. Με τη προϋπόθεση βέβαια ότι θα το κάνεις συχνά, αν είναι δυο φορές το μήνα, δεν θα υπάρξει αισθητή βελτίωση. Μπορείς να κάνεις και λίγη εξειδικευμένη γυμναστική για να βελτιώσεις την upper body δύναμη. Το σημαντικό είναι να μην τραυματιστείς και να μην κάνεις ζημιά στο ποδήλατο.

Για την αποθήκη, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που εμπλέκονται και το κομβικό είναι η ασφάλεια. Αν είναι κάπως σαν προσωπική που δεν θα κυκλοφορήσει ότι μέσα φυλάσσεται ακριβό ebike, ok. Αλλιώς όμως, αργά ή γρήγορα θα το αντιληφθεί κάποιος κλέφτης και θα επιχειρήσει να το κλέψει. Υπάρχουν μέτρα να κάνεις τη κλοπή πιο δύσκολη αλλά η δική μου άποψη είναι πρώτα να δίνεις όσο το δυνατόν λιγότερες ευκαιρίες κλοπής και δευτερευόντως τα μέτρα. Αυτό ισχύει γενικά, πέρα από την αποθήκη. Δεν θες να το αφήνεις συστηματικά σε μέρος που μπορεί να κλαπεί και περιστασιακά, ποτέ χωρίς ποιοτικές κλειδαριές κτλ.

Ό,τι προβληματισμό έχεις, μοιράσου τον, έχω ασχοληθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Π.χ. για τη λίπανση της αλυσίδας που είναι το σημαντικότερο κομμάτι της συντήρησης, προτείνω το Squirt, είτε την απλή είτε την ebike έκδοση. Πέρα του ότι δεν λερώνει, συντηρεί τα μηχανικά μέρη εξαιρετικά. Στο δικό μου ebike είχα κάνει ~10.000χμ και η αλυσίδα ακόμη δεν χρειάζονταν άλλαγμα. Παίζουν βέβαια ρόλο οι καιρικές συνθήκες και πως αλλάζεις τις ταχύτητες που στα στα ebike ειδικά θέλει έξτρα προσοχή. Το μοτέρ περιστρέφει την αλυσίδα με μεγάλη δύναμη οπότε ιδανικά θες να μειώσεις πολύ τη περιστροφή των πεταλιών, να αλλάξεις ταχύτητα με τον διακόπτη και μετά να αυξήσεις τη περιστροφή των πεταλιών. Κάτι σαν τον συμπλεκτή στα μοτέρ εσωτερικής καύσης.

Επεξ/σία από batig0al
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@philos Καλορίζικο και καλές βόλτες! Να μαζευτούμε να πάμε καμιά βόλτα οι Αθηναίοι. 😊

Συμφωνώ απόλυτα με όσα αναφέρει ο @batig0al χωρίς να έχω τόσο βαρύ ποδήλατο. Το δικό  μου παίζει γύρω στα 20 κιλά και ακόμα και αυτό είναι βασανιστήριο να ανεβαίνεις μέχρι τον δεύτερο που είμαι. Είναι στενές και οι σκάλες και έχεις και τον φόβο μην αφήσεις καμιά ροδιά στους τοίχους. Είμαι και εγώ κλασικά αγύμναστος.😅 Φαντάσου ότι το δικό μου αν και σπαστό, πάλι δεν σηκώνεται εύκολα και ακόμα και έτσι μπαίνει με τόσο ζόρι μέσα στο μικρό ασανσέρ που προτιμώ να το πηγαίνω στημένο και στα χέρια από τις σκάλες.

Ειδικά στο θέμα της αποθήκης (έχουμε και εμείς κάτω από τις σκάλες) δεν θα το ρίσκαρα με τίποτα να το αφήσω εκεί μέσα. Του έχω και κλειδαριά και συναγερμό αλλά μέχρι να δεις τι συμβαίνει, έχουν κόψει κλειδαριές, το χουν σηκώσει στους ώμους και το χουν φορτώσει στο φορτηγό.

@batig0al για πες λίγο τι προσέχουμε και τι χρειάζεται να κάνουμε για να διατηρούμε το ποδήλατο σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση. Πχ για φρένα/τακάκια, τις ρόδες, τα καλώδια.

 

Επεξ/σία από -WISE-
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Thanks για το feedback παιδιά. ^^

Η αποθήκη κλειδώνει και δε νομίζω να έχει κανείς τα κλειδιά πέρα από την καθαρίστρια. Οι άλλοι ένοικοι (5 διαμερίσματα είμαστε εδώ), παρκάρουν τις μηχανές τους έξω από το κτίριο.

Γενικά μπορεί να το διακινδυνεύσω (ίσως να του βάλω κι έναν ακριβό συναγερμό) γιατί πραγματικά δεν θα αντέχεται το ανεβοκατέβασμα και το ξεστήσιμο.

Εμένα η μπροστινή ρόδα μου φαίνεται πάνω από 2 - 2.5kg αλλά θα τη ζυγίσω μόλις τη βγάλω! Είδα ότι έχω κλειδί allen, το έβαλα και ταιριάζει, χωρίς να κάνω ξεβίδωμα! Ναι τέτοια βίδα έχει το Cube μου, σαν αυτό του βίντεο. :)

Αλήθεια, μπορεί ένα άτομο ολομόναχο να βγάλει και να βάλει τη μπροστινή ρόδα με ασφάλεια; Πέρα από τους λασπωτήρες έχει και το δισκόφρενο και δεν είμαι σίγουρος. Για παράδειγμα έστω ότι τη βγάζω και ακουμπάω το πιρούνι ομαλά στο έδαφος. Μπορώ με τόσο βάρος ποδηλάτου, αφού φτάσω ισόγειο, να το ανασηκώσω και να ξανά βάλω τη ρόδα μόνος μου;

Να σημειωθεί ότι αν αφαιρεθεί η μπροστινή ρόδα, πέρα από το βάρος που φεύγει, το ποδήλατο (αφού δεν είναι αναδιπλούμενο), χάνει και σε depth οπότε θα είναι άλλος ένας λόγος για πιο άνετη μεταφορά, καθώς οι στροφές στη σκάλα είναι δύσκολες. Δε με νοιάζει να λερώσω τον τοίχο, το ποδήλατο μη χτυπήσει πουθενά :P

Θα κάνω έρευνα στο youtube να δω πως βάζουν - βγάζουν τη ρόδα με ασφάλεια.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λοιπόν, είδα αυτό το βίντεο:

 

Φαίνεται ότι υπάρχει κάποια βάση στήριξης ποδηλάτου στην πίσω ρόδα που κρατάει όρθιο το ποδήλατο, οπότε μπορείς πιο άνετα να κάνεις την αφαίρεση της μπροστινής ρόδας.

Για εμένα η περίπτωση είναι το πρώτο ποδήλατο από αριστερά.

Το ψάχνω να δω πόσο έχουν αυτές οι βάσεις ώστε να επιλέξω την κατάλληλη!

ΥΓ: Η αποθήκη / κλιμακοστάσιο στο ισόγειο μου δεν κάνει, έχει μόλις 60cm πλάτος.

 

Επεξ/σία από philos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 1/9/2023 στις 2:17 ΜΜ, -WISE- είπε

@batig0al για πες λίγο τι προσέχουμε και τι χρειάζεται να κάνουμε για να διατηρούμε το ποδήλατο σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση. Πχ για φρένα/τακάκια, τις ρόδες, τα καλώδια.

Υπάρχει ένα φάσμα, από το να κάνεις τα απολύτως βασικά μέχρι το να το διατηρείς σαν καινούριο (π.χ. πλύσιμο με spray που προστατεύει το χρώμα του σκελετού. Εγώ είμαι προς τα βασικά, και γιατί έτσι είναι ο χαρακτήρας μου και γιατί είναι mountain 1500€ που πάει στο βουνό/ταξίδια οπότε θα φθαρεί. Του πήρα μια φθηνή αυτοκόλλητη ταινία για κάποια ευάλωτα μέρη του σκελετόυ και από εκεί και περά, απλά το πλένω και λιπαίνω την αλυσίδα κάθε 2-3 βόλτες (~10 ώρες ή ~100χμ). Για το πλύσιμο το περνάω με νερό με ένα λάστιχο με μέτρια πίεση, ειδικά στα σημεία που κουμπώνουν εξαρτήματα (λαιμός, μεσαία τριβή, πετάλια) δεν θέλει πολύ πίεση νερού γιατί έτσι απωθείται το grease και γίνεται πιο ευάλωτο στο να εισχωρήσει νερό και να κάνει ζημιά. Μπορείς να το κάνεις και με σφουγγάρι και ελάχιστο υγρό πιάτων, εγώ το κάνω σπάνια. 

Για τη λίπανση της αλυσίδας, υπάρχουν άπειρα προϊόντα με διάφορα θετικά/αρνητικά το καθένα αλλά εγώ κατέληξα στο Squirt μετά από ενδελεχή έρευνα στο internet. Τα σημαντικά ωφέλη είναι ότι δεν λερώνει όπως τα κλασικά λάδια και συντηρεί καλά τα μηχανικά μέρη. Τo αρνητικό είναι πως μετά από βόλτα σε βροχή, θέλει να βάλεις ξανά, τουλάχιστον στην απλή του έκδοση γιατί βγαίνει και σε εκδόσεις που αντέχουν στη βροχή. Το πως το βάζεις είναι απλό και εχει εμπεριέχει οδηγίες αλλά εν συντομία, καθαρίζεις λίγο την αλυσίδα με ένα πανί/χαρτί, και βάζεις μια σταγόνα σε κάθε κύλινδρο της αλυσίδας στην εσωτερική πλευρά. Αρχικά φαίνεται ακριβό αλλά επειδή δεν πάει ούτε σταγόνα χαμένη, πάει πολύ καιρό. Εγώ με ένα 500ml πρέπει να είμαι στο μισό με 12.000χμ. Πωλείται και στην Ελλάδα

Κατά τα άλλα δεν κάνω κάτι ιδιαίτερο. Αν έχει μπροστινή ανάρτηση, καθαρίζω τους κυλίνδρους που μπαινοβγαίνουν μετά από κάθε βόλτα με ένα χαρτί κουζίνας για να μην εισχωρήσει αυτή η σκόνη. Όταν το αγόρασα και κάθε 1-2 χρόνια, το πηγαίνω σε ένα τεχνικό που εμπιστεύομαι (Grammarios Bikes) να κάνει έναν έλεγχο/service. Βγάζει πολλά κομμάτια, τα ελέγχει, τα γρασάρει και τα ξαναβάζει. Προφανώς αν το ποδήλατο δεν συμπεριφέρεται σωστά ή κάνει θόρυβο, το πας στον τεχνικό κατευθείαν.

Σημαντικό επίσης, όπου αποθηκεύεται, να μην το χτυπάει ήλιος και βροχή. Ιδανικά καλύτερα σε εσωτερικό χώρο αλλά έστω και σε μπαλκόνι/κήπο, να μην είναι εκτεθιμένο.

Για να μειώσει κάποιος τα έξοδα συντήρησης, μπορεί να μάθει να κάνει κάποιες εργασίες μόνος του (π.χ. αλλαγή σαμπρέλας, ελαστικών, tubeless, πεταλιών, τακάκια, αλυσίδα, ρύθμιση ταχυτήτων κτλ.). Εγώ έχω μάθει κάποια αλλά όχι όλα. Επίσης μπορεί να αγοράσει τα ανταλλακτικά απευθείας και να τα δώσει στον τεχνικό που αλλιώς ο τεχνικός θα το χρέωνε 50-100% παραπάνω. Θέλει προσοχή βέβαια να αγοραστεί το σωστό ανταλλακτικό.

20 ώρες πριν, philos είπε

Φαίνεται ότι υπάρχει κάποια βάση στήριξης ποδηλάτου στην πίσω ρόδα που κρατάει όρθιο το ποδήλατο, οπότε μπορείς πιο άνετα να κάνεις την αφαίρεση της μπροστινής ρόδας.

Για εμένα η περίπτωση είναι το πρώτο ποδήλατο από αριστερά.

Το ψάχνω να δω πόσο έχουν αυτές οι βάσεις ώστε να επιλέξω την κατάλληλη!

...

Πέρα από τους λασπωτήρες έχει και το δισκόφρενο και δεν είμαι σίγουρος. Για παράδειγμα έστω ότι τη βγάζω και ακουμπάω το πιρούνι ομαλά στο έδαφος. Μπορώ με τόσο βάρος ποδηλάτου, αφού φτάσω ισόγειο, να το ανασηκώσω και να ξανά βάλω τη ρόδα μόνος μου;

Υπάρχουν διάφορες βάσεις και αν κάποιος σκοπεύει να κάνει μαστορέματα, αξίζει να το ψάξει γιατί κάνει τη ζωή του πολύ πιο εύκολη αλλά μόνο για τη μπροστινή ρόδα, δεν χρειάζεται. Όταν βγαίνει η ρόδα, το ποδήλατο μπορεί εύκολα να ισορροπήσει στη μπροστινή ανάρτηση ακουμπώντας το στο έδαφος (σιγά σιγά προφανώς, όχι με δύναμη). Αν το έδαφος είναι ανώμαλο, π.χ. με πέτρες, μπορείς να βάλεις ένα πανί για να μην γρατζουνιστεί το χρώμα. Σε αυτή τη θέση, το ποδήλατο είναι ευάλωτο να πέσει με μικρή δύναμη οπότε μπορείς να βάλεις μια καρέκλα να ακουμπάει τη πίσω ρόδα ώστε να είναι πιο δύσκολο να τουμπάρει. Και να τουμπάρει πάντως, δεν θα πάθει κάτι τρομερό, ειδικά αν πέσει από τη πλευρά που δεν είναι το ντεραγιέρ.  

Οι λασπωτήρες είναι βιδωμένοι στον σκελετό, δεν κουνιούνται και δεν παθαίνουν κάτι. Απλά περιορίζουν κάπως το οπτικό πεδίο και το χώρο που κινείται η ρόδα στο βάλε βγάλε. Η μπροστινή ρόδα είναι εύκολη, κοιτάς απλά το δισκόφρενο να μπει ανάμεσα στα τακάκια και τα κάτω κάτω σημεία του πιρουνιού/ανάρτησης να πατήσουν στο κέντρο της ρόδας. Δώσε προσοχή όταν βγάζεις τη ρόδα ώστε να κάνεις το αντίστροφο. Η πίσω ρόδα είναι πιο μπλέξιμο με την αλυσίδα και ότι δεν μπορεί μετά να σταθεί όρθιο αλλά μαθαίνεται και υπάρχουν διάφορα κόλπα. (Προσοχή όταν η ρόδα είναι βγαλμένη, να μην πατηθεί το αντίστοιχο φρένο στο τιμόνι γιατί χωρίς δισκόφρενο θα κολλήσουν τα τακάκια μεταξύ τους και μετά πρέπει να βάλεις μαχαίρι/κατσαβίδι ανάμεσα τους για να τα ξεκολλήσεις.) 

Για αρχή, κάνε το εξάσκηση στο διαμέρισμα σου 5-6 φορές που δεν θα υπάρχει κουβάλημα. Το βάρος του ποδηλάτου το νιώθεις όταν το σηκώνεις γενικά ή όσο περισσότερο γέρνει. Όταν ισορροπεί κάθετο 90 μοίρες με το έδαφος, δεν νιώθεις το βάρος. Αυτή την ιδότητα την χρησιμοποιείς στο βάλε βγάλε της ρόδας. Μετά ξεκίνα με τη σκάλα. Όταν θα κατεβαίνεις, πηγαίνε πρώτα τη μπαταρία, τη μπροστινή ρόδα και το through axle κάτω. Μετά πας το ποδήλατο. Το ακουμπάς κάτω ισορροπώντας στο πιρούνι. Περνάς το ένα πόδι πάνω από το σκελετό και με το ένα χέρι σηκώνεις το ποδήλατο και με το άλλο φερνεις τη ρόδα κάτω από το πιρούνι ώστε να κατεβάσεις το ποδήλατο στη ρόδα. Ακουμπάς το ποδήλατο σε κάποιον τοίχο, σφίγγεις* το through axle και βάζεις τη μπαταρία. Στο ανέβασμα το αντίστροφο, βγάζεις through axle, ρόδα, μπαταρία και τα αφήνεις κάτω. Πας το ποδήλατο πάνω και το ισορροπείς στο πιρούνι. Φέρνεις τα άλλα πράγματα πάνω και τοποθετείς ξανά τη ρόδα.

*Mε το allen μην σφίγγεις το through axle πάρα πολύ γιατί θα το κάνεις συχνά και σιγά σιγά θα φθείρεις την υποδοχή και θα χρειαστείς νέο through axle που αν και φαίνεται φθηνό, κοστίζει κάνα 30άρι. Γενικά σχεδόν τα πάντα στο ποδήλατο δεν θέλουν τρομερό σφίξιμο, ιδανικά βάζεις ένα ειδικό γράσο (grease lithium) και με δυναμόκλειδο σφίγγεις με ακρίβεια. Μέχρι να αγοραστούν αυτά, σφίγγε με μέτρο. Επίσης, κάθως βγάζεις και βάζεις το through axle, θα νιώσεις σαν να κολλάει σε μερικά σημεία, εκεί θέλει ένα πολύ ελαφρύ σήκωμα το τιμόνι για να "ξεκολλήσει" το βάλε/βγάλε.  

Τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι αρκετά ανθεκτικά οπότε εκτιμώ δεν θα έχεις συχνά σκασίματα αλλά κάποια στιγμή θα συμβεί οπότε θα πρέπει να το έχεις υπόψη. Μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου επιτόπου, μπορείς να το πας στον τεχνικό, μπορείς στα επόμενα λάστιχα να αγοράσεις tubeless που είναι ψίλο αδύνατο να σκάσουν μέσα στη πόλη.

Αναφορά σε κείμενο

Να μαζευτούμε να πάμε καμιά βόλτα οι Αθηναίοι. 😊

Εγώ κάνω συχνά βόλτες και πολή και βουνό, όποιος θέλει, χαρά μου!

 

  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, batig0al είπε

Το ακουμπάς κάτω ισορροπώντας στο πιρούνι. Περνάς το ένα πόδι πάνω από το σκελετό και με το ένα χέρι σηκώνεις το ποδήλατο και με το άλλο φερνεις τη ρόδα κάτω από το πιρούνι ώστε να κατεβάσεις το ποδήλατο στη ρόδα.

Γεια χαρά!

Το εξηγείς λίγο καλύτερα αυτό; Υπάρχει κάποιο youtube video που να το δείχνει;

Δηλαδή καβαλάω το ποδήλατο χωρίς να κάθομαι στη σέλα; Αυτό θες να πεις;

Σε ευχαριστώ για όλη την απάντηση! :D

Επεξ/σία από philos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άψογος @batig0al όπως πάντα! 

Θα το πάρω και εγώ το squirt να το δοκιμάσω. Το μικρό μπουκαλάκι στην αρχή να κάνω τις δοκιμές μου και μετά βλέπουμε πως θα πάει. 

Σκέφτομαι να το παω και εγώ σε κάποιον να του ρίξει μια ματιά. Τον εμπιστεύεσαι αυτόν τον Γραμμάριο που γράφεις; Καλές αξιολογήσεις βλέπω. 

Εγώ παρατηρώ όταν πατάω τα φρένα (κυρίως το πίσω) ενα ελαφρύ σφύριγμα. Τι λες να είναι; Τα φρένα πιάνουν καλά. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, philos είπε

Το εξηγείς λίγο καλύτερα αυτό; Υπάρχει κάποιο youtube video που να το δείχνει;

Δηλαδή καβαλάω το ποδήλατο χωρίς να κάθομαι στη σέλα; Αυτό θες να πεις;

Έψαξα αλλά δεν βρήκα κάτι. Ναι, με το ποδήλατο από κάτω σου εσύ είσαι όρθιος μπροστά πριν το τιμόνι. Σκύβεις με το ένα χέρι να φέρεις τη μπροστινή ρόδα και με το άλλο χέρι σηκώνεις το ποδήλατο ώστε να μπει η ρόδα. Για αρχή, μπορεί να σε βοηθήσει κάποιος να κρατάει τη ρόδα ή να "σφηνώσεις" την ρόδα ανάμεσα από δύο αντικείμενα, π.χ. καρέκλες, και έτσι να έχεις και τα δύο χέρια για να οδηγήσεις το πιρούνι στον τροχό. Ή το αντίστροφο, κάποιος να κρατάει ψηλά το πιρούνι και εσύ να καθοδηγήσεις τη ρόδα στο πιρούνι. Η να στηρίξεις το τιμόνι του ποδηλάτου σε δύο καρέκλες και να βάλεις τη ρόδα. Δοκίμασε το, δεν είναι δύσκολο και δεν υπάρχει κίνδυνος, απλά πρόσεξε να μην πέσει το ποδήλατο από τη πλευρά της αλυσίδας.

1 ώρα πριν, -WISE- είπε

Θα το πάρω και εγώ το squirt να το δοκιμάσω. Το μικρό μπουκαλάκι στην αρχή να κάνω τις δοκιμές μου και μετά βλέπουμε πως θα πάει. 

Σκέφτομαι να το παω και εγώ σε κάποιον να του ρίξει μια ματιά. Τον εμπιστεύεσαι αυτόν τον Γραμμάριο που γράφεις; Καλές αξιολογήσεις βλέπω. 

Εγώ παρατηρώ όταν πατάω τα φρένα (κυρίως το πίσω) ενα ελαφρύ σφύριγμα. Τι λες να είναι; Τα φρένα πιάνουν καλά. 

Διάβασε τις οδηγίες όταν το πάρεις και ξεκίνα το μετά τον μηχανικό μιας και αν έχεις καιρό να το πας, μπορεί να σου αλλάξει την αλυσίδα. Υπάρχει ειδικό εργαλείο για να μετρήσεις τη φθορά της αλυσίδας και χρειάζεται αλλαγή αλλά γίνεται και με απλό χάρακα στο περίπου (google "measure chain wear with ruler").

Έχω δοκιμάσει 3-4 μηχανικούς και σε αυτόν έχω καταλήξει. Ασχολούνται με πολλά ακριβά ποδήλατα οπότε το κατέχουν. Δεν είναι φθηνός αλλά ούτε και ακριβός δεδομένου του ότι ασχολείται ώρα. Πάρε τηλέφωνο πριν πας για να κλείσεις, συνήθως χρειάζεται γιατί έχουν δουλειά. Τουλάχιστον αν θες να μην το αφήσεις εκεί, εγώ κάθομαι για να δω τι κάνει και να μάθω ό,τι μπορώ.

Ο θόρυβος στα φρένα είναι από τα πιο συνήθη ζητήματα και εμφανίζεται σε φθηνά και ακριβά ποδήλατα αδιακρίτως. Υπάρχουν διάφορες αιτίες και μέθοδοι αντιμετώπισης αν και δεν υπάρχει σίγουρη επιτυχία. Το κομβικό κομμάτι είναι μόλις βάζεις καινούριο τακάκι, θέλει μια διαδικασία στρωσίματος (google "bedding in disk brakes") που βοηθάει στην αποφυγή μετέπειτα θορύβου. Και τα δικά μου κάνουν θόρυβο παρότι τα έστρωσα και ασχολήθηκε ο τεχνικός. Περιμένω να τα αλλάξω για να φύγει ο θόρυβος. Το βασικό είναι να πιάνουν, ο θόρυβος είναι θέμα αισθητικής.

  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ψάχνομαι και εγώ για την αγορά ενός ebike. Μιας και θα μετακομίσω στον πρώτο όροφο διπλοκατοικίας χωρίς ασανσέρ, πηγαίνω αναγκαστικά σε σπαστό.
Σήμερα θα νοικιάσω ένα LACROS Scamper S400XL από την Kosmoride για έναν μήνα, να δω κατά πόσο μου ταιρίαζει στον τρόπο ζωής μου. 

Γενικά προτείνετε κινητήρα πίσω, μπροστά ή στη μέση; Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε λύσης;

Επεξ/σία από unforgiven
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχώς δεν κατάφερα να νοικιάσω το LACROS γιατί είχαν άλλο μοντέλο για ενοικίαση, πολύ πιο βασικό και μικρό.

Για να δω τι μου ταιριάζει θα ήθελα κάτι πιο κοντά σε αυτό που θα αγόραζα. Και έτσι δεν το νοίκιασα.

Η καρδιά μου λέει πάντως φωνάζει Gocycle. Άλλα τρία χιλιάρικα.... 

Γνωρίζετε κάποια άλλη εταιρία, εκτός της Kosmoride που να απορροφά την επιδότηση στην αγορά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, unforgiven είπε

Ψάχνομαι και εγώ για την αγορά ενός ebike. Μιας και θα μετακομίσω στον πρώτο όροφο διπλοκατοικίας χωρίς ασανσέρ, πηγαίνω αναγκαστικά σε σπαστό.
Σήμερα θα νοικιάσω ένα LACROS Scamper S400XL από την Kosmoride για έναν μήνα, να δω κατά πόσο μου ταιρίαζει στον τρόπο ζωής μου. 

Γενικά προτείνετε κινητήρα πίσω, μπροστά ή στη μέση; Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε λύσης;

Δυστυχώς δεν κατάφερα να νοικιάσω το LACROS γιατί είχαν άλλο μοντέλο για ενοικίαση, πολύ πιο βασικό και μικρό.

Για να δω τι μου ταιριάζει θα ήθελα κάτι πιο κοντά σε αυτό που θα αγόραζα. Και έτσι δεν το νοίκιασα.

Η καρδιά μου λέει πάντως φωνάζει Gocycle. Άλλα τρία χιλιάρικα.... 

Γνωρίζετε κάποια άλλη εταιρία, εκτός της Kosmoride που να απορροφά την επιδότηση στην αγορά;

To ηλεκτρικό σπαστό σε βολεύει γιατί είναι ελαφρύ; Υπάρχουν και μη σπαστά ηλεκτρικά που είναι σχετικά ελαφριά:

Τα παραπάνω είναι ποδήλατα με εξαιρετικές δυνατότητες, 100+χμ, άσφαλτο/χώμα. Η επιδότηση μπορεί να αξιοποιηθεί σε αγορές από Ε.Ε., απλά είναι πιο δύσκολη η διαδικασία.

Και εννοείται υπάρχουν ελαφριά μη ηλεκτρικά ή μεταχειρισμένα, π.χ. αυτό εδώ στα 7.5 κιλά (https://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/335012730-bicycle-road-bicycle-wilier-triestina).

Μπορείς να googlάρεις άρθρα για τις διαφορές μεταξύ mid drive/rear hub/front hub μοτέρ. Στα συμβατικά, θεωρούνται με διαφορά ως ανώτερα τα μεσαίας τριβής και προς τα εκεί πάει η τεχνολογία γενικά. Στα σπαστά, νομίζω αναγκαστικά πρέπει να είναι το μοτέρ στη ρόδα και δεν έχω άποψη αλλά βλέπω μοντέλα και με τις δύο υλοποιήσεις οπότε υποθέτω δεν υπερτερεί σημαντικά κάποια εκ των δύο.

Δεν γνωρίζω άλλη εταιρεία που να απορροφά την επιδότηση, δεδομένου της ~8μηνης καθυστέρησης στη πληρωμή, όντως βολεύει πολλούς.

Στα σπαστά δεν το κατέχω αλλα το LACROS όντως φαίνεται τίμιο για την ελληνική αγορά. Κρίμα που δεν το δοκίμασες, πόσο θα στο χρέωναν για ένα μήνα; 

Το Gocycle τώρα το τσέκαρα, πολύ φουτουριστικό και εντυπωσιακό αλλά δεδομένου της τιμής, νομίζω ταιριάζει περισσότερο σε λεφτάδες σε γιοτ ή για επίδειξη. Για πρακτικές λύσεις, το συμβατικό ποδήλατο είναι μακράν η πιο value for money επιλογή.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για πείτε ρε παιδιά, πώς συντηρούμε τις αναρτήσεις; Πώς τις λιπαίνουμε; Κάποιο συγκεκριμένο λαδάκι; Υπάρχει σωστός τρόπος και λάθος τρόπος; (Μην κάνουμε και καμιά ζημιά)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, -WISE- είπε

Και για πείτε ρε παιδιά, πώς συντηρούμε τις αναρτήσεις; Πώς τις λιπαίνουμε; Κάποιο συγκεκριμένο λαδάκι; Υπάρχει σωστός τρόπος και λάθος τρόπος; (Μην κάνουμε και καμιά ζημιά)

Εγώ τώρα 6 μήνες έχω πρώτη φορά καλή ανάρτηση και αυτά που διάβασα είναι να καθαρίζεις με ένα πανάκι τα καλάμια (το κομμάτι που μπαινοβγαίνει) απομακρύνοντας σκόνη/χώμα. Τίποτα άλλο και service κάθε ένα χρόνο από κάποιον που ξέρει. Προφανώς αν την καταπονείς πολύ ή εμφανίσει κάποιο θέμα, τη κάνεις service πιο γρήγορα. Αυτά για τις air αναρτήσεις, δεν ξέρω για coil.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...