Προς το περιεχόμενο

Microsoft Flight Simulator 2020 [PC]


nzeppos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

22 ώρες πριν, nzeppos είπε

Με το 737 έχει να γίνει χαμός, δεν το συζητάμε

Πρώτα θα βγει το 737-700 και μετά από λίγο το 800 που ενδιαφέρει την πλειοψηφία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βγαίνει -εκτός απροόπτου- σήμερα το πρώτο 737 με τα υπόλοιπα να ακολουθούν

PMDG 737-700 for MSFS: 09MAY22   69.99$
PMDG 737-600 for MSFS: ~20JUN22**  50$
PMDG 737-800 for MSFS: ~01AUG22**  69.99$
PMDG 737-900 for MSFS: ~12SEP22**   ΤΒΑ

1η Αυγούστου το 800 (που ενδιαφέρει τους περισσότερους) επομένως από Σεπτέμβριο (αν δεν έχει καταρρεύσει ο πλανήτης) οι πτήσεις! Είμαι περίεργος αν θα είναι καλύτερο από το (δωρεάν) zibo του x-plane.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπερα σε ολους, διαβαζα το thread στην αρχη του και ειχα δοκιμασει το παιχνιδι οταν πρωτοκυκλοφορησε μεσω του xbox game pass, ειχα παθει πλακα σαν ερασιτεχνης του ειδους με την λεπτομερεια και το gameplay κλπ.
Θα ηθελα να προβω στην αγορα ενος χειριστηριου για να μπορω να παιζω πιο ρεαλιστικα, τι προτεινετε; Η αγορα θα γινει ειτε απο ebay ειτε amazon uk μιας που ειναι το πιο ευκολο και αξιοπιστο καθοτι μενω στην Αγγλια.
Απο εκει και περα, απο ποιο site θα προτεινατε να αγορασω το παιχνιδι;
Υπαρχει καποια ενεργη προσφορα ή εκπτωση που θα μπορουσα να εκμεταλλευτω;
Ποια η διαφορα μεταξυ των διαφορετικων εκδοσεων του παιχνιδιου;
Επισης, που θα μπορουσα να βρω ενα glossary ας πουμε με ολα τα διαφορετικα terminologies που χρησιμοποιουνται στο παιχνιδια;

Ευχαριστω προκαταβολικα και συγνωμη αν ρωτησα πολλα πραγματα που μπορει ηδη να εχουν απαντηθει προηγουμενως

Επεξ/σία από merkon
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλώς ήρθες στην παρέα μας captain.

Ένα flight sim (και γενικά οποιοδήποτε σοβαρό sim, πχ racing) γενικά δεν ανήκει στην κατηγορία των συνηθισμένων "παιχνιδιών",  οπότε πολλά εξαρτώνται από το πόσο θέλεις να εμβαθύνεις και πόσα θέλεις να επενδύσεις. Σε κάποιον μπορεί να φαίνεται υπερβολή να δώσει 50 ευρώ για joystick, κάποιος άλλος να θέλει ντε και σώνει HOTAS (δηλ. stick και throttle), άλλος να θέλει πηδάλια ή κανονικά cockpit B737 (με overhead panel) και ένας τελευταίος να λέει ότι πετούσε αληθινά αεροπλάνα στα νιάτα του με ωριαίο κόστος πολλαπλάσιο του flight sim, οπότε τα 5-10 χιλιάρικα για να στήσει ένα cockpit για τα επόμενα 10 χρόνια του έρχονται πολύ φτηνότερα.

Πάει να πει έχει σημασία τι είδους χειριστήριο θέλεις να πάρεις και τι είδους αεροπλάνα θέλεις κυρίως να πετάς στο MSFS. Γενικής αεροπορίας; Business jets; Airliners; Μαχητικά; Ελικόπτερα; Το κάθε ένα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες στο χειρισμό και δεν υπάρχει ένα σύστημα που να τα καλύπτει όλα, ακόμα και σε cockpit των 10 χιλιάδων ευρώ.

Φαντάζομαι ότι μιλάμε για PC (όχι Xbox) και επίσης ότι μιλάμε για κάτι σε entry level, οπότε συζητάμε κυρίως για sticks (όχι yokes) και κάτι σαν αυτό θα μπορούσε να σε καλύψει για αρχή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν φθηνότερες λύσεις με σκέτο stick (χωρίς throttle) αλλά και ακριβότερες HOTAS, όπως τα X52, X56, Warthog κλπ, τα οποία όμως είναι μάλλον υπερβολή για μη-μαχητικά αεροπλάνα.

Παρ' ολ' αυτά προσωπικά για αρχή θα σου πρότεινα αυτό: https://www.amazon.co.uk/Logitech-945-000004-Saitek-Flight-System/dp/B01MCXJWD1

Παλιό, κλασικό, δοκιμασμένο και σε σχετικά λογική τιμή. Αν θέλεις και stick για συγκεκριμένα αεροπλάνα (από Airbus μέχρι ορισμένα GA και gliders ή ελικόπτερα), μπορείς να πάρεις ό,τι φτηνό βρεις στα 50 ευρώ (πχ. αυτό).

Αν θέλεις ακριβότερο yoke, κοίτα αυτά που βγάζει η Honeycomb (Alpha yoke και Bravo throttle) ή το VelocityOne, ενώ εννοείται υπάρχουν ακόμα πιο ακριβές/ποιοτικές λύσεις (άνω των 500 ευρώ) που φαντάζομαι δεν σε ενδιαφέρουν τώρα (διαφορετικά δεν θα ρωτούσες καν!).

Γενικά προτείνω yoke και όχι stick, γιατί παρά το υψηλότερο αρχικό κόστος το πρώτο καλύπτει πολύ μεγαλύτερη γκάμα αεροπλάνων και θα σε μάθει πολλά περισσότερα για το χειρισμό τους από ένα κλασικό stick. Επίσης καλά θα ήταν κάποια στιγμή να κοιτάξεις και για rudder pedals, στα οποία υπάρχουν πολύ λιγότερες επιλογές (Logitech, CΗ και δεν ξέρω αν έχουν κυκλοφορήσει τα Charlie της Honeycomb). Σε σχέση με το auto-rudder του MSFS, τα πετάλια δίνουν εντελώς διαφορετική αίσθηση σε τροχοδρόμηση, χειροκίνητη πτήση, προσγείωση με πλευρικό άνεμο και φρενάρισμα. Δεν είναι must, αλλά είναι a very nice to have feature.

Το MSFS μπορείς να το αγοράσεις είτε από το store της Microsoft, είτε από το Steam. Δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα δύο, πρακτικά μόνο στους φακέλους εγκατάστασης και στον τρόπο που γίνονται τα updates. Εγώ προτείνω απευθείας από MS για να ξεμπερδεύεις. Νομίζω κατά καιρούς γίνονται προσφορές, αλλά δεν πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να περιμένεις γιατί, αν έχεις σκοπό να ασχοληθείς, σε βάθος χρόνου ούτως ή άλλως θα δώσεις πολλά περισσότερα από τα 10-20 ευρώ που θα γλυτώσεις από την όποια προσφορά. Το κόστος του MSFS (όπως και κάθε flight sim) δεν είναι η αρχική αγορά αλλά αυτά που δίνεις αργότερα για 3rd party addons σε αεροπλάνα και διάφορα είδη mods, πολλά από τα οποία είναι εντελώς απαραίτητα.

Εν ολίγοις σε βάθος χρόνων είναι πολύ πιθανό να δώσεις 50-100 ευρώ για το MSFS, 100-1000 ευρώ για hardware (χωρίς το κόστος του PC) και 1000+ ευρώ για addons. Μια προσφορά για το ίδιο το παιχνίδι θα έκανε ελάχιστη διαφορά.

Υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις που πρακτικά διαφέρουν μόνο στον αριθμό των αεροπλάνων και handcrafted αεροδρομίων που δίνει η κάθε μία. Η Premium Deluxe είναι η ακριβότερη αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει, γιατί τα έξτρα αεροπλάνα που δίνει εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν, ούτε είναι ιδιαίτερα λεπτομερή μοντέλα σε σχέση με τα περισσότερα 3rd party που ήδη κυκλοφορούν. Εκτός αν θέλεις ντε και σώνει να έχεις το B787. Τα δε έξτρα handcrafted αεροδρόμια είχαν ένα νόημα στην αρχή που κυκλοφόρησε το MSFS, αλλά μετά από ~2 χρόνια σχεδόν όλα αυτά έχουν βγει και σε καλύτερη δωρεάν (μέσω https://flightsim.to/) ή 3rd party έκδοση (επί πληρωμή προφανώς αλλά συνήθως αξίζει τον κόπο).

Για το τελευταίο που ρωτάς:

Αναφορά σε κείμενο

Επισης, που θα μπορουσα να βρω ενα glossary ας πουμε με ολα τα διαφορετικα terminologies που χρησιμοποιουνται στο παιχνιδια;

Τώρα εδώ ανοίγεις πάρα πολύ μεγάλη κουβέντα. Αν το καταλαβαίνω καλά, δεν αναφέρεσαι συγκεκριμένα σε ορολογία του MSFS αλλά πρακτικά ρωτάς για aviation terminology, τα ίδια που θα διάβαζε κάποιος που θα έδινε εξετάσεις για το αρχικό δίπλωμα πιλότου. Δεν νομίζω να υπάρχει ένα glossary που τα καλύπτει όλα, αλλά με ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα ή αναζήτηση στο Youtube θα βρεις άνετα τόνους πληροφορίας που μπορείς να φιλτράρεις με την ησυχία σου.

Μπορείς να ξεκινήσεις από εδώ: https://forums.flightsimulator.com/c/self-service/new-pilot-help-guides/167 αν και πρακτικά δεν υπάρχει όριο στο πόσα πράγματα μπορείς να μάθεις, ούτε και θα τελειώσουν ποτέ. Γι' αυτό το λόγο όταν κάποιος παίρνει το αρχικό PPL δίπλωμα, του λένε ότι το μόνο πραγματικό license που έχει πάρει είναι το license to learn και τίποτα παραπάνω.

Η συμβουλή που έχω να δώσω είναι να μην μείνεις στο offline του MSFS αλλά κάποια στιγμή να μεταπηδήσεις σε κάποιο online σύστημα όπως το VATSIM/IVAO με human controllers, κάτι που θα επιταχύνει αρκετά τη συγκέντρωση γνώσης.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/5/2022 στις 3:33 ΜΜ, nzeppos είπε

Καλώς ήρθες στην παρέα μας captain.

Ένα flight sim (και γενικά οποιοδήποτε σοβαρό sim, πχ racing) γενικά δεν ανήκει στην κατηγορία των συνηθισμένων "παιχνιδιών",  οπότε πολλά εξαρτώνται από το πόσο θέλεις να εμβαθύνεις και πόσα θέλεις να επενδύσεις. Σε κάποιον μπορεί να φαίνεται υπερβολή να δώσει 50 ευρώ για joystick, κάποιος άλλος να θέλει ντε και σώνει HOTAS (δηλ. stick και throttle), άλλος να θέλει πηδάλια ή κανονικά cockpit B737 (με overhead panel) και ένας τελευταίος να λέει ότι πετούσε αληθινά αεροπλάνα στα νιάτα του με ωριαίο κόστος πολλαπλάσιο του flight sim, οπότε τα 5-10 χιλιάρικα για να στήσει ένα cockpit για τα επόμενα 10 χρόνια του έρχονται πολύ φτηνότερα.

Πάει να πει έχει σημασία τι είδους χειριστήριο θέλεις να πάρεις και τι είδους αεροπλάνα θέλεις κυρίως να πετάς στο MSFS. Γενικής αεροπορίας; Business jets; Airliners; Μαχητικά; Ελικόπτερα; Το κάθε ένα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες στο χειρισμό και δεν υπάρχει ένα σύστημα που να τα καλύπτει όλα, ακόμα και σε cockpit των 10 χιλιάδων ευρώ.

Φαντάζομαι ότι μιλάμε για PC (όχι Xbox) και επίσης ότι μιλάμε για κάτι σε entry level, οπότε συζητάμε κυρίως για sticks (όχι yokes) και κάτι σαν αυτό θα μπορούσε να σε καλύψει για αρχή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν φθηνότερες λύσεις με σκέτο stick (χωρίς throttle) αλλά και ακριβότερες HOTAS, όπως τα X52, X56, Warthog κλπ, τα οποία όμως είναι μάλλον υπερβολή για μη-μαχητικά αεροπλάνα.

Παρ' ολ' αυτά προσωπικά για αρχή θα σου πρότεινα αυτό: https://www.amazon.co.uk/Logitech-945-000004-Saitek-Flight-System/dp/B01MCXJWD1

Παλιό, κλασικό, δοκιμασμένο και σε σχετικά λογική τιμή. Αν θέλεις και stick για συγκεκριμένα αεροπλάνα (από Airbus μέχρι ορισμένα GA και gliders ή ελικόπτερα), μπορείς να πάρεις ό,τι φτηνό βρεις στα 50 ευρώ (πχ. αυτό).

Αν θέλεις ακριβότερο yoke, κοίτα αυτά που βγάζει η Honeycomb (Alpha yoke και Bravo throttle) ή το VelocityOne, ενώ εννοείται υπάρχουν ακόμα πιο ακριβές/ποιοτικές λύσεις (άνω των 500 ευρώ) που φαντάζομαι δεν σε ενδιαφέρουν τώρα (διαφορετικά δεν θα ρωτούσες καν!).

Γενικά προτείνω yoke και όχι stick, γιατί παρά το υψηλότερο αρχικό κόστος το πρώτο καλύπτει πολύ μεγαλύτερη γκάμα αεροπλάνων και θα σε μάθει πολλά περισσότερα για το χειρισμό τους από ένα κλασικό stick. Επίσης καλά θα ήταν κάποια στιγμή να κοιτάξεις και για rudder pedals, στα οποία υπάρχουν πολύ λιγότερες επιλογές (Logitech, CΗ και δεν ξέρω αν έχουν κυκλοφορήσει τα Charlie της Honeycomb). Σε σχέση με το auto-rudder του MSFS, τα πετάλια δίνουν εντελώς διαφορετική αίσθηση σε τροχοδρόμηση, χειροκίνητη πτήση, προσγείωση με πλευρικό άνεμο και φρενάρισμα. Δεν είναι must, αλλά είναι a very nice to have feature.

Το MSFS μπορείς να το αγοράσεις είτε από το store της Microsoft, είτε από το Steam. Δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στα δύο, πρακτικά μόνο στους φακέλους εγκατάστασης και στον τρόπο που γίνονται τα updates. Εγώ προτείνω απευθείας από MS για να ξεμπερδεύεις. Νομίζω κατά καιρούς γίνονται προσφορές, αλλά δεν πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να περιμένεις γιατί, αν έχεις σκοπό να ασχοληθείς, σε βάθος χρόνου ούτως ή άλλως θα δώσεις πολλά περισσότερα από τα 10-20 ευρώ που θα γλυτώσεις από την όποια προσφορά. Το κόστος του MSFS (όπως και κάθε flight sim) δεν είναι η αρχική αγορά αλλά αυτά που δίνεις αργότερα για 3rd party addons σε αεροπλάνα και διάφορα είδη mods, πολλά από τα οποία είναι εντελώς απαραίτητα.

Εν ολίγοις σε βάθος χρόνων είναι πολύ πιθανό να δώσεις 50-100 ευρώ για το MSFS, 100-1000 ευρώ για hardware (χωρίς το κόστος του PC) και 1000+ ευρώ για addons. Μια προσφορά για το ίδιο το παιχνίδι θα έκανε ελάχιστη διαφορά.

Υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις που πρακτικά διαφέρουν μόνο στον αριθμό των αεροπλάνων και handcrafted αεροδρομίων που δίνει η κάθε μία. Η Premium Deluxe είναι η ακριβότερη αλλά δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει, γιατί τα έξτρα αεροπλάνα που δίνει εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν, ούτε είναι ιδιαίτερα λεπτομερή μοντέλα σε σχέση με τα περισσότερα 3rd party που ήδη κυκλοφορούν. Εκτός αν θέλεις ντε και σώνει να έχεις το B787. Τα δε έξτρα handcrafted αεροδρόμια είχαν ένα νόημα στην αρχή που κυκλοφόρησε το MSFS, αλλά μετά από ~2 χρόνια σχεδόν όλα αυτά έχουν βγει και σε καλύτερη δωρεάν (μέσω https://flightsim.to/) ή 3rd party έκδοση (επί πληρωμή προφανώς αλλά συνήθως αξίζει τον κόπο).

Για το τελευταίο που ρωτάς:

Τώρα εδώ ανοίγεις πάρα πολύ μεγάλη κουβέντα. Αν το καταλαβαίνω καλά, δεν αναφέρεσαι συγκεκριμένα σε ορολογία του MSFS αλλά πρακτικά ρωτάς για aviation terminology, τα ίδια που θα διάβαζε κάποιος που θα έδινε εξετάσεις για το αρχικό δίπλωμα πιλότου. Δεν νομίζω να υπάρχει ένα glossary που τα καλύπτει όλα, αλλά με ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα ή αναζήτηση στο Youtube θα βρεις άνετα τόνους πληροφορίας που μπορείς να φιλτράρεις με την ησυχία σου.

Μπορείς να ξεκινήσεις από εδώ: https://forums.flightsimulator.com/c/self-service/new-pilot-help-guides/167 αν και πρακτικά δεν υπάρχει όριο στο πόσα πράγματα μπορείς να μάθεις, ούτε και θα τελειώσουν ποτέ. Γι' αυτό το λόγο όταν κάποιος παίρνει το αρχικό PPL δίπλωμα, του λένε ότι το μόνο πραγματικό license που έχει πάρει είναι το license to learn και τίποτα παραπάνω.

Η συμβουλή που έχω να δώσω είναι να μην μείνεις στο offline του MSFS αλλά κάποια στιγμή να μεταπηδήσεις σε κάποιο online σύστημα όπως το VATSIM/IVAO με human controllers, κάτι που θα επιταχύνει αρκετά τη συγκέντρωση γνώσης.

Ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου - πραγματικα πολυ επεξηγηματικη.

Ειχα ξανασχοληθει με το FS οταν πρωτοβγηκε εντελως ερασιτεχνικα αλλα σκεφτομαι μηπως ασχοληθω λιγο πιο σοβαρα απο εδω και περα - εξου και η αγορα controller.

Προφανως και το συγκεκριμενο δεν ανηκει στην κατηγορια "παιχνιδι" αφου ειναι πραγματικο simulator, τωρα οσον αφορα το controller που σκεφτομαι να αγορασω θα ηθελα κατι που να διευκολυνει λιγο τον χειρισμο του αεροπλανου καθοτι οταν ειχα ασχοληθει στο παρελθον πετουσα με ποντικι και keyboard και ισως με χειριστηριο PS4 το οποιο ναι μεν βοηθαει λιγο παραπανω αλλα σιγουρα η εμπειρια που σου δινει ενα controller ειναι εντελως διαφορετικη και πιο ρεαλιστικη.

Στοχευω να πεταω κυριως business jets / commercial flights, δεν με ενδιαφερουν τα μαχητικα και τα ελικοπτερα. Κυριως δηλαδη ενδιαφερομαι για Airbus - Boeing τυπου αεροπλανα.

Οσο και αν μου αρεσει σαν ιδεα να ασχοληθω πιο σοβαρα, για μενα δεν παυει να ειναι ενα "παιχνιδι" επομενως δεν νομιζω οτι θα εμπαινα στην διαδικασια να επενδυσω σε ενα ολοκληρο cockpit κλπ, ουτε να ριξω πιο πολλα χρηματα σε βαθος χρονου, λογικα κοιταω προς καποιο yoke και thrusters ή ισως μονο joystick;

Σχετικα με την ορολογια και τα jargons εχω προσπαθησει να γινω λιγο πιο familiar μεσα απο βιντεο στο youtube και απο διαφορα παιχνιδια αντιστοιχου τυπου σε αλλες κονσολες, νομιζω πως οσο περισσοτερο ασχολεισαι τοσο περισσοτερο μαθαινεις και καταλαβαινεις πραγματα κλπ, επομενως αυτο ειναι θεμα χρονου και ενασχολησης λογικα.

Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια, θα επανελθω αν χρειαστω κατι παραπανω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, merkon είπε

Σχετικα με την ορολογια και τα jargons εχω προσπαθησει να γινω λιγο πιο familiar μεσα απο βιντεο στο youtube και απο διαφορα παιχνιδια αντιστοιχου τυπου σε αλλες κονσολες, νομιζω πως οσο περισσοτερο ασχολεισαι τοσο περισσοτερο μαθαινεις και καταλαβαινεις πραγματα κλπ, επομενως αυτο ειναι θεμα χρονου και ενασχολησης λογικα.

Αυτό ακριβώς. Όσο περισσότερο ασχολείσαι, τόσο περισσότερο χτίζεις τις γνώσεις σου. Πιστεύω θα δεις μόνος σου πως συνέχεια θα θέλεις να μαθαίνεις καινούρια πράγματα, αν μη τι άλλο για να μη βαρεθείς. Αν έχεις καμια συγκεκριμένη απορία για το MSFS ή γενικά για aviation, ρώτα εδώ να δούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε.

Το ίδιο περί "χτισίματος" ισχύει και για τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείς. Μπορείς να ξεκινήσεις με ένα ταπεινό joystick και σταδιακά να επεκτείνεις τα περιφερειακά σου όσο εμβαθύνεις. Αν πάντως ενδιαφέρεσαι για airliners τύπου Airbus/Boeing, τότε για το πρώτο έχε επίσης υπόψιν σου το Thrustmaster TCA, για το δεύτερο το Saitek yoke που ανάφερα (που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαζί  με το throttle quadrant του TCA για τις μανέτες ισχύος του Boeing). Θα πρότεινα επίσης αυτό για μεγαλύτερη ευκολία στη λειτουργία του autopilot.

Γνώμη μου πάντως είναι να μην βουτήξεις απευθείας σε airliners αλλά να προσπαθήσεις πρώτα να μάθεις κάποια βασικά πράγματα σε αεροπλάνα όπως τα default C152 ή C172, τα JustFlight Piper 28 ή Warrior και γενικά σε μικρότερα και απλούστερα αεροπλάνα, που κατά προτίμηση να έχουν καλό επίπεδο προσομοίωσης (άρα κατά βάση 3rd party). Μετά σε business jets σαν το WT CJ4 και τέλος στα μεγάλα airliners.

Επεξ/σία από nzeppos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 13/5/2022 στις 1:30 ΜΜ, nzeppos είπε

Αυτό ακριβώς. Όσο περισσότερο ασχολείσαι, τόσο περισσότερο χτίζεις τις γνώσεις σου. Πιστεύω θα δεις μόνος σου πως συνέχεια θα θέλεις να μαθαίνεις καινούρια πράγματα, αν μη τι άλλο για να μη βαρεθείς. Αν έχεις καμια συγκεκριμένη απορία για το MSFS ή γενικά για aviation, ρώτα εδώ να δούμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε.

Το ίδιο περί "χτισίματος" ισχύει και για τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείς. Μπορείς να ξεκινήσεις με ένα ταπεινό joystick και σταδιακά να επεκτείνεις τα περιφερειακά σου όσο εμβαθύνεις. Αν πάντως ενδιαφέρεσαι για airliners τύπου Airbus/Boeing, τότε για το πρώτο έχε επίσης υπόψιν σου το Thrustmaster TCA, για το δεύτερο το Saitek yoke που ανάφερα (που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαζί  με το throttle quadrant του TCA για τις μανέτες ισχύος του Boeing). Θα πρότεινα επίσης αυτό για μεγαλύτερη ευκολία στη λειτουργία του autopilot.

Γνώμη μου πάντως είναι να μην βουτήξεις απευθείας σε airliners αλλά να προσπαθήσεις πρώτα να μάθεις κάποια βασικά πράγματα σε αεροπλάνα όπως τα default C152 ή C172, τα JustFlight Piper 28 ή Warrior και γενικά σε μικρότερα και απλούστερα αεροπλάνα, που κατά προτίμηση να έχουν καλό επίπεδο προσομοίωσης (άρα κατά βάση 3rd party). Μετά σε business jets σαν το WT CJ4 και τέλος στα μεγάλα airliners.

Παρακολουθω διαφορα βιντεακια τωρα τελευταια και προσπαθω να γινω familiar με την ορολογια.
Κατι που με προβληματιζει ειναι το flight plan, πως γνωριζω ποτε πρεπει να ξεκινησω να κανω descend και ποιο ειναι το σωστο altitude και speed με βαση την αποσταση απο τον αεροδρομιο;

Επισης αντιμετωπιζω πολλα προβληματα με τα controls, μου λεει πχ πληκτρο 12 και δεν υπαρχει καποια αντιστοιχεια στο keyboard για το συγκεκριμενο πληκτρο.

Εχω πολλες αποριες βασικα και δεν μπορουν να απαντηθουν ολες απο εδω, υπαρχει καποιο discord server μηπως που θα μπορουσαμε να συντονιστουμε την ωρα που πεταμε και να συζητησουμε; Νομιζω θα ηταν καλη ιδεα κατι τετοιο

Επεξ/σία από merkon
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα σε ολους, εκατσα και διαβασα ολες τις σελιδες του thread μια προς μια προκειμενου να μπορεσω να καταλαβω οσα περισσοτερα μπορω σαν αρχαριος του σπορ αλλα ενθουσιασμενος με την ιδεα του να γινω επαγγελματιας virtual πιλοτος!

Βρισκω μεταχειρισμενο Thrustmaster T16000m γυρω στα £70, T-Flight Hotas X στα £30 ή X56 Rhino Hotas στα £100 - μετα φυσικα βρισκω και διαφορα yokes οπως το κλασσικο Saitek Pro Flight μαζι με το throttle system γυρω στα £100 και αυτο. 
Δεν ειμαι σιγουρος ομως τι απο ολα αυτα να παρω - δε ξερω αν πρεπει να δωσω προτεραιοτητα στο ποσα "κουμπακια" υπαρχουν στο καθε controller ετσι ωστε να μπορεσω να βαλω οσες περισσοτερες λειτουργειες γινεται για να μου ειναι πιο ευκολο στις πτησεις ή αν πρεπει να επιλεξω yoke καλυτερα αντι για Hotas - καθε βοηθεια ευπροσδεκτη. 

Επισης διαβασα ολα αυτα που λετε οτι το ATC δε λειτουργει σωστα ή το AP δε λειτουργει σωστα στο A320neo κατι που αν δε κανω λαθος νομιζω πως παρατηρησα και εγω χθες καθως πετουσα, προτεινετε να βαλουμε το FW A32NX αλλα πως ακριβως γινεται μια τετοια εγκατασταση ενος addon; Ειναι επι πληρωμη;
Οσον αφορα το simbrief, χρειαζεται registration και απλα μετα ξεκινας να διαλεγεις flight plan ή θεωρειται addon που το κατεβαζεις και το εγκαθιστας στον εξομοιωτη;

Στην χθεσινη μου πτηση με το A320neo επισης παρατηρησα πως πολλα απο τα κουμπακια στο cockpit ηταν απενεργοποιημενα και δε μπορουσες να τα χρησιμοποιησεις, λογικα πρεπει να χρησιμοποιω καποιο addon οπως το FW A32NX για να εχω προσβαση σε ολες τις λειτουργιες;

Οι ερωτησεις μου ειναι παρα πολυ - με συγχωρειτε προκαταβολικα αλλα ειμαι σιγουρος πως ολοι απο καπου αρχισαμε - και θα εκτιμουσα πολυ αν θα μπορουσε να υπαρξει επικοινωνια και εκτος insomnia με καποιο τροπο για να συζητησουμε περαιτερω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, merkon είπε

Βρισκω μεταχειρισμενο Thrustmaster T16000m γυρω στα £70, T-Flight Hotas X στα £30 ή X56 Rhino Hotas στα £100 - μετα φυσικα βρισκω και διαφορα yokes οπως το κλασσικο Saitek Pro Flight μαζι με το throttle system γυρω στα £100 και αυτο. 
Δεν ειμαι σιγουρος ομως τι απο ολα αυτα να παρω - δε ξερω αν πρεπει να δωσω προτεραιοτητα στο ποσα "κουμπακια" υπαρχουν στο καθε controller ετσι ωστε να μπορεσω να βαλω οσες περισσοτερες λειτουργειες γινεται για να μου ειναι πιο ευκολο στις πτησεις ή αν πρεπει να επιλεξω yoke καλυτερα αντι για Hotas - καθε βοηθεια ευπροσδεκτη. 

Αφού δεν θα πας σε μαχητικά επέλεξε καλύτερα yoke, το Saitek Pro Flight μαζι με το throttle system μια χαρά θα καλύψει τις ανάγκες σου. Υπάρχουν και καλύτερα και ακριβότερα αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις.

7 λεπτά πριν, merkon είπε

Επισης διαβασα ολα αυτα που λετε οτι το ATC δε λειτουργει σωστα ή το AP δε λειτουργει σωστα στο A320neo κατι που αν δε κανω λαθος νομιζω πως παρατηρησα και εγω χθες καθως πετουσα, προτεινετε να βαλουμε το FW A32NX αλλα πως ακριβως γινεται μια τετοια εγκατασταση ενος addon; Ειναι επι πληρωμη;

To ATC γενικά έχει θέματα οπότε μερικές φορές μπορείς να το αγνοείς. Για το FW A32NX κατεβάσεις τον installer από https://flybywiresim.com/

7 λεπτά πριν, merkon είπε

Οσον αφορα το simbrief, χρειαζεται registration και απλα μετα ξεκινας να διαλεγεις flight plan ή θεωρειται addon που το κατεβαζεις και το εγκαθιστας στον εξομοιωτη;

Κάνεις εγγραφή αλλά για να έχεις πρόσβαση στο τελευταίο  AIRAC (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeronautical_Information_Publication) πρέπει να έχεις συνδρομή στη Navigraph. Για απλές όμως πτήσεις (και ειδικά με GA αεροσκάφη) δεν είναι απαραίτητο, μπορείς να σχεδιάσεις την πτήση στη οθόνη του MSFS και να εισαχθεί αυτόματα στο σύστημα πλοήγησης.

8 λεπτά πριν, merkon είπε

Στην χθεσινη μου πτηση με το A320neo επισης παρατηρησα πως πολλα απο τα κουμπακια στο cockpit ηταν απενεργοποιημενα και δε μπορουσες να τα χρησιμοποιησεις, λογικα πρεπει να χρησιμοποιω καποιο addon οπως το FW A32NX για να εχω προσβαση σε ολες τις λειτουργιες;

Το έγραψα και παραπάνω https://flybywiresim.com/

Μου αρέσει ο ενθουσιασμός σου αλλά καλύτερα να ξεκινήσεις με απλά αεροπλάνα (C172) και VFR πτήσεις για να μπεις στο νόημα του παιχνιδιού και της εξομοίωσης καλύτερα. Επίσης τα tutorial του παιχνιδιού τα έχεις τελειώσει; Έχεις δοκιμάσει να πετάξεις με C152 χρησιμοποιώντας μόνο VOR; 
Μια καλή αρχή είναι αυτή η playlist που περιέχει από απλά μέχρι δύσκολα σημεία σε μια πτήση.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, newlynx είπε

Αφού δεν θα πας σε μαχητικά επέλεξε καλύτερα yoke, το Saitek Pro Flight μαζι με το throttle system μια χαρά θα καλύψει τις ανάγκες σου. Υπάρχουν και καλύτερα και ακριβότερα αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις.

To ATC γενικά έχει θέματα οπότε μερικές φορές μπορείς να το αγνοείς. Για το FW A32NX κατεβάσεις τον installer από https://flybywiresim.com/

Κάνεις εγγραφή αλλά για να έχεις πρόσβαση στο τελευταίο  AIRAC (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeronautical_Information_Publication) πρέπει να έχεις συνδρομή στη Navigraph. Για απλές όμως πτήσεις (και ειδικά με GA αεροσκάφη) δεν είναι απαραίτητο, μπορείς να σχεδιάσεις την πτήση στη οθόνη του MSFS και να εισαχθεί αυτόματα στο σύστημα πλοήγησης.

Το έγραψα και παραπάνω https://flybywiresim.com/

Μου αρέσει ο ενθουσιασμός σου αλλά καλύτερα να ξεκινήσεις με απλά αεροπλάνα (C172) και VFR πτήσεις για να μπεις στο νόημα του παιχνιδιού και της εξομοίωσης καλύτερα. Επίσης τα tutorial του παιχνιδιού τα έχεις τελειώσει; Έχεις δοκιμάσει να πετάξεις με C152 χρησιμοποιώντας μόνο VOR; 
Μια καλή αρχή είναι αυτή η playlist που περιέχει από απλά μέχρι δύσκολα σημεία σε μια πτήση.

Για το flight plan creation όταν προσπαθώ να δημιουργήσω σχέδιο πτήσης απο το MSFS οι επιλογές δείχνουν να είναι περιορισμένες, θα μου βγάλει ειτε direct route, είτε low or high airway route αν το λέω καλά. Υπάρχει δυνατότητα να ορίσεις στον AP το altitude, heading and speed για το καθε waypoint και να πηγαίνει μόνο του;

Επίσης βρήκα μια αγγελία για το saitek yoke, throttle system και το switch panel and multi panel όλα στα £150, πιθανόν αυτό να είναι μια καλή αρχή καθότι παίρνω και τα panels μαζί που λογικά δίνουν μια πιο ρεαλιστική εμπειρία;

Το hotas βέβαια μου δίνει περισσότερα programmable buttons που ίσως βοηθούν από την αλλη;

Μια άλλη ερώτηση που έχω, πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ή βοηθήσει έστω ενα tablet που έχω κατά την διάρκεια των πτήσεων; Υπάρχει κάποιος τροπος να εκμεταλλευτώ και αυτό σαν μια έξτρα οθόνη;

Τα tutorial ξεκίνησα να τα παίρνω ένα ένα χθες αλλά έχω θέμα με το keyboard καθότι τα κουμπιά δεν έχουν γίνει setup όπως θα έπρεπε με αποτέλεσμα να μη μπορώ να χειριστώ το σκάφος όπως πρέπει και έτσι να έχω πρόβλημα κατά την πτήση, επομένως στόχευε να πάρω τα κατάλληλα controllers πρώτα και στην συνέχεια να αφοσιωσω χρόνο στον εξομοιωτή.

 

 

Επεξ/σία από merkon
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@merkon σχετικά με τα παραπάνω κάνε τα εξής:

1. Πάρε ένα yoke σύστημα και ρυθμισέ το στο MSFS 
2. Παίξε όλα τα tutorial (μερικά πάνω από 2 φορές)
3. Δες την playlist που σου έδωσα

Έχεις πάει σε θέματα AP όταν πρέπει να μάθεις πιο στοιχειώδη πράγματα ακόμη (VOR,NDB,trimming, landing patterns κ.α), θέλει πολύ υπομονή στην αρχή, μετά όμως όλα θα είναι πιο εύκολα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 15/5/2022 στις 2:35 ΜΜ, merkon είπε

Κατι που με προβληματιζει ειναι το flight plan, πως γνωριζω ποτε πρεπει να ξεκινησω να κανω descend και ποιο ειναι το σωστο altitude και speed με βαση την αποσταση απο τον αεροδρομιο;

Αυτά που λέει ο newlynx. Πολύ πριν πιάσεις A320 θα πρέπει να μάθεις τα βασικά του MSFS με μικρότερα αεροπλάνα τύπου C152/172 αλλά και να σετάρεις το σύστημά σου βάσει αυτών. Πάει να πει ότι πριν αρχίσεις να ψάχνεις πόσα και ποια κουμπιά θα κάνεις bind στο πληκτρολόγιο ή αλλού, θα πρέπει να μπορείς να ελέγχεις με ευκολία όλες τις λειτουργίες με το ποντίκι και να ξέρεις τι κάνει κάθε όργανο, πότε και πως το χρησιμοποιείς κλπ. Σταδιακά θα δεις ποιες είναι οι πιο κοινές λειτουργίες και θα τις κάνεις map στο πληκτρολόγιο ή στο yoke/HOTAS.

Νομίζω ότι το yoke είναι σαφώς προτιμότερο ακόμα κι αν δεν έχει πολλά κουμπιά, γιατί για τα τελευταία υπάρχουν πολλές εναλλακτικές (από κοινό πληκτρολόγιο, μέχρι Logitech Switch Panel ή Elgato Stream Deck 15/32 κουμπιών για αργότερα κλπ). Ενώ το yoke δεν μπορείς να το υποκαταστήσεις εύκολα. Καλύτερα να μάθεις εκεί το χειρισμό του αεροπλάνου παρά σε HOTAS.

Για το top of descend που λες, υπάρχουν κάποιες βασικές μνημονικές αρχές του στιλ "για descend 3 μοιρών διανύεις 3 μίλια για κάθε 1000 πόδια που κατεβαίνεις" αλλά ακόμα κι εκεί έχουμε υποπεριπτώσεις, αφού η παραπάνω αρχή εφαρμόζεται κυρίως σε μεγάλες αποστάσεις και όχι 5-10 μίλια από το αεροδρόμιο, ενώ ισχύει περισσότερο για ελαφρά αεροπλάνα χωρίς μεγάλη αδράνεια. Για airliners τύπου Α320 πρέπει να βάλεις μέσα κι άλλες παραμέτρους, πχ. +1 μίλι για κάθε 10 κόμβους πάνω από τους 200 κόμβους groundspeed, +1 μίλι για κάθε 10 κόμβους tailwind κλπ. Ομοίως για να διατηρήσεις τις 3 μοίρες που ανέφερα παραπάνω, πρέπει να κατεβαίνεις με vertical rate 5πλάσιο του groundspeed κ.ο.κ.

Γνωρίζοντας την υψομετρική διαφορά σου από το αεροδρόμιο προορισμού, είναι σχετικά  εύκολο να υπολογίσεις πόσα μίλια πριν πρέπει να ξεκινήσεις να κατεβαίνεις και με ποιες περίπου ταχύτητες (υπάρχουν web calculators που κάνουν αυτή τη δουλειά, γκούγκλαρε για TOD Calculator). Στην πραγματικότητα πολλά από τα παραπάνω ορίζονται από το ATC, αφού το descend συνήθως δεν είναι συνεχές με σταθερό ρυθμό αλλά υπάρχουν ενδιάμεσα σημεία που πρέπει να παραμείνεις στο ίδιο ύψος για λίγη ώρα, είτε για λόγους traffic separation είτε λόγω βουνών (τώρα το πως υλοποιείται αυτό στο απαράδεκτο ATC του MSFS είναι άλλη ιστορία). Σε βάθος χρόνου καλά θα ήταν να κοιτάξεις προς online πλατφόρμες όπως VATSIM/IVAO ή έστω το offline https://p2atc.com/ που χειρίζονται το descend πολύ πιο ρεαλιστικά.

Θεωρητικά όλα τα παραπάνω θα πρέπει να είναι σε μεγάλο βαθμό προσχεδιασμένα στο flight plan σου, είτε στο εσωτερικό του MSFS, είτε στα OFP reports που σου φτιάχνει το Simbrief που ανέφερε ο newlynx, είτε στο plan του (απολύτως απαραίτητου) Little Navmap (το τελευταίο πολυεργαλείο είναι κάτι παραπάνω από must και είναι δωρεάν). Τα αεροπλάνα με glass cockpits και εξελιγμένους αυτόματους πιλότους έχουν συχνά λειτουργία VNAV που αν έχεις ορίσει στο flight plan το υψόμετρο που περνάς από κάθε σημείο, σου δείχνουν στην οθόνη που είναι το TOD σου και αρχίζουν να κατεβαίνουν αυτόματα με  σωστό ρυθμό.

Φυσικά μέχρι να μάθεις όλα τα παραπάνω κι ακόμα περισσότερα, είναι πολύ πιο εύκολο να τα εμπεδώσεις σταδιακά με μικρότερα αεροπλάνα αλλιώς όλη η διαδικασία θα φανεί πραγματικά βουνό.

Συνιστώ επίσης τα δύο training του FS Academy για VFR και IFR, τα οποία θα βρεις στο https://www.fsacademy.co.uk/. Τα έχω δοκιμάσει και τα δύο και είναι εξαιρετικά.

Για Discord που ρώτησες, θα πρότεινα για αρχή το επίσημο του MSFS. Υπάρχουν και κάποια ελληνικά αλλά γενικά δεν έχουν ιδιαίτερη κίνηση.

Θα ήταν επίσης καλή ιδέα να γραφτείς στο https://www.oav.gr/, που κάνει κάθε χρόνο αρκετά online training sessions (δωρεάν εννοείται) καθώς και εβδομαδιαίες ομαδικές πτήσεις με διαρκή επικοινωνία μεταξύ των πιλότων με Teamspeak (στα ελληνικά προφανώς).

8 ώρες πριν, merkon είπε

Μια άλλη ερώτηση που έχω, πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ή βοηθήσει έστω ενα tablet που έχω κατά την διάρκεια των πτήσεων; Υπάρχει κάποιος τροπος να εκμεταλλευτώ και αυτό σαν μια έξτρα οθόνη;

Ναι, υπό περιπτώσεις το tablet μπορεί να βοηθήσει πολύ (όπως και κάθε ξεχωριστή οθόνη). Εγώ στο tablet βλέπω:

  • διάφορα calculators (από top-of-descent μέχρι το φανταστικό calculator του εξίσου φανταστικού Quest Kodiak)
  • site-πολυεργαλεία σαν το https://e6bx.com/ (το οποίο έχει τις ταχύτερες ανανεώσεις METAR που έχω δει)
  • χάρτες VATSIM από browser ή από app όπως το VatScope
  • χάρτες Little Navmap (το app σηκώνει web server και μπορείς να το δεις σε οποιοδήποτε browser)
  • PDF από Google Drive που έχω τα διάφορα POH manuals των αεροπλάνων ή τα αντίστοιχα checklists (αν και για checklist γενικά είναι καλύτερα εκτύπωση Α4 και πλαστικοποίηση)
  • το Navigraph Charts app, που βέβαια θέλει μηνιαία συνδρομή και νομίζω είναι λίγο νωρίς ακόμα
  • site τύπου flightradar24 ή radarbox για να βρίσκω ευκολότερα τα active runways αν δεν έχω live ATC
  • meteoblue για aviation weather
  • Simbrief OFP reports
  • EFBs σαν το https://www.justflight.com/product/sim-efb-electronic-flight-bag ή παρόμοια

Παράλληλα το tablet μπορεί να δουλέψει με ένα app σαν το spacedesk, ώστε το PC να το δει σαν εξωτερικό μόνιτορ (ακόμα κι αν είναι μέσω Wifi). Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να στείλεις εκεί ό,τι θέλεις από το PC και μάλιστα να μπορείς να το ελέγχεις μέσω της touch οθόνης του tablet. Από εφαρμογές που τρέχουν μόνο σε Windows, μέχρι παράθυρα του ίδιου του MSFS (που γίνονται detached με right Alt) ή ολόκληρα panels που τρέχουν με Air Manager ώστε να μπορείς να στείλεις εκεί τα έτοιμα και δωρεάν panels του https://github.com/Simstrumentation/Air-Manager (ή να φτιάξεις τα δικά σου, αν και είναι νωρίς ακόμα) ώστε τελικά να έχεις κάτι τέτοιο:

PXL_20210729_161043337

(δεν είναι δικό μου, αφού μεταξύ άλλων προτιμώ τα physical κουμπιά παρά το touch της ταμπλέτας, ενώ δεν έχω τόσες οθόνες 😛)

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μετά το πάρα πολύ καλό 737-700 της PMDG (βγήκε αυτές τις ημέρες) έρχεται το Α320 της Fenix που φαίνεται αντίστοιχα της ίδιας (αν όχι και καλύτερης) ποιότητας. Από ότι φαίνεται θα είναι τα καλύτερα (μέχρι στιγμής) αεροπλάνα που θα έχουν κυκλοφορήσει για το MSFS.

 

Επεξ/σία από newlynx
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 17/5/2022 στις 7:57 ΠΜ, newlynx είπε

Μετά το πάρα πολύ καλό 737-700 της PMDG (βγήκε αυτές τις ημέρες) έρχεται το Α320 της Fenix που φαίνεται αντίστοιχα της ίδιας (αν όχι και καλύτερης) ποιότητας. Από ότι φαίνεται θα είναι τα καλύτερα (μέχρι στιγμής) αεροπλάνα που θα έχουν κυκλοφορήσει για το MSFS.

 

Μολις βγηκε! Διαθεσιμο για αγορα στο site της Fenix, εναντι £50.

Με τρωει εντονα το χερι μου για αγορα, γιατι με το Neo της FBW εχω πλεον συνεχεια θεματα. Μετα απο καθε update κατι δεν θα λειτουργει και αυτο εχει κουρασει.

Ελπιζω αυτο επειδη ειναι payware να εχει πιο αμεση υποστηριξη.

Αν καποιος το αγορασει, ας μας γραψει εντυπωσεις.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χωρίς να έχω δοκιμάσει την καταπληκτική προσπάθεια της FBW πέρα από κάποια preflight checklists, θεωρώ ότι έχει εξ' ορισμού πολλά βαρίδια αφού αν θυμάμαι καλά έχει εξελιχθεί πάνω στο μαμήσιο Airbus και τους περιορισμούς του. Σε βάθος χρόνου έχει τεράστιο potential μόνο και μόνο επειδή έχει μεγάλο community από πίσω, αλλά από τα λίγα που έχω δει μέχρι στιγμής το Fenix φαίνεται να είναι καλύτερο σχεδόν στα πάντα (circuits, failures, ήχοι, full working avionics, καμπίνα κλπ). 

Φυσικά δεν είναι ακριβώς το ίδιο μοντέλο Airbus αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρει πολύ κόσμο αυτό. Λογικά η Fenix δεν θα μπορέσει να συνεχίσει να αναπτύσσει εσαεί το προϊόν της, οπότε κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί από το FBW αλλά μάλλον αυτή η στιγμή αρκεί ακόμα. 

Πιστεύω ότι η αγορά του Fenix αξίζει με τα χίλια για όσους ασχολούνται με το άθλημα των airliners. 

Επίσης έχουμε επιτέλους το πολυαναμενόμενο full review από τους γνωστούς ειδικούς:

 

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...