Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 21/8/2020 στις 11:54 ΠΜ, xx1100 είπε

Μπράβο, πολύ όμορφες λήψεις. Τεχνικά στοιχεία (iso, κλείστρο, ταχύτητα); 

Nikon 7500, kit 18-140

18mm 20 sec  F 3.5   3200 iso

 

8 μποφόρ αέρα, σκυλιά γαυγιζαν απο τα κοπάδια εκει επάνω, τραβα γρήγορα να φύγουμε 😅😁

 

 

 

Και μερικές long expo με ενα nd X64

Τη πάτησα...Χ1000 έπρεπε να πάρω, πήγα αργα το απόγευμα να κανω αυτά 

 

Νότιο Εύβοια και εδω.

20" με 25" είναι και αυτες.

PSX_20200819_211448-928x1392.jpg

PSX_20200819_212530-928x1392.jpg

PSX_20200819_211258-928x1392.jpg

PSX_20200819_212044-904x1357.jpg

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 8
  • Απαντ. 415
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τον τελευταίο καιρό, ψάχνω και διαβάζω κάποια από τα πράγματα που γράφω στο πρώτο πόστ. Αισθάνθηκα χαρά με την παρακάτω φωτό, γιατί κάτι έχει από οδηγικές γραμμές, αίσθηση βάθους κλπ και το είχα φανταστεί πριν τραβήξω τη λήψη, που και αυτό επίσης με χαροποίησε.

50244428732_4b4d83c5ee_c.jpg
Karavas Village - Old Houses by Urban Mood, on Flickr

 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 4
Δημοσ.

Παιδιά λίγο την βοήθεια περί διάφραγμα 

οταν θέλω να φωτογράφησω κάτι και θέλω να ναι όλα sharp και focus τόσα χρόνια διάβαζα ότι πρέπει να βάζω διάφραγμα f8 με f16 
όταν όμως το φακό τον βάζω στο manual mode και τον γυρίζω στο f2,8 αυτό σημαίνει πως δε θα είναι όλο το landscape πχ sharp? 
Γιατί όταν ψιλοβραδιαζει το f2,8 Και κάτω χρειάζεται Η πάλι και το βράδυ Αν θες να τραβήξεις τη πόλη τη νύχτα  Η οτιδήποτε άλλο όλη τη σκηνή όχι μεμονωμένα αντικείμενα ,πρέπει να το χεις διαφ f8 κσι φυσικά τρίποδο για να ναι όλα in focus? 
και τέλος όταν κανείς άστρο φωτογραφία όλοι λένε να το χεις στο f2,8 και φυσικά στο manual infinity αλλά εκεί δε θα ειπαρχει θέμα με όλα τα αστέρια να μη βγουνε καθαρά ; Δηλαδή να ναι θολά Καπια ;



 

Δημοσ.
Στις 28/8/2020 στις 1:09 ΠΜ, star12 είπε

και τέλος όταν κανείς άστρο φωτογραφία όλοι λένε να το χεις στο f2,8 και φυσικά στο manual infinity αλλά εκεί δε θα ειπαρχει θέμα με όλα τα αστέρια να μη βγουνε καθαρά ; Δηλαδή να ναι θολά Καπια ;

Τα αστέρια είναι τόσο μακριά που δεν μπορείς να τα κάνεις ούτε zoom ούτε να βγάζεις το ένα in foicus και το άλλο out of focus.

Οπότε εκεί έχεις ανοιχτό διάφραγμα για να μαζέψεις φως.

Και για το focus το καλύτερο είναι manual σε liveview με μεγέθυνση 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, xx1100 είπε

Ας βάλω μια αποωτξν πρόσφατη εκδρομή προς Γύθειο 

IMG_20200830_164015.jpg

Με το κινητό (Huawei Mate 20 pro) επειδή εθχα ξεχάσει την sd.... 

    Η εικόνα είναι ωραία , αν και το lens flare προδίδει τον σχετικό φακό . Το κάδρο όμως είναι πολύ ωραίο ! Να τολμήσω να πω για κάποια επόμενη φορά , αν φοράς γυαλιά ηλίου , να παρεμβαλεις το ένα τζάμι μπροστά από τον φακό του κινητού .

Επεξ/σία από babisskg
  • Thanks 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, babisskg είπε

    Η εικόνα είναι ωραία , αν και το lens flare προδίδει τον σχετικό φακό . Το κάδρο όμως είναι πολύ ωραίο !

Δυστυχώς ήταν αδύνατο να αποκλείσω το τη λάμψη του ήλιου... Στο άλλο thread εβαλα την ασπρομαυρη εκδοχή της. 

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, xx1100 είπε

Δυστυχώς ήταν αδύνατο να αποκλείσω το τη λάμψη του ήλιου... Στο άλλο thread εβαλα την ασπρομαυρη εκδοχή της. 

Ναι , σωστά , σε κάποια συσκευή παλιότερη έβγαινε σαν ημικύκλιο μάλιστα , πολύ προδοτικό φυσικά , αν και είχε ένα ενδιαφέρον ας πούμε . 

Στις 28/8/2020 στις 1:09 ΠΜ, star12 είπε

Παιδιά λίγο την βοήθεια περί διάφραγμα 

οταν θέλω να φωτογράφησω κάτι και θέλω να ναι όλα sharp και focus τόσα χρόνια διάβαζα ότι πρέπει να βάζω διάφραγμα f8 με f16 
όταν όμως το φακό τον βάζω στο manual mode και τον γυρίζω στο f2,8 αυτό σημαίνει πως δε θα είναι όλο το landscape πχ sharp? 
Γιατί όταν ψιλοβραδιαζει το f2,8 Και κάτω χρειάζεται Η πάλι και το βράδυ Αν θες να τραβήξεις τη πόλη τη νύχτα  Η οτιδήποτε άλλο όλη τη σκηνή όχι μεμονωμένα αντικείμενα ,πρέπει να το χεις διαφ f8 κσι φυσικά τρίποδο για να ναι όλα in focus? 
και τέλος όταν κανείς άστρο φωτογραφία όλοι λένε να το χεις στο f2,8 και φυσικά στο manual infinity αλλά εκεί δε θα ειπαρχει θέμα με όλα τα αστέρια να μη βγουνε καθαρά ; Δηλαδή να ναι θολά Καπια ;



 

   Να πούμε δυο πράγματα , ίσως γνωστά ίσως όχι , η κατάσταση όπου πρέπει να υπάρχει ευκρίνεια σε όλο το κάδρο αφορά τοπίο και όχι νυχτερινή λήψη , όσο για το διάφραγμα κυρίως ένα f 11 έως και 16 , όχι όμως 8 . 

   Οι τρεις παράμετροι δλδ διάφραγμα , ταχύτητα και ευαισθησία ( ISO ) λειτουργούν με έναν ξεχωριστό τρόπο η καθεμιά . Με βάση το ξεχωριστό αυτό χαρακτηριστικό δείχνουν ποια είναι αυτή που αποτελεί την πρώτη και κύρια επιλογή σύμφωνα με τις συνθήκες λήψης . Σε μια συνθήκη λοιπόν με φώς ημέρας , σίγουρα η πρώτη επιλογή μας δεν θα ήταν το ISO , που ελέγχει την ευαισθησία του αισθητήρα στο φως , αφού έχουμε άπλετο φως γύρω μας . Θα ήταν λοιπόν είτε το διάφραγμα , είτε η ταχύτητα , ανάλογα με την περίπτωση . Θέλουμε λοιπόν να τραβήξουμε ένα τοπίο , οπότε επιλέγουμε να ορίσουμε πρώτα το διάφραγμα σαν κύριο χαρακτηριστικό της λήψης , ένα f 11 ας πούμε , αν θέλουμε όλα τα αντικείμενα μέχρι εκεί που εστιάζει ο φακός δλδ στο άπειρο , να έχουν την ίδια ευκρίνεια . Βάζουμε f 11 και διορθώνουμε τις άλλες δύο παραμέτρους . Ακόμη περισσότερο σε μια τέτοια περίπτωση , το ISO δεν θα χρειαζόταν να είναι πάνω από 100 . Στην ουσία αυτό που απέμεινε να διορθώσουμε είναι η ταχύτητα , η οποία κι' αυτή δεν θα μπορούσε να ξεπερνάει κάποιες τιμές , 1/250 για παράδειγμα . Άλλωστε αυτός είναι ένας τρόπος , να μπορούμε να λειτουργήσουμε άμεσα έχοντας βάλει όλες τις παραμέτρους από πριν , σε συγκεκριμένες τιμές . Πρακτικά δεν διορθώνουμε τίποτα , ορίζοντας από πριν αυτά τα πράγματα . Σε κάποιες περιπτώσεις μπορούμε και να τα έχουμε αποθηκευμένα σαν προεπιλογή , αν το σώμα έχει να προσφέρει λύσεις της μορφής U1 για Nikon , C1 σε άλλες εταιρείες κλπ . 

  Τώρα σε μια νυχτερινή λήψη , κάντε εσείς την ιεράρχηση στις παραμέτρους , ποια δλδ θα ήταν η πρώτη επιλογή . Σίγουρα όχι το διάφραγμα , με σκοπό να έχετε ευκρίνεια σε όλο το κάδρο , αφού ένα f 11 θα ήταν αρκετά σκοτεινό για τέτοια λήψη . Οπότε χρειάζεστε το μέγιστο διάφραγμα που διαθέτει ο φακός σας . Αν ήταν ένα f 3.5 , τέτοιο διάφραγμα δεν σκοπεύει να αποδώσει βάθος πεδίου , αλλά να ανοίξει τον φακό όσο γίνεται για να δεχθεί την μεγαλύτερη ποσότητα σε φως . 

  Το κύριο χαρακτηριστικό λοιπόν για μια τέτοια λήψη , μια αστροφωτογραφία , θα ήταν το ISO , στην συνέχεια το διάφραγμα και θα διορθωναμε την ταχύτητα , αν δεν είχαμε άλλη εκτίμηση για το ποια έπρεπε να είναι .

  Δεν γίνεται να λειτουργήσουμε και με τις τρεις παραμέτρους συνάμα . Κάποια κυριαρχεί σύμφωνα με τις συνθήκες . 

  Εννοείται πως τα παραπάνω αφορούν την manual λειτουργία . Σαφώς θα μπορούσατε πιο εύκολα , να λειτουργήσετε με προτεραιότητα διαφράγματος ( A ) , αν επρόκειτο για τοπίο , όπου εσείς θα οριζατε το διάφραγμα που θέλετε και η μηχανή θα αποφασίσει για τα υπόλοιπα γλυτώνοντας σας από περαιτέρω υπολογισμούς και δίνοντας σας περισσότερο χρόνο ώστε να αφιερωθειτε στο κάδρο και την σύνθεση του . Το γνωστό P A S M , υπάρχει επάνω σε κάθε μηχανή γι' αυτό το λόγο . 

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ ωραίο το θέμα του συγκεκριμένου νήματος!!!

Από τις φετινές διακοπές και τρεις δικές μου φωτό.

NIKON D7100

Φακός 18-105/3,5-5,6

Επεξεργασμένες στο Lightroom.

Περιμένω τις κρίσεις σας.

DSC_0858.jpg

DSC_0832.jpg

DSC_0810.jpg

Επεξ/σία από konkarien
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νυχτερινό snapshot , με τον παλιό 50ρη afd της νίκον. Με 1/80 , f/1.8 , iso 1000.

Φακός που βγαίνει ίδιος από το ... 2002 και είναι εξέλιξη της πρώτης έκδοσης του 1986 !!!!

 

DSC_9958 insomnia.jpg

 

 

Και μια άλλη , βγαλμένη με τον 35-105 της υπογραφής μου. Φακός του 1995, δηλαδή με 25 χρόνια στην πλάτη .

105mm , 1/640 , iso 100. 

Φανταστείτε ένα κινητό τι αξία θα έχει σε ... 25 χρόνια.

DSC_9583 insomnia.jpg

22 ώρες πριν, babisskg είπε

    Η εικόνα είναι ωραία , αν και το lens flare προδίδει τον σχετικό φακό .

Η παλάμη πάνω από το κινητό , θα έκανε δουλειά. Όπως κάνει πάνω από φακό , αν δεν υπάρχει παρασολέηγ. 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, konkarien είπε

Πολύ ωραίο το θέμα του συγκεκριμένου νήματος!!!

Από τις φετινές διακοπές και τρεις δικές μου φωτό.

NIKON D7100

Φακός 18-105/3,5-5,6

Επεξεργασμένες στο Lightroom.

Περιμένω τις κρίσεις σας.

DSC_0858.jpg

DSC_0832.jpg

DSC_0810.jpg

    Κρίσεις σίγουρα όχι , απόψεις ναι . Πάντως η τελευταία με το πλήθος στο κατάστρωμα ξεχωρίζει , για μένα τουλάχιστον . 

1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Νυχτερινό snapshot , με τον παλιό 50ρη afd της νίκον. Με 1/80 , f/1.8 , iso 1000.

Φακός που βγαίνει ίδιος από το ... 2002 και είναι εξέλιξη της πρώτης έκδοσης του 1986 !!!!

DSC_9958 insomnia.jpg

Και μια άλλη , βγαλμένη με τον 35-105 της υπογραφής μου. Φακός του 1995, δηλαδή με 25 χρόνια στην πλάτη .

105mm , 1/640 , iso 100. 

Φανταστείτε ένα κινητό τι αξία θα έχει σε ... 25 χρόνια.

DSC_9583 insomnia.jpg

Η παλάμη πάνω από το κινητό , θα έκανε δουλειά. Όπως κάνει πάνω από φακό , αν δεν υπάρχει παρασολέηγ. 

    Συνονοματε η δεύτερη με την σκάλα είναι εξαιρετική !!!

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Δημοσ.
Στις 28/8/2020 στις 1:09 ΠΜ, star12 είπε

Παιδιά λίγο την βοήθεια περί διάφραγμα 

οταν θέλω να φωτογράφησω κάτι και θέλω να ναι όλα sharp και focus τόσα χρόνια διάβαζα ότι πρέπει να βάζω διάφραγμα f8 με f16 
όταν όμως το φακό τον βάζω στο manual mode και τον γυρίζω στο f2,8 αυτό σημαίνει πως δε θα είναι όλο το landscape πχ sharp? 
Γιατί όταν ψιλοβραδιαζει το f2,8 Και κάτω χρειάζεται Η πάλι και το βράδυ Αν θες να τραβήξεις τη πόλη τη νύχτα  Η οτιδήποτε άλλο όλη τη σκηνή όχι μεμονωμένα αντικείμενα ,πρέπει να το χεις διαφ f8 κσι φυσικά τρίποδο για να ναι όλα in focus? 
και τέλος όταν κανείς άστρο φωτογραφία όλοι λένε να το χεις στο f2,8 και φυσικά στο manual infinity αλλά εκεί δε θα ειπαρχει θέμα με όλα τα αστέρια να μη βγουνε καθαρά ; Δηλαδή να ναι θολά Καπια ;



 

Για να δωσω μια σωστη απαντηση, μιας που η προηγουμενη που ελαβες ηταν τελειως ..off, το βαθος πεδιου δεν εξαρταται μονο απο το διαφραγμα.

Εξαρταται απο τον συνδυασμο διαφραγματος και αποστασης του θεματος. Για δεδομενο διαφραγμα, οσο πιο μακρια το θεμα, και επομενως το επιπεδο εστιασης, τοσο μεγαλυτερο το βαθος πεδιου.

Υπαρχουν πολλα εργαλειακια που το υπολογιζουν κιολας:

https://www.photopills.com/calculators/dof

Το φαινομενο αυτο ειναι θεμα οπτικης, οχι φωτογραφιας, και μπορεις να το αναπαραγαγεις και με ενα δαχτυλο. Εστιαζοντας παντα σε αυτο, και φερνοντας το πιο κοντα στο προσωπο σου, το παρασκηνιο θολωνει, απομακρυνοντας το επανερχεται σε εστιαση.

Παρεπιπτοντως, αυτα τα f8 με f16 ειδικα ειναι απομειναρια αλλης εποχης που οι φακοι ειχαν αλλες τεχνολογιες. Πλεον οι φακοι ως επι το πλειστον εχουν την καλυτερη τους αποδοση γυρω στο f5.6, και μετα ξεκινας να χανεις σε ευκρινεια λογω σχεδιασμου και λογω διαθλασης.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, vs_skg είπε

Για να δωσω μια σωστη απαντηση, μιας που η προηγουμενη που ελαβες ηταν τελειως ..off, το βαθος πεδιου δεν εξαρταται μονο απο το διαφραγμα.

Εξαρταται απο τον συνδυασμο διαφραγματος και αποστασης του θεματος. Για δεδομενο διαφραγμα, οσο πιο μακρια το θεμα, και επομενως το επιπεδο εστιασης, τοσο μεγαλυτερο το βαθος πεδιου.

Υπαρχουν πολλα εργαλειακια που το υπολογιζουν κιολας:

https://www.photopills.com/calculators/dof

Το φαινομενο αυτο ειναι θεμα οπτικης, οχι φωτογραφιας, και μπορεις να το αναπαραγαγεις και με ενα δαχτυλο. Εστιαζοντας παντα σε αυτο, και φερνοντας το πιο κοντα στο προσωπο σου, το παρασκηνιο θολωνει, απομακρυνοντας το επανερχεται σε εστιαση.

Παρεπιπτοντως, αυτα τα f8 με f16 ειδικα ειναι απομειναρια αλλης εποχης που οι φακοι ειχαν αλλες τεχνολογιες. Πλεον οι φακοι ως επι το πλειστον εχουν την καλυτερη τους αποδοση γυρω στο f5.6, και μετα ξεκινας να χανεις σε ευκρινεια λογω σχεδιασμου και λογω διαθλασης.

    Χαίρομαι που σας έκανε να χαμογελάσετε η απάντηση που έδωσα στον νηματοθετη , γιατί όχι αφού το γέλιο είναι υγεία , ομοίως με έκανε να χαμογελάσω και η δική σας , ειδικά στο σημείο με το δάχτυλο . Είμαι βέβαιος πως αυτός που ξεκίνησε το θέμα , είχε κάποιες απορίες , για μένα λογικές . Αυτό που προσπάθησα ήταν να του δώσω κάποια στοιχειώδη , γι' αυτό είπα πως μπορεί να είναι γνωστά , μπορεί και όχι . Η απάντηση που του έδωσα , είχε σκοπό να τον κάνει να πάει πιο πέρα , να συνεχίσει και να ψάξει τα υπόλοιπα πιο κάτω , αφού όλες οι παράμετροι είναι αδύνατον να δοθούν σε λίγες γραμμές . 

    Συμφωνώ ( υπό όρους ) για το f 5.6 που αναφέρατε . Αυτό που δεν συμφωνώ , είναι η τάση να χαρακτηρίζονται ON , OFF κλπ , οι απαντήσεις των ανθρώπων εδώ μέσα . 

   Εφόσον λοιπόν , εσείς γνωρίζετε τον τρόπο να του δείξετε κάτι περισσότερο , μπορείτε αντί να ξεκινήσετε την απάντηση σας , χαρακτηρίζοντας την δική μου OFF , να πείτε απλά " δεν θα συμφωνήσω με την απάντηση του τάδε " και να συνεχίσετε δίνοντας αυτό που γνωρίζετε . Ακόμη περισσότερο , αν είστε επαγγελματίας , έχετε ειδικές γνώσεις αλλά και εμπειρία ( διότι έχω δηλώσει πως είμαι ερασιτέχνης ) δεν σας εμποδίζει κανείς να ξεκινήσετε σειρά άρθρων , μαθημάτων και ότι άλλο εσείς θεωρείτε σκόπιμο , πράγμα από το οποίο μόνον όφελος θα υπάρχει για όλους , μέσα κι' εγώ .

    Αφήνω στην άκρη τα υπόλοιπα , περί άλλων εποχών κλπ και σας δηλώνω πως σε ότι με αφορά , ενδιαφέρομαι να μάθω περισσότερα , οπότε αφού δηλώσετε την ιδιότητα σας , πως είστε δλδ κάποιος που έχετε αυτή την γνώση γύρω από την φωτογραφία , έχετε τα τυπικά προσόντα , είστε επαγγελματίας με εμπειρία , διδάσκετε γύρω από το αντικείμενο , εγώ σαν ερασιτέχνης είμαι πρόθυμος και επιθυμώ να μάθω περισσότερα από σας . 

   Περιμένω νεότερα .

 

Επεξ/σία από babisskg

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...