Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 λεπτά πριν, joya111 είπε

Θα αναρτήσω την παρακάτω, σαν δείγμα κάποιας αισθητικής που υπηρετώ τον τελευταίο καιρό αναφορικά με τα πορτραίτα.

Βέβαια, η μεγάλη μου αδυναμία είναι η φωτογραφία δρόμου, αλλά χρειαζόμαστε και κάτι στο οποίο να έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια δημιουργικής έκφρασης..

G0M_2776.jpg

    Ενδιαφέρουσα παρουσίαση και σας ευχαριστώ από πλευράς μου , δεν θέλω να μείνω στα θαυμαστικά , η εικόνα τα αξίζει όπως και ναχει , αν βρείτε χρόνο πιστεύω να βοηθήσει ακόμη περισσότερο αν δώσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά δλδ το διάφραγμα που επιλέξατε για την λήψη , άλλα και τις άλλες παραμέτρους , ώστε να αρχίσουμε όλοι να βλέπουμε την μεθοδολογία , σκεπτικό πίσω από μια τέτοια επιλογή . 

   Δεν θα έλεγα όχι σε μια παρουσίαση μικρής η μεγάλης διάρκειας για το σκεπτικό γύρω από το αισθητικό μέρος , ώρα , τοποθεσία και ότι άλλο θέλετε .

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

36 λεπτά πριν, joya111 είπε

Θα αναρτήσω την παρακάτω, σαν δείγμα κάποιας αισθητικής που υπηρετώ τον τελευταίο καιρό αναφορικά με τα πορτραίτα.

Βέβαια, η μεγάλη μου αδυναμία είναι η φωτογραφία δρόμου, αλλά χρειαζόμαστε και κάτι στο οποίο να έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια δημιουργικής έκφρασης..

G0M_2776.jpg

Βγάζουμε και εμείς πορτραίτα λέμε μετά, δεν θα ξαναπώ έβγαλα πορτραίτο... εύγε!!! Συμφωνώ και εγώ πάντως για μια παρουσίαση από μέρους σου εφόσον το επιθυμείς για να μαθαίνουμε οι μη κατέχοντες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια, θα ήθελα να επισημάνω ότι  κάθε φωτογραφία είναι καλή ή αρεστή για ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Μετά, ως θεατές παρασυρόμαστε στην επόμενη, ενώ ως δημιουργοί ακολουθούμε το "Drive" μας, αναζητώντας την καλύτερη μας, που φυσικά έπεται..

Το παραπάνω το αναφέρω ώστε να δηλώσω ότι η μέγιστη απόλαυση και ικανοποίηση έρχεται την ώρα που δημιουργείται μία εικόνα (ή έργο γενικώς).

Από την στιγμή που ολοκληρώνεται,έχει ήδη περάσει στην λήθη. Το πόσοι θεατές θα υψώσουν τον αντίχειρα, πρέπει να μας είναι αδιάφορο .

 

Τώρα, στα τεχνικά.

Η λήψη έγινε αργά απόγευμα.

Η μηχανή είναι nikon d610 και  φακός ο nikon 85 1.8.

Ταχύτητα 1/640 και διάφραγμα f1.8.    Iso 100.

H φωτομέτρηση είναι spot και η μέθοδος που ακολουθώ είναι focus και recompose.

Η περισσότερη δουλειά έγινε στην επεξεργασία.

Χρησιμοποιώ πάντα και μόνο photoshop.

το workflow μου είναι: crop - καθαρισμός στοιχείων - frequency separation- coloring - dodge/burn -.

 

Το κάθετο κάδρο επιλέχθηκε  ώστε να είναι υπάρχει  κάποια ισορροπία μοντέλο/περιβάλλον.

Επέλεξα θερμά χρώματα ώστε να συνάδουν με την ώρα και το τοπίο και ελαφριά υποέκθεση, που την προτιμώ έτσι και αλλιώς.

 

Αυτά, και ελπίζω να μην κούρασα.

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

IMG_20200808_094637.jpg

Στην επιστροφή από Θάσο 

Canon 6D Mark ii

Tamron 70-200/2.8

1/1000, f8, iso auto (στο 1/1000 οι γλάροι δεν βγαίνουν καθαροί...) 

Η φωτογραφία είναι όπως τραβήχτηκε (εκτός ενός crop στα αριστερά όπου υπήρχαν και άλλοι επιβάτες) 

Επεξ/σία από xx1100
  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, joya111 είπε

Αφού ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια, θα ήθελα να επισημάνω ότι  κάθε φωτογραφία είναι καλή ή αρεστή για ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Μετά, ως θεατές παρασυρόμαστε στην επόμενη, ενώ ως δημιουργοί ακολουθούμε το "Drive" μας, αναζητώντας την καλύτερη μας, που φυσικά έπεται..

Το παραπάνω το αναφέρω ώστε να δηλώσω ότι η μέγιστη απόλαυση και ικανοποίηση έρχεται την ώρα που δημιουργείται μία εικόνα (ή έργο γενικώς).

Από την στιγμή που ολοκληρώνεται,έχει ήδη περάσει στην λήθη. Το πόσοι θεατές θα υψώσουν τον αντίχειρα, πρέπει να μας είναι αδιάφορο .

Τώρα, στα τεχνικά.

Η λήψη έγινε αργά απόγευμα.

Η μηχανή είναι nikon d610 και  φακός ο nikon 85 1.8.

Ταχύτητα 1/640 και διάφραγμα f1.8.    Iso 100.

H φωτομέτρηση είναι spot και η μέθοδος που ακολουθώ είναι focus και recompose.

Η περισσότερη δουλειά έγινε στην επεξεργασία.

Χρησιμοποιώ πάντα και μόνο photoshop.

το workflow μου είναι: crop - καθαρισμός στοιχείων - frequency separation- coloring - dodge/burn -.

Το κάθετο κάδρο επιλέχθηκε  ώστε να είναι υπάρχει  κάποια ισορροπία μοντέλο/περιβάλλον.

Επέλεξα θερμά χρώματα ώστε να συνάδουν με την ώρα και το τοπίο και ελαφριά υποέκθεση, που την προτιμώ έτσι και αλλιώς.

Αυτά, και ελπίζω να μην κούρασα.

    Ακριβώς το αντίθετο από το να κουρασατε , δεν θα επαναλάβω καλά λόγια ώστε να φύγουμε από τέτοιου είδους επαναλήψεις . 

   Άσχετα από την μετέπειτα επεξεργασία και τον συνδυασμό μηχανής φακού , ήθελα να μάθω για το σημείο που έγινε η φωτομέτρηση και τον τρόπο επιλογής του . Αν δλδ επιλέχθηκε φωτεινή η σκοτεινή επιφάνεια όπως επίσης αν για το focus και recompose επιλέχθηκε η λύση back button με af c , af s af a κλπ .

  Για τα θερμά χρώματα χρήσιμο είναι να μάθουμε , άσχετα με την ύπαρξη εκ των υστέρων επέμβασης , την αρχική επιλογή , αν αυτή ήταν σε κλίμακα Kelvin η σε κάποιο από τα presets .

  Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας . 

  Πολύ χρήσιμη η πληροφορία για την επιλογή του ISO σε 100 .

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, xx1100 είπε

Θάσος, Χρυσή Αμμουδιά 

Λόγω covid-19, οι περισσότερες ομπρέλες είναι μαζεμένες..... 

IMG_20200808_100612.jpg

Οι διακοπές της παιδικής μου ηλικίας στη Χρυσή αμμουδιά... Χρόνια και χρόνια, 15 μέρες κάθε καλοκαίρι διακοπάρες εκεί!!! Τι μου θύμησες...🙂

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Ακριβώς το αντίθετο από το να κουρασατε , δεν θα επαναλάβω καλά λόγια ώστε να φύγουμε από τέτοιου είδους επαναλήψεις . 

   Άσχετα από την μετέπειτα επεξεργασία και τον συνδυασμό μηχανής φακού , ήθελα να μάθω για το σημείο που έγινε η φωτομέτρηση και τον τρόπο επιλογής του . Αν δλδ επιλέχθηκε φωτεινή η σκοτεινή επιφάνεια όπως επίσης αν για το focus και recompose επιλέχθηκε η λύση back button με af c , af s af a κλπ .

  Για τα θερμά χρώματα χρήσιμο είναι να μάθουμε , άσχετα με την ύπαρξη εκ των υστέρων επέμβασης , την αρχική επιλογή , αν αυτή ήταν σε κλίμακα Kelvin η σε κάποιο από τα presets .

  Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας . 

  Πολύ χρήσιμη η πληροφορία για την επιλογή του ISO σε 100 .

Η φωτομέτρηση είναι spot και πάντα (εφόσον μιλάμε για πορτραίτο) είναι στο λευκό του ματιού. Έτσι εξασφαλίζω τα highlights. Στα σκοτεινά, υπάρχει πολύ πληροφορία ευτυχώς.

Το focus / recompose είναι εντελώς....old school: όλα με το κλείστρο.

(Φυσικά έχω εκατοντάδες λήψεις στο γάμο του καραγκιόζη μέχρι να τελειοποιήσω την τεχνική, αλλά είναι κάτι που έχω συνηθίσει πλέον). Μονό σημείο εστίασης, af-s.

Το white balance ήταν στο auto. Μου ταίριαζε το αποτέλεσμα με αυτό που είχα κατά νου και συνέχισα στο edit.

 

τώρα, στο σημείο αυτό να πω ότι θεωρώ ότι οι ρυθμίσεις και η τεχνική κατά την λήψη, είναι υποκειμενικό θέμα. Επίσης, αν ξαναδοκιμάσω την ίδια λήψη με τις ίδιες συνθήκες, δεν είναι σίγουρο ότι θα καταλήξω στο ίδιο σημείο, γιατί η μέγιστη δημιουργική παρέμβαση είναι στο στάδιο του edit.

Και εκεί, εφόσον μιλάμε για φόρμα, είναι κάθε φορά......άλλη φορά.

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, joya111 είπε

Η φωτομέτρηση είναι spot και πάντα (εφόσον μιλάμε για πορτραίτο) είναι στο λευκό του ματιού. Έτσι εξασφαλίζω τα highlights. Στα σκοτεινά, υπάρχει πολύ πληροφορία ευτυχώς.

Το focus / recompose είναι εντελώς....old school: όλα με το κλείστρο.

(Φυσικά έχω εκατοντάδες λήψεις στο γάμο του καραγκιόζη μέχρι να τελειοποιήσω την τεχνική, αλλά είναι κάτι που έχω συνηθίσει πλέον). Μονό σημείο εστίασης, af-s.

Το white balance ήταν στο auto. Μου ταίριαζε το αποτέλεσμα με αυτό που είχα κατά νου και συνέχισα στο edit.

τώρα, στο σημείο αυτό να πω ότι θεωρώ ότι οι ρυθμίσεις και η τεχνική κατά την λήψη, είναι υποκειμενικό θέμα. Επίσης, αν ξαναδοκιμάσω την ίδια λήψη με τις ίδιες συνθήκες, δεν είναι σίγουρο ότι θα καταλήξω στο ίδιο σημείο, γιατί η μέγιστη δημιουργική παρέμβαση είναι στο στάδιο του edit.

Και εκεί, εφόσον μιλάμε για φόρμα, είναι κάθε φορά......άλλη φορά.

Συμφωνώ μαζί σου. Κατά τα άλλα, κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι δεν υπάρχει δημιουργία και χαρά δημιουργίας στο edit...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιας και πιάσατε πορτραίτο, αγαπημένο είδος να χαζεύω το περιβαλοντικό πορτραίτο, το πορτραίτο δρόμου...

Και μια από μένα στο θέμα. Όπως βγήκε από την μηχανή με ένα κλικ πιο κάτω το exposure και λίγο crop γιατί εκείνη την ώρα έτρεχα να πάρω την μηχανή να την προλάβω. 😃 Η θολούρα που υπάρχει σαν grain δεν είναι ούτε λόγω iso (iso 200 βγήκε, με τον 35άρη με manual focus, f2.8), ούτε λόγω επεξεργασίας, λόγω σήτας στο παράθυρο είναι...δεν θα προλάβαινα να την σηκώσω, αλλά τελικά μετά μου άρεσε έτσι. Ξέρω ότι θα έπρεπε να "σβήσω" τις 3 κουκκίδες φωτός πάνω στην μέση που κάνουν το μάτι να πέσει εκεί, αλλά δεν γνωρίζω πολλά από editing οπότε δεν ξέρω πως...νομίζω μισό εκατοστό από πιο ψηλά αν τραβούσα να έφτανε το πατζούρι ακριβώς στο πάνω μέρος της μύτης...τότε θα μου άρεσε πιο πολύ. Του ποδαριού προσπάθεια ήταν και only one shoot γιατί μετά σηκώθηκε. Καλοδεχούμενη η κριτική.🙂

832976624_DSCF3631-test(Custom).jpg.bd6040012d9ab002f5e1876b4f2553b3.jpg

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, babisskg είπε

P3254042.jpg

Καραούλι στην παραλία Θεσσαλονίκης στήνεις όλη μέρα; 🙂😉 Πολύ ωραίο το frame και ο κύριος σαν να βγήκε από τον νονό είναι.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...