Προς το περιεχόμενο

Κατάστημα απαιτεί την αρχική συσκευασία για την εγγύηση προϊόντος


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

27 λεπτά πριν, Salvation81 είπε

Φυσικα αλλα ακομα και το κρατος αν δεν το ενσωματωσει εχεις ακομα το πατημα της Ευρωπαικης Ενωσης. Potato, Potato οπως λενε.

Ναι μπορείς να προσφύγεις στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια εναντίον της χώρας, να δικαιωθείς, και να φάει πρόστιμο η χώρα για να ενσωματώσει την νομοθεσία, ώστε να υποχρεώσει τον έμπορο να σου πάρει πίσω το γκάτζετ των 100€. Οι περισσότεροι σε τέτοιες περιπτώσεις να ξέρεις σκέφτονται την μανούρα και την αρνητική φήμη και υποχωρούν, όχι την νομοθεσία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 148
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

2 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Ναι μπορείς να προσφύγεις στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια εναντίον της χώρας, να δικαιωθείς, και να φάει πρόστιμο η χώρα για να ενσωματώσει την νομοθεσία, ώστε να υποχρεώσει τον έμπορο να σου πάρει πίσω το γκάτζετ των 100€. Οι περισσότεροι σε τέτοιες περιπτώσεις να ξέρεις σκέφτονται την μανούρα και την αρνητική φήμη και υποχωρούν, όχι την νομοθεσία.

Μα και η τοπικη νομοθεσια σε καλυπτει, αυτο ειναι το θεμα. Απλα η τοπικη νομοθεσια το διατυπωνει λιγο διαφορετικα που και παλι στο τελος δεν αλλαζει κατι. Κανεις δεν μπορει να αποδειξει αν ενα ελλατωμα προυπηρχε η οχι μεσα στην συσκευη. Οποτε πρακτικα παλι 2 χρονια εχεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Ναι μπορείς να προσφύγεις στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια εναντίον της χώρας, να δικαιωθείς, και να φάει πρόστιμο η χώρα για να ενσωματώσει την νομοθεσία, ώστε να υποχρεώσει τον έμπορο να σου πάρει πίσω το γκάτζετ των 100€. Οι περισσότεροι σε τέτοιες περιπτώσεις να ξέρεις σκέφτονται την μανούρα και την αρνητική φήμη και υποχωρούν, όχι την νομοθεσία.

Συνήγορος του καταναλωτή 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τι το συζητάτε παραπάνω? Η συσκευασία δε χρειάζεται για την εγγύηση, τέλος.

Το κατάστημα μπορεί να θέλει τη συσκευασία επειδή θέλει να κάνει συλλογή και στους όρους μπορεί να γράψει να του επιστρέψεις το προϊόν με κουτσό και να χορέψεις την λίμνη των κύκνων, είναι καταχρηστικοί οι όροι και τέλος.

Αν δεν το δέχεται, πολύ ευγενικά ζητάς γραπτή απάντηση και γενικά όλα γραπτά, πας συνήγορο και τέλος.

.

.

Τέλος.

Επεξ/σία από gorilas13
  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Billie13 είπε

Είσαι λάθος,σταματα να επιμένεις.Το μαγαζί μπορεί να βάζει όποιον παράλογο όρο μπορεί για να κοροϊδέψει τον πελάτη,δεν σημαίνει ότι έχει και νομική ισχύ αυτό.

Δεν επιμένω. 

Βαρέθηκα να προσπαθώ να  το εξηγήσω .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 hours ago, petasis said:

Δεν υπάρχει ο όρος κατασκευαστικό πρόβλημα. Δες τον 3043/2002.

Από αυτά που γράφεις δεν ισχύει τίποτα. Όλα αυτά που παραθέτεις δεν έχουν νομική αξία, και ειδικά ο ιστότοπος της ΕΕ είναι ένα χάλι, και παραπληροφορεί. Καλύτερα να παραθέτεις την νομοθεσία.

Η νομοθεσία είναι απλή: Το προϊόν πρέπει να παραδοθεί χωρίς ελάττωμα, και με τις συμφωνημένε ιδιότητες. Αν πάθει κάτι το 1ο εξάμηνο, τότε τεκμαίρεται ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Μετά το εξάμηνο, πρέπει να αποδείξει ο αγοραστής ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Έχει 2 χρόνια από την παραλαβή του προϊόντος να το κάνει. Αυτή είναι η νομική εγγύηση. (Και αυτό που πολλοί νομίζουν ότι είναι 2 χρόνια "εγγύηση". Δεν είναι. Και η ΕΕ τα μπερδεύει (σκόπιμα) τα πράγματα. Η "οδηγεί" γράφει αυτά που μόλις είπα.). Είναι ο νόμος 3043/2002. Αστικός κώδικας 540 και μετά. Ισχύει για κάθε αγοραπωλησία (και μεταξύ ιδιωτών).

Μετά υπάρχει η εμπορική εγγύηση. Είναι πρόσθετη (ναι η νομοθεσία επιτρέπει να μην υπάρχει εμπορική εγγύηση), με όση διάρκεια θέλει αυτός που την δίνει (κατασκευαστής, εισαγωγέας, κατάστημα). Εκεί η νομοθεσία είναι ακόμα πιο ασαφής.

Γενικά η νομοθεσία είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ του καταναλωτή. Και κακώς δεν το κάνουμε θέμα. Τελευταία φορά (από ότι γνωρίζω) χειροτέρεψε τον Γενάρη του 2019, που καταργήθηκε η υποχρεωτική εμπορική εγγύηση.

Εγώ νομίζω ότι να ζητάνε την συσκευασία είναι πρόσχημα, αλλά η νομοθεσία δεν λέει τίποτα, και η άποψή μου δεν έχει αξία. Και εγώ πάντως κρατάω τις συσκευασίες για 2 χρόνια (όπου μπορώ).

Ανάποδα. Στην υπαναχώρηση παίρνεις ακέραιο το ποσό πίσω. Στην εμπορική εγγύηση, ότι έχει συμφωνηθεί στους όρους...

Χωρίς όμως να σημαίνει ότι η νομοθεσία σε κάλυπτε :-)

Και ξαναλέω. Όλα αυτά ισχύουν στο ακέραιο. Παρέθεσα αποδείξεις με βάση την Ε.Ε. Επίσης, ιστότοπους απο εταιρείες οι οποίες συμορφώνοντε με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την ελάχιστη δυνατή νόμιμη εγγύηση, και για αυτό το αναφέρουν στο site τους. 

ΥΓ. Ακόμα θυμάμαι την ενημέρωση που μας ήρθε στο email ότι πλέον η Apple αναγνωρίζει κανονικά τα δύο χρόνια εγγύησης που επιβάλει η ΕΕ σε οποιαδήποτε συσκευή εισάγεται και πωλείται στις χώρες - μέλη. Βέβαια ήταν μια ανακοίνωση σχετικά σιωπηλή αφού αν θυμάμαι καλά το site τους ενημερώθηκε μετά απο καιρό. 

Quote

Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ’ επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. να μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

Quote

If goods you bought anywhere in the EU turn out to be faulty or do not look or work as advertised, the seller must repair or replace them free of charge or give you a price reduction or a full refund.

You can usually only ask for a partial or full refund when it is not possible to repair or replace the goods.

Sorry κιόλας, αλλά αυτό λέει και το site της Ε.Ε. Η Ε.Ε δίνει την οδηγία και το κάθε κράτος τροποποιεί τον νόμο στα μέτρα που επιβάλει η Ε.Ε. Άρα, για ακόμα μια φορά αυτά που λέω ισχύουν στο ακέραιο. Είτε με προσωπική εμπειρία είτε απο άρθρα της Ε.Ε είτε απο ιστοσελίδες των κατασκευαστών επαληθεύεται αυτό που λέω. 

- Επίσης, το θέμα της συσκευασίας είναι θέμα του κατασκευαστή και του εισαγωγέα. Επειδή μια συσκευή μπορεί να είναι ελλατωματική πρέπει και αυτός (το κατάστημα) να πιστωθεί τα χρήματα που έδωσε. Το εξηγω χοντρικά. Οπότε επιστρεφεί την συσκευή με την συσκευασία και πιστώνεται το ποσό που έδωσε. Κακώς τα καταστήματα ζητάνε το κουτί (εξαιρούνται TV, iMAC κλπ) αλλά είναι αναγκασμένοι λόγω των κατασκευαστών. 

Εν κατακλείδι, καλώς κράζουμε τα μαγαζιά, ωστόσο πρέπει κάποια στιγμή να μπεί και χέρι στους εισαγωγείς και στους κατασκευαστές απο την Ε.Ε. γιατί οι απαιτήσεις τους είναι παράλογες. Ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα για την Apple για το λέγομενο right to repair. Λόγω του ότι η Apple απαγορεύει μη εξουσιοδοτημένα ανταλλακτικά στις συσκευές της, αλλά με προέκταση ότι τα εξουσιοδοτημένα ανταλλακτικά τα δίνει μόνο αυτή και μόνο σε service που έχει η ίδια. 

Επεξ/σία από Agmourk
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Salvation81 είπε

Apple has announced that its statutory warranty period in Europe will be extended to two years, following pressure from the European Union to comply with EU law.Apr 2, 2012

https://www.apple.com/legal/warranty/products/warranty-edition-row-english.html

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_en.htm

(Η εγγυηση των 2 ετων εχει να κανει με την αντιπροσωπεια - seller - οχι με τον κατασκευαστη, εκει μπερδευεται ο κοσμος. Βεβαια το τελικο αποτελεσμα δεν αλλαζει για εμας).

Η νομική εγγύηση έχει να κάνει με οποιονδήποτε πουλά κάτι (ακόμα και ιδιώτη). Δηλαδή με το κατάστημα (και μόνο). Σε αυτό που ανάρτησες, είδες την παρακάτω απάντηση;

The legal guarantee covers any defects presumed to have existed at the time of delivery and which become apparent within a period of two years.

Αυτό και μόνο αυτό καλύπτει η ευρωπαϊκή οδηγία και η ελληνική νομοθεσία. Όχι 2 χρόνια εμπορική εγγύηση όπως λανθασμένα νομίζουν πολλοί.

2 ώρες πριν, great είπε

φυσικά και ιχυουν τα 2 χρονια ακόμα και στην apple, ασε τι λενε τα μαγαζια τα γνωστα (αυτα που είναι σε ενα...... πλάισιο μέσα) τους τυπωνεις τους νόμους και ως μαγείας στο φτοιαχνουν.

εχετε δικαιώματα και πατάνε στην άγνοια ξεκάθαρα. εδω ενα turbox ταβλετ είχα πάρει για την μάνα μου και χάλασε στους 14 μήνες και λέγαν δεν έχει εγγύηση. Ισα που ακόυστηκα σε όλο το mall και στον υπολογιστή τους άρχισα να μπαίνω και σελίδες και ευρωπαικές νομοθεσίες. πραγματικά με εκνευρίζουν απίστευτα αυτές οι λαμογιές ειδικά με το 2 χρονια εγγύηση. Και στο χαρτι που παιρνεις την αποδειξη να λεει εχει ενα χρονο εγγυηση ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ, δεν υπερισχυει των νόμων ασχέτως του οτιδήποτε

Δεν υπάρχουν 2 χρόνια εγγύηση. 1 χρόνος (και το 0 μέρες) εμπορική εγγύηση είναι νόμιμο. Μην γράφετε ανακρίβειες. Το εάν φωνάξεις και σου κάνουν το χατίρι είναι διαφορετικό.

2 ώρες πριν, Thresh είπε

Αρκεί βέβαια να υπάρχει νόμος στην Ελλάδα. Αν υπάρχει οδηγία της ΕΕ αλλά δεν έχει "υλοποιηθεί" στην Ελλάδα, δεν ισχύει αν δεν κάνω λάθος.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

2 ώρες πριν, Salvation81 είπε

Ειμαστε κρατος-μελός της Ε.Ε, δεν υφισταται το να μην εχει υλοποιηθει κατι. Η οδηγια της Ε.Ε εξαλλου ειναι προς τις εταιρειες και τους αντιπροσωπους, οχι προς το κρατος.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

2 ώρες πριν, Thresh είπε

Κι όμως στην Ελλάδα ο νόμος λέει 2 χρόνια μόνο για "πραγματικό ελάττωμα" και για εγγύηση που πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος.

https://www.e-nomothesia.gr/sunegoros-tou-katanalote/n-3043-2002.html (Αρθρο 3, παράγραφος 3)

Το "πραγματικό ελάττωμα" δεν είναι το ίδιο με το να βγάλει πρόβλημα (aka εγγύηση) ένα προϊόν. Είναι κατασκευαστικό πρόβλημα, όπως πχ είχε πριν 10 χρόνια (και κάτι?) η Nvidia με τις mobile 8000 series GPUs.

Πραγματικό ελάττωμα == ελάττωμα επί του πράγματος. Αν είναι κατασκευαστικό πρόβλημα (και το έχουν όλες οι συσκευές) σημαίνει ότι υπήρχε κατά την παράδοση, που σημαίνει σε καλύπτει η νομοθεσία.

1 ώρα πριν, Thresh είπε

Σου αναφέρω τι λέει ο νόμος. Από εκεί και πέρα όπως υπάρχουν πελάτες που δέχονται τον 1 χρόνο, υπάρχουν και καταστήματα που δέχονται τα 2 χρόνια (για το ίδιο προϊόν). 

Δεν γνωρίζω αν έχει πάει ποτέ κάποιος σε δικαστήριο για κάτι τέτοιο.

Όχι στο δικαστήριο, μόνο σε αυτούς που ψαρώνουν. 😛

Α, εγώ. Έχω κερδίσει 2 δικαστήρια.

1 ώρα πριν, Salvation81 είπε

Μα και η τοπικη νομοθεσια σε καλυπτει, αυτο ειναι το θεμα. Απλα η τοπικη νομοθεσια το διατυπωνει λιγο διαφορετικα που και παλι στο τελος δεν αλλαζει κατι. Κανεις δεν μπορει να αποδειξει αν ενα ελλατωμα προυπηρχε η οχι μεσα στην συσκευη. Οποτε πρακτικα παλι 2 χρονια εχεις.

Μα αν περάσει το 6μηνο, και δεν μπορείς να το αποδείξεις, δεν σε καλύπτει η νομοθεσία. Μετά τους 6 μήνες θέλει να αποδείξει ο αγοραστής ότι το ελάττωμα υπήρχε στην παράδοση.

5 λεπτά πριν, Agmourk είπε

Και ξαναλέω. Όλα αυτά ισχύουν στο ακέραιο. Παρέθεσα αποδείξεις με βάση την Ε.Ε. Επίσης, ιστότοπους απο εταιρείες οι οποίες συμορφώνοντε με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την ελάχιστη δυνατή νόμιμη εγγύηση, και για αυτό το αναφέρουν στο site τους. 

ΥΓ. Ακόμα θυμάμαι την ενημέρωση που μας ήρθε στο email ότι πλέον η Apple αναγνωρίζει κανονικά τα δύο χρόνια εγγύησης που επιβάλει η ΕΕ σε οποιαδήποτε συσκευή εισάγεται και πωλείται στις χώρες - μέλη. Βέβαια ήταν μια ανακοίνωση σχετικά σιωπηλή αφού αν θυμάμαι καλά το site τους ενημερώθηκε μετά απο καιρό. 

Sorry κιόλας, αλλά αυτό λέει και το site της Ε.Ε. Η Ε.Ε δίνει την οδηγία και το κάθε κράτος τροποποιεί τον νόμο στα μέτρα που επιβάλει η Ε.Ε. Άρα, για ακόμα μια φορά αυτά που λέω ισχύουν στο ακέραιο. Είτε με προσωπική εμπειρία είτε απο άρθρα της Ε.Ε είτε απο ιστοσελίδες των κατασκευαστών επαληθεύεται αυτό που λέω. 

- Επίσης, το θέμα της συσκευασίας είναι θέμα του κατασκευαστή και του εισαγωγέα. Επειδή μια συσκευή μπορεί να είναι ελλατωματική πρέπει και αυτός (το κατάστημα) να πιστωθεί τα χρήματα που έδωσε. Το εξηγω χοντρικά. Οπότε επιστρεφεί την συσκευή με την συσκευασία και πιστώνεται το ποσό που έδωσε. Κακώς τα καταστήματα ζητάνε το κουτί (εξαιρούνται TV, iMAC κλπ) αλλά είναι αναγκασμένοι λόγω των κατασκευαστών. 

Εν κατακλείδι, καλώς κράζουμε τα μαγαζιά, ωστόσο πρέπει κάποια στιγμή να μπεί και χέρι στους εισαγωγείς και στους κατασκευαστές απο την Ε.Ε. γιατί οι απαιτήσεις τους είναι παράλογες. Ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα για την Apple για το λέγομενο right to repair. Λόγω του ότι η Apple απαγορεύει μη εξουσιοδοτημένα ανταλλακτικά στις συσκευές της, αλλά με προέκταση ότι τα εξουσιοδοτημένα ανταλλακτικά τα δίνει μόνο αυτή και μόνο σε service που έχει η ίδια. 

Και εγώ που έχω κερδίσει 2 δίκες σε ελληνικό δικαστήριο, έχω μιλήσει δεκάδες ώρες με δικηγόρους και έχω στα χέρια μου δικαστικές αποφάσεις (που λένε ακριβώς τι λέει ο νόμος), σου λέω ότι αυτά που λες δεν ισχύουν. Αντί να διαβάζεις τα εκλαικιστικά sites, γιατί δεν διαβάζεις την ίδια την οδηγία, και τον 3043/2002;

Θα ήθελα πολύ να μου δείξεις για τα 2 χρόνια εγγύησης σε κάποιο νόμο/οδηγία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
10 minutes ago, petasis said:

Α, εγώ. Έχω κερδίσει 2 δικαστήρια.

Υποθέτω για πραγματικό ελάττωμα. Εγώ εννοούσα αν έχουν γίνει για περίπτωση "απλής" εγγύησης που ήταν 1 χρόνο και ο καταναλωτής ισχυριζόταν ότι ο νόμος ορίζει 2.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, petasis είπε

Η νομική εγγύηση έχει να κάνει με οποιονδήποτε πουλά κάτι (ακόμα και ιδιώτη). Δηλαδή με το κατάστημα (και μόνο). Σε αυτό που ανάρτησες, είδες την παρακάτω απάντηση;

The legal guarantee covers any defects presumed to have existed at the time of delivery and which become apparent within a period of two years.

Αυτό και μόνο αυτό καλύπτει η ευρωπαϊκή οδηγία και η ελληνική νομοθεσία. Όχι 2 χρόνια εμπορική εγγύηση όπως λανθασμένα νομίζουν πολλοί.

Δεν υπάρχουν 2 χρόνια εγγύηση. 1 χρόνος (και το 0 μέρες) εμπορική εγγύηση είναι νόμιμο. Μην γράφετε ανακρίβειες. Το εάν φωνάξεις και σου κάνουν το χατίρι είναι διαφορετικό.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

Πραγματικό ελάττωμα == ελάττωμα επί του πράγματος. Αν είναι κατασκευαστικό πρόβλημα (και το έχουν όλες οι συσκευές) σημαίνει ότι υπήρχε κατά την παράδοση, που σημαίνει σε καλύπτει η νομοθεσία.

Α, εγώ. Έχω κερδίσει 2 δικαστήρια.

Μα αν περάσει το 6μηνο, και δεν μπορείς να το αποδείξεις, δεν σε καλύπτει η νομοθεσία. Μετά τους 6 μήνες θέλει να αποδείξει ο αγοραστής ότι το ελάττωμα υπήρχε στην παράδοση.

Και εγώ που έχω κερδίσει 2 δίκες σε ελληνικό δικαστήριο, έχω μιλήσει δεκάδες ώρες με δικηγόρους και έχω στα χέρια μου δικαστικές αποφάσεις (που λένε ακριβώς τι λέει ο νόμος), σου λέω ότι αυτά που λες δεν ισχύουν. Αντί να διαβάζεις τα εκλαικιστικά sites, γιατί δεν διαβάζεις την ίδια την οδηγία, και τον 3043/2002;

Θα ήθελα πολύ να μου δείξεις για τα 2 χρόνια εγγύησης σε κάποιο νόμο/οδηγία.

Χανεις το νοημα και το νοημα ειναι πως στο τελος ΟΛΟΙ σε καλυπτουν 2 χρονια. Το γιατι ειναι ευκολο, ΕΓΩ δεν χρειαζεται να αποδειξω κατι, ΕΚΕΙΝΟΙ πρεπει να το αποδειξουν και φυσικα δεν μπορουν οποτε τι λεμε τωρα;

Με εχουν καλυψει με καρτες γραφικων, τηλεορασεις, σεσουαρ, ηχεια, ενισχυτες μεχρι και ψυγειο.

Τωρα απο εκει και περα αν εσυ θελεις να εχεις 1 χρονο εγγυηση δεν βλεπω το κακο καπου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, petasis said:

Η νομική εγγύηση έχει να κάνει με οποιονδήποτε πουλά κάτι (ακόμα και ιδιώτη). Δηλαδή με το κατάστημα (και μόνο). Σε αυτό που ανάρτησες, είδες την παρακάτω απάντηση;

The legal guarantee covers any defects presumed to have existed at the time of delivery and which become apparent within a period of two years.

Αυτό και μόνο αυτό καλύπτει η ευρωπαϊκή οδηγία και η ελληνική νομοθεσία. Όχι 2 χρόνια εμπορική εγγύηση όπως λανθασμένα νομίζουν πολλοί.

Δεν υπάρχουν 2 χρόνια εγγύηση. 1 χρόνος (και το 0 μέρες) εμπορική εγγύηση είναι νόμιμο. Μην γράφετε ανακρίβειες. Το εάν φωνάξεις και σου κάνουν το χατίρι είναι διαφορετικό.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

Το έχω ήδη γράψει, η οδηγία είναι ο νόμος 3043/2002.

Πραγματικό ελάττωμα == ελάττωμα επί του πράγματος. Αν είναι κατασκευαστικό πρόβλημα (και το έχουν όλες οι συσκευές) σημαίνει ότι υπήρχε κατά την παράδοση, που σημαίνει σε καλύπτει η νομοθεσία.

Α, εγώ. Έχω κερδίσει 2 δικαστήρια.

Μα αν περάσει το 6μηνο, και δεν μπορείς να το αποδείξεις, δεν σε καλύπτει η νομοθεσία. Μετά τους 6 μήνες θέλει να αποδείξει ο αγοραστής ότι το ελάττωμα υπήρχε στην παράδοση.

Και εγώ που έχω κερδίσει 2 δίκες σε ελληνικό δικαστήριο, έχω μιλήσει δεκάδες ώρες με δικηγόρους και έχω στα χέρια μου δικαστικές αποφάσεις (που λένε ακριβώς τι λέει ο νόμος), σου λέω ότι αυτά που λες δεν ισχύουν. Αντί να διαβάζεις τα εκλαικιστικά sites, γιατί δεν διαβάζεις την ίδια την οδηγία, και τον 3043/2002;

Θα ήθελα πολύ να μου δείξεις για τα 2 χρόνια εγγύησης σε κάποιο νόμο/οδηγία.

Δεν ξέρω τι δίκες κέρδισες αφού σε ένα δικαστήριο παίζουν πολλοί παράμετροι ρόλο και σίγουρα δεν είμαι νομικός για να ξέρω. Ωστόσο, με μεγάλη σιγουριά μπορώ να πω πως τις δίκες τις κέρδισες για άλλο λόγο και σίγουρα όχι για την εφαρμογή της νομοθεσίας κατά γράμμα. Αυτό είναι δικό σου θέμα, αλλά δεν μπορείς να αναφέρεις πράγματα που δεν ισχύουν δίνοντα μια απόδειξη την οποία στην έχω παρουσίασει παραπάνω σαν οδηγία της Ε.Ε. 

Επίσης, με μια εύκολη αναζήτηση: 

https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/n-4512-2018/arthro-103-nomos-4512-2018

Quote

2. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών εξασφαλίζουν στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς και την ευχερή προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων αγαθών που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού.».

Δεν μπορώ να καταλάβω τι θες να δείξεις, αλλά είναι προφανές ότι κάπου, κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά και αναλωνόμαστε με άρθρα επί άρθρων για να σου δείξω το προφανές. Ότι όλα τα ηλεκτρονικά αγαθά, στην γενική περίπτωση, καλύπτονται απο εγγύηση 2 χρόνων, και η σειρά που προχωράει η εγγύηση είναι η εξής: 

α. επισκευή,

β. αντ/ση σε περίπτωση αδυναμίας επισκευής,

γ. αποζημίωση ή σπιτροφή ποσού σε περίπτωση μη δυνατής αντ/σης της συσκευής. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, petasis είπε

Δεν υπάρχει ο όρος κατασκευαστικό πρόβλημα. Δες τον 3043/2002.

Από αυτά που γράφεις δεν ισχύει τίποτα. Όλα αυτά που παραθέτεις δεν έχουν νομική αξία, και ειδικά ο ιστότοπος της ΕΕ είναι ένα χάλι, και παραπληροφορεί. Καλύτερα να παραθέτεις την νομοθεσία.

Η νομοθεσία είναι απλή: Το προϊόν πρέπει να παραδοθεί χωρίς ελάττωμα, και με τις συμφωνημένε ιδιότητες. Αν πάθει κάτι το 1ο εξάμηνο, τότε τεκμαίρεται ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Μετά το εξάμηνο, πρέπει να αποδείξει ο αγοραστής ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Έχει 2 χρόνια από την παραλαβή του προϊόντος να το κάνει. Αυτή είναι η νομική εγγύηση. (Και αυτό που πολλοί νομίζουν ότι είναι 2 χρόνια "εγγύηση". Δεν είναι. Και η ΕΕ τα μπερδεύει (σκόπιμα) τα πράγματα. Η "οδηγεί" γράφει αυτά που μόλις είπα.). Είναι ο νόμος 3043/2002. Αστικός κώδικας 540 και μετά. Ισχύει για κάθε αγοραπωλησία (και μεταξύ ιδιωτών).

Μετά υπάρχει η εμπορική εγγύηση. Είναι πρόσθετη (ναι η νομοθεσία επιτρέπει να μην υπάρχει εμπορική εγγύηση), με όση διάρκεια θέλει αυτός που την δίνει (κατασκευαστής, εισαγωγέας, κατάστημα). Εκεί η νομοθεσία είναι ακόμα πιο ασαφής.

Γενικά η νομοθεσία είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ του καταναλωτή. Και κακώς δεν το κάνουμε θέμα. Τελευταία φορά (από ότι γνωρίζω) χειροτέρεψε τον Γενάρη του 2019, που καταργήθηκε η υποχρεωτική εμπορική εγγύηση.

Εγώ νομίζω ότι να ζητάνε την συσκευασία είναι πρόσχημα, αλλά η νομοθεσία δεν λέει τίποτα, και η άποψή μου δεν έχει αξία. Και εγώ πάντως κρατάω τις συσκευασίες για 2 χρόνια (όπου μπορώ).

Ανάποδα. Στην υπαναχώρηση παίρνεις ακέραιο το ποσό πίσω. Στην εμπορική εγγύηση, ότι έχει συμφωνηθεί στους όρους...

Χωρίς όμως να σημαίνει ότι η νομοθεσία σε κάλυπτε :-)

ναι σορυ, εννοουσα προβληματα που υπηρχαν εξ αρχης.

20 λεπτά πριν, Salvation81 είπε

Χανεις το νοημα και το νοημα ειναι πως στο τελος ΟΛΟΙ σε καλυπτουν 2 χρονια. Το γιατι ειναι ευκολο, ΕΓΩ δεν χρειαζεται να αποδειξω κατι, ΕΚΕΙΝΟΙ πρεπει να το αποδειξουν και φυσικα δεν μπορουν οποτε τι λεμε τωρα;

Με εχουν καλυψει με καρτες γραφικων, τηλεορασεις, σεσουαρ, ηχεια, ενισχυτες μεχρι και ψυγειο.

Τωρα απο εκει και περα αν εσυ θελεις να εχεις 1 χρονο εγγυηση δεν βλεπω το κακο καπου.

αυτο που λες ειναι η εμπορικη, οπου υπαρχουν αλλοι κανονες οποτε καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη. και παλι βεβαια η νομοθεσια λεει Στην εγγύηση αυτή δηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα τα δικαιώματα του καταναλωτή και διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εμπορική εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων.

οποτε κατι σακουλακια, κατι βιδουλες, κλπ παπαριες μη ψαρωνετε ειναι καταχρηστικοι οροι εντελως ακομα και για τις εμπορικες.

αμα για οποιοδηποτε λογο ο καταναλωτης δε μπορει να βασιστει στην εμπορικη εγγυηση καταφευγει στη νομικη, ΑΛΛΑ μετα το εξαμηνο πρεπει ο καταναλωτης να αποδειξει πως το προβλημα υπηρχε εξ αρχης.

17 λεπτά πριν, Agmourk είπε

Δεν ξέρω τι δίκες κέρδισες αφού σε ένα δικαστήριο παίζουν πολλοί παράμετροι ρόλο και σίγουρα δεν είμαι νομικός για να ξέρω. Ωστόσο, με μεγάλη σιγουριά μπορώ να πω πως τις δίκες τις κέρδισες για άλλο λόγο και σίγουρα όχι για την εφαρμογή της νομοθεσίας κατά γράμμα. Αυτό είναι δικό σου θέμα, αλλά δεν μπορείς να αναφέρεις πράγματα που δεν ισχύουν δίνοντα μια απόδειξη την οποία στην έχω παρουσίασει παραπάνω σαν οδηγία της Ε.Ε. 

Επίσης, με μια εύκολη αναζήτηση: 

https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/n-4512-2018/arthro-103-nomos-4512-2018

Δεν μπορώ να καταλάβω τι θες να δείξεις, αλλά είναι προφανές ότι κάπου, κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά και αναλωνόμαστε με άρθρα επί άρθρων για να σου δείξω το προφανές. Ότι όλα τα ηλεκτρονικά αγαθά, στην γενική περίπτωση, καλύπτονται απο εγγύηση 2 χρόνων, και η σειρά που προχωράει η εγγύηση είναι η εξής: 

α. επισκευή,

β. αντ/ση σε περίπτωση αδυναμίας επισκευής,

γ. αποζημίωση ή σπιτροφή ποσού σε περίπτωση μη δυνατής αντ/σης της συσκευής. 

καμια σχεση με την εγγυηση αυτο που λες

Άρθρο 5β

Οδηγίες χρήσης και τεχνική υποστήριξη μετά την πώληση

1. Ο παραγωγός οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή σαφείς και πλήρεις οδηγίες για τη χρήση, τη διατήρηση, τη συντήρηση και την πλήρη αξιοποίηση του αγαθού κατά τη χρήση και τη διατήρησή του. Οι οδηγίες αυτές πρέπει να παρέχονται στην ελληνική γλώσσα ή με σύμβολα διεθνώς καθιερωμένα εγγράφως ή πάνω σε σταθερό μέσο αποτύπωσης, που είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Από την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι απλά στην κατασκευή, τη χρήση και τη συντήρησή τους, εφόσον για τα προϊόντα αυτά δεν παρέχονται από τον κατασκευαστή οδηγίες σε οποιαδήποτε γλώσσα.

2. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών εξασφαλίζουν στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς και την ευχερή προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων αγαθών που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού.».

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, Lezantas26 said:

ναι σορυ, εννοουσα προβληματα που υπηρχαν εξ αρχης.

αυτο που λες ειναι η εμπορικη, οπου υπαρχουν αλλοι κανονες οποτε καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη. και παλι βεβαια η νομοθεσια λεει Στην εγγύηση αυτή δηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα τα δικαιώματα του καταναλωτή και διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εμπορική εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων.

αμα για οποιοδηποτε λογο ο καταναλωτης δε μπορει να βασιστει στην εμπορικη εγγυηση καταφευγει στη νομικη, ΑΛΛΑ μετα το εξαμηνο πρεπει ο καταναλωτης να αποδειξει πως το προβλημα υπηρχε εξ αρχης.

καμια σχεση με την εγγυηση αυτο που λες

Άρθρο 5β

Οδηγίες χρήσης και τεχνική υποστήριξη μετά την πώληση

1. Ο παραγωγός οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή σαφείς και πλήρεις οδηγίες για τη χρήση, τη διατήρηση, τη συντήρηση και την πλήρη αξιοποίηση του αγαθού κατά τη χρήση και τη διατήρησή του. Οι οδηγίες αυτές πρέπει να παρέχονται στην ελληνική γλώσσα ή με σύμβολα διεθνώς καθιερωμένα εγγράφως ή πάνω σε σταθερό μέσο αποτύπωσης, που είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Από την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι απλά στην κατασκευή, τη χρήση και τη συντήρησή τους, εφόσον για τα προϊόντα αυτά δεν παρέχονται από τον κατασκευαστή οδηγίες σε οποιαδήποτε γλώσσα.

2. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών εξασφαλίζουν στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς και την ευχερή προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων αγαθών που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού.».

Ρε παιδιά, για το θεό δηλαδή: 

Quote

«Άρθρο 5α

Εμπορική εγγύηση

1. Κάθε πωλητής ή παραγωγός μπορεί να παρέχει εμπορική εγγύηση, η οποία συνίσταται στην ανάληψη από μέρους του κάθε μορφής υποχρέωση έναντι του καταναλωτή, επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, για επιστροφή του καταβληθέντος τιμήματος, αντικατάσταση, επισκευή ή φροντίδα με οποιονδήποτε τρόπο του καταναλωτικού αγαθού, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση, αν αυτό δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στη δήλωση εγγύησης ή στη σχετική διαφήμιση.

2. Ο πωλητής ή παραγωγός παρέχει την εγγύηση της προηγούμενης παραγράφου εγγράφως ή πάνω σε άλλο σταθερό μέσο αποτύπωσης το οποίο είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Η εγγύηση περιλαμβάνει, με απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το αγαθό στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκεια και την έκταση της εδαφικής της ισχύος. Στην εγγύηση αυτή δηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα τα δικαιώματα του καταναλωτή και διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εμπορική εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων.

3. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεστεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Όταν για διαρκή καταναλωτικά αγαθά με εκτιμώμενη πιθανή διάρκεια ζωής άνω των δύο (2) ετών δεν παρέχεται εμπορική εγγύηση, ο πωλητής το γνωστοποιεί στον καταναλωτή με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο εγγράφως ή πάνω σε σταθερό μέσο πριν από την πώληση και ταυτόχρονα γνωστοποιεί με τον ίδιο τρόπο ότι σε κάθε περίπτωση ισχύουν τα δικαιώματά του καταναλωτή από τη διετή νόμιμη εγγύηση, όπως αυτά εξειδικεύονται στο άρθρο 5 του παρόντος νόμου και στα άρθρα 534 επ. του Αστικού Κώδικα. H πιθανή διάρκεια ζωής του αγαθού είναι ο εύλογα αναμενόμενος χρόνος κατά τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, μέχρις ότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονομικά ασύμφορη. Ο πωλητής φέρει το βάρος απόδειξης ότι έλαβε χώρα η ενημέρωση αυτή.

4. Σε περίπτωση αντικατάστασης του αγαθού ή ανταλλακτικού του, η εμπορική εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ως προς το νέο αγαθό ή ανταλλακτικό, εκτός αν σε αυτή ορίζεται διαφορετικά. Αν κατά τη διάρκεια ισχύος της εμπορικής εγγύησης, η οποία παρέχει επισκευή καταναλωτικού αγαθού, το αγαθό εμφανίσει κάποιο ελάττωμα και ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής του υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάστασή του για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.».

4. Μετά το άρθρο 5α του ν. 2251/1994, όπως αυτό προστίθεται με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου, προστίθεται άρθρο 5β ως εξής:

«Άρθρο 5β 

Οδηγίες χρήσης και τεχνική υποστήριξη μετά την πώληση

1. Ο παραγωγός οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή σαφείς και πλήρεις οδηγίες για τη χρήση, τη διατήρηση, τη συντήρηση και την πλήρη αξιοποίηση του αγαθού κατά τη χρήση και τη διατήρησή του. Οι οδηγίες αυτές πρέπει να παρέχονται στην ελληνική γλώσσα ή με σύμβολα διεθνώς καθιερωμένα εγγράφως ή πάνω σε σταθερό μέσο αποτύπωσης, που είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Από την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι απλά στην κατασκευή, τη χρήση και τη συντήρησή τους, εφόσον για τα προϊόντα αυτά δεν παρέχονται από τον κατασκευαστή οδηγίες σε οποιαδήποτε γλώσσα.

2. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών εξασφαλίζουν στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς και την ευχερή προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων αγαθών που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού.».

Αρχικά ξεκινάμε με το άρθρο 5 που ορίζει την νομική εγγύηση του προιόντος και έπειτα είναι το άρθρο 5α. που ορίζει την εγγύηση συγκεκριμένα και έπειτα το 5β που ορίζει τις υποχρεώσεις του πωλήτη του παραγωγού στα πλαίσια της εγγύησης. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος πάντων όπου υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης, το κλου είναι ότι ζητάμε γραπτώς τις απαντήσεις ώστε να μπορέσουν μετά να αναλάβουν οι δικηγόροι.

Στην ιδέα της περίπτωσης προσφυγής στην νομική οδό, όταν υπάρχει πραγματικό σφάλμα στην συσκευή, οι περισσότεροι κάνουν πίσω διότι αντί για μια απλή αντικατάσταση, θα πρέπει να πληρώνουν δικαστήρια -> δεν συμφέρει...

Αλλά γιατί τσακωνόσαστε συνέχεια μερικοί ποιος έχει δίκιο και ποιος όχι;;;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Thresh είπε

Υποθέτω για πραγματικό ελάττωμα. Εγώ εννοούσα αν έχουν γίνει για περίπτωση "απλής" εγγύησης που ήταν 1 χρόνο και ο καταναλωτής ισχυριζόταν ότι ο νόμος ορίζει 2.

Η πρώτη αφορούσε φωτογραφική μηχανή με 12 μήνες εγγύηση, που χάλασε τον 13ο μήνα. Ξεκίνησα και εγώ ο αφελής ότι η εγγύηση είναι 2 χρόνια. Μετά έμαθα. Ευτυχώς ήταν κατασκευαστικό το πρόβλημα, οπότε απέδειξα ότι υπήρχε κατά την παράδοση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
Just now, petasis said:

Η πρώτη αφορούσε φωτογραφική μηχανή με 12 μήνες εγγύηση, που χάλασε τον 13ο μήνα. Ξεκίνησα και εγώ ο αφελής ότι η εγγύηση είναι 2 χρόνια. Μετά έμαθα. Ευτυχώς ήταν κατασκευαστικό το πρόβλημα, οπότε απέδειξα ότι υπήρχε κατά την παράδοση.

Λογικό, δεν εννοούσα τέτοιες περιπτώσεις όπως έγραψα πιο πάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...