Προς το περιεχόμενο

Σκέψεις και "φρένα" για το επόμενο βήμα


Ntinlanden

Προτεινόμενες αναρτήσεις

11 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Προσφάτως έκανα ένα συγκριτικό, με το ερώτημα: αν σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλού φωτισμού, μπορεί μια μηχανή του συστήματος μ43 με τη χρήση πολύ φωτεινού φακού, να ανταπεξέλθει συγκριτικά με μια FF κάμερα όπως η Canon 6D markII όταν φωτογραφίζουμε στο χέρι, καθώς επίσης, ποιό περίπου το όριο στο οποίο το IBIS μιας m43 κάμερας αντισταθμίζει το μεγάλο αισθητήρα. Χρησιμοποιήθηκε αφενός μια Olympus M10 m4 + 7artisans 50mm f0.95 και αφετέρου μια Canon 6D markII με φακό 85mm f1.8. Επιχειρήθηκε το κάδρο να είναι ίδιο και φωτογραφήθηκε ένα κείμενο σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό: η Olympus "εσβησε" την Canon και έβγαλε αρκετά καθαρή φωτογραφία με χρόνο αν θυμάμαι καλά 1/3 sec! Το πείραμα δεν έχει βέβαια αξιώσεις επιστημονικότητας (ο φακός της Olympus είναι πιο φωτεινός, αλλά το f1.8 με το image circle μιας FF σε τι f  άραγε αντιστοιχεί στο μ43;) αλλά μου έδωσε μια γρήγορη εμπειρική ιδέα. To IBIS κάνει απίστευτη δουλειά. Θα επανέλθω με την πρώτη ευκαιρία γιατί δεν έχω αυτή τη στιγμή τα αρχεία μαζί μου. 

Ναι, στην ουσία μηδενίζει το πρόβλημα ανεβάσματος του ISO και του μικρού σένσορα. Έχω παρατηρήσει αρκετά ανάλογα τεστ.

Αρκει βέβαια το θέμα σου να είναι σταθερό, επειδή με 1/3 οτιδήποτε έστω και ελάχιστα κινούμενο θα βγει θόλο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 460
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

19 λεπτά πριν, highpriest είπε

Ναι, στην ουσία μηδενίζει το πρόβλημα ανεβάσματος του ISO και του μικρού σένσορα. Έχω παρατηρήσει αρκετά ανάλογα τεστ.

Αρκει βέβαια το θέμα σου να είναι σταθερό, επειδή με 1/3 οτιδήποτε έστω και ελάχιστα κινούμενο θα βγει θόλο.

 

Αν και θερμός υποστηρικτής του συστήματος Μ43, μετά τα 800 ISO η ποιότητα εικόνας φθίνει απότομα. Επίσης οι "καλοί" φακοί, πχ Olympus 17mm f1.2 pro, είναι μεν εξαιρετικοί, αλλά είναι πολύ ακριβοί και όχι τόσο μικροί...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, DVaderLa είπε

Αν και θερμός υποστηρικτής του συστήματος Μ43, μετά τα 800 ISO η ποιότητα εικόνας φθίνει απότομα. Επίσης οι "καλοί" φακοί, πχ Olympus 17mm f1.2 pro, είναι μεν εξαιρετικοί, αλλά είναι πολύ ακριβοί και όχι τόσο μικροί...

Έτσι είναι, αλλά αντισταθμίζεται με ένα πιο αργό κλείστρο.

Και μην φανταστείς πως η διαφορά με τα aps-c συστήματα είναι τεράστια. Στην Μ50 με το 1.6 crop αυτό συμβαίνει στα 1600 iso. Με την διαφορά όμως πως η Μ50 δεν έχει ibis να το αντισταθμίσει. Με δυο λόγια, με το που φτάνει η golden hour στην μέση της ,στην Μ50 θες τρίποδο. Σε σύστημα Μ43 μπορεί και να πιάσεις και αρκετά μέσα στην blue hour,handheld

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας σημαντικός παράγοντας, κυρίως για έναn ερασιτέχνη, είναι η μεταπωλιτική αξία.
Dιαλέγοντας "γνωστότερες" εταιρίες έχετε περισσότερες πιθανότητες να πουλήσετε αργότερα άλλα και να βρείτε πλήθος μεταχειρισμένων.

Παραπάνω έγινε αναφορά στην αντιστοιχία του f-stop ανάλογα με το μέγεθος του αισθητήρα.
Επειδή κάποιος μπορεί να παρανοήσει κάτι, αλλάζει μόνο το βάθος πεδίου και όχι η φωτεινότητα.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, highpriest είπε

Άντε, θα δώσω ένα hint. Δεν θα έχει AA φίλτρο. Δεν κάνω φωτογράφιση ρούχων ή πορτραίτων οπότε το φαινόμενο του moire δεν με πολυαπασχολεί, ενώ θα πάρω καλύτερο sharpness στα είδη φωτογραφίας που με ενδιαφέρουν.

Nikon σου έρχεται ο high priest…

Επεξ/σία από stratigos24
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Ένας σημαντικός παράγοντας, κυρίως για έναn ερασιτέχνη, είναι η μεταπωλιτική αξία.
Dιαλέγοντας "γνωστότερες" εταιρίες έχετε περισσότερες πιθανότητες να πουλήσετε αργότερα άλλα και να βρείτε πλήθος μεταχειρισμένων.

Παραπάνω έγινε αναφορά στην αντιστοιχία του f-stop ανάλογα με το μέγεθος του αισθητήρα.
Επειδή κάποιος μπορεί να παρανοήσει κάτι, αλλάζει μόνο το βάθος πεδίου και όχι η φωτεινότητα.

 

Προσωπικά έχω σταματήσει εδώ και πολλά-πολλά χρόνια να αγοράζω σύμφωνα με την μεταπώληση. Κυρίως αυτό ξεκίνησε απο τα οχήματα, αλλά σταδιακά προχώρησε και σε άλλα είδη (κυρίως τεχνολογίας)

Για κάποιον περίεργο λόγο με τραβάνε περισσότερο τα outsider που διαπρέπουν κάπου, ενώ έχουν πχ εμφανή "κουσούρια" σε πράγματα που θέλει ο μέσος αγοραστής. Όταν σπάω τον "κανόνα" μου και αγοράζω σύμφωνα με αυτό που υποδεικνύουν οι περισσότεροι ως "το καλό και τίμιο" συνήθως το μετανιώνω.

Ίσως γι' αυτό δεν μου έκατσε και η Canon μου που όλοι την εκθειάζουν. Οκ, καλή, αλλά...

15 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Nikon σου έρχεται ο high priest…

Λες να γίνουμε ομόσταυλοι; 

Για να δούμε! 😄

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, highpriest είπε

Λες να γίνουμε ομόσταυλοι; 

Για να δούμε! 😄

Αν επιλέξεις Nikon θα πρότεινα να αποφύγεις τη Ζ5, λόγω παλιού αισθητήρα. Η Ζ6 όμως θέλει ακριβές κάρτες.

Κατά τ' άλλα εξαιρετικοί φακοί, αλλά ακριβοί.

A corner of old times

 

Επεξ/σία από DVaderLa
  • Like 3
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, DVaderLa είπε

Αν επιλέξεις Nikon θα πρότεινα να αποφύγεις τη Ζ5, λόγω παλιού αισθητήρα. Η Ζ6 όμως θέλει ακριβές κάρτες.

Κατά τ' άλλα εξαιρετικοί φακοί, αλλά ακριβοί.

A corner of old times

 

Να σαι καλά… μας υποχρέωσες…

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, DVaderLa είπε

Αν επιλέξεις Nikon θα πρότεινα να αποφύγεις τη Ζ5, λόγω παλιού αισθητήρα. Η Ζ6 όμως θέλει ακριβές κάρτες.

Κατά τ' άλλα εξαιρετικοί φακοί, αλλά ακριβοί.

A corner of old times

 

 

5 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Να σαι καλά… μας υποχρέωσες…

     Όλα μα όλα τα συστήματα , μηδενός εξαιρουμένου , όταν φτάνει η δουλειά στους φακούς , έχουν την σειρά με τούς " καλούς " αλλά πανάκριβους φακούς και σ' αυτό το σημείο όλες βρίσκονται στον ίδιο παρονομαστή και στην ποιότητα αλλά και στις τιμές . 

    Αυτό παραμένει ένα ζήτημα προς σκέψη για τους χρήστες . Εφόσον έχουν αποδεχθεί την αξία των φακών , κάτι που πρέπει να αναπληρώσουν με ανάλογο κόστος σε περίπτωση αλλαγής συστήματος η ακόμη χειρότερα εταιρείας . Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να αποφασίσει ανάλογα . 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως δεδομένου πως με κατάλληλη επεξεργασία και τεχνική μπορείς να πάρεις το παρακάτω με εξοπλισμό που κοστίζει ένα 500αρικο πάνω κάτω (δε βάζω στην τιμή τον αστροστάτη και τα προγράμματα επεξεργασίας καθώς ακόμα και για πανάκριβη μηχανή - φακό πάλι θα χρειάζονταν) νομίζω πως είναι ξεκάθαρα θέμα προτιμήσεων, ευκολιών και στο φινάλε γούστου. Το παρακάτω είναι χοντρικά ~1,5 μέτρο μήκος και πιστεύω πως και σε μεγαλύτερη ανάλυση να το ανέβαζε ο άνθρωπος πάλι τέλειο θα φαινόταν. Παρεμπιπτόντως έχει πολλές ο συγκεκριμένος και είναι όλες μια και μια. 

 

Milky Way at Wongamine, Western Australia

 

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, babisskg είπε

 

     Όλα μα όλα τα συστήματα , μηδενός εξαιρουμένου , όταν φτάνει η δουλειά στους φακούς , έχουν την σειρά με τούς " καλούς " αλλά πανάκριβους φακούς και σ' αυτό το σημείο όλες βρίσκονται στον ίδιο παρονομαστή και στην ποιότητα αλλά και στις τιμές . 

    Αυτό παραμένει ένα ζήτημα προς σκέψη για τους χρήστες . Εφόσον έχουν αποδεχθεί την αξία των φακών , κάτι που πρέπει να αναπληρώσουν με ανάλογο κόστος σε περίπτωση αλλαγής συστήματος η ακόμη χειρότερα εταιρείας . Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να αποφασίσει ανάλογα . 

 

 

Στο σύστημα Ζ, ακόμη και ο 40ρης f2 των 250 ευρώ είναι ξυράφι. Έπειτα ο 50άρης και ο 35άρης 1.8 είναι ποίημα, όπως και ο κιτ ζουμ 24 - 70 f4.

Ball of fluff.

 

30 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Να σαι καλά… μας υποχρέωσες…

Δεν πιστεύω ότι είναι τρομερή η διαφορά, αλλά αν μπορείς με περίπου τα ίδια να πάρεις το καλύτερο, γιατί όχι;

Η Ζ5 έχει τον αισθητήρα Nikon της D750 ενώ η Ζ6 τον BSI αισθητήρα της Sony A7iii.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, DVaderLa είπε

Στο σύστημα Ζ, ακόμη και ο 40ρης f2 των 250 ευρώ είναι ξυράφι. Έπειτα ο 50άρης και ο 35άρης 1.8 είναι ποίημα, όπως και ο κιτ ζουμ 24 - 70 f4.

Ball of fluff.

 

Δεν πιστεύω ότι είναι τρομερή η διαφορά, αλλά αν μπορείς με περίπου τα ίδια να πάρεις το καλύτερο, γιατί όχι;

Η Ζ5 έχει τον αισθητήρα Nikon της D750 ενώ η Ζ6 τον BSI αισθητήρα της Sony A7iii.

Ναι, εννοείται αν είναι στα ίδια χρήματα (φαντάζομαι καινούργια η z5 μεταχειρισμένη η z6) πας z6.

Δε θα την πρότεινα πάντως την z5 εύκολα λόγω απόδοσης autofocus (κάποιους μπορεί να τους ξενισει) και δε ξέρω αν και στην z6 αν είναι πολύ καλύτερο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, pifilos είπε

Πάντως δεδομένου πως με κατάλληλη επεξεργασία και τεχνική μπορείς να πάρεις το παρακάτω με εξοπλισμό που κοστίζει ένα 500αρικο πάνω κάτω (δε βάζω στην τιμή τον αστροστάτη και τα προγράμματα επεξεργασίας καθώς ακόμα και για πανάκριβη μηχανή - φακό πάλι θα χρειάζονταν) νομίζω πως είναι ξεκάθαρα θέμα προτιμήσεων, ευκολιών και στο φινάλε γούστου. Το παρακάτω είναι χοντρικά ~1,5 μέτρο μήκος και πιστεύω πως και σε μεγαλύτερη ανάλυση να το ανέβαζε ο άνθρωπος πάλι τέλειο θα φαινόταν. Παρεμπιπτόντως έχει πολλές ο συγκεκριμένος και είναι όλες μια και μια. 

 

Milky Way at Wongamine, Western Australia

 

 

Συμφωνώ. Το είπα και παραπάνω. Με μια μηχανή 500 ευρώ κάνεις μια χαρά δουλίτσα.

Εγώ το κυρίως πρόβλημα που αντιμετώπισα με την δική μου μηχανή (και είναι καιρός να το πω), έχει να κάνει με την ζωή του συστήματος και την διαθεσιμότητα φακών, αλλά και ανάπτυξης.

Έφτασα σε ένα σταυροδρόμι που ήξερα πλέον τι θέλω απο την μηχανή μου. Κι εκεί κόλλησα για λόγους συνέχειας. Δεν μπορούσα να πάρω απόφαση να επενδύσω σε γυαλί

Εξηγούμαι για το πως το σκέφτηκα και αν διαφωνείτε κάπου ρίχνετε την άποψη σας.

Βάζω σαν δεδομένο πως ασχολούμαι μεν ερασιτεχνικά, αλλά και τυπώνω και κάνω κάποιες ψευτοπωλήσεις σε φίλους. Κάνω και λίγο product photography κατά παραγγελία. Άρα υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού κάποια στιγμή η ενασχόληση να γίνει πιο σοβαρή και ίσως πιο επαγγελματική

Σύστημα EOS-M

Πολύ καλό για αυτό που είναι, αλλά ακατάλληλο για σοβαρή ανάπτυξη σε οποιοδήποτε είδος. 

-Γρήγοροι φακοί για πορτραίτα ή ωραίο bokeh μόνο απο τρίτο κατασκευαστή και μόνο ένας απο την ίδια την Canon. Περιορισμένες επιλογές λοιπόν για φωτογράφους εκδηλώσεων.  

- Τηλεφακοί πρακτικά ανύπαρκτοι αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με το wildlife. O μακρύτερος τηλεφακός στα 200mm είναι φακός βάσης για αυτό το είδος. Αρα ούτε αυτό το κάνει

- Ένας native macro φακός, και καναδύο μάνουαλ μάκρο. Και ούτε γρήγοροι, ούτε σε ιδανικό εστιακό μήκος. Πάει και το macro photography

-Ένας native ζουμ υπερευρυγώνιος 11-22 με autofocus όλο κι όλο και αυτός σκοτεινός.

-Landscape photography όσο διαρκεί το φως. Μετά ζόρικα.

-Για night photography δεν θα αναφέρω καν...

Θα πει κάποιος "Μα τουλάχιστον υπάρχουν φακοί σχεδόν για τα πάντα. Πάρε και αναβαθμίσου σε Μ6 ii μετά"

Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει Μ6ii μετά

discontinued και ειδικά με ειδήσεις που ακούγονταν καιρό αλλά και που παίζουν απο προχτές, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κανείς διάδοχος. Το σύστημα πάει για κλείσιμο. Εχει να βγει νέος φακός χρόνια

Θα ξαναπει κάποιος "Ε δεν πειράζει. Πάρε φακούς και παίρνεις την Μ6 ii όταν πέσει και η τιμή της και είναι ακόμη πιο συμφέρουσα. 32 megapixel είναι κορυφαία και για ορίζοντα 10ετίας"

Και ναι, και όχι. Ναι επειδή 32 μεγκαπίξελ είναι όντως κορυφαίο resolution. 

Όχι επειδή η M6 έχει πολλές ελλείψεις για ναυαρχίδα του συστήματος, αλλά κυρίως επειδή οι native φακοί δεν μπορούν να αποδώσουν τα 32 megapixel της. Μόνο 3 -4 φακοί μπορούν όλο κι όλο. Κουτσό άλογο, που το resolution μόνο του δεν μπορεί να το σώσει

Ναι θα πει κάποιος, αλλά το σύστημα παίρνει φακούς EF με αντάπτορα. Επένδυσε εκεί

Όχι θα πω εγώ. Επειδή το EF mount είναι επίσης ένα νεκρό πλέον σύστημα. Αξιοποιήσιμο με αντάπτορες σε όσους το έχουν απο παλιά (και για αυτούς η αγορά eos-m έχει μεγάλη λογική), αλλά άκυρο σαν επένδυση απο κάποιον να ξεκινήσει να το αγοράζει σήμερα να το χτίσει για να το δουλέψει με αντάπτορες.

Αυτές είναι πάνω κάτω οι σκέψεις που με οδήγησαν να την δώσω και να ψαχτώ αλλού. Καλή μηχανή, πολύ τίμια, εξαιρετική για ερασιτεχνική χρήση αλλά και για πειραματισμούς με παλιούς φακούς, αλλά δεν με βλέπω να επενδύω σε 5-6 φακούς πάνω στο σύστημα που σε 1-2-3 χρόνια δεν θα μπορώ να τους κάνω τίποτα. Άσε που δεν έχει και κάποια pro σειρά για να επενδύσει κάποιος.

Επιλέγω ολική πώληση συστήματος και ξεκίνημα απο την αρχή.

Λάθος; Σωστό; Θα δείξει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, stratigos24 είπε

Ναι, εννοείται αν είναι στα ίδια χρήματα (φαντάζομαι καινούργια η z5 μεταχειρισμένη η z6) πας z6.

Δε θα την πρότεινα πάντως την z5 εύκολα λόγω απόδοσης autofocus (κάποιους μπορεί να τους ξενισει) και δε ξέρω αν και στην z6 αν είναι πολύ καλύτερο. 

     Γι' αυτό τον λόγο υπάρχουν τα πιο " High end " μοντέλα , που διαθέτουν καλύτερο autofocus κλπ κλπ , ενώ στην συνέχεια θα βγουν τα ακόμη καλύτερα ......... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Ναι, εννοείται αν είναι στα ίδια χρήματα (φαντάζομαι καινούργια η z5 μεταχειρισμένη η z6) πας z6.

Δε θα την πρότεινα πάντως την z5 εύκολα λόγω απόδοσης autofocus (κάποιους μπορεί να τους ξενισει) και δε ξέρω αν και στην z6 αν είναι πολύ καλύτερο. 

Το AF πρέπει να είναι ίδιο. Όντως είναι περίεργο, αλλά δουλεύεται.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...