Προς το περιεχόμενο

Photography thread(τεχνικές, εξοπλισμός κλπ)


akisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μετά από χρόνια με την ks2 σκέφτομαι ποιος θα είναι ο διάδοχος. 

 

Η αρχική σκέψη ήταν να πάω σε full frame  και για το budget μου η Α7 είναι μονόδρομος. 

Το budget ειναι μεχρι 500 ευρω.

Τελευταία κάνω κάποιες σκέψεις να πάω σε fuji και xt1. Ενω μου αρέσει σαν μηχανή φοβάμαι ότι πάλι θα θέλω να φύγω για full frame. 

 

Τι θα επιλέγατε μεταξύ των 2?

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αν μπει το μικρόβιο για ff έχει τελειώσει το θέμα. Αν δεν πάρεις, πάντα θα σε τρώει

Δεν ξέρω τι μπατζετ σκέφτεσαι, ή τι φωτογραφικές ανάγκες έχεις, αλλά αυτή την στιγμή η προσφορά της Νικον Ζ5 με διάφορους φακούς είναι τοπ. 

ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ για όποιον ψάχνει Full frame. 

Ειδικά Ζ5+ 24-70mm f/4 στα 1299 είναι κορυφαία επιλογή. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα. Έχω αρχίσει τα τελευταία χρόνια να ασχολούμαι με τη βιντεοσκόπηση γάμων ( ως βοηθός) και παράλληλα τη φωτογραφία ως χόμπι. Περιστασιακά μου γίνονται προτάσεις από γνωστούς και φίλους να αναλάβω βαφτίσεις ως φωτογράφος ( όχι βίντεο). Διστάζω για τους εξής λόγους και θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν σκέφτομαι σωστά.

1. Έχω μόνο ενα σώμα ( a7iii) με δύο μπαταρίες και δύο κάρτες και φοβάμαι μην τύχει στραβή με τη μηχανή και δεν έχω backup, αν και δεν έχει τύχει έως τώρα.

2. Έχω μόνο δυο φακούς, έναν sigma 50mm f1.4 art και έναν Samyang 85mm manual. Τον 85mm τον δουλεύω σε βίντεο ( τραβάω manual ούτως ή άλλως). Άρα στην ουσία έχω μόνο τον 50αρη auto. Ξέρω οτι είναι all around φακός, αλλά υπό προϋποθέσεις μόνο. 

Θα το τολμουσατε; Ένας 28-75 θα έλυνε το πρόβλημα ( το ένα έστω);

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, vagosofron είπε

Καλησπέρα. Έχω αρχίσει τα τελευταία χρόνια να ασχολούμαι με τη βιντεοσκόπηση γάμων ( ως βοηθός) και παράλληλα τη φωτογραφία ως χόμπι. Περιστασιακά μου γίνονται προτάσεις από γνωστούς και φίλους να αναλάβω βαφτίσεις ως φωτογράφος ( όχι βίντεο). Διστάζω για τους εξής λόγους και θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν σκέφτομαι σωστά.

1. Έχω μόνο ενα σώμα ( a7iii) με δύο μπαταρίες και δύο κάρτες και φοβάμαι μην τύχει στραβή με τη μηχανή και δεν έχω backup, αν και δεν έχει τύχει έως τώρα.

2. Έχω μόνο δυο φακούς, έναν sigma 50mm f1.4 art και έναν Samyang 85mm manual. Τον 85mm τον δουλεύω σε βίντεο ( τραβάω manual ούτως ή άλλως). Άρα στην ουσία έχω μόνο τον 50αρη auto. Ξέρω οτι είναι all around φακός, αλλά υπό προϋποθέσεις μόνο. 

Θα το τολμουσατε; Ένας 28-75 θα έλυνε το πρόβλημα ( το ένα έστω);

 

Χτές έβλεπα φωτογραφίες απο βάφτιση φιλου, με R5.
Επέλεξε ο φωτογράφος στον εσωτερικό χώρο να ανεβάσει  πολύ iso για να πάρει σχεδόν σωστή έκθεση, και όχι να δουλέψει με φλας. Για εμενα οι φώτο που είδα δεν είχαν την ποιότητα που θα έπρεπε να είχε μια εικόνα απο R5. 

Απο εκει και πέρα με έναν prime γρήγορο 50άρη και χωρίς φλάς;
Ναι γίνεται. Αλλά το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο στην καλύτερη.

Επίσης το άλλο θέμα σου είναι τι θα παραδίδεις. Αρχεία; Φωτογραφίες τυπωμένες; Άλμπουμ; Θα έχεις ολικό σχέδιο βάφτισης ή "ηρθε ο φιλος του κουμπάρου και παίρνει φωτογραφίες για ένα καλό χαρτζηλίκι"; Επειδη πλέον οι πελάτες αν σε δουν σοβαρά και σε πληρώσουν σοβαρά, θέλουν και σοβαρά αποτελέσματα.

Απο την άλλη, με δύο τρια φλασάκια με ομπρέλα σε σημεία που θα πιάνουν καλή έκταση για να παίρνεις έκθεση με νορμάλ iso, ναι, θα ανέβεις σε καλό αποτέλεσμα. Αν έχεις και βοηθό, ακόμη καλύτερα....αλλά είδες τι γίνεται τώρα; Μπαίνεις σε επαγγελματικά χωράφια. Θέλεις κάτι τέτοιο;

Με δυο λόγια δεν φταίει ούτε η μηχανη σου ούτε ο φακός σου για να πάρεις άλλον. Αγοράζεις φλας, μαθαίνεις φωτισμό και προχωράς

Υ.Γ Μην συγχέεις την φωτογραφία με το βίντεο ως προς τις απαιτήσεις της ποιότητα εικόνας. Οι απαιτήσεις για ένα καλό βιντεο είναι πολύ μικρότερες απο αυτές για μια καλή φωτογραφία. Το βιντεο περνάει το καρέ και φεύγει. Στην φώτο μόλις αρχισουν να παρατηρούν και να μεγενθύνουν, φαίνονται όλα. Δες πόσο είναι το 4Κ του βιντεο σε μεγαπίξελ και θα καταλάβεις. Μόλις 8,5 μεγαπίξελ είναι στο περίπου.

Υ.Γ 2 Για δευτερη μηχανη πάρε την πιο φτηνη που υπάρχει στην αγορά και παίρνει τους φακούς σου, αρκει να είναι σε λειτουργική κατάσταση. Αλλά μονο αν το βλέπεις σαν κάτι που έχεις σκοπό να το κάνεις συχνά ή σαν επαγγελμα. Αλλιώς χαμενα λεφτά...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 λεπτά πριν, vagosofron είπε

Καλησπέρα. Έχω αρχίσει τα τελευταία χρόνια να ασχολούμαι με τη βιντεοσκόπηση γάμων ( ως βοηθός) και παράλληλα τη φωτογραφία ως χόμπι. Περιστασιακά μου γίνονται προτάσεις από γνωστούς και φίλους να αναλάβω βαφτίσεις ως φωτογράφος ( όχι βίντεο). Διστάζω για τους εξής λόγους και θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν σκέφτομαι σωστά.

1. Έχω μόνο ενα σώμα ( a7iii) με δύο μπαταρίες και δύο κάρτες και φοβάμαι μην τύχει στραβή με τη μηχανή και δεν έχω backup, αν και δεν έχει τύχει έως τώρα.

2. Έχω μόνο δυο φακούς, έναν sigma 50mm f1.4 art και έναν Samyang 85mm manual. Τον 85mm τον δουλεύω σε βίντεο ( τραβάω manual ούτως ή άλλως). Άρα στην ουσία έχω μόνο τον 50αρη auto. Ξέρω οτι είναι all around φακός, αλλά υπό προϋποθέσεις μόνο. 

Θα το τολμουσατε; Ένας 28-75 θα έλυνε το πρόβλημα ( το ένα έστω);

 

Πολύ σωστή η σκέψη σου για δεύτερη μηχανή. Τα μυστήρια γίνονται μία φορά και δεν μπορείς να τα επαναλάβεις. Εάν κάτι δεν λειτουργήσει δεν θα μπορέσεις να παραδώσεις υλικό.
Σχετικά με το φακό, υπό προϋποθέσεις μπορείς να το κάνεις, στην πράξη όμως σε μία μικρότερη εκκλησία με τον 50αρι στην κολυμπήθρα που είσαι σχετικά κοντά και  δεν υπάρχει χώρος  θα είναι περιορισμένα τα κάδρα.Προσωπικά δεν θα πήγαινα χωρίς έναν 35mm.
Επίσης για σφιχτό πορτρέτο με τον 50mm στο παιδί θα πρέπει να πας πολύ κοντά και εδώ μπορώ να σκεφτώ 2 προβλήματα,  να σου την "πει" ο Ιερέας γιατί μπλέκεσαι μέσα στα πόδια του και δεύτερον, εάν κάποιος άλλος τραβάει βίντεο θα μπαίνεις με την πλάτη σου μέσα στο πλάνο.Εάν είσαι εξαιρετικά γρήγορος στη manual εστίαση, σε ένα στόχο που δεν κάθεται ήσυχος, με τον 85mm ξεπερνάς το δεύτερο πρόβλημα.
Σχετικά με το φωτισμό τα είπε μέσες άκρες ο @highpriest
Σίγουρα υπάρχουν και άλλα προβλήματα που θα αντιμετωπίσεις, τα βασικότερα αφορούν κάδρο,φωτισμό και backup.

Επεξ/σία από GQPhDFBI
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, vagosofron είπε

Καλησπέρα. Έχω αρχίσει τα τελευταία χρόνια να ασχολούμαι με τη βιντεοσκόπηση γάμων ( ως βοηθός) και παράλληλα τη φωτογραφία ως χόμπι. Περιστασιακά μου γίνονται προτάσεις από γνωστούς και φίλους να αναλάβω βαφτίσεις ως φωτογράφος ( όχι βίντεο). Διστάζω για τους εξής λόγους και θα ήθελα τη γνώμη σας για το αν σκέφτομαι σωστά.

1. Έχω μόνο ενα σώμα ( a7iii) με δύο μπαταρίες και δύο κάρτες και φοβάμαι μην τύχει στραβή με τη μηχανή και δεν έχω backup, αν και δεν έχει τύχει έως τώρα.

Θυμάμαι αντίστοιχο ποστ παλιότερα αν δεν κάνω λάθος. Υπάρχει η λύση της ενοικίασης αν γίνεται περιστασιακά μέχρι να δεις αν θα το κάνεις σε μόνιμη βάση. 

7 ώρες πριν, vagosofron είπε

2. Έχω μόνο δυο φακούς, έναν sigma 50mm f1.4 art και έναν Samyang 85mm manual. Τον 85mm τον δουλεύω σε βίντεο ( τραβάω manual ούτως ή άλλως). Άρα στην ουσία έχω μόνο τον 50αρη auto. Ξέρω οτι είναι all around φακός, αλλά υπό προϋποθέσεις μόνο. 

Δε θα το τολμούσα με αυτόν τον φακό μόνο. Το λέω επειδή τον χρησιμοποιώ καθημερινά σαν εστιακό μήκος. Τον θεωρώ στενό σαν τον μοναδικό φακό. 

7 ώρες πριν, vagosofron είπε

Θα το τολμουσατε; Ένας 28-75 θα έλυνε το πρόβλημα ( το ένα έστω);

Είναι σχετικό και ανάλογα με το τι έχεις μάθεις να δουλεύεις και τι θέλει ο πελάτης. Θεωρητικά μαθαίνεις να δουλεύεις με κάτι στανταρ οπότε και αποκτάς κάποιο στυλ, ο πελάτης το βλέπει και επιλέγει βάσει της δουλειάς που ήδη υπάρχει ( αν υπάρχει). 

Πολλοί δουλεύουν με τέτοιον ζουμ και γενικά κάποιον ζουμ. Συγκρίνοντας τη δουλειά επαγγελματιών που δουλεύουν με ζουμ και σταθερούς παρατηρώ ένα πιο όμορφο οπτικά και δημιουργικά αποτέλεσμα με τους σταθερούς φακούς. Δεν είναι ενδεικτικό βέβαια αλλά αυτό έχω προσέξει. 

Ο φωτισμός είναι ένα άλλο κομμάτι. Ενδεχομένως δεν είναι απαραίτητος. Για την Ελλάδα, το στυλ που έχει συνηθίσει ο κόσμος γενικότερα, τις εκκλησίες κλπ δυστυχώς ναι πρέπει να μάθεις να τον δουλεύεις. Αλλά και αυτό επαφίεται στο προσωπικό σου στυλ. Μπορεί ωστόσο να μη σου κάτσει ... 

Γενικά εσύ ξέρεις τι εμπειρία έχεις και αν θα βγει κάτι σωστό σε ένα μυστήριο. Είναι λογικό να είσαι διστακτικός καθότι είναι ευθύνη. Αν διστάζεις μπορείς να συνεχίσεις σα βοηθός για ένα διάσημα νοικιάζοντας κάποιον φακό για να δεις τι σε βολεύει. Κυρίως όμως ζητά και τη γνώμη των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεσαι να δεις και τι θα σου πουν. 

Επεξ/σία από pifilos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, imr είπε

Μετά από χρόνια με την ks2 σκέφτομαι ποιος θα είναι ο διάδοχος. 

 

Η αρχική σκέψη ήταν να πάω σε full frame  και για το budget μου η Α7 είναι μονόδρομος. 

Το budget ειναι μεχρι 500 ευρω.

Τελευταία κάνω κάποιες σκέψεις να πάω σε fuji και xt1. Ενω μου αρέσει σαν μηχανή φοβάμαι ότι πάλι θα θέλω να φύγω για full frame. 

 

Τι θα επιλέγατε μεταξύ των 2?

Εγώ θα έλεγα να δώσεις 40-80€ παραπάνω να δεις για Α7ΙΙ, πολύ καλύτερη επιλογή από την ψιλοπειραματική Α7Ι. 
H Mk.II έχει καλύτερο AF (όχι τεράστια αλλαγή, αλλά όντως καλύτερο), IBIS, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ικανότερο επεξεργαστή (γρηγορότερη απόδοση σε όλες τις λειτουργίες). 

Πάντως είναι διαφορετικές επιλογές, οι Fuji είναι τοπ εάν δεν θέλεις να κάνεις κάτι άλλο από ήδη προετοιμασμένα (ή μαγειρεμένα από εσένα στη μηχανή) jpeg. Οι φακοί είναι φτηνότεροι από FF, αλλά όχι πολύ. 
Πάλι με λίγα παραπάνω πας στην νεότερη-καλύτερη XT-2.
Άλμα από την ΚS2, αλλά όχι τόσο βολική στο χέρι.

Η Α7ΙΙ είναι η επιλογή που θα πρότεινα εφόσον έχεις το σαράκι της FF. 
Οι επιλογές άλλων κατασκευαστών σε παρόμοια χρήματα είναι μάλλον αδιάφορες ή DSLR.
Αλλά η mk.II είναι αρκετά άβολη και έχει το παλιό άθλιο μενού της sony. 
Από την άλλη είναι ακόμη ικανή και φυσικά υπάρχει μια τεράστια θάλασσα μεταχειρισμένων / φτηνών φακών να επιλέξεις. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pifilos είπε

Θυμάμαι αντίστοιχο ποστ παλιότερα αν δεν κάνω λάθος. Υπάρχει η λύση της ενοικίασης αν γίνεται περιστασιακά μέχρι να δεις αν θα το κάνεις σε μόνιμη βάση. 

Δε θα το τολμούσα με αυτόν τον φακό μόνο. Το λέω επειδή τον χρησιμοποιώ καθημερινά σαν εστιακό μήκος. Τον θεωρώ στενό σαν τον μοναδικό φακό. 

Είναι σχετικό και ανάλογα με το τι έχεις μάθεις να δουλεύεις και τι θέλει ο πελάτης. Θεωρητικά μαθαίνεις να δουλεύεις με κάτι στανταρ οπότε και αποκτάς κάποιο στυλ, ο πελάτης το βλέπει και επιλέγει βάσει της δουλειάς που ήδη υπάρχει ( αν υπάρχει). 

Πολλοί δουλεύουν με τέτοιον ζουμ και γενικά κάποιον ζουμ. Συγκρίνοντας τη δουλειά επαγγελματιών που δουλεύουν με ζουμ και σταθερούς παρατηρώ ένα πιο όμορφο οπτικά και δημιουργικά αποτέλεσμα. Δεν είναι ενδεικτικό βέβαια αλλά αυτό έχω προσέξει. 

Ο φωτισμός είναι ένα άλλο κομμάτι. Ενδεχομένως δεν είναι απαραίτητος. Για την Ελλάδα, το στυλ που έχει συνηθίσει ο κόσμος γενικότερα, τις εκκλησίες κλπ δυστυχώς ναι πρέπει να μάθεις να τον δουλεύεις. Αλλά και αυτό επαφίεται στο προσωπικό σου στυλ. Μπορεί ωστόσο να μη σου κάτσει ... 

Γενικά εσύ ξέρεις τι εμπειρία έχεις και αν θα βγει κάτι σωστό σε ένα μυστήριο. Είναι λογικό να είσαι διστακτικός καθότι είναι ευθύνη. Αν διστάζεις μπορείς να συνεχίσεις σα βοηθός για σένα διάσημα νοικιάζοντας κάποιον φακό για να δεις τι σε βολεύει. Κυρίως όμως ζητά και τη γνώμη των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεσαι να δεις και τι θα σου πουν. 

Ναι νιώθω περιορισμό μόνο με έναν 50αρη. Η ενοικίαση θα ήταν μια λύση.

1 ώρα πριν, highpriest είπε

Χτές έβλεπα φωτογραφίες απο βάφτιση φιλου, με R5.
Επέλεξε ο φωτογράφος στον εσωτερικό χώρο να ανεβάσει  πολύ iso για να πάρει σχεδόν σωστή έκθεση, και όχι να δουλέψει με φλας. Για εμενα οι φώτο που είδα δεν είχαν την ποιότητα που θα έπρεπε να είχε μια εικόνα απο R5. 

Απο εκει και πέρα με έναν prime γρήγορο 50άρη και χωρίς φλάς;
Ναι γίνεται. Αλλά το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο στην καλύτερη.

Επίσης το άλλο θέμα σου είναι τι θα παραδίδεις. Αρχεία; Φωτογραφίες τυπωμένες; Άλμπουμ; Θα έχεις ολικό σχέδιο βάφτισης ή "ηρθε ο φιλος του κουμπάρου και παίρνει φωτογραφίες για ένα καλό χαρτζηλίκι"; Επειδη πλέον οι πελάτες αν σε δουν σοβαρά και σε πληρώσουν σοβαρά, θέλουν και σοβαρά αποτελέσματα.

Απο την άλλη, με δύο τρια φλασάκια με ομπρέλα σε σημεία που θα πιάνουν καλή έκταση για να παίρνεις έκθεση με νορμάλ iso, ναι, θα ανέβεις σε καλό αποτέλεσμα. Αν έχεις και βοηθό, ακόμη καλύτερα....αλλά είδες τι γίνεται τώρα; Μπαίνεις σε επαγγελματικά χωράφια. Θέλεις κάτι τέτοιο;

Με δυο λόγια δεν φταίει ούτε η μηχανη σου ούτε ο φακός σου για να πάρεις άλλον. Αγοράζεις φλας, μαθαίνεις φωτισμό και προχωράς

Υ.Γ Μην συγχέεις την φωτογραφία με το βίντεο ως προς τις απαιτήσεις της ποιότητα εικόνας. Οι απαιτήσεις για ένα καλό βιντεο είναι πολύ μικρότερες απο αυτές για μια καλή φωτογραφία. Το βιντεο περνάει το καρέ και φεύγει. Στην φώτο μόλις αρχισουν να παρατηρούν και να μεγενθύνουν, φαίνονται όλα. Δες πόσο είναι το 4Κ του βιντεο σε μεγαπίξελ και θα καταλάβεις. Μόλις 8,5 μεγαπίξελ είναι στο περίπου.

Υ.Γ 2 Για δευτερη μηχανη πάρε την πιο φτηνη που υπάρχει στην αγορά και παίρνει τους φακούς σου, αρκει να είναι σε λειτουργική κατάσταση. Αλλά μονο αν το βλέπεις σαν κάτι που έχεις σκοπό να το κάνεις συχνά ή σαν επαγγελμα. Αλλιώς χαμενα λεφτά...

Συμφωνώ σε όλα. Αλλά, για να μπεις σε επαγγελματικά χωράφια από κάπου δεν πρέπει να ξεκινήσεις; Αν αναλάβω τέτοιου είδους δουλειές ( γνωστών κλπ), θα το κάνω με γνώμονα πως γνωρίζουν ποιος είμαι και τι κάνω. Δεν εκτυπώνω, δεν δίνω άλμπουμ. Μόνο τα αρχεία ( επεξεργασμένα ή μη). Και φυσικά το αντάλλαγμα θα είναι ένα χαρτζιλίκι όπως ανέφερες. Το αν αυτό το χαρτζιλίκι θα εξελιχθεί σε βιοποριστικη αμοιβή εξαρτάται από μένα. Το βίντεο το θεωρώ όμως πιο δύσκολο, χωρίς παρεξήγηση από κανέναν, γιατί ενώ τα καρέ φεύγουν και δεν τα ξαναβλεπεις, φεύγουν και οι στιγμές. Μια φωτογραφία κάπου θα την πιάσεις, ενα κλικ θα το έχεις. Ενα ολόκληρο πλάνο όμως για να το έχεις πρέπει να είσαι παντού. Καλά το θέμα δεν είναι εκεί. Επίσης, τα φώτα σε τέτοιες εκδηλώσεις ποτέ δε μου άρεσαν αλλά γούστα είναι αυτά. Άρα με ένα ακόμη σώμα πιο παλιό ( a7rii πχ) και έναν ζουμ φακό πιστεύεις θα ήμουν οκ απο εξοπλισμό; Δεν αναφέρομαι στον ανθρώπινο παράγοντα, μόνο στον εξοπλισμό.

1 ώρα πριν, GQPhDFBI είπε

Πολύ σωστή η σκέψη σου για δεύτερη μηχανή. Τα μυστήρια γίνονται μία φορά και δεν μπορείς να τα επαναλάβεις. Εάν κάτι δεν λειτουργήσει δεν θα μπορέσεις να παραδώσεις υλικό.
Σχετικά με το φακό, υπό προϋποθέσεις μπορείς να το κάνεις, στην πράξη όμως σε μία μικρότερη εκκλησία με τον 50αρι στην κολυμπήθρα που είσαι σχετικά κοντά και  δεν υπάρχει χώρος  θα είναι περιορισμένα τα κάδρα.Προσωπικά δεν θα πήγαινα χωρίς έναν 35mm.
Επίσης για σφιχτό πορτρέτο με τον 50mm στο παιδί θα πρέπει να πας πολύ κοντά και εδώ μπορώ να σκεφτώ 2 προβλήματα,  να σου την "πει" ο Ιερέας γιατί μπλέκεσαι μέσα στα πόδια του και δεύτερον, εάν κάποιος άλλος τραβάει βίντεο θα μπαίνεις με την πλάτη σου μέσα στο πλάνο.Εάν είσαι εξαιρετικά γρήγορος στη manual εστίαση, σε ένα στόχο που δεν κάθεται ήσυχος, με τον 85mm ξεπερνάς το δεύτερο πρόβλημα.
Σχετικά με το φωτισμό τα είπε μέσες άκρες ο @highpriest
Σίγουρα υπάρχουν και άλλα προβλήματα που θα αντιμετωπίσεις, τα βασικότερα αφορούν κάδρο,φωτισμό και backup.

manual φακό για φωτογραφία θεωρώ πως πρέπει να είσαι ο flash για να πιάσεις σωστή εστίαση! Οι μικροί χώροι είναι αυτοί που με αγχώνουν και σκέφτομαι για δεύτερο φακό και το backup της δεύτερης μηχανής. 

Φαντάζομαι οτι όλοι κάπως έτσι ξεκίνησαν ή κάνω λάθος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, vagosofron είπε

 

Συμφωνώ σε όλα. Αλλά, για να μπεις σε επαγγελματικά χωράφια από κάπου δεν πρέπει να ξεκινήσεις; Αν αναλάβω τέτοιου είδους δουλειές ( γνωστών κλπ), θα το κάνω με γνώμονα πως γνωρίζουν ποιος είμαι και τι κάνω. Δεν εκτυπώνω, δεν δίνω άλμπουμ. Μόνο τα αρχεία ( επεξεργασμένα ή μη). Και φυσικά το αντάλλαγμα θα είναι ένα χαρτζιλίκι όπως ανέφερες. Το αν αυτό το χαρτζιλίκι θα εξελιχθεί σε βιοποριστικη αμοιβή εξαρτάται από μένα. Το βίντεο το θεωρώ όμως πιο δύσκολο, χωρίς παρεξήγηση από κανέναν, γιατί ενώ τα καρέ φεύγουν και δεν τα ξαναβλεπεις, φεύγουν και οι στιγμές. Μια φωτογραφία κάπου θα την πιάσεις, ενα κλικ θα το έχεις. Ενα ολόκληρο πλάνο όμως για να το έχεις πρέπει να είσαι παντού. Καλά το θέμα δεν είναι εκεί. Επίσης, τα φώτα σε τέτοιες εκδηλώσεις ποτέ δε μου άρεσαν αλλά γούστα είναι αυτά. Άρα με ένα ακόμη σώμα πιο παλιό ( a7rii πχ) και έναν ζουμ φακό πιστεύεις θα ήμουν οκ απο εξοπλισμό; Δεν αναφέρομαι στον ανθρώπινο παράγοντα, μόνο στον εξοπλισμό.

 

 

Ναι, σωστά το σκέφτεσαι να ξεκινησεις κάπως έτσι. Εγώ απλά αναφέρω τι θα βρεις μπροστά σου. Με σωστη επικοινωνία με πελάτες/φίλους δεν θα έχεις πρόβλημα.

Δεν τιθεται θέμα παρεξηγησης. Το βιντεο δεν ξέρω αν είναι πιο δύσκολο (μπορεί και να είναι). Άλλο πράγμα έγραψα πάνω. Πως σε θέμα ποιότητας εικόνας οι απαιτήσεις είναι μικρότερες. Για να στο κάνω πιο απλό. Με Μ4/3 μηχανη και ίσως και χωρίς καν έξτρα φως αλλά με iso 3200 ή ακόμη και με μια λάμπα led για να ριξεις το iso στο 1600 μπορείς να τραβήξεις 4Κ μέσα στην εκκλησία και να παραδώσεις στον πελάτη ένα αξιοπρεπέστατο και χωρίς κόκκο βίντεο. Έχω φιλο που δουλεύει βιντεοληψία με GH5 έτσι ακριβώς. Αν πάω με την ίδια μηχανη να πάρω φώτο χωρίς φλας μέσα στην εκκλησία και με iso 3200 θα πάρω μια θεοσκότεινη γεμάτη χρωματικό κόκκο φωτογραφία. 

Για το σώμα η α7r ii θα έλεγα πως ειναι και παραπάνω απο όσο χρειάζεται. Αν έχεις και έναν 24-70 f/2.8 ακόμη και παλιό είσαι άρχοντας σε θέμα σωμάτων+φακών.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, vagosofron είπε

manual φακό για φωτογραφία θεωρώ πως πρέπει να είσαι ο flash για να πιάσεις σωστή εστίαση! Οι μικροί χώροι είναι αυτοί που με αγχώνουν και σκέφτομαι για δεύτερο φακό και το backup της δεύτερης μηχανής.

Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται.....μπορείς να εστιάσεις άλλα θέλει εκπαίδευση....
Ευτυχώς που δεν θα χρειαστεί να μαζέψεις χειροκίνητα 36ρι φιλμ να βάλεις νέο και να προλάβεις να βγάλεις φωτό γιατί εκείνη τη στιγμή ο παπάς αλλάζει στέφανα 🤩

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, highpriest είπε

Ναι, σωστά το σκέφτεσαι να ξεκινησεις κάπως έτσι. Εγώ απλά αναφέρω τι θα βρεις μπροστά σου. Με σωστη επικοινωνία με πελάτες/φίλους δεν θα έχεις πρόβλημα.

Δεν τιθεται θέμα παρεξηγησης. Το βιντεο δεν ξέρω αν είναι πιο δύσκολο (μπορεί και να είναι). Άλλο πράγμα έγραψα πάνω. Πως σε θέμα ποιότητας εικόνας οι απαιτήσεις είναι μικρότερες. Για να στο κάνω πιο απλό. Με Μ4/3 μηχανη και ίσως και χωρίς καν έξτρα φως αλλά με iso 3200 ή ακόμη και με μια λάμπα led για να ριξεις το iso στο 1600 μπορείς να τραβήξεις 4Κ μέσα στην εκκλησία και να παραδώσεις στον πελάτη ένα αξιοπρεπέστατο και χωρίς κόκκο βίντεο. Έχω φιλο που δουλεύει βιντεοληψία με GH5 έτσι ακριβώς. Αν πάω με την ίδια μηχανη να πάρω φώτο χωρίς φλας μέσα στην εκκλησία και με iso 3200 θα πάρω μια θεοσκότεινη γεμάτη χρωματικό κόκκο φωτογραφία. 

Για το σώμα η α7r ii θα έλεγα πως ειναι και παραπάνω απο όσο χρειάζεται. Αν έχεις και έναν 24-70 f/2.8 ακόμη και παλιό είσαι άρχοντας σε θέμα σωμάτων+φακών.

Οκ κατάλαβα τι εννοείς και σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, vagosofron είπε

Ναι νιώθω περιορισμό μόνο με έναν 50αρη. Η ενοικίαση θα ήταν μια λύση.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ζουμ αν νιώθεις ότι θα σε βγάλει από τη δύσκολη θέση να διαλέξεις σταθερούς. Συμφωνώ 100% με τον @GQPhDFBI ως προς τoν συνδυασμό 35mm - 85mm . Είναι ο συνδυασμός που θα επέλεγα και εγώ βασισμένος σε δουλειά που έχω δει από επαγγελματίες. Σίγουρα δεν είναι για όλους είτε ως τεχνική είτε ως γούστο. 

Εντούτοις ο καθένας μας εδώ θα απαντήσει σύμφωνα με τα δικά του βιώματα και τις δικές του επιθυμίες. Για παράδειγμα εγώ τα είπα από τη σκοπιά του documentary - street που μια χαρά εφαρμόζεται και σε γάμους - βαφτίσεις χωρίς να ασχοληθείς με εξωτερικό φωτισμό ή με πολύ εξοπλισμό (δύο σώματα - δύο σταθεροί φακοί και τέλος). Κυρίως επειδή έχω δει ότι γίνεται και μου αρέσει το αποτέλεσμα. Κάποιος άλλος θα σου προτείνει αυτό που εκείνος έχει κατά νου.

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται.....μπορείς να εστιάσεις άλλα θέλει εκπαίδευση....
Ευτυχώς που δεν θα χρειαστεί να μαζέψεις χειροκίνητα 36ρι φιλμ να βάλεις νέο και να προλάβεις να βγάλεις φωτό γιατί εκείνη τη στιγμή ο παπάς αλλάζει στέφανα 🤩

    Κυκλοφόρησαν και πλάτες χωρητικότητας 750 στάσεων ........ χύμα καρούλι ...... 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε


Ευτυχώς που δεν θα χρειαστεί να μαζέψεις χειροκίνητα 36ρι φιλμ να βάλεις νέο και να προλάβεις να βγάλεις φωτό γιατί εκείνη τη στιγμή ο παπάς αλλάζει στέφανα 🤩

Έβαζε μια 250αρα πλάτη και ήταν έτοιμος ! Με 250 καρέ έβγαζε όλο το μυστήριο !

dd068566c5b749e2557c7cf8452017cf.jpg

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 17/5/2023 στις 12:40 ΜΜ, highpriest είπε

Αν μπει το μικρόβιο για ff έχει τελειώσει το θέμα. Αν δεν πάρεις, πάντα θα σε τρώει

Δεν ξέρω τι μπατζετ σκέφτεσαι, ή τι φωτογραφικές ανάγκες έχεις, αλλά αυτή την στιγμή η προσφορά της Νικον Ζ5 με διάφορους φακούς είναι τοπ. 

ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ για όποιον ψάχνει Full frame. 

Ειδικά Ζ5+ 24-70mm f/4 στα 1299 είναι κορυφαία επιλογή. 

 

Η Νικον Ζ5 ειναι τρομερη προσφορα αλλα ξεφευγει, κοιταζα σε μεταχ μεχρι τα 500

 

Στις 17/5/2023 στις 6:48 ΜΜ, LongTom είπε

Εγώ θα έλεγα να δώσεις 40-80€ παραπάνω να δεις για Α7ΙΙ, πολύ καλύτερη επιλογή από την ψιλοπειραματική Α7Ι. 
H Mk.II έχει καλύτερο AF (όχι τεράστια αλλαγή, αλλά όντως καλύτερο), IBIS, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και ικανότερο επεξεργαστή (γρηγορότερη απόδοση σε όλες τις λειτουργίες). 

Πάντως είναι διαφορετικές επιλογές, οι Fuji είναι τοπ εάν δεν θέλεις να κάνεις κάτι άλλο από ήδη προετοιμασμένα (ή μαγειρεμένα από εσένα στη μηχανή) jpeg. Οι φακοί είναι φτηνότεροι από FF, αλλά όχι πολύ. 
Πάλι με λίγα παραπάνω πας στην νεότερη-καλύτερη XT-2.
Άλμα από την ΚS2, αλλά όχι τόσο βολική στο χέρι.

Η Α7ΙΙ είναι η επιλογή που θα πρότεινα εφόσον έχεις το σαράκι της FF. 
Οι επιλογές άλλων κατασκευαστών σε παρόμοια χρήματα είναι μάλλον αδιάφορες ή DSLR.
Αλλά η mk.II είναι αρκετά άβολη και έχει το παλιό άθλιο μενού της sony. 
Από την άλλη είναι ακόμη ικανή και φυσικά υπάρχει μια τεράστια θάλασσα μεταχειρισμένων / φτηνών φακών να επιλέξεις. 

 

Θεωριτικα ειναι καλυτερη η Α7ΙΙ αλλα για να βρω σε καλη κατασταση παει γυρω στα 100-150 παραπανω απο μκ1 και σκεφτομαι αν αξιζει η διαφορα για το image stab η θα ηταν καλυτερο να παρω εναν εξτρα φακο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...