Προς το περιεχόμενο

Αλλαγή προϊόντος σε εγγύηση και απάτη;


UpToDate_

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, Orestis_G είπε

@greekfragma @zx1234r Ώπα ρε παιδιά, με μπερδέψατε κι εμένα!!! Νέα νόμιμη εγγύηση πρέπει να λάβει για το προϊόν αντικατάστασης, άσχετα με το αν αντικαταστάθηκε στο πλαίσιο της εμπορικής εγγύησης, βάσει του 1.1 που παρέθεσα πιο πάνω. Το προϊόν αντικατάστασης είναι προϊόν (νέο ή μεταχειρισμένο), άρα κι αυτό καλύπτεται από τη νόμιμη εγγύηση!

nope....από το λινκ που έβαλες

 

Αναφορά σε κείμενο

Η εμπορική εγγύηση παρέχεται προαιρετικά από τον πωλητή ή τον παραγωγό, επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, και αφορά επισκευή προϊόντος ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τους όρους της εμπορικής εγγύησης, χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή, αν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του. Ο καταναλωτής απευθύνεται στον εγγυητή για την τήρηση της εγγύησης και στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή για τη διερεύνηση τυχόν παράβασης. 2.2. Ποιος είναι υπεύθυνος για την παροχή εμπορικής εγγύησης; Ο πωλητής, ο παραγωγός ή ένα τρίτος εγγυητής μπορεί να παρέχει εμπορική εγγύηση. Ο καταναλωτής θα πρέπει να ανατρέξει στο κείμενο της εγγύησης για τον προσδιορισμό του εγγυητή. 2.3. Κατά μέσο όρο πόσο διαρκεί η εμπορική εγγύηση; Στις περισσότερες περιπτώσεις διαρκεί δύο χρόνια, αλλά σε κάθε περίπτωση, αποτελεί επιλογή του εγγυητή. 2.4. Η εμπορική εγγύηση είναι δωρεάν; Όχι απαραίτητα. Ο έμπορος θέτει τους όρους. Άρα μπορεί να είναι δωρεάν ή επί πληρωμή. 4 2.5. Πρέπει να παρέχεται εγγράφως; Ο έμπορος πρέπει να παρέχει την εγγύηση εγγράφως ή πάνω σε άλλο σταθερό μέσο διαθέσιμο και προσβάσιμο από τον καταναλωτή. 2.6. Το προϊόν που αντικαθίσταται ή επισκευάζεται φέρει νέα εγγύηση; Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του εντός του χρόνου της εμπορικής εγγύησης, η εγγύηση ανανεώνεται αυτόματα για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό, εκτός αν στο περιεχόμενο της εμπορικής εγγύησης ορίζεται κάτι διαφορετικό.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 λεπτό πριν, Orestis_G είπε

@greekfragma @zx1234r Ώπα ρε παιδιά, με μπερδέψατε κι εμένα!!! Νέα νόμιμη εγγύηση πρέπει να λάβει για το προϊόν αντικατάστασης, άσχετα με το αν αντικαταστάθηκε στο πλαίσιο της εμπορικής εγγύησης, βάσει του 1.1 που παρέθεσα πιο πάνω. Το προϊόν αντικατάστασης είναι προϊόν (νέο ή μεταχειρισμένο), άρα κι αυτό καλύπτεται από τη νόμιμη εγγύηση!

Αν δε πάρει ένα χαρτί με το τι ισχύει για την εμπορική εγγύηση του Πλαίσιου, δε θα βγεί άκρη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, greekfragma είπε

nope....από το λινκ που έβαλες

@greekfragma Από πού προκύπτει ότι αυτό απαλάσσει τον πωλητή από την ευθύνη τήρησης της νόμιμης εγγύησης;

Αυτό αφορά αποκλειστικά την εμπορική εγγύηση

Επεξ/σία από Orestis_G
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, greekfragma είπε

προσωπικά δε σου ρίχνω κανένα φταίξιμο. άνοιξες θέμα να ρωτήσεις. παραθέσαμε λοιπόν το γιατί το Π είναι καλυμμένο με ότι έκανε στον 3ο χρόνο εμπορικής εγγύησης.

Είναι καλυμμένο εφόσον οι όροι έχουν συμφωνηθεί εξ αρχής και είναι φανερά κάπου τοποθετημένοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Orestis_G είπε

@greekfragma Από πού προκύπτει ότι αυτό απαλάσσει τον πωλητή από την ευθύνη τήρησης της νόμιμης εγγύησης;

από το οτι μιλάμε για ΕΜΠΟΡΙΚΗ και όχι ΝΟΜΙΚΗ εγγύηση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να σας λυθουν μερικες απορειες..

Εαν η νεα καρτα μπηκε και βγηκε στο Service με δελτιο ποσοτικης παραλαβης και εξοδο απο service ειναι προιον αντικαταστασης.

Τοτε παραμενει η αρχικη εγγυηση γιατι οπως λεει και ο νομος μετα το 6μηνο ειναι υποχρεωμενος ο πωλητης να το αντικαταστησει με ιδιο η καλυτερο προϊον που ειναι λειτουργικο (δεν ειναι υποχρεωμενος για καινουργιο) Παραδειγμα η Sony με τα PS . Στα αλλαζει με ανακατασκευασμενα.

Τωρα εαν κοπηκε πιστωτικο και νεα αποδειξη στο ταμειο τοτε εχει την νομιμη εγγυση  που συνοδευει το προιον.

Επεξ/σία από k_w_t
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@greekfragma Τελικά έχεις δίκιο, ήταν λίγο δυσεύρετο. Η νόμιμη εγγύηση αφορά την πώληση και όχι την αντικατάσταση. Η απάντηση υπάρχει εδώ:

 

Αναφορά σε κείμενο

Το επιδιορθωμένο/αντικατεστημένο εμπόρευμα καλύπτεται από νέα εγγύηση;

Ναι, δίνεται νέα 2ετής εγγύηση αν το εμπόρευμα επιδιορθώθηκε ή αντικαταστάθηκε, εφόσον ο πωλητής έχει προβεί στην εν λόγω επιδιόρθωση ή αντικατάσταση σύμφωνα με την αρχική νομική εγγύηση και όχι από καλή θέληση.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που λένε οι νόμοι ΔΕΝ αφορούν το 3ο έτος εγγύησης που δίνει το Πλαίσιο. 

Δεν ανανεώνεται η εγγύηση, ούτε σε αντικατάσταση, ούτε σε επισκευή, δεν οφείλει να σου δώσει πιστωτικό, δεν αφορά την κατασκευάστρια εταιρία. 

Μόλις τελειώσουν τα 2ετη, είσαι μόνος σου με τον έμπορο και τον κατασκευαστή. Τα 5 και 10 και 12 χρόνια τα δίνουν οι κατασκευαστές γιατί εμπιστεύονται το προϊόν τους περισσότερο, και τους συμφέρει να το πουλάνε και αυτό σαν μέρος του προϊόντος και τις περισσότερες φορές εμπεριέχει "καλή πίστη", γιατί να έχω όρους που συμφώνησα για να αγοράσω ένα τροφοδοτικό corsair το 2007 δύσκολα να το έχω κρατήσει έστω και digitally. 

Κοινώς αν δεν έχεις αποδεικτικό για την συμφωνία των 3ων ετών TS, μπορεί να μη σου δώσει ούτε καινούργια βίδα. Θα τα ζυγίσουν αυτοί αν αξίζει να σου δώσουν για να μη τους κράξεις- τρέξεις. Μακάρι να σου δώσουν πιστωτικό για να μη τους κουράζεις, αλλά χλωμό.  

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, k_w_t είπε

Για να σας λυθουν μερικες απορειες..

Εαν η νεα καρτα μπηκε και βγηκε στο Service με δελτιο ποσοτικης παραλαβης και εξοδο απο service ειναι προιον αντικαταστασης.

Τοτε παραμενει η αρχικη εγγυηση γιατι οπως λεει και ο νομος μετα το 6μηνο ειναι υποχρεωμενος ο πωλητης να το αντικαταστησει με ιδιο η καλυτερο προϊον που ειναι λειτουργικο (δεν ειναι υποχρεωμενος για καινουργιο) Παραδειγμα η Sony με τα PS . Στα αλλαζει με ανακατασκευασμενα.

Τωρα εαν κοπηκε πιστωτικο και νεα αποδειξη στο ταμειο τοτε εχει την νομιμη εγγυση  που συνοδευει το προιον.

Τώρα εσύ αυτό από πού το συμπεραίνεις; Πάλι από το παραπάνω link:
 

Αναφορά σε κείμενο

Τι είδους επανόρθωση δικαιούται ο καταναλωτής δωρεάν; Ισχύει κάποια προθεσμία για την εφαρμογή της επανόρθωσης;

Δεν υπάρχει «ιεράρχηση επανορθώσεων». Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του εμπορεύματος, έκπτωση της τιμής ή επιστροφή των χρημάτων, εκτός αν η λύση αυτή είναι δυσανάλογη σε σχέση με το ελάττωμα. Ο πωλητής ή επιδιορθωτής πρέπει να εφαρμόσει μια λύση εντός εύλογου διαστήματος που δεν θα δημιουργεί προβλήματα στον καταναλωτή.

Το επιδιορθωμένο/αντικατεστημένο εμπόρευμα καλύπτεται από νέα εγγύηση;

Ναι, δίνεται νέα 2ετής εγγύηση αν το εμπόρευμα επιδιορθώθηκε ή αντικαταστάθηκε, εφόσον ο πωλητής έχει προβεί στην εν λόγω επιδιόρθωση ή αντικατάσταση σύμφωνα με την αρχική νομική εγγύηση και όχι από καλή θέληση.

Τώρα για την εμπορική, ισχύουν οι όροι της.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, gthe είπε

Ποιος σας είπε ότι όταν αντικατασταθει κάτι εντός εγγύησης παίρνεις επέκταση εγγύησης άλλο τόσο για το νέο προϊόν; Προσωπικά έχω κάνει rma 2 φορες δίσκους απευθείας σε wd και seagate (μεγάλες εταιρείες δλδ όχι το κάθε πλαίσιο). Άνοιξα το rma ticket, μου στείλανε ένα postage label, εστειλα τον δισκο μου και μου στείλανε ένα καινούργιο ίδιο σε brown box και είχα υπόλοιπο εγγύησης όσο εμένε στο πρώτο. 

Και στα laptop που έρχονται με 3ετη ή 5ετη εγγύηση δλδ αν σου αλλάξουν το mainboard θα τους πεις.... Α το νέο έχει άλλα 3 χρόνια ενώ το υπόλοιπο σύστημα 1.5?

Η νομοθεσία αυτό έλεγε μέχρι πρόσφατα, που τα "καμάρια" μας στην βουλή αποφάσισαν να αφήσουν τον πολίτη απροστάτευτο από εγγυήσεις με τον Νόμο 4537/2018. Τότε φώναξα, και με λέγατε υπερβολικό. Για τις εμπορικές εγγυήσεις ο νόμος έλεγε ότι είναι υποχρεωτικές, και στην αντικατάσταση προϊόντος ή εξαρτήματος έπαιρνες την αρχική εγγύηση στο νέο προϊόν ή εξάρτημα. Μετά τον Γενάρη του 18, η εμπορική εγγύηση έγινε προαιρετική, και η αντικατάσταση ότι θέλει το μαγαζί.

Στην πράξη, ότι αγοράζουμε έχει 6 μήνες εγγύηση. Από εκεί και μετά το χάος. Αν θέλει το μαγαζί εμπορική (με ότι όρους θέλει) και για την νόμιμη, στα δικαστήρια.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν δοθεί πιστωτικό σε περίπτωση που δεν μπορεί να γίνει επισκευή και το χρησιμοποιήσεις να αγοράσεις αντίστοιχη κάρτα παίρνεις τα 2 χρόνια εγγύησης σε νέο, διαφορετικό προϊον ή ότι έχει απομείνει από το προηγούμενο ; 

Αν σου προσφερθεί πιστωτικό και δεν το δεχτείς, μπορείς να ζητήσεις τα χρήματα σου πίσω  στον 3ο χρόνο μιας και μετά τη διάγνωση δεν επισκευάζεται; 

 

Ουσιαστικά τι σου προσφέρει μια εγγύηση πέρα από αέρα κοπανιστό στα 2+ χρόνια αφού είναι στα χέρια του καταστήματος ; 

Επεξ/σία από RcManiac
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, RcManiac είπε

Αν δοθεί πιστωτικό σε περίπτωση που δεν μπορεί να γίνει επισκευή και το χρησιμοποιήσεις να αγοράσεις αντίστοιχη κάρτα παίρνεις τα 2 χρόνια εγγύησης σε νέο, διαφορετικό προϊον ή ότι έχει απομείνει από το προηγούμενο ; 

Αν σου προσφερθεί πιστωτικό και δεν το δεχτείς, μπορείς να ζητήσεις τα χρήματα σου πίσω  στον 3ο χρόνο μιας και μετά τη διάγνωση δεν επισκευάζεται; 

Το πιστωτικό είναι αντίστοιχο με δωροεπιταγή, με άλλα λόγια πλέον έχεις αποσυνδεθεί από το προϊόν που επέστρεψες, άρα ό,τι ψωνίσεις είναι νέα αγορά με νέα εγγύηση.

Στη δεύτερη ερώτηση η απάντηση είναι "ό,τι προβλέπει η εμπορική εγγύηση"

Στην τρίτη ερώτηση η απάντηση είναι και πάλι η ίδια με την δεύτερη.

Επεξ/σία από Orestis_G
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά έχω update απο την προστασία του καταναλωτή που μόλις μίλησα  τηλεφωνικά και μια ευγενική κυρία με βοήθησε και μου ανέλυε τα πράγματα επι 10-15λ.

Η απόδειξη του προίοντος ήταν το 2017 οπότε με καλύπτει σαν καταναλωτή ο νόμος 2251/1994 άρθρο 5(Σελίδα 14 -Παράγραφος 5)
Ο οποίος ίσχυε μέχρι το 2017, οπότε ισχύει ο χρόνος της αρχικής σύμβασης-απόδειξης. Και όχι ο χρόνος αντικατάστασης κλπ(2020) .

Αναφορά σε κείμενο

Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.


Το πλαίσιο προσπαθεί να καλυφθεί είτε επειδή δεν γνωρίζουν είτε επειδή το επιλέγουν απο την έπειτα τροποποίηση του νόμου αυτού στην περίπτωση μου,
η οποία είναι ο νόμος 4512/2018 .

Άτοπα και παράνομα όμως απο μεριάς τους.
Η κυρία μου εξήγησε ότι επειδή η απόδειξη ήταν το 2017 , είτε μέσα σε έναν χρόνιο έβγαζε πρόβλημα το προιόν είτε στα 3 , πρέπει να αντικατασταθεί και η εγγύηση να ανανεωθεί απο την αρχή ως νεο προιόν όπως ρητά ορίζει ο τότε νόμος. Διότι αν δείτε στην αρχική εικόνα , λέει ότι αλλάχθηκε με νέο με σειριακό αριθμό xxxx. Οπότε νέο προιόν.

Μου πρότεινε να την παραλάβω ως έχει και να σημειώσω κάτι στα παραστατικά επάνω για να καλύπτομαι και να κάνω και την δουλειά μου μιας και είναι πληρωμένο αγαθό και δεν το έχω αυτην την στιγμή , γιατί είτε μου το λένε εκείνοι είτε όχι καλύπτεται απο νέα 3ετη εγγύηση βάση νόμου και άκυρη η κάθε πολιτική τους.

Αν λέει εγγράφως όμως στο παραστατικό παραλαβής οτι δεν έχει εγγύηση και πάλι καλύπτομαι νομικά ,διότι υπερισχύει ο νόμος κατά την αγορά απο το ότι λέει το κατάστημα και το κάθε κατάστημα.
Και αν βγάλει πρόβλημα ξανα εντος 3ετίας απο την παραλαβή και δεν μου το διορθώνουν /επισκευάζουν/αλλάζουν δωρεάν τότε μπορώ να κινηθώ νομικά, βέβαια είτε τότε είτε μπορώ και τώρα.

Έδωσα τα στοιχεία της επιχείρησης και του καταστήματος , και θα έρθω πάλι σε επικοινωνία μαζί τους μήπως και πράξουν τα νόμιμα. Τους έχω στείλει και email για να προωθηθεί όπου αυτό πρέπει.

Πατάνε στα δικαιώματα μας ως καταναλωτές γιατί μπορούν, γιατί ποιος θα ασχοληθεί; αλλά δεν τους περνάει κ τόσο εύκολα τελικά.
 

  • Like 6
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, Orestis_G είπε

Τώρα εσύ αυτό από πού το συμπεραίνεις; Πάλι από το παραπάνω link:
 

Τώρα για την εμπορική, ισχύουν οι όροι της.

Απο την εμπειρα μου σαν υπαλληλος σε ΠΛΑΙΣΙΟ,Multirama,Media,Public,Κωτσοβολος κτλ 

Ολα ειναι θεμα παραστατικων  γιατι το πρωτο πραγμα που σου ζηταει ενας υπαλληλος ειναι η αποδειξη ? 

Οτι νομικη κινηση  μπορεις να κανεις βασιζεται πανω στα νομιμα παραστατικα ή συμβασεις που φερουν υπογραφες και απο τις δυο πλευρες. 

 

5 λεπτά πριν, UpToDate_ είπε


Πατάνε στα δικαιώματα μας ως καταναλωτές γιατί μπορούν, γιατί ποιος θα ασχοληθεί; αλλά δεν τους περνάει κ τόσο εύκολα τελικά.
 

Εαν σου εδιναν την νεα  καρτα γραφικων με κολλημενο τον παλιο σειριακο αριθμο σαν επισκευασμενη τι θα εκανες?

Και στην χειροτερη περιπτωση εαν εκαναν ενα reflow ή reballing στην δικια σου και επαιζε 2-3 μηνες και μετα εβγανε off ?

Επεξ/σία από k_w_t
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μάλιστα...άρα εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα λεπτό σημείο της νομοθεσίας που ο συνήγορος ξεδιάλυνε.

εφόσον η συναλλαγή έγινε πριν την αλλαγή της νομοθεσίας το 2018, πρέπει να ακολουθήσει το γράμμα του νόμου που ίσχυε τότε και όχι τι ισχύει στο νέο νομοθετικό κομμάτι. πολύ σημαντικά όσα αναφέρεις @UpToDate_

ας το κρατήσουμε λοιπόν αυτό για μελλοντικά θέματα εμπορικών εγγυήσεων με συναλλαγές ΕΩΣ 2018.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...