Προς το περιεχόμενο

Οριστικό: Τετραετή τα τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών- Δυνατότητα στους πτυχιούχους να κάνουν μόνο Μεταπτυχιακά και όχι Διδακτορικά- ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΤΕΙ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, forgotten είπε

Όταν ισοπεδώνει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια φανερώνεις μια αδυναμία να αντιληφθείς τι σπουδάζει κανείς . Και όχι δεν θεωρώ ότι τα ελληνικά κρατικά πανεπιστήμια είναι ανώτερα των ιδιωτικών Αγγλίας , Κύπρου κλπ και ότι αγοράζεται το πτυχίο λόγω διδάκτρων , κάποτε οι αναμασημενες καραμέλες πρέπει να εκλείψουν. Αυτά τα λέω έχοντας εμπειρία από δύο πτυχία σε ελληνικό πανεπιστήμιο και πανεπιστήμιο εξωτερικού.

Αναφέρομαι στην ελληνική ιδιωτική τριτοβάθμια. Όσο υπέροχη κι εάν είναι η παρεχόμενη εκπαίδευση, όταν δεν έχεις τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με έναν απόφοιτο αντίστοιχου ΑΕΙ,  πρακτικά δεν έχεις καταφέρει τίποτα πέραν του "ν' αγοράσεις ένα χαρτί".

Κι εγώ έχω πείρα από ιδιωτικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού και γνωρίζω πολύ καλά πως συνήθως είναι αρκετά ποιοτικότερα από τα αντίστοιχα ελληνικά δημόσια. Αλλά αναφέρομαι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Ελλάδας. Εάν ισχυριστείς πως βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με αυτά του εξωτερικού (κάποια, τουλάχιστον), τότε λυπάμαι αλλά δεν έχω να προσφέρω κάτι άλλο σε αυτή τη συζήτηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 284
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, AlkisGhost είπε

Πολύ σωστό αυτό. Μπράβο σου που έχεις την αντίληψη να το διαπιστώσεις. Έτσι είναι. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι επαγγελματική κατάρτιση. Υποτίθεται ότι είναι ιδρύματα που σκοπό έχουν να προάγουν τον πολιτισμό, την διαμόρφωση του χαρακτήρα, την ικανότητα να αντιλαμβάνεται και να ερμηνεύει κανείς σωστά τις καταστάσεις γύρω του. Να ψάχνει την αλήθεια μέσω της τέχνης του ας το πούμε έτσι.  Όμως φυσικά είναι αναπόφευκτο το να συνδέεται το πτυχίο που έχει κάποιος με την θέση του στις οικονομικές δραστηριότητες της κοινωνίας. Και ως εκ τούτου το πτυχίο πάντα θα οδηγεί σε κατοχύρωση και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Εδώ είναι λοιπόν το ζήτημα μας. Εγώ αυτό που λέω είναι πως δεν πρέπει να δίδονται όλα με τη μια αλλά ούτε να μην δίδεται και τίποτα. Επειδή το ζήτημα αφορά κυρίως τους μηχανικούς, πιστεύω ότι πρέπει να έχουν όλοι τα ίδια βασικά δικαιώματα και από εκεί και πέρα ας δουλέψει η ευγενής άμιλλα κάποτε και σε αυτή τη χώρα. Οποίος δουλεύει παραπάνω να πάρει και το παραπάνω. Έβγαλες Πολυτεχνείο με πέντε έτη σπουδών; Θα πάρεις ε.δ. ΑΒΓ+Δ. Έβγαλες το τετραετές του ΤΕΙ; Να πάρεις ΑΒΓ και για το Δ να πας να κάνεις μεταπτυχιακό και εξειδίκευση όπως  έκανε και ο άλλος. Αλλά το να θεωρώ ότι η μηχανική που κάνει το ΤΕΙ είναι διαφορετική από τη μηχανική που κάνει το ΕΜΠ είναι λάθος και μάλιστα βασίζεται περισσότερο σε πεποιθήσεις παρά σε στοιχεία. Οι αντιλήψεις αυτές προωθούν τον ελιτισμό και κάνουν κακό σε όλους, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που πιστεύουν ότι εξασφαλίστηκαν. Γιατί για να μη λέμε και κουταμαρες ακόμα και τα πολυτεχνεία μας δεν είναι το απαύγασμα της μάθησης....είναι πολύ πίσω σε σύγκριση με τεχνικές σχολές του εξωτερικού και μάλιστα η νοοτροπία που μεταδίδουν προάγει το χάος και την τεμπελιά. Έχουμε μηχανικούς με integrated master αλλά οι υποδομές της χώρας είναι τραγικές, τεχνολογικά δεν έχουμε ούτε μια κατοχυρωμένη πατέντα της προκοπής και δεν παράγουμε ούτε σπίρτα πλέον. 

 

By the way επειδή λες για τα επαγγέλματα υγείας, να σημειώσω ότι είναι ο ορισμός της εφαρμοσμένης επιστήμης. Με μεγάλη σημασία για τις κοινωνίες. Η ανάπτυξη και εξέλιξη της νοσηλευτικής ως επιστήμης στις αρχές του 20ου αιώνα βοήθησε στην περαιτέρω ανάπτυξη της ιατρικής αλλα και της ιατρονοσηλευτικης τεχνολογίας. 

Συμφωνώ με αυτά που λες. Και έχω την αίσθηση πως το προβάλλουν τα ίδια τα πανεπιστήμια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους βασίζεται στην οικονομική κρίση. Προσπαθούν να πείσουν ότι αφού μπορείς να κάνεις αυτά τα πράγματα θα βρεις μια δουλειά και φοβάμαι ότι αυτό θα έχει ένα αντίκτυπο στις σπουδές. Βέβαια χρειάζεται μια ισορροπία. Πρέπει να ανταποκρίνεται στο επάγγελμα αλλά να μη γίνεται αυτοσκοπός. Για εμένα αυτό ήταν το ΤΕΙ (που ήταν το 1ο μου πτυχίο). Μαθαίναμε πως να κάνουμε σωστά μια δουλειά το οποίο κάπως με χάλαγε γιατί ήθελα να έρθω σε επαφή με μια επιστήμη και όχι απλά στο πως κάνουμε την Χ διαδικασία και ότι βασίζεται στην Υ αρχή της φυσικής. Νομίζω κάπως αυτή είναι η έννοια των εφαρμοσμένων επιστημών να παίρνεις το "ρεζουμέ" από την επιστήμη για να καταλαβαίνεις τι κάνεις στη δουλειά σου.

Κατ'εμέ θα έπρεπε να υπάρχει κάτι σαν συμφωνία με τα αντικείμενα των μαθημάτων. Ότι όσοι επιστήμονες υγείας μαθαίνουν ανατομία θα ξέρουν αυτά αυτά και αυτά για να υπάρχει μια ομοιομορφία. Ξέρω περιπτώσεις μετεγγραφων από ιατρική σε ιατρική (Ελλάδα και τα 2 προφανώς) που δεν αναγνώριζαν μαθήματα κοινά.

Ένα άλλο πράγματα που βρίσκω γελοίο είναι το intergrated master. Γεωπόνοι με master, μηχανικοί με μαστερ, βιολόγοι με μαστερ (ΒΕΤ). Όλα αυτά είναι η ανασφάλεια των κλάδων, των συνδικαλιστών και ο Έλληνας μικροαστός. Σχολές όπως η ιατρική που είναι 6ετής, η οδοντιατρική και η φαρμακευτική που είναι 5 ετείς δεν έχουν mastr integrated γιατί πολύ απλά ξέρουν όλοι τι εστί γιατρός, δεν έχει ανάγκη να βάλει στη σελίδα του τμήματος ΦΕΚ επαγγελματικών δικαιωμάτων γιατρού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, AlkisGhost είπε

Αυτό είναι το μεγάλο μας λάθος σαν κοινωνία. Δεν μπορεί να θεωρούμε ότι έχουμε δικαιώματα επειδή περάσαμε σε μια σχολή

Είναι ξεκάθαρα θέμα επιπέδου σπουδών. Και θα στο θέσω και αλλιώς : εφόσον δεν ισχύει αυτό που λέω, προς τι τότε, αυτή η τόση ζήτηση που παρουσιάζουν οι κατατακτήριες σε πολυτεχνικές σχολές; Η πλειοψηφία των υποψηφίων, είναι κυρίως απόφοιτοι ΤΕΙ (ίδιας κατά βάση ειδικότητας), οι οποίοι κάνουν την προσπάθεια τους, προκειμένου να εισαχθούν σε Πολυτεχνείο ή πολυτεχνικές σχολές.

Δεν νομίζω ότι είναι ζήτημα αναγνώρισης δικαιωμάτων. Σε πολύ μεγάλο βαθμό, αναγνωρίζεται η ξεκάθαρη διαφορά επιπέδου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pi314 είπε

Πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση και εξέλιξη ένας που έγραψε 18.000 -19.000+ με έναν που έγραψε 13.000-14.000 μόρια? Τί πιστεύεις?

Πρέπει να είναι τόσο σημαντικός ένας βαθμός στα 18, τόσο σημαντικός που ακόμα και μάστερ και διδακτορικό να έχει να θεωρείται τεχνολογικής εκπαίδευσης και να μην του αναγνωρίζεται τίποτα επί 10 χρόνια πριν έγραψε 13; Επίσης σε πανεπιστήμια τύπου ωκεανογραφίας, περιβαλλοντολογίας, κάτι εφαρμοσμένες φυσικές στην κρήτη, γεωλογίας, γεωπονίες εκεί είναι η βάση αλλά μια χαρά πανεπιστήμια είναι. Η φυσικοθεραπεία με 17+ επειδή ήταν ΤΕΙ πάλι με μισό μάτι την κοίταζαν.

3 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε

Είναι ξεκάθαρα θέμα επιπέδου σπουδών. Και θα στο θέσω και αλλιώς : εφόσον δεν ισχύει αυτό που λέω, προς τι τότε, αυτή η τόση ζήτηση που παρουσιάζουν οι κατατακτήριες σε πολυτεχνικές σχολές; Η πλειοψηφία των υποψηφίων, είναι κυρίως απόφοιτοι ΤΕΙ (ίδιας κατά βάση ειδικότητας), οι οποίοι κάνουν την προσπάθεια τους, προκειμένου να εισαχθούν σε Πολυτεχνείο ή πολυτεχνικές σχολές.

Δεν νομίζω ότι είναι ζήτημα αναγνώρισης δικαιωμάτων. Σε πολύ μεγάλο βαθμό, αναγνωρίζεται η ξεκάθαρη διαφορά επιπέδου. 

Επειδή είμαι από ΤΕΙ επιστημών υγείας και μπήκα ιατρική ο λόγος δεν ήταν ότι πίστευα θα έκανα το πιο γαμάτο μάθημα. Είδα ότι ακόμα και με διδακτορικό θα άκουγαν όλοι το ΤΕΙ και δεν θα είχα ποτέ κύρος σαν επιστήμονας και επαγγελματικά δεν θα είχα καμία ανέλιξη θα έμενα βοηθός και 25 μεταπτυχιακά να είχα. Οπότε ήθελα ένα πτυχίο πιο δυνατό, καθαρά λόγω των δυνατότητων που μου έδινε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Επειδή είμαι από ΤΕΙ επιστημών υγείας και μπήκα ιατρική ο λόγος δεν ήταν ότι πίστευα θα έκανα το πιο γαμάτο μάθημα. Είδα ότι ακόμα και με διδακτορικό θα άκουγαν όλοι το ΤΕΙ και δεν θα είχα ποτέ κύρος σαν επιστήμονας και επαγγελματικά δεν θα είχα καμία ανέλιξη θα έμενα βοηθός και 25 μεταπτυχιακά να είχα. Οπότε ήθελα ένα πτυχίο πιο δυνατό, καθαρά λόγω των δυνατότητων που μου έδινε.

Πολύ ωραία. Δεν αλλάζει το γεγονός βέβαια, ότι αυτή είναι η προσωπική σου άποψη και προσέγγιση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, MauroPaltoudias είπε

Πολύ ωραία. Δεν αλλάζει το γεγονός βέβαια, ότι αυτή είναι η προσωπική σου άποψη και προσέγγιση. 

Σαφώς και είναι η δική μου, αλλά πάνω στην δική σου άποψη που βγάζεις συμπέρασμα περί κατατακτηρίων ενώ απότι κατάλαβα δεν έχεις δώσει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Gingerbread είπε

Σαφώς και είναι η δική μου, αλλά πάνω στην δική σου άποψη που βγάζεις συμπέρασμα περί κατατακτηρίων ενώ απότι (απ' ό, τι) κατάλαβα δεν έχεις δώσει. 

Όχι, είμαι απόφοιτος ΕΜΠ πάνω από 20 χρόνια, με αρκετούς συμφοιτητές ωστόσο, από κατατακτήριες. 

ΥΓ Μην με παρεξηγήσεις για τη διόρθωση, είναι λίγο ευαίσθητο το μάτι μου σε κάτι τέτοια λαθάκια. 

 

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν απόφοιτος πολυτεχνικής, το μόνο που έχω να παρατηρήσω, ότι αυτή η συζήτηση ΑΕΙ/ΤΕΙ πλέον είναι ξεπερασμένη.

Τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν σημασία μόνο για το ελεύθερο επάγγελμα και την πρόσληψη στο Δημόσιο.

Ο ιδιωτικός τομέας παγκοσμίως (που δεν ασχολείται ούτε με τις συνθήκες του Δημοσίου ούτε έχει υψηλό ποσοστό ελεύθερων επαγγελματιών), ήδη προχωράει και ξεπερνά διάφορα πράγματα του παρελθόντος.

Εμείς έχουμε μείνει και συζητάμε ακόμα τέτοια θέματα, γιατί πολύ απλά είμαστε στον πάτο και ασχολούμαστε με τη σκόνη των «σκουπιδιών». Έχουμε γίνει κυνηγοί του ανούσιου, αφού δεν μπορούμε να ασχοληθούμε με το ουσιώδες της παγκόσμιας οικονομίας.

Άλλωστε, τί σημασία έχει το ΑΕΙ/ΤΕΙ και τί μαθαίνεις στο καθένα, όταν η ισχυρή πλειοψηφία και του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα δεν δίνει σημασία σε αυτά. Σημασία έχει το βύσμα και για να ασχοληθείς με κάτι πιο σοβαρό σε μια δουλειά, όπως και για να προαχθείς σε θέσεις ευθύνης.

Λίγες είναι οι εταιρείες (και οι τεχνολογικές) στη χώρα, που δίνουν ευκαιρίες σε βύσματα αποφοίτους Λυκείου ή ψευτό-ΙΕΚ ή ψευτό-ΤΕΙ (δεν τα τσουβαλιάζω όλα, γιατί υπάρχουν πολύ λίγα καλά), μέσω πολιτικών γραφείων ... να κάνουν κουμάντο σε άπειρες υπηρεσίες και μονάδες, πετσοκόβοντας σπουδασμένους γνώστες του αντικείμενου τους, για να μην απειληθούν;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, pi314 είπε

Πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση και εξέλιξη ένας που έγραψε 18.000 -19.000+ με έναν που έγραψε 13.000-14.000 μόρια? Τί πιστεύεις?

Το να γράψεις καλά πανελλήνιες σημαίνει ότι απλά διάβασες 1 χρόνο. Τίποτα άλλο. Το είδα και από εμένα. Σε όλο το  λύκειο πετούσα αετό, 3η λυκιείου έστρωσα κωλο και πέρασα ΗΜ. Ξέρεις πόσα απ'όλα αυτά που έκανα στο λύκειο μου χρειάστηκαν στην πραγματική μου ζωή και στη πραγματική μου δουλειά; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.!! Μιγαδικοι, ολοκληρώματα, όλη η φυσική ένα άλλο μάθημα που έπρεπε να το μάθεις όλο απ'έξω (ούτε που θυμάμαι πως λέγεται πλεον) , και βιολογία, ΟΛΑ ΠΕΤΑΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ. Και fyi, software security architect είμαι πλέον, μην νομίζεις ότι κάνω κάτι άσχετο... 

Οπότε από καθαρά προσωπική εμπειρία, τα μόρια στις πανελλαδικες δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα.... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, filip123go είπε

Και fyi, software security architect είμαι πλέον, μην νομίζεις ότι κάνω κάτι άσχετο... 

Φίλε έχει ψωμί το security? Σκέφτομαι να ασχοληθώ να δω αν τα καταφέρνω βέβαια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, pi314 είπε

Φίλε έχει ψωμί το security? Σκέφτομαι να ασχοληθώ να δω αν τα καταφέρνω βέβαια...

Θα σου στείλω pm, μην κάνουμε highjack το θέμα.

Αν είσαι καλός, ναι έχει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Εμείς έχουμε μείνει και συζητάμε ακόμα τέτοια θέματα, γιατί πολύ απλά είμαστε στον πάτο και ασχολούμαστε με τη σκόνη των «σκουπιδιών». Έχουμε γίνει κυνηγοί του ανούσιου, αφού δεν μπορούμε να ασχοληθούμε με το ουσιώδες της παγκόσμιας οικονομίας.

Ίσως να ενδιαφέρονται πολλοί για δημόσιο, αυτό δεν το ξέρω γιατί δεν ξέρω τον κλάδο. Αλλά φαντάζομαι ότι τους περισσότερους που δεν έχουν κάτι από πίσω (κάποιον γονιό στο επάγγελμα πχ) θα τους ενδιαφέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάνοντας λίγο flame, να προσθέσω, ως απόφοιτος ΤΕΙ Πληροφορικής, ότι μπήκα με κατατακτήριες στο ΠΑΔΑ ώστε να αποκτήσω ως Μηχανικός Πληροφορικής επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα με εκείνα των Πολυτεχνικών Σχολών. Σε κάποιους οργανισμούς στην Ελλάδα και εφόσον υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας,  γίνεται μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία (από ΤΕ σε ΠΕ Μηχ. ) με σαφως υψηλότερες μισθολογικές απολαβές.

Βέβαια η Σχολή Μηχανικών του ΠΑΔΑ έχει 5ετή φοίτηση με Integrated Master, οπότε και δεν εμπίπτει στο άρθρο του esos που αναφέρεται το παρόν topic.

Επεξ/σία από DragonFighter
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, MauroPaltoudias είπε

Είναι ξεκάθαρα θέμα επιπέδου σπουδών. Και θα στο θέσω και αλλιώς : εφόσον δεν ισχύει αυτό που λέω, προς τι τότε, αυτή η τόση ζήτηση που παρουσιάζουν οι κατατακτήριες σε πολυτεχνικές σχολές; Η πλειοψηφία των υποψηφίων, είναι κυρίως απόφοιτοι ΤΕΙ (ίδιας κατά βάση ειδικότητας), οι οποίοι κάνουν την προσπάθεια τους, προκειμένου να εισαχθούν σε Πολυτεχνείο ή πολυτεχνικές σχολές.

Δεν νομίζω ότι είναι ζήτημα αναγνώρισης δικαιωμάτων. Σε πολύ μεγάλο βαθμό, αναγνωρίζεται η ξεκάθαρη διαφορά επιπέδου. 

Οι περισσότεροι δίνουν κατατακτήριες γιατί δεν έχουν δικαίωμα εγγραφής στην παράγκα του  ΤΕΕ  λες και είναι εξωγήινοι. Δεν νομίζω μετά από τέσσερα χρόνια σπουδών ένας μηχανικός ΤΕΙ να πει αχ θα πάω Πολυτεχνείο να μάθω επιτέλους τεχνική μηχανική και ηλεκτροτεχνία. Πάνε ξεκάθαρα επειδή είναι αποκλεισμένοι και αναγκάζονται μπας και βρουν καμία λύση. Πολλοί απόφοιτοι ΤΕΙ  επίσης είναι χάπατα και απελπισμένοι και εμφανίζονται πρόθυμοι να δώσουν κατατακτήριες για να ξαναμπούν στο ίδιο τμήμα από το οποίο αποφοίτησαν για να λέει το πτυχίο τους ΠΕ. Μην κοροϊδευομαστε τώρα και μεταξύ μας...

 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 20/9/2021 στις 4:16 ΜΜ, airtrelomike13 είπε

Έτσι είναι και σε χώρες όπως Γερμανία Ολλανδία κλπ

Δεν είναι καθόλου έτσι, τουλάχιστον στον τομέα μου (τοπογράφος).

Υπάρχουν οι τεχνικής εκπαίδευσης και οι απόφοιτοι πανεπιστημίων.

Οι τεχνικής εκπαίδευσης δουλεύουν κατά κύριο λόγο σε συνεργεία αποτυπωσεων, οι πανεπιστημιακης εκπαίδευσης συνήθως υπεύθυνοι έργων/ υπολογισμων

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...