Προς το περιεχόμενο

Οριστικό: Τετραετή τα τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών- Δυνατότητα στους πτυχιούχους να κάνουν μόνο Μεταπτυχιακά και όχι Διδακτορικά- ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΤΕΙ


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, tzitzikas2 είπε

Το παδα πραγματικά δεν ξέρω τι αντιπροσωπεύει. Τει που χωρίς προδιαγραφές έγινε ξαφνικά πανεπιστήμιο. Στην Αθήνα υπάρχει Πολυτεχνείο. Δεν χρειάζεται άλλο. Ήδη είναι πολλές οι σχολές που βγάζουν μηχανικούς. Θα έπρεπε να μειωθούν τα τμήματα όχι να γίνουν νέα. Επίσης δες τις περσινές βάσεις των μηχανικών του παδα για να δεις τι επίπεδο έχει. 

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες. Κανείς μας δεν ξέρει τι αντιπροσωπεύει. Και δεν είναι θέμα προδιαγραφών. Δεν ήταν το πρόβλημα ότι στο ΤΕΙ είχαν κακούς καθηγητές, στο ΕΜΠ καλούς και άρα οι μεν ήταν τιμωρία και οι δε νομπελίστες. Έπρεπε να έχουν διαφορετικούς ρόλους. Δεν έπρεπε τα ΤΕΙ να είναι 4 χρόνια γιατί δικαίως διαμαρτύρονταν όσοι σπούδαζαν 4 χρόνια και τελικά τους αντιμετώπιζαν σαν να χαν σπουδάσει όλοι το ίδιο πράγμα και μάλιστα κάτι κακό. "Α από ΤΕΙ είσαι με υποιμητικό υφάκι" σαν να έλεγαν α καλα πανεπιστήμιο έχεις τελειώσει; Σαν να τσουβάλιαζαν από την ιατρική μέχρι κάτι ξεχασμένα τμήματα οικειακής οικονομίας στο Χαροκόπειο.

Θα έπρεπε να είχαν άλλες αποστολές και άλλη διάρκεια σπουδών 2-3 χρόνια. Όχι να σπουδάζεις για να σαι κάτι σαν βοηθός όσα για να είσαι και αυτός που βοηθάς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 284
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, pi314 είπε

Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αυτό. Απλά ρωτάω τί παίζει με το ΕΕΤΕΜ  καθαρά από περιέργεια....Φιλικά!

Φιλικά σου είχα απαντήσει εκτενώς και παλιότερα σε άλλο ποστ, σχετικά με την υποχρέωση μεταπτυχιακού για εκπόνηση διδακτορικού, καταναλώνοντας αρκετό από τον χρόνο μου (με link, αναφορές κλπ) και δεν έλαβα ποτέ απάντηση. Επομένως, δεν βρίσκω λόγο για να το επαναλάβω 😊

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
42 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε

Φιλικά σου είχα απαντήσει εκτενώς και παλιότερα σε άλλο ποστ, σχετικά με την υποχρέωση μεταπτυχιακού για εκπόνηση διδακτορικού, καταναλώνοντας αρκετό από τον χρόνο μου (με link, αναφορές κλπ) και δεν έλαβα ποτέ απάντηση. Επομένως, δεν βρίσκω λόγο για να το επαναλάβω 😊

 :-)

Επεξ/σία από pi314
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, tzitzikas2 είπε

το Ημμυ τα επόμενα χρόνια απο τότε που μπήκα εγώ μόνο ανέβηκε, ποτέ δεν πήγε 11. Πρόκειται για σχολή με μεγάλη ζήτηση, μεγάλη δυσκολία πολύ μεγαλύτερη απο τα αντίστοιχα ΤΕΙ (ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής, αυτοματισμού κτλ).

Ολοι να έχουν ευκαιρίες αλλά δεν είναι παράλογο 2 απόφοιτοι ένας απο το ημμυ και ένας απο τει αποφοιτώντας να έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε υπογραφή (μελέτες και έργα)? Τι τους διαφοροποιεί δηλαδή? 

Εσυ που τελείωσες ιατρική, αν ιδρυθεί ένα τει ιατρικής τετραετές, πως θα σου φαινόταν το ενδεχόμενο να αποκτούσε τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με εσένα. Δηλαδή σε 4 έτη να ασκεί ιατρική.

Το θέμα είναι ότι εσύ σαν διπλ. ηλεκτρολόγος μηχανικός έχεις δικαιωματα μηχανολογου, ηλεκτρολόγου, μηχανικού ηλεκτρονικών υπολογιστών και μπορείς να υπογράψεις απεριόριστη ισχύ με το που πάρεις το πτυχίο σου. Ο απόφοιτος Ατει ηλεκτρολογίας έχει περιορισμού στη άσκηση του επαγγέλματος του, και έχει δικαιώματα όπως είναι το σωστό μόνο στη. ειδικότητα του. Άρα ο απόφοιτος της πολυτεχνικης σχολής σε 5 χρονια αποκτά δικαιώματα απεριόριστα σε 3 τουλάχιστον ειδικότητες και ο απόφοιτος ατει κομμένα δικαιωματα σε 1.Αυτό είναι το θέμα κατά τη ταπεινή μου γνώμη. Αλλα όπως έχω πει, ας είναι καλά οι συντεχνίες. Και μην νομίζεις ότι είναι θέμα μόνο με τα ατει. Οι διπλ. πολιτικοί μηχανικοί υπογράφουν μέχρι ότι μπορείς να φανταστείς..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, AlkisGhost είπε

Χωρίς να κρίνω την επιλογή σου, πολύ  καλά έκανες αλλά με μια δόση χιούμορ έχω να προσθέσω το εξής: Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η ΠΑΣΟΚάρα 🤣. Ζήτω το δημόσιο! Ναι είναι σαφής αναβάθμιση αντί για 1.072 μεικτά μισθό να παίρνεις 1.120....αξίζει σαφώς άλλα 5 χρόνια σπουδές ασυζητητί.

Πρώτον, δεν χρειάζονται 5 χρόνια καθώς αναγνωρίζονται πολλά μαθήματα ως περασμένα μιας και είναι παρόμοια. Και δεύτερον οι μισθοί δεν είναι αυτοί, βάλε 1 χιλιάρικο παραπάνω

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Το θέμα είναι ότι εσύ σαν διπλ. ηλεκτρολόγος μηχανικός έχεις δικαιωματα μηχανολογου, ηλεκτρολόγου, μηχανικού ηλεκτρονικών υπολογιστών και μπορείς να υπογράψεις απεριόριστη ισχύ με το που πάρεις το πτυχίο σου. Ο απόφοιτος Ατει ηλεκτρολογίας έχει περιορισμού στη άσκηση του επαγγέλματος του, και έχει δικαιώματα όπως είναι το σωστό μόνο στη. ειδικότητα του. Άρα ο απόφοιτος της πολυτεχνικης σχολής σε 5 χρονια αποκτά δικαιώματα απεριόριστα σε 3 τουλάχιστον ειδικότητες και ο απόφοιτος ατει κομμένα δικαιωματα σε 1.Αυτό είναι το θέμα κατά τη ταπεινή μου γνώμη. Αλλα όπως έχω πει, ας είναι καλά οι συντεχνίες. Και μην νομίζεις ότι είναι θέμα μόνο με τα ατει. Οι διπλ. πολιτικοί μηχανικοί υπογράφουν μέχρι ότι μπορείς να φανταστείς..

δεν ισχύει αυτό με τις 3 τουλάχιστον ειδικότητες. Δεν ξέρω απο πού τα διάβασες. Ως ηλεκτρολόγος μηχανικός έχω επαγγελματικά δικαιώματα ηλεκτρολόγου μηχανικού και μηχανολόγου μηχανικού. Τα ίδια δικαιώματα έχουν και οι μηχανολόγοι. Ο μηχανικός υπολογιστών δεν υπογράφει μελέτες, εγκαταστασεις κτλ. Δεν απαιτείται απο την φύση του αντικειμένου.

Εν πάση περιπτώσει όταν ένας μαθητής έχει μπροστά του τις εξετάσεις, έχει πάρα πολλές επιλογές. Η κάθε επιλογή απαιτεί και έναν αντίστοιχο κόπο. Ε ναι δεν γίνεται ένας μαθητής που γυρνοβολάει στις καφετέριες και παίζει όλη μέρα games στο pc να έχει την απαίτηση μόλις μπει στο Ατει και να το τελειώσει στα 4 χρόνια χωρίς πολλά ζόρια αν ασχοληθεί, να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με έναν συμμαθητή του που 3 χρόνια διάβαζε και κόπιαζε συστηματικά για να μπει σε μια πολυτεχνική σχολή και χρειάζεται 5 χρόνια με πολύ μεγαλύτερη δυσκολία μαθημάτων και όγκο ύλης να βγάλει την σχολή. Πως να το κάνουμε. Ατει περνάνε και απο ΕΠΑλ μαθητές. Η σύζυγός μου είναι με σύμβαση ορισμένου χρόνου φιλόλογος και διδάσκει και κάποιες ώρες σε ΕΠαλ. Το τι επίπεδο μαθητών έχει συναντήσει άστο καλύτερα. Εχω φρίξει με αυτά που μου λεεί.

 

Επεξ/σία από tzitzikas2
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 ώρες πριν, AlkisGhost είπε

By the way επειδή λες για τα επαγγέλματα υγείας, να σημειώσω ότι είναι ο ορισμός της εφαρμοσμένης επιστήμης. Με μεγάλη σημασία για τις κοινωνίες. Η ανάπτυξη και εξέλιξη της νοσηλευτικής ως επιστήμης στις αρχές του 20ου αιώνα βοήθησε στην περαιτέρω ανάπτυξη της ιατρικής αλλα και της ιατρονοσηλευτικης τεχνολογίας. 

 

Έζησα να το διαβάσω και αυτό. Η Νοσηλευτική ώθησε την Ιατρική να αναπτυχθεί?!

21 ώρες πριν, AlkisGhost είπε

By the way επειδή λες για τα επαγγέλματα υγείας, να σημειώσω ότι είναι ο ορισμός της εφαρμοσμένης επιστήμης. Με μεγάλη σημασία για τις κοινωνίες. Η ανάπτυξη και εξέλιξη της νοσηλευτικής ως επιστήμης στις αρχές του 20ου αιώνα βοήθησε στην περαιτέρω ανάπτυξη της ιατρικής αλλα και της ιατρονοσηλευτικης τεχνολογίας. 

 

Έζησα να το διαβάσω και αυτό. Η Νοσηλευτική ώθησε την Ιατρική να αναπτυχθεί!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ βλέπουμε το κλασικό σταρχιδισμο και ανωτερωτητα που διέπει τη χώρα μας. Αφού κόπιασα στα 15-16 όλοι οι άλλοι να πάνε να γ@μηθουν. Σκληρή γλώσσα αλλά είναι η αλήθεια. Γι'αυτό μόλις πάνε έξω τους έχουν γραμμένους από που πήραν πτυχία και περγαμηνές αλλά κοιτάνε αν έχουν πραγματικά τις δεξιότητες που διατυμπανίζουν. Εδώ θέλουμε με το καλημέρα να εξοντώσουμε τον ανταγωνισμό να μην έχει καν ελπίδες ανέλιξης. Όλα θέμα συντεχνιών λες και ηλεκτρολόγος που πραγματικά ξέρει τη δουλειά και φτιάχνει πχ 5mw εγγατασταση δεν θα ξέρει να φτιάξει και μεγαλύτερες. Αλλάζει η επιστήμη μετά το όριο αυτό και γίνεται πυρηνική φυσική. Αλλά δεν θέλουμε η αγορά να κρίνει το ποσό αξίζουμε αλλά να το έχουμε απευθείας εξασφαλισμένο από τον ανταγωνισμό γιατί περί αυτού πρόκειται. Ισότητες και δικαιώματα αλλά καρτ κλασικά. (Άσχετα αν οι των πολυτεχνείων έχουν καλύτερα πτυχία σαν πενταετούς).

  • Like 3
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ε, πήγαινε εσύ να σε εγχειρίσει ένας νοσηλευτής που "έχει τη δεξιότητα ενός χειρούργου".
Ή πάρε έναν απόφοιτο δομικών έργων να σου χτίσει μια πολυκατοικία ή έναν αυτοκινητόδρομο γιατί "βάζει τα γυαλιά και σε πολιτικούς μηχανικούς."
κλπ κλπ.

Υψηλότερου επιπέδου σπουδές συνεπάγονται και δυνατότητα ανάληψης μεγαλύτερων ευθυνών και περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα, διότι πιστοποιούν ένα καλύτερο γνωστικό υπόβαθρο.
Τέλος, χωνέψτε το. Αυτή είναι η ακολουθούμενη αρχή, και γι αυτό υπάρχει ο επαγγελματικός διαχωρισμός, αρέσει-δεν αρέσει.
Το τι δεξιότητα μπορεί να ανέπτυξε κάποιος μόνος του δεν μπορεί να παραβιάσει αυτή την αρχή διότι δεν μπορεί να πιστοποιηθεί. 
Αντίθετα με τις σπουδές, οι οποίες αποτελούν ένα είδος πιστοποίησης της γνώσης στο αντικείμενο, όσο ατελής κι αν είναι. 
Αν ο επίδοξος επαγγελματίας έχει την δεξιότητα, να πάει να σπουδάσει το αντικείμενο όπως πρέπει και να έρθει στο απαιτούμενο τυπικό γνωστικό επίπεδο.
Εξάλλου η εμπειρία συμπληρώνει τη γνώση, δεν την αντικαθιστά.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 2
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έτσι γίνεται όταν συγχέουμε ανομίες ειδικότητες. Άκου εκεί χειρουργός και νοσηλευτής. Λες και ένας καρδιολόγος θα μπορούσε ας πούμε. Υπάρχουν κάποιες ειδικότητες που είναι ίδιες και άλλες που δεν έχουν καν κοινό υπόβαθρο. Ένας ηλεκτρολόγος ή ένας μηχανολόγος είτε ξέρει είτε δεν ξέρει την επιστήμη του. Δεν αλλάζουν ανάλογα τα μεγέθη, αυτά είναι ξεκάθαρα τεχνάσματα για να έχουμε διαχωρισμό των αποφοίτων για τα σαν χώρα απλά φτιάξαμε πεντακόσιες τέτοιες σχολές για να καλύψουμε τις οικονομίες πόλεων και τις φιλοδοξίες γονέων. Συντεχνιακό διαχωρισμοί είναι γι'αυτό και το βλέπουμε ξεκάθαρα σε αυτών του είδους τα επαγγέλματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Ε, πήγαινε εσύ να σε εγχειρίσει ένας νοσηλευτής που "έχει τη δεξιότητα ενός χειρούργου".

Γιατί ως γνωστόν αυτό είπα πιο πάνω....😄

Αυτό λοιπόν αποκαλύπτει την ελληνική νοοτροπία. Ο νοσηλευτής λοιπόν καταπιάνεται με ασθενείς άρα κάνει ιατρική ε; Τι να πω δεν μπορώ να αντικρούσω αυτή τη λογική. 

1 ώρα πριν, xgol είπε

Έζησα να το διαβάσω και αυτό. Η Νοσηλευτική ώθησε την Ιατρική να αναπτυχθεί!

Διάβασε λίγο προσεκτικότερα. Μην έχεις αυτή την έπαρση διότι από αυτή την κουβέντα κάνει μπαμ ότι δεν γνωρίζεις τίποτα. Ναι την ώθησε από πολλές απόψεις. Από την αντισηψία και τις χειροπιαστές εφευρέσεις μέχρι τις διοικητικές διαδικασίες στα νοσοκομεία. Αυτό διευκόλυνε αφάνταστα και την κλινική πράξη. Και δεν θα γινόταν ποτέ αν δεν τους είχαμε.Αν θες να διαβάσεις στοιχεία υπάρχουν καλά επιστημονικά περιοδικά να ενημερωθείς.

Και επειδή οι εξυπνάδες περισσεύουν σε αυτό τον τόπο, το ότι ένα αντικείμενο αναπτύσσεται δεν σημαίνει ότι ένα άλλο υποβαθμίζεται. Είναι βασική αρχή της επιστημονικής ηθικής ότι οι επιστήμες όταν αναπτύσσονται όλες μαζί συμμετέχουν σε έναν σκοπό. Αλλά τι λέω τώρα και εγώ, λες και μπόρεσε ποτέ κανένας να αντικρούσει την έπαρση και την ανοησία. Μια χαρά είναι η Ελλάδα λοιπόν και ίσως και μακριά που έφτασε με όλα αυτά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παμε πάλι.
Υψηλότερο επίπεδο σπουδών συνεπάγεται ικανότητα ανάληψης μεγαλύτερων ευθυνών, και άρα περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα.
Αρα τα μεγέθη αλλάζουν.
Το πόσο και πώς θα υπολογιστεί το εύρος των επαγγελματικών δικαιωμάτων ώστε να περιοριστούν συντεχνιακά φαινόμενα είναι συζητήσιμο αλλά εφόσον το επίπεδο και το εύρος των σπουδών διαφέρει, η επαγγελματική εξίσωση δεν μπορεί να γίνει.


Και δεν υπάρχει "ξέρει ή δεν ξέρει την επιστήμη του" - τελείως λάθος.
Υπάρχει "ξέρει περισσότερο και ξέρει λιγότερο".
Ο απόφοιτος πολυτεχνείου έχει οπωσδήποτε καλύτερο γενικό υπόβαθρο από τον απόφοιτο του ΤΕΙ,
και ο γιατρός οποιασδήποτε ειδικότητας πέραν πάσης αμφισβήτησης ξέρει την ιατρική πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε νοσηλευτή.
Εφόσον υπάρχει η αυτή η διαφορά, θα έχει με κάποιον τρόπο αντίκτυπο και στα επαγγελματικά δικαιώματα.
Το πόσο και πώς συζητάται - αλλά πάντως θα υπάρχει.
Αλλιώς ο καθένας θα είναι ότι δηλώνει - και θα διογκωθεί το φαινόμενο να κυριαρχούν εκείνοι που πουλάνε μούρη και βιτρίνα καλύτερα από τους άλλους, χωρίς να έχουν καν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Ε, πήγαινε εσύ να σε εγχειρίσει ένας νοσηλευτής που "έχει τη δεξιότητα ενός χειρούργου".
Ή πάρε έναν απόφοιτο δομικών έργων να σου χτίσει μια πολυκατοικία ή έναν αυτοκινητόδρομο γιατί "βάζει τα γυαλιά και σε πολιτικούς μηχανικούς."
κλπ κλπ.

Υψηλότερου επιπέδου σπουδές συνεπάγονται και ανάληψη μεγαλύτερων ευθυνών και περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα.
Τέλος, χωνέψτε το. Αυτή είναι η ακολουθούμενη αρχή, αρέσει δεν αρέσει.
Το τι δεξιότητα μπορεί να έχει κάποιος μόνος του δεν μπορεί να παραβιάσει αυτή την αρχή διότι δεν μπορεί να πιστοποιηθεί. 
Αντίθετα με τις σπουδές, οι οποίες αποτελούν ένα είδος πιστοποίησης της γνώσης στο αντικείμενο, όσο ατελής κι αν είναι. 
Αν ο επιδοξος επαγγελματίας έχει την δεξιότητα, να πάει να σπουδάσει το αντικείμενο όπως πρέπει και να έρθει στο απαιτούμενο τυπικό γνωστικό επίπεδο.
Εξάλλου η εμπειρία συμπληρώνει τη γνώση, δεν την αντικαθιστά.

-

Οι βάσεις μπορεί να είναι λίγο καλύτερες, το επίπεδο των φοιτητών μπορεί να είναι πιο υψηλό διότι οι καλύτεροι μαθητές πήγαν στις δημοφιλείς σχολές, αλλά οι απόφοιτοί (σχεδόν) από οποιαδήποτε σχολή γνωρίζουν λίγα για το πραγματικό αντικείμενο της δουλειάς, γι αυτό και όλοι ζητούν 2-3 χρόνια προϋπηρεσίας σε όλες τις θέσεις.

Οι σχολές έχουν διαφορές, οι απόφοιτοι όμως έχουν διαφορές οι οποίες μπορεί να μην είναι πάντα λόγω του επιπέδου της σχολής. Κάποιος που πήρε το πτυχίο με πέντε, αντέγραφε και έβαλε κάποιον να του κάνει την πτυχιακή πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα με έναν άριστο;

Προκύπτουν ζητήματα που συζητούνται χρόνια σε πολιτικό και πανεπιστημιακό επίπεδο και κυρίως αφορούν τη σχέση των πολιτών με το δημόσιο. Στον ιδιωτικό τομέα σχεδόν δεν έχει σημασία το πτυχίο: αν είσαι καλός θα σε χρησιμοποιήσουν. Έχει σημασία μόνο στο βαθμό που το κράτος βάζει προαπαιτούμενα για ειδικότητες και εργασίες που έχει αποφασιστεί ότι χρειάζονται επιπλέον διαπιστευτήρια για να πραγματοποιηθούν, για λόγους δημόσιας ασφάλειας.

Το μέχρι που μπορείς να φτάσεις σε δικαίωμα υπογραφής ορίζεται από το κράτος και το ΤΕΕ. Προφανώς υπάρχουν συμφέροντα. Ακόμα και οι "παλιές" σχολές μηχανικών έχουν περισσότερα δικαιώματα από τις νεότερες. Πχ οι μηχανικοί βιομηχανίας ή οι υλικών αλλά ακόμη και οι χημικοί μηχανικοί δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους πολιτικούς , ηλεκτρολόγους, μηχανολόγους...

Το θέμα είναι να δίνεται η δυνατότητα σε κάποιον που μπορεί να μην ήταν τόσο "διαβαστερός" στα 17 του να ασχοληθεί με την επιστήμη, να πιστοποιηθεί και να αποκτήσει δικαιώματα που να αντικατοπτρίζουν τις ικανότητές του.

1 λεπτό πριν, johnnieinlab είπε

Τέλος, χωνέψτε το. Αυτή είναι η ακολουθούμενη αρχή, αρέσει δεν αρέσει.

Ευτυχώς για την πρόοδο του κόσμου, οι αρχές αλλάζουν όταν έρθει η ώρα και οι άνθρωποι ωριμάσουν. Αλλιώς θα καίγαμε ακόμα μάγισσες (ήταν μια ακολουθούμενη αρχή κάποτε).
Πώς θα σου φαινόταν, λοιπόν, αν μπορούσες να εξεταστείς σε οποιοδήποτε αντικείμενο / μάθημα και εφόσον έγραφες πχ πάνω από 7/10 να μπορούσε να πιστοποιηθείς ότι έχεις επαρκή γνώση στο εξεταζόμενο αντικείμενο; Ας δοθεί σε οποιονδήποτε η δυνατότητα να πιστοποιηθεί για οτιδήποτε!

Κι επίσης ποιος ορίζει ότι έπρεπε να είναι τέσσερα χρόνια σπουδών ή δέκα ή δύο; Η πενταετής ελληνική σχολή μηχανικών από την οποία αποφοίτησα μπορούσε να βγει σε λιγότερο χρόνο από πέντε έτη, αν κάποιος είχε τη διάθεση να διαβάζει και αν δεν υπήρχαν υποχρεωτικά εργαστήρια με παρακολούθηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Ε, πήγαινε εσύ να σε εγχειρίσει ένας νοσηλευτής που "έχει τη δεξιότητα ενός χειρούργου".
Ή πάρε έναν απόφοιτο δομικών έργων να σου χτίσει μια πολυκατοικία ή έναν αυτοκινητόδρομο γιατί "βάζει τα γυαλιά και σε πολιτικούς μηχανικούς."
κλπ κλπ.

Υψηλότερου επιπέδου σπουδές συνεπάγονται και δυνατότητα ανάληψης μεγαλύτερων ευθυνών και περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα, διότι πιστοποιούν ένα καλύτερο γνωστικό υπόβαθρο.
Τέλος, χωνέψτε το. Αυτή είναι η ακολουθούμενη αρχή, και γι αυτό υπάρχει ο επαγγελματικός διαχωρισμός, αρέσει-δεν αρέσει.
Το τι δεξιότητα μπορεί να ανέπτυξε κάποιος μόνος του δεν μπορεί να παραβιάσει αυτή την αρχή διότι δεν μπορεί να πιστοποιηθεί. 
Αντίθετα με τις σπουδές, οι οποίες αποτελούν ένα είδος πιστοποίησης της γνώσης στο αντικείμενο, όσο ατελής κι αν είναι. 
Αν ο επίδοξος επαγγελματίας έχει την δεξιότητα, να πάει να σπουδάσει το αντικείμενο όπως πρέπει και να έρθει στο απαιτούμενο τυπικό γνωστικό επίπεδο.
Εξάλλου η εμπειρία συμπληρώνει τη γνώση, δεν την αντικαθιστά.

-

ουσιαστικα, στο δομικων εργων που λες αυτοι τα κανουν, η τζουφρα μπαινει απο αλλους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχεις καταλάβει ότι μόνο εσύ συζητάς εδώ μέσα για επαγγελματική εξίσωση;  Αναφέρεις δύο διαφορετικές περιπτώσεις: τους μεν μηχανικούς και τους γιατρούς με τους νοσηλευτές. Απάντησα και στις δύο. Στους μηχανικούς θεωρώ πρέπον και σωστό τα δικαιώματα να είναι κατά βάση ίδια και από εκεί και πέρα όποιος έχεις κάνει καλύτερες σπουδές (πιστοποιημένα καλύτερες όμως, με πιστωτικές μονάδες χρεωμένες και αποδείξεις) να πάρει το παραπάνω. Για τη δεύτερη περίπτωση είσαι εντελώς λάθος πρέπει να κατανοήσεις ότι ο γιατρός και ο νοσηλευτής δεν κάνουν την ίδια δουλειά δεν έχουν ίδιο αντικείμενο. Εγώ είμαι γιατρός εντατικολόγος, δεν μπορώ να πω στον νοσηλευτή της εντατικολογίας πως θα κάνει τη δουλειά του γιατί δεν την γνωρίζω! Είναι άλλο πράγμα το να θεραπεύω τον ασθενή και άλλο να τον διαχειρίζομαι-φροντίζω. Τι καλύτερη ιατρική μου λες; Όσο ξέρω εγώ από νοσηλευτική τόσο ξέρει αυτός από ιατρική...πέντε βασικά πράγματα να μπορούμε να συνεννοηθούμε. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση της νοσηλευτικής (το αναφέρω επειδή είχε τμήματα και στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ) οι απόφοιτοι των ΤΕΙ που βλέπω εγώ είναι όντως καλύτεροι σε επίπεδο και σπουδών και ικανότητας προσαρμογής και όμως θεωρούνται υπό συνθήκες κατώτεροι ενώ έχουν τα ίδια προσόντα. Να μην αναφέρω ότι οι περισσότεροι γνωρίζουν να γράψουν μια εργασία να διαβάζεται σε αντίθεση με τους ΠΕ που τα ποσοστά πέφτουν δραματικά και δεν γνωρίζω τον λόγο. Και αναρωτιέμαι γιατί αυτή η αδικία;

Το ότι σαν κοινωνία επιλέγουμε να χρηματοδοτούμε περισσότερο έναν τομέα από έναν άλλο και να τον θεωρούμε σημαντικότερο είναι δικό μας πρόβλημα. Σε άλλες χώρες πχ δεν το κάνουν. Μπορείς να συγκρίνεις αν θες ποιοι είναι σε καλύτερο επίπεδο, εμείς ή αυτοί;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...