Προς το περιεχόμενο

Photography thread(τεχνικές, εξοπλισμός κλπ)


akisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

LoL ναι. Εκτραπήκαμε αρκετά τραγικά. Ως επιστροφή στο αρχικό μας ζήτημα αν σου κάθεται καλά η μηχανή στο χέρι, στο μάτι (και στην τσέπη), μια χαρά είναι. Παραδειγματικά, το AF της Nikon είναι κάτι που ζηλεύω αρκετά αλλά στο χέρι μου δεν κάθονται καθόλου καλά. Αποτέλεσμα, δεν παίρνω Nikon, κι ας έχουν καλύτερο AF.

 

Για να εκτραπώ όμως λίγο ακόμα :P Έχω test sheet εκτυπωμένο. Κάτω από 2.5 ο γάμος είναι μεταβλητής φύσεως, με οπτικό vf βαράει και μπρος και πίσω. Δεν είναι σταθερά προς μία κατεύθυνση. (Το LV δεν είχε αποκλήσεις που μπορούσα να αντιληφθώ.) Για τη δοκιμή η μηχανή είναι σε τρίποδο, το test sheet στερεομένο σε γνωία (χοντρικά) 45 μοιρών.

 

Μπορεί να είναι καιρός να πάει βόλτα η μηχανή στην Canon.

 

Πριν το κάνω όμως, μπορεί να μου εξηγηθεί γιατί οι τρανταχτές αλλαγές φωτός και οι μεταβολές σε βάθος πεδίου πατώντας το κουμπί της προεπισκόπησης DOF μου γίνονται εμφανείς στο LV και όχι στο οπτικό; Γιατί, εντάξει, να μου πεις, η 550D είναι εισαγωγικό μοντέλο, το ovf είναι μικρό, μπορεί (έστω) να μην μπορώ να διακρίνω με το γυμνώ μάτι να αντιλαμβάνωμαι τη διαφορά στο βάθος πεδίου σε τόσο μικρή εικόνα. Τον φως που γίνεται το μισό, πέφτωντας το 1 stop από f1.8 σε f2.5 γιατί δεν το βλέπω στο οπτικό; Ρωτάω γιατί στο οπτικό το βλέπω από 2.8 στο 4 και από 4 σε 5.6 και στο LV το βλέπω από 1.8 σε 2.5 (κρατώντας πάντα το κουμπί του DOF preview).

 

Σημειωταίον, στο MF το ενεργοποιημένο σημείο εστίασης ανάβει κατά την εστίαση, όπως και η ένδειξη περιφεριεακά της εικόνας στο ovf. Υπάρχει ένας σχετικός τζόγος εντός του οποίου μένει αναμένη η ένδειξη. Στο f1.8 από την μία άκρη στην άλλη, στο 1.5m απόσταση υπάρχει διαφορά στο σημείο εστίασης της τελικής εικόνας. Στο f2.8 και 5.6 που δοκίμασα, στα άκρα του τζόγου, η διαφορά είναι ανεπαίσθητη. (Η λογική μου λέει ότι όσο είναι αναμένη η ένδειξη της εστίασης, κι ας είναι εξαιρετικά μικρή η απόσταση στροφής του δαχτυλιδιού εστίασης, η μηχανή θα θεωρεί ότι είναι εστιασμένη. Οπότε μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο στο AF;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Aπαντώ εδώ και θα ζητήσω από τον μοντ να τα μεταφέρει στο γενικό θρεντ.


 

Πριν το κάνω όμως, μπορεί να μου εξηγηθεί γιατί οι τρανταχτές αλλαγές φωτός και οι μεταβολές σε βάθος πεδίου πατώντας το κουμπί της προεπισκόπησης DOF μου γίνονται εμφανείς στο LV και όχι στο οπτικό; Γιατί, εντάξει, να μου πεις, η 550D είναι εισαγωγικό μοντέλο, το ovf είναι μικρό, μπορεί (έστω) να μην μπορώ να διακρίνω με το γυμνώ μάτι να αντιλαμβάνωμαι τη διαφορά στο βάθος πεδίου σε τόσο μικρή εικόνα. Τον φως που γίνεται το μισό, πέφτωντας το 1 stop από f1.8 σε f2.5 γιατί δεν το βλέπω στο οπτικό; Ρωτάω γιατί στο οπτικό το βλέπω από 2.8 στο 4 και από 4 σε 5.6 και στο LV το βλέπω από 1.8 σε 2.5 (κρατώντας πάντα το κουμπί του DOF preview).

 

 

Aν κοιτάξεις στις σκιές βλέπεις την διαφορά και στα μεγάλα διαφράγματα. Από εκεί και πέρα η LCD έχει ρυθμισμένα brightness, contrast, saturation και είναι LCD λίγων ιντσων δεν είναι φακός, είναι λογικό να έχει exaggerated εικόνα.
Αλλά όπως σου είπα, δεν έχει σημασία.

 

 

Σημειωταίον, στο MF το ενεργοποιημένο σημείο εστίασης ανάβει κατά την εστίαση, όπως και η ένδειξη περιφεριεακά της εικόνας στο ovf. Υπάρχει ένας σχετικός τζόγος εντός του οποίου μένει αναμένη η ένδειξη. Στο f1.8 από την μία άκρη στην άλλη, στο 1.5m απόσταση υπάρχει διαφορά στο σημείο εστίασης της τελικής εικόνας. Στο f2.8 και 5.6 που δοκίμασα, στα άκρα του τζόγου, η διαφορά είναι ανεπαίσθητη. (Η λογική μου λέει ότι όσο είναι αναμένη η ένδειξη της εστίασης, κι ας είναι εξαιρετικά μικρή η απόσταση στροφής του δαχτυλιδιού εστίασης, η μηχανή θα θεωρεί ότι είναι εστιασμένη. Οπότε μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο στο AF;)

 

Δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά αλλά έχω την εντύπωση πως δεν μιλάς για single point autofocus, αλλά για κάποιου είδους αυτοματου autofocus. Στην συγκεκριμένη συζήτηση δεν μπορούμε να μιλάμε για αυτό, είναι λογικό όταν λες στην μηχανή να επιλέξει εστίαση για εσένα να μην έχει σταθερή προτίμηση. Αλλά αυτό είναι θέμα μηχανής και σε κάθε μοντέλο διαφέρει. Αν βάλεις όμως την μηχανή σου σε single point autofocus και επιλέξεις το κεντρικό (που είναι και το φωτεινότερο και άρα το πιο ακριβές) τότε θα μπορείς να αξιολογήσεις το φοκους αξιόπιστα. Από εκεί και πέρα έχω ήδη απαντήσει στην ερώτησή σου. Το autofocus δουλεύει πάντα στο πιο ανοιχτό διάφραγμα που θα βρει στον φακό. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα μόνο σε φακούς με μέγιστο διάφραγμα μεγαλύτερο από f/1.8 (βλέπε focus shift).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όλες οι δοκιμές αυτόματης εστίασης γίνανε με single point και το κεντρικό (και μοναδικό crosstype της 550D) επελεγμένο. Eυχαριστώ τον frenzy για την ενασχόλησή του*. Πάω να το ψάξω σκάβοντας στα βιβλία και τα διαδίκτυα και αν δεν βγάλω άκρη, επιστρέφω να ανοίξω νέο θέμα ξεχωριστό για αυτό συγκεκριμένα.

 

*και που σκέφτηκε αλλά και μπήκε στον κόπο να ζητήσει να μεταφερθεί όλη αυτή η συζήτηση εδώ που έχει περισσότερο νόημα. -__-

Επεξ/σία από MiJKa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλες οι δοκιμές αυτόματης εστίασης γίνανε με single point και το κεντρικό (και μοναδικό crosstype της 550D) επελεγμένο.

Α ΟΚ, δεν είχα καταλάβει.Τότε δεν θα έπρεπε να είναι τόσο ασταθή τα αποτελέσματα. Κάνε το calibration τεστ που σου έδειξα ακολουθώντας τις οδηγίες ευλαβικά κι αν δεν σου κάνει κόπο πόσταρε και τα αποτελέσματα. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση να μην είναι σταθερά οφφ η εστίαση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έφτασε. Ήθελα να προβώ σε περισσότερες δοκιμές για να δείξω την μεταβολή από f1.8-f2.5 από το οποίο τελευταίο και μετά δεν παρατηρώ μεταβολές στο σημείο εστίασης, πέρα από την πιθανή εστίαση στο πάνω ή κάτω άκρο της μαύρης λορίδας στο κέντρο της εικόνας. Δυστυχώς έμεινε και η δεύτερη μπαταρία μου πριν προλάβει να φορτισει η πρώτη (πολύ φωτογραφία αυτές τις μέρες). Έτσι, τελείωσε η δοκιμή με μια 16άδα στο f1.8 και δυο τετράδες στο 2.8 και 3.5.

 

Η διαφοροποίηση στο πόσω παίζει το σημείο εστίασης είναι σταδιακή και, πρακτικά έχει εξαφανιστεί στο 2.5 αλλά και τυπικά στο 2.8. Δεν νομίζω ότι είναι τρομακτικά σημαντικό αλλά αν θέλει κανείς μπορώ να κάνω τη διαδικασία να βγάλω και στα f2, 2.2 και 2.5 αλλά φαντζόμενος σταδιακά μικρότερες μεταβολές στο σημείο εστίασης, είναι περίπου ΟΚ. Το σημαντικό είναι μάλλον ότι, σε διαφράγματα μεγαλύτερα από 2.5 παίζει ενώ για 2.8 ή μικρότερα είναι σταθερή.

 

Ομολογουμένως, ακολουθόντας με κουραστική ευλάβεια τις οδηγείες του site και χρησιμοποιόντας το test chart του (η λογική του οποίου μου άρεσε και πιστεύω πως θα κρατήσω) έχω μικρότερο ποσοστό αποκλήσεων. Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα.

 

Το test έγινε με μια 550D και τον Canon 50mm f1.8 MKII πάνω σε τρίποδο στερεομένο με κρεμασμένο βάρος ~5kg, σε επίπεδη επιφάνεια. Το chart ήταν στερεομένο με ταινία στις γωνίες του σε επιφάνεια πάγκου με γωνία λήψης μεταξύ 30 και 45 μοίρες. Ανάμεσα σε κάθε λήψη γινότανε χειροκίνητη εστίαση στο άπειρο και μετά (προσπάθεια για) εστίαση στην μαύρη κεντρική λορίδα. Το AF ήταν πάντα στο single point (και το ONE SHOT) με επελεγμένο το κεντρικό.

 

Από επεξεργασία ψηλά γράμματα. Ασπρόμαυρο, crop από την κεντρική γραμμή και αριστερά και resize για να μπορέσω να τα παραθέσω χωρίς να καταστρέψω την σύνδεση κανενός αλλά να φαίνεται η σωστή (ή όχι) εστίαση.

 

Τραβώντας μεσω LV οι διαφορές στην εστίαση στο f1.8 είναι ανάλογες του 2.8 με phase detect. Με manual focus (στο 1.8~2.5 επιβεβαιωμένο από το focus confirm λαμπάκι της Canon στο OVF) εκτός αν μου φύγει το χέρι ή ταρακουνηθεί κάτι στο πάτημα του κλείστρου οι διαφοροποιήσεις είναι πάλι εντυπωσιακά μικρές. (Δεν έχω εδώ γιατί, παρότι όση ώρα το γράφω αυτό φόρτισε η πρώτη μπαταρία, θα πρέπει τώρα να στήσω τριπόδια, πάγκους και φώτα για να μπορέσω να κάνω το test τέτοια ώρα και, για να είμαι ειλικρινείς, βαριέμαι. :P Επίσης, σαν σημαντική παρατήρηση, δεν έχω και κανέναν άλλο φακό πιο γρήγωρο από f2.8 εύκαιρο για να μπορέσω να κάνω αντίστοιχη δοκιμή.)

 

Η μόνη, πιθανή απόκληση από την ακρίβεια που μπορεί να προκάλεσα εγώ ήταν το γεγονός ότι δεν είχα τηλεχειριστήριο (δεν έχω εν γένει) για να τραβάω τις φωτογραφίες. Υπήρχε όμως τρίποδο για στερέωση και σταθερότητα αποτελεσμάτων.

 

Και, αφού πάλι έγραψα μια μικρή έκθεση ιδεών, ιδού τα αποτελέσματα.

 

50mm f1.8 MKII @ f1.8 (AF/ONE SHOT/Center AF Point)

f18_test_zpsd9727c25.jpg

 

50mm f1.8 MKII @ f2.8 (AF/ONE SHOT/Center AF Point)

f28_test_zps0393820c.jpg

 

50mm f1.8 MKII @ f3.5 (AF/ONE SHOT/Center AF Point)

f35_test_zps74b6c943.jpg

(Έχοντας φτάσει ως εδώ πάω να κρασάρω. Όσο γράφω ακόμα, φοβάμαι ότι μπορεί να αρχίσω να γράφω ασυνάρτητα πράγματα.)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με χρονοκαθυστέρηση είναι τραβηγμένες?

 

Τσου. Το σκέφτηκα, εν ελλείψει τηλεχειριστηρίου αλλά αυτό το πιάσε-εστίασε-άσε πριν την λήψη με άγχωνε πιο πολύ από το πιάσε-εστίασε-τράβα και μετά άσε.

 

@mijka

 

Τριποδο+5kg σε εσωτερικό χώρο;

 

Ερώτηση

 

Το cable release δουλεύει με όλες τις κάμερες;

 

Thanks

 

Το τρίποδο δεν είναι το πιο σταθερό όλων των εποχών. Ανάμεσα σε κάθε λήψη θα πασπάτευα τη μηχανή και δεν ήθελα να διακινδυνέψω να την κουνήσω καταλάθος. Με το βάθος πεδίου σ'αυτή την απόσταση, αν κουνούσα τη βάση πέντε εκατοστά καήκαμε. Άντε να ξανάψαχνα που την είχα στήσει αρχικά.

 

Μπορεί να μην συνέβαινε και ποτέ. Σκέφτηκα όμως καλύτερα σίγουρος και υπερβολικός παρά φλου και ξανά-μανά-απ-την-αρχή. Θα μου πεις, θα μπορούσα να είχα σημαδέψει και το πάτωμα με ταινία στα πόδια του τρίποδα. Δεν μου 'κοψε εκείνη τη στιγμή.

 

(Για το shutter release δεν είμαι σίγουρος. Έχω δει κάτι DIY για universal cable release να κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά δεν τα έχω δοκιμάσει.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά, σέρβις πάει ασυζήτητα. Με τις εικόνες πακεταρισμένες.

 

Ευκαιρία εν τω μεταξύ να βγάλω πάλι βόλτα την παλιά πλην όμως αγαπημένη Pentax! :D

Επεξ/σία από MiJKa
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά, σέρβις πάει ασυζήτητα. Με τις εικόνες πακεταρισμένες.

 

Ευκαιρία εν τω μεταξύ να βγάλω πάλι βόλτα την παλιά πλην όμως αγαπημένη Pentax! :D

 

Καποια πραγματα ειναι ανεκτιμητα B)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ερώτηση:

 

Αν στην φωτογραφία χρειαζόμαστε Χ ποσοστό φωτισμού, σε cinematography μπορώ παραπάνω φωτισμό χρειαζόμαστε?

 

Thanks

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κανα flickr account εχει κανενας σας απο εδω; εχει ενδιαφερον να παιρνω ιδεες απο πιο εμπειρους στο χωρο, οπως επισης και να μου επισημαινουν τι λαθη κανω (καλα καποια ειναι τοσο τρανταχτα που μεχρι και εγω τα καταλαβαινω)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

προφανως εννοεις τον strobbist..

 

εξαιρετικος!

 

εψαξα και σενα, αλλα επι ματαιω...!

Επεξ/σία από Rabican
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...