Προς το περιεχόμενο
billdanos

Συμβουλές κι απορίες για κλιματιστικά - Part 2

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 ώρες πριν, liakjim είπε

Περί κλιματιστικών*

Εισαγωγικό σημείωμα: για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, δεν έχω καμία σχέση με τον χώρο των κλιματιστικών. Απλά ένα μέλος του insomnia που μετά από κάποιον χρόνο ενασχόλησης ως hobby με τα κλιματιστικά, θα προσπαθήσω να αποσαφηνιστούν κάποια πράγματα έχοντας ως έμπνευση τα δικά μου ερωτήματα αλλά και ερωτήματα άλλων μελών. Τα παρακάτω είναι προσωπικές γνώσεις/απόψεις. Έχω σχέση με τη μηχανολογία αλλά σε άλλον κλάδο (ναυπηγική). Αν κάποιος τεχνικά καταρτισμένος διαβάσει κάτι που είναι λάθος, παρακαλώ πολύ να με διορθώσει. Επίσης τα παρακάτω είναι όσο γίνεται αντικειμενικές προσεγγίσεις του θέματος και δεν επεκτείνομαι σε αυτά που είναι ακόμα ερωτηματικά.

*

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

Ο όρος αυτός που έχει επικρατήσει, είναι καταχρηστικός μιας και η πλειοψηφία των οικιακών κλιματιστικών τύπου split unit air conditioners όπως λέγονται (οι σπλιτάκια που έχω ακούσει να τα λένε οι ψυκτικοί) , δεν είναι στην πραγματικότητα κλιματιστικά μιας και δεν ρυθμίζουν κλίμα , ήτοι θερμοκρασία και υγρασία αλλά μόνο θερμοκρασία και ανεξέλεγκτα την απόλυτη υγρασία σε λειτουργία ψύξης. Εξαίρεση το daikin ururu sarara το οποίο είναι το μόνο γνήσιο κλιματιστικό της αγοράς.

1. Τι κάνουμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε κλιματιστικό; Πληρώνουμε έναν επαγγελματία να το κάνει. Με μελέτη θερμικών απωλειών. Για ψύξη , θέρμανση ή και τα δύο. Δεν πάμε στα φόρουμ γιατί θα αγοράσουμε κάτι που δεν είναι βέλτιστο. Κατά πάσα πιθανότητα, είτε θα είναι μεγάλο, είτε μικρό και άρα είτε δεν θα είναι αποδοτικό είτε δεν θα μας καλύπτει.

2. Αν τελικά πάμε σε φόρουμ, να έχουμε στο μυαλό μας ότι από την άλλη πλευρά του πληκτρολογίου κάθεται ένας άσχετος με τις ανάγκες μας. Και να το έχει το πράγμα, δεν έχει μελετήσει. Τελικά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ξέρει τίποτα. Όχι μόνο αυτό, δεν θα έχει και την συνολική εικόνα της αγοράς. Θα έχει εμπειρία από κάποια κλιματιστικά, μονοψήφιο αριθμό. Δεν θα ξέρει καν τι κάνει το άλλης ισχύος μοντέλο της ίδιας σειράς. 

Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, μια καλή τακτική είναι να δούμε μόνοι μας κάποια πράγματα. 

α. Όσο περισσότερο θα χρησιμοποιήσουμε ένα κλιματιστικό, τόσο θα αξίζει να είναι αποδοτικό. Αλλά τι σημαίνει αποδοτικό και πως το ξεχωρίζουμε; Κοιτάμε τα ενεργειακά ταμπελάκια. Και συγκεκριμένα το seer και το scop

20180405133733_247d2278.jpeg.6e6e6126f72dcd883d5414b6723c0ac2.jpeg

Τι είναι τα seer/scop; Η daikin τα λέει πολύ καλά https://www.daikin.gr/el_gr/faq/what-is-seasonal-efficiency--scop-and-seer-.html

Με λίγα λόγια όσο μεγαλύτερο το seer, όπου seer είναι το seasonal eer, τόσο περισσότερη οικονομία θα κάνει σε ψύξη. 

Το ίδιο και στο scop σε θερμό κλίμα ( όπου για θερμό κλίμα βάση προτύπου για την Ευρώπη, έχει επιλεγεί το κλίμα της Αθήνας), όπου όσο μεγαλύτερο , τόσο περισσότερη οικονομία σε θέρμανση.

Τα seer και scop πάνε να υπολογίσουν τον συνολικό βαθμό απόδοσης ή πιο σωστά τον μέσο (εποχιακό)βαθμό απόδοσης. 

Πχ για το scop, διαβάζουμε το πρότυπο EN 14825 και βλέπουμε το εξής :

0bfda4628f8420997062371fb6ddaa65.png

Χοντρικά και στο περίπου λέει ότι σε μια χειμωνιάτικη season με στατιστικά καιρού της Αθήνας που ας πούμε κρατάει 120 ημέρες, το κλιματιστικό θα δουλέψει τις 100 και τις υπόλοιπες θα είναι κλειστό. Από αυτές οι 20 θα είναι πολύ κρύες (κοντά στους 2C) , οι 50 ψιλοζεστές για χειμώνα (κοντά στους 12C) και οι υπόλοιπες 30 σχετικά κρύες (κοντά στους 7C). Οπότε ποιο θα κάψει το λιγότερο; Δίνει βαρύτητα σε κάθε επιμέρους βαθμό απόδοσης (πχ το 50% στις 50 ημέρες) και αντίστοιχα στις άλλες. Μετά προσθέτει και βγάζει έναν συνολικό βαθμό απόδοσης. (οι αριθμοί έχουν δοθεί στο περίπου. Όποιος θέλει να ψαχτεί, θα πρέπει να δει την Ευρωπαϊκή οδηγία 626/2011)

Φυσικά αν κάποιος μένει σε περιοχή με πάρα πολύ κρύο τον χειμώνα, πιθανώς να πρέπει να βλέπει και συγκρίνει τα scop σε average. 

Σημείωση : δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε με τις αναγραφόμενες kwh γιατί υπολογίζονται σε διαφορετικό φορτίο σχεδιασμού πχ ένα κλιματιστικό Α με cop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 5KW , θα έχει ακριβώς τις διπλάσιες kwh απο το Β κλιματιστικό με πάλι scop 5.1 και φορτίο σχεδιασμού 2.5KW (είναι σαν να συγκρίνουμε κατανάλωση με διαφορετικά χλμ/ώρα). 

Με τον ίδιο τρόπο υπολογίζεται και το seer, όπου οι επιμέρους αποδόσεις (eer) σε διαφορετικές θερμοκρασίες, υπολογίζονται ανάλογα με τον καταμερισμό σε ποσόστωση ανά φορτίο και προκύπτει ο συνολικός εποχιακός βαθμός απόδοσης. 

β. Πόσο μεγάλο κλιματιστικό χρειάζεται ο χώρος μας; Από τη στιγμή που επιλέγουμε να είμαστε τζαμπατζήδες και δεν θα πάμε στον επαγγελματία, θα πάμε από το περίπου ως το πολύ περίπου. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία υπολογισμού online. πχ https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+Btus

Συνήθως εδώ χρησιμοποιούμε αυτό ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

Έχει περισσότερα inputs οπότε μάλλον θα πέφτει πιο κοντά.

Επειδή τα αποτελέσματα δίνονται σε kw, τα μετατρέπουμε αν μας βολεύουν τα btus, με έναν online calculator https://www.calculateme.com/power/kilowatts/to-btus-per-hour

Το παραπάνω εργαλείο δίνει τις θερμικές απώλειες του χώρου μας δηλαδή πόση ενέργεια πρέπει να προσθέτουμε ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία στην τιμή που βάλαμε και με δεδομένα τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας. 

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι το εργαλείο αυτό δίνει προσεγγιστικά αποτελέσματα και όπως λέει και η σελίδα κάτω κάτω “Η παρούσα εφαρμογή υπολογισμού των θερμικών απωλειών είναι κατά προσέγγιση και δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την ολοκληρωμένη μελέτη μηχανικού.”

Τον αριθμό αυτόν σε kw ή btus , τον χρησιμοποιούμε ώστε να βρούμε πόσο capacity (ισχύς) θα πρέπει να αποδίδει το κλιματιστικό ώστε να υπερκαλύπτονται οι απώλειες. 

Θέλουμε δηλαδή capacity > απώλειες.

Οπότε πάμε στο γ.

γ. Τι είναι το capacity και πως το βρίσκω ;

Τα κλιματιστικά είναι αντλίες θερμότητας και απλά μεταφέρουν θερμότητα (ενέργεια), από έναν χώρο σε έναν άλλον δαπανώντας μια ενέργεια κατά τη μεταφορά. 

Το capacity ΔΕΝ είναι σταθερό και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως την ισχύ του μηχανήματος, τους βαθμούς απόδοσης (που και αυτοί δεν είναι σταθεροί) , τις εσωτερικές και εξωτερικές θερμοκρασίες και την υγρασία. 

Βλέποντας τα χαρακτηριστικά καταλόγου των κλιματιστικών, βλέπουμε ότι δίνουν ονομαστικές τιμές αλλά και εύρη. 

55c0ebe9b5ef54fda78b56734ebdfcd2.png

Οι ονομαστικές τιμές δεν μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Πιο πολύ χωρίζουν τα κλιματιστικά σε κατηγορίες ισχύος , 7000btus, 9000btus , 12000btus κτλ

Ούτε τα εύρη μας είναι πολύ χρήσιμα (το κάτω όριο είναι όπως θα δούμε και πιο κάτω) . 

Αυτό που θα πρέπει να κοιτάμε και δυστυχώς δεν τα έχουμε πάντα, είναι οι καμπύλες ή πίνακες capacity.

Παράδειγμα βλέπουμε το 22άρι edge σε θέρμανση και εσωτερική θερμοκρασία 20C:

 

8b3abb33076609e0ae67769816e4f37c.png

Εύκολα βλέπουμε ότι αν μένουμε σε περιοχή όπου τον χειμώνα επικρατούν έως 0C και το εργαλείο υπολογισμού μας έχει βγάλει 7KW απώλειες, τότε το 22άρι edge μάλλον δεν θα μας καλύψει μιας και δίνει μέγιστο 5.13KW. Παρόμοια προσέγγιση θα πρέπει να έχουμε στη ψύξη.

Στο κάτωθι link έχω βάλει κάποια σχετικά στοιχεία από 18Κ και 24Κ κλιματιστικά

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fc4d6VIteFgC6KyZlMCbPeJVeXsA1n2A_Vtk1LaHWIw/edit?usp=sharing

δ. Γιατί μας ενδιαφέρει το κλιματιστικό να μη σβήνει σε χαμηλές απαιτήσεις ή να ινβερτάρει χαμηλά ; Και πως το βρίσκω;

Τα cop / eer αυξάνουν σημαντικά όσο μειώνεται το φορτίο.

Ως παράδειγμα βλέπουμε το toshiba που μας δίνει καμπύλες eer/cop ανά φορτίο:  

    1820863206_Annotation2020-08-02155221.jpg.1c3f031b45678005811439a5398166c2.jpg1240002424_Annotation2020-08-02155329.jpg.769bd78befa0a30b7b978589a0687d62.jpg

Βλέπουμε ότι ο βαθμός απόδοσης είναι μεγαλύτερος σε χαμηλά φορτία συνεπώς  είναι προτιμότερο να έχεις ένα κλιματιστικό που θα δουλεύει συνεχώς σε χαμηλό φορτίο από το να αναβοσβήνει από υψηλό. 

Πως όμως το βρίσκω; Μια ένδειξη είναι τα ελάχιστα btus. 

Ιδανικά θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τα ελάχιστα input watts, είτε να μας το δίνει κάπου ο κατασκευαστής, είτε μέσα από τα capacity tables. 

Παράδειγμα, το 9αρι Daikin Perfera, μπορεί να πέσει στην πραγματικότητα στα 60W και εκεί δίνει 3580btus με eer πάνω από 16

   
  IMG-20200705-234051.jpg&key=e0e67d3c65c0

Οπότε ανεξάρτητα από τα λοιπά χαρακτηριστικά , τα ελάχιστα btus και watts παίζουν οπωσδήποτε ρόλο στην οικονομία και πρέπει να είναι και αυτό κριτήριο αγοράς.

5. Επιλογή κλιματιστικού :

Καταρχάς από την στιγμή που ξέρουμε τι capacity χρειαζόμαστε, μέσα από τις μυριάδες των επιλογών θα πρέπει να βρούμε ποιο είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες μας, μιας και όπως θα πούμε πολλές φορές, δεν υπάρχει το τέλειο κλιματιστικό. Μια μεθοδολογία που ακολουθώ και προτείνω, είναι η χρήση του εργαλείου απόφασης pugh diagram και μάλιστα με weighted factors. 

Υπάρχουν πολλά templates στο ίντερνετ. 

Κατέβασα και έφτιαξα μέσα σε 5’ ένα διάγραμμα το οποίο σας επισυνάπτω. 

Decision-Matrix-Weighted-κλίμα.xlsx 12 kB · 2 downloads

Θα δείτε ότι φτιάχνουμε κριτήρια απόφασης στα οποία δίνουμε βαρύτητα πχ βαρύτητα 5 στην εγγύηση με κλίμακα 1-10. 

Μετά βάζουμε βαθμολογίες σε κάθε κριτήριο, πάλι πχ 1-10 έχοντας ως input τα γνωστά στοιχεία των κλιματιστικών.

Θα δείτε ότι στο παράδειγμα που έβαλα και με τα (όχι και τόσο τυχαία) κριτήρια και βαρύτητες, πρώτο θα έβγαινε το toshiba παρόλο που στο φανταστικό αυτό παράδειγμα δεν έχει τη μεγαλύτερη απόδοση. 8c69329ff077cd0b2404bedbac399743.png

Αν έρθει τώρα κάποιος και πει ότι η εγγύηση με ενδιαφέρει περισσότερο από όλα και βάλει βαρύτητα 10 στην εγγύηση, τότε πρώτο έστω και οριακά θα βγει το inventor. 

a187bc2ed802b0a7febaa97f712fee52.png

Φυσικά μπορείτε να βάλετε όσα κριτήρια θέλετε και όσα μοντέλα κλιματιστικών θέλετε. Στο τέλος θα βγει ο νικητής. Καλές αγορές.

6. Εγκατάσταση

Καταρχάς η σωστή εγκατάσταση είναι σούπερ σημαντική. Έχουμε γίνει μάρτυρες από ένα κάρο κακές εγκαταστάσεις οι οποίες όχι μόνο θα επηρεάσουν την απόδοση της ακριβής συσκευής μας, αλλά και τη μακροζωία της.  

Καλό είναι να διαβάσουμε και να ελέγξουμε την ευλαβική τήρηση των οδηγιών εγκατάστασης γιατί οι ψυκτικοί συνήθως θέλουν να μας ξεπετάξουν και να πάνε στον επόμενο πελάτη. 

α. Τήρηση αποστάσεων από εμπόδια, όπως τοίχους, ταβάνια κτλ . Μη τήρηση οδηγεί είτε σε μη δυνατότητα σέρβις (πχ κόλλημα εξωτερικής σε από πάνω μπαλκόνι), σε μειωμένη απόδοση πχ κόλλημα εσωτερικής σε ταβάνι και άρα μειωμένη εισρόφηση αέρα ή και σε προβληματική συμπεριφορά πχ αισθητήρας θερμοκρασίας που μπερδεύεται. 

β. Μήκος χαλκού. Ο χαλκός είναι ακριβός και είναι στο συμφέρον του ψυκτικού να σας βάλει όσο πιο κοντό σωλήνα γίνεται. Όμως οι κατασκευαστές κλιματιστικών έχουν σχεδιάσει τους συμπιεστές και το σύστημα γενικά με υψηλές πιέσεις. Μια κοντή σωλήνα θα οδηγήσει σε κύκλωμα που θα δουλεύει σε υψηλή πίεση και άρα κραδασμοί, θόρυβος και καταπόνηση του συμπιεστή. Άρα ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες και πάντα επιμένουμε για πρόσθεση κατάλληλου μήκους χαλκοσωλήνων ώστε να καλύψουμε τουλάχιστον το ελάχιστο μήκος. Το τελευταίο συνήθως κυμαίνεται από 1.5μ , 2μ και τις περισσότερες φορές 3μ. Μια καλή τακτική είναι να επιλέξουμε ως θέση της εξωτερικής μονάδας το πάτωμα (έτσι και αλλιώς προτιμητέο για μεγάλης ισχύος κλιματιστικά πχ 18Κ και άνω), οπότε το μήκος θα προκύψει από μόνο του. 

Αν μπει κρεμαστή, ο ψυκτικός θα κάνει κουλούρα τον χαλκοσωλήνα πίσω από τη μονάδα μέχρι να πιάσει το μήκος. 

Προσοχή δυνητικά μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μη αποδοχή εγγύησης, όπως πχ στη  Daikin

https://www.daikin.com.au/faq/what-happens-if-piping-less-minimum-recommended-length

(όχι Ελλάδας, αλλά δίνει την αίσθηση)

γ. Αφαίρεση ατμοσφαιρικού αέρα από το κύκλωμα.

Τόσο οι χαλκοσωλήνες πριν συνδεθούν , όσο και η εσωτερική μονάδα , είναι εκτεθειμένες στην ατμόσφαιρα. Όταν πλέον όλα συνδεθούν, θα θέλουμε εντός του κυκλώματος να κυκλοφορεί αποκλειστικά το ψυκτικό μέσο (φρέον). Άρα με κάποιον τρόπο θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αέρας. Αλλιώς μειωμένη απόδοση αλλά και φθορά μιας και ο ατμοσφαιρικός αέρας περιέχει και υγρασία δλδ νερό. Όλα μα όλα τα εγχειρίδια εγκατάστασης έχουν ως μοναδικό και αποδεκτό τρόπο αφαίρεσης του αέρα με χρήση αντλίας κενού.

VT-TW15A.jpg


 

H διαδικασία είναι πολύ απλή και φαίνεται στο διάγραμμα 

7acbf46608df91187dc2fc26078cf80b.png

Δυστυχώς στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ίσως ψυκτικοί δεν αφαιρούν τον αέρα με αντλία αλλά κάνουν εκδίωξη, δηλαδή έχουν τη μια άκρη με ανοικτή τη βάνα και ανοίγουν το φρέον μέχρι να τους έρθει από την άλλη πλευρα . Οπότε διαρρέει ποσότητα φρέον και έχει αμφίβολα αποτελέσματα.

Συμβουλή: με προσυνεννόηση,  είτε την στιγμή της άφιξης του συνεργείου τονίζουμε ότι χωρίς αντλία κενού δε θα δεχτούμε να γίνει η εγκατάσταση. Χίλιες φορές να τους διώξουμε παρά να μπει το κλιματιστικό έτσι. 

7. Βοηθητικά. 

α. Καταγραφή επιδόσεων, κατανάλωσης. 

Για να δούμε τη συμπεριφορά του κλιματιστικού μας στον χώρο μας, θα πρέπει να καταγράψουμε την κατανάλωση στον χρόνο. 

Ο πιο απλός τρόπος είναι η αγορά της έξυπνης πρίζας tplink hs110 σε συνδυασμό με ένα προγραμματάκι που το κατεβάζουμε από εδώ https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor

Μετά ακολουθούμε την απλούστατη διαδικασία του extract, τρέξιμο του exe και εισαγωγή του localhost:3000 στον browser μας . 

Ο @rbx1000 έχει φτιάξει και σχετικό tutorial:

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπαίνει και σε κινητό android με την ακόλουθη διαδικασία:

Εγκαθιστούμε το app termux. 

To τρέχουμε και μέσα από αυτό πατάμε

pkg install git

μετά

pkg install nodejs-lts

Με τα παραπάνω θα βάλει τα προαπαιτούμενα git και nodejs. 

Μετά 

git clone https://github.com/jamesbarnett91/tplink-energy-monitor && cd tplink-energy-monitor

(με αυτό θα κατεβάσει και θα εγκαταστήσει το πρόγραμμα)

μετά

npm install 

μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000. 

Όταν κλείνουμε την εφαρμογή, χρειάζεται μόνο να τρέξουμε το termux , μετά cd tplink-energy-monitor και τέλος npm start. 

Τέλος πάμε στον browser και πατάμε localhost:3000

Αυτά! 🙂

Δημήτρης

Υποψην οτι αν ζητηθουν αυτα κατα την εγκατασταση πρεπει να ειμαστε σε θεση να το παμε εως τελους. Σε πολλες περιπτωσεις λογω εμπειρίας ξερουν οι ψυκτικοι να επιβάλλουν αυτο που θελουν. Επισης μερικοι μπορει να γινουν επιθετικοι.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, George! είπε

Ευχαριστώ πολύ. Έχω κάνει edit το προηγούμενο μήνυμά μου και γράφω τι διαφορά έχει στην κατανάλωση το ln25 με το perfera και σκέφτομαι μήπως έχει να κάνει με το μήκος των σωληνώσεων. Στο Mitsubishi μου έχουν βάλει περίπου 1,5 μετρό όπως το υπολογίζω ενώ στο Daikin 2,5 μέτρα(ήμουν μπροστά και το ζήτησα εγώ αλλιώς 1,5 θα έβαζαν και σε αυτό). Βέβαια δεν μπορώ να βρω πουθενά το ελάχιστο μήκος που απαιτεί το ln25 και το daiseikai 9 που δεν έχω τοποθετήσει ακόμα. Μόνο μέγιστο μήκος βρίσκω και στα δύο.

Γιατί δεν τρέχεις το εργαλείο υπολογισμού σε κάθε χώρο ; ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

Επίσης με έναν μετρητή τύπου tplink hs110, θα έβλεπες τι παίζει.

Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με το μήκος.

Πάντως στο eurovent, δίνει τρελό eer . Μας βγάζει 42W !

image.png.98b0a27130062d40bfaa3da6c8c079ec.png

ΥΓ Το daisekai θέλει 2μ

Το μιτσου 3m

Screenshot_2019-07-20-22-34-30.png

3 ώρες πριν, ΠάρηςΓ είπε

Υποψην οτι αν ζητηθουν αυτα κατα την εγκατασταση πρεπει να ειμαστε σε θεση να το παμε εως τελους. Σε πολλες περιπτωσεις λογω εμπειρίας ξερουν οι ψυκτικοι να επιβάλλουν αυτο που θελουν. Επισης μερικοι μπορει να γινουν επιθετικοι.

Πολύ σωστά.

Ο πιο εύκολος τρόπος να πείσετε τον εαυτό σας να γίνεται αυστηροί, είναι να θυμηθείτε ότι το μηχάνημα αγοράστηκε από εσάς και όχι μαζί με τον τεχνικό και ότι τις συνέπειες θα τις λουστείτε εσείς και όχι αυτός. Αν δεν θέλει να συνεργαστεί -> πληρωθεί, δεν πειράζει. Ο επόμενος. Προσωπικά πιστεύω ότι πάντα υπάρχει τρόπος να ζητήσεις σωστά αυτό που θες με ηρεμία και αποφασιστικότητα. Αν κάνουμε έρευνα αγοράς τότε το ζητάμε από πριν. Αν μας φορτωθεί από αλυσίδα λόγω δωρεάν εγκατάστασης έχουμε την προστασία του καταστήματος, οπότε μια απειλή για τηλέφωνο σε αυτούς φτάνει ή απλή επίδειξη με αυτά που δικαιούμαστε στο χαρτί που συνήθως δίνουν.

Επίσης καλό θα είναι να μην αγοράζουμε σε περιόδους αιχμής.

Επεξ/σία από liakjim
  • Thanks 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άποψη για αυτά;

https://www.skroutz.gr/c/407/oikiaka-klimatistika-inverter/m/23792/Sendo.html?order_by=pricevat&order_dir=asc&page=1

Πολύ καλά λόγια διαβάζω κι ενδιαφέρουσες πληροφορίες (στα σχόλια)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, Doubt είπε

Άποψη για αυτά;

https://www.skroutz.gr/c/407/oikiaka-klimatistika-inverter/m/23792/Sendo.html?order_by=pricevat&order_dir=asc&page=1

Πολύ καλά λόγια διαβάζω κι ενδιαφέρουσες πληροφορίες (στα σχόλια)

Δεν θα τα επέλεγα, άγνωστη μάρκα γενικώς παρόλα τα σχόλια, καλύτερα TCL. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ευχαριστώ @billdanos για το Sticky και για την υποστήριξη τα λοιπά μέλη.

Έβαλα και το λινκ μέσα στο κείμενο με το ερωτηματολόγιο.

Ελπίζω να τρέξει περισσότερο στον αυτόματο το όλο πράγμα.

Επεξ/σία από liakjim
  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

liakjim ξέχασα να αναφέρω ότι τις τελευταίες μέρες πριν τα φτύσει εντελώς το κλιματιστικό στο σαλόνι υπήρχε μία άσχημη μυρωδιά. Αυτό σχετίζεται με την έλλειψη/διαρροή φρέον; Το έχεις ξανασυναντήσει; Προτείνεις ψυκτικό στην Αθήνα Πατήσια/Κυψέλη/Γαλάτσι και κοντινές περιοχές που κάνει δωρεάν διάγνωση;

Επεξ/σία από Padaz Bloody

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρωτη καταγραφη σημερα για το haier με ευνοικες συνθηκες, επιθυμητη 27, εξωτερικη 31. Οταν το ανοιξα ειχα 29,5 στο χωρο! Πολυ μ αρεσει το tplink!!

image.jpg2.jpg

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, liakjim είπε

Γιατί δεν τρέχεις το εργαλείο υπολογισμού σε κάθε χώρο ; ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

Επίσης με έναν μετρητή τύπου tplink hs110, θα έβλεπες τι παίζει.

Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με το μήκος.

Πάντως στο eurovent, δίνει τρελό eer . Μας βγάζει 42W !

image.png.98b0a27130062d40bfaa3da6c8c079ec.png

ΥΓ Το daisekai θέλει 2μ

Το μιτσου 3m

Screenshot_2019-07-20-22-34-30.png

Πολύ σωστά.

Ο πιο εύκολος τρόπος να πείσετε τον εαυτό σας να γίνεται αυστηροί, είναι να θυμηθείτε ότι το μηχάνημα αγοράστηκε από εσάς και όχι μαζί με τον τεχνικό και ότι τις συνέπειες θα τις λουστείτε εσείς και όχι αυτός. Αν δεν θέλει να συνεργαστεί -> πληρωθεί, δεν πειράζει. Ο επόμενος. Προσωπικά πιστεύω ότι πάντα υπάρχει τρόπος να ζητήσεις σωστά αυτό που θες με ηρεμία και αποφασιστικότητα. Αν κάνουμε έρευνα αγοράς τότε το ζητάμε από πριν. Αν μας φορτωθεί από αλυσίδα λόγω δωρεάν εγκατάστασης έχουμε την προστασία του καταστήματος, οπότε μια απειλή για τηλέφωνο σε αυτούς φτάνει ή απλή επίδειξη με αυτά που δικαιούμαστε στο χαρτί που συνήθως δίνουν.

Επίσης καλό θα είναι να μην αγοράζουμε σε περιόδους αιχμής.

Τα δωμάτια είναι περίπου 12τμ το καθένα με θερμοπρόσοψη και ενεργειακά κουφώματα, οπότε νομίζω ότι τα 9άρια κλιματιστικά είναι υπεραρκετά. Οπότε δεν νομίζω να μου προσφέρει κάτι παραπάνω το εργαλείο θερμικών απωλειών.

Στο eurovent πως βρίσκω τις πληροφορίες για κάθε κλιματιστικό;

Στο Mitsubishi που θέλει ελάχιστο μήκος 3 μέτρα και μου έχουν βάλει 1,5 μέτρο, να το αφήσω έτσι ή να το αλλάξω;

Επισυνάπτω σημερινές μετρήσεις των δύο κλιματιστικών σε παρόμοια δωμάτια με θερμοκρασία 30,4 και ζήτηση 26 με τον ανεμιστήρα στο αυτόματο:

ατχμ25.jpg

λν25νες.jpg

Επεξ/σία από George!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
15 λεπτά πριν, George! είπε

Τα δωμάτια είναι περίπου 12τμ το καθένα με θερμοπρόσοψη και ενεργειακά κουφώματα, οπότε νομίζω ότι τα 9άρια κλιματιστικά είναι υπεραρκετά. Οπότε δεν νομίζω να μου προσφέρει κάτι παραπάνω το εργαλείο θερμικών απωλειών.

Στο eurovent πως βρίσκω τις πληροφορίες για κάθε κλιματιστικό;

Στο Mitsubishi που θέλει ελάχιστο μήκος 3 μέτρα και μου έχουν βάλει 1,5 μέτρο, να το αφήσω έτσι ή να το αλλάξω;

Επισυνάπτω σημερινές μετρήσεις των δύο κλιματιστικών σε παρόμοια δωμάτια με θερμοκρασία 30,4 και ζήτηση 26 με τον ανεμιστήρα στο αυτόματο:

ατχμ25.jpg

λν25νες.jpg

Για θερμοπροσοψη και ενεργειακά κουφώματα είναι αρκετή η κατανάλωση.

Μήπως έχεις ανοιχτές τις πόρτες; Αν ναι θα πρέπει να τα δεις με κλειστές. Αν όχι άστα μέχρι το βράδυ να δεις πως τα πάνε. Και βάλε μας πάλι τα διαγράμματα.

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 λεπτό πριν, liakjim είπε

Για θερμοπροσοψη και ενεργειακά κουφώματα είναι αρκετή η κατανάλωση.

Μήπως έχεις ανοιχτές τις πόρτες; Αν ναι θα πρέπει να τα δεις με κλειστές. Αν όχι άστα μέχρι το βράδυ να δεις πως τα πάνε. Και βάλε μας πάλι τα διαγράμματα.

Ανοιχτές ήταν οι μπαλκονόπορτες πριν τα ανάψω, μετά τις έκλεισα και έμειναν ανοιχτές μόνο οι εσωτερικές που πάνε στο χολ του σπιτιού.

Για το μήκος των χαλκοσωλήνων του Mitsubishi έχεις άποψη; Στο eurovent πως βρίσκω τις μετρήσεις των κλιματιστικών;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 λεπτά πριν, George! είπε

Ανοιχτές ήταν οι μπαλκονόπορτες πριν τα ανάψω, μετά τις έκλεισα και έμειναν ανοιχτές μόνο οι εσωτερικές που πάνε στο χολ του σπιτιού.

Για το μήκος των χαλκοσωλήνων του Mitsubishi έχεις άποψη; Στο eurovent πως βρίσκω τις μετρήσεις των κλιματιστικών;

Τις εσωτερικές πόρτες να κλείσεις έλεγα. Με ανοιχτές προς το υπόλοιπο σπίτι δεν μπορείς να καταλάβεις.

Σου έχω πει πιο πάνω για το μήκος για τα μιτσου.

Τι εννοείς για το eurovent;

10 λεπτά πριν, George! είπε

Ανοιχτές ήταν οι μπαλκονόπορτες πριν τα ανάψω, μετά τις έκλεισα και έμειναν ανοιχτές μόνο οι εσωτερικές που πάνε στο χολ του σπιτιού.

Για το μήκος των χαλκοσωλήνων του Mitsubishi έχεις άποψη; Στο eurovent πως βρίσκω τις μετρήσεις των κλιματιστικών;

Επίσης να συμπληρώσω ότι μιας και οι χώροι ήταν από φάση με ανοιχτές μπαλκονόπορτες, δεν είχαν ακόμα έρθει σε ισορροπία.

Άσε τα κλιματιστικά στον χώρο τους με κλειστά όλα, απομονωμένα , για 24ωρες ανοιχτά, να γράφει το αρχείο με τα διαγράμματα και δείξε μας αύριο τέτοια ώρα τι έκαναν.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 λεπτά πριν, liakjim είπε

Τις εσωτερικές πόρτες να κλείσεις έλεγα. Με ανοιχτές προς το υπόλοιπο σπίτι δεν μπορείς να καταλάβεις.

Σου έχω πει πιο πάνω για το μήκος για τα μιτσου.

Τι εννοείς για το eurovent;

Τα pc και eer νόμιζα ότι υπάρχουν στην σελίδα του eurovent αλλά φαντάζομαι θα τα βρήκες από το manual του κλιματιστικού.

Όσον αφορά το μήκος είδα για τα τρία μέτρα που βρήκες αλλά δεν ξέρω πόσο σημαντικό είναι και αν αξίζει να μπω στην διαδικασία να αλλάξω τις σωληνώσεις. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, George! είπε

Τα pc και eer νόμιζα ότι υπάρχουν στην σελίδα του eurovent αλλά φαντάζομαι θα τα βρήκες από το manual του κλιματιστικού.

Όσον αφορά το μήκος είδα για τα τρία μέτρα που βρήκες αλλά δεν ξέρω πόσο σημαντικό είναι και αν αξίζει να μπω στην διαδικασία να αλλάξω τις σωληνώσεις. 

Όντως στη σελίδα του eurovent υπάρχουν

MUZ-LN25VGHZMSZ-LN25VG_1596607898.557.pdf

Όσο για το μήκος, αν είχες το 50 ή το 60 και άνω θα σου έλεγα να μπεις στη διαδικασία. Για το 25 μάλλον όχι. Ειδικά αν δεν έχεις θορύβους ή κραδασμούς από την εξωτερική μονάδα.

  • Thanks 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
8 ώρες πριν, Padaz Bloody είπε

liakjim ξέχασα να αναφέρω ότι τις τελευταίες μέρες πριν τα φτύσει εντελώς το κλιματιστικό στο σαλόνι υπήρχε μία άσχημη μυρωδιά. Αυτό σχετίζεται με την έλλειψη/διαρροή φρέον; Το έχεις ξανασυναντήσει; Προτείνεις ψυκτικό στην Αθήνα Πατήσια/Κυψέλη/Γαλάτσι και κοντινές περιοχές που κάνει δωρεάν διάγνωση;

Πολλά μπορεί να φταίνε φίλε. Από έλλειψη φρεον μέχρι πεθαμένο συμπιεστη .

Πιθανότατα μύριζε γιατί σου δουλεύει μόνο ο ανεμιστήρας.Δωρεαν διάγνωση δε θα σου κάνει κανείς και λογικό ΕΚΤΟΣ αν αγοράσεις από το μαγαζί του που και πάλι..

Κάνα 20αρικο θα δώσεις. Έχω έρθει στη θέση σου, διάγνωση ίντερνετ δεν υπάρχει.

9 ώρες πριν, liakjim είπε

Ευχαριστώ @billdanos για το Sticky και για την υποστήριξη τα λοιπά μέλη.

Έβαλα και το λινκ μέσα στο κείμενο με το ερωτηματολόγιο.

Ελπίζω να τρέξει περισσότερο στον αυτόματο το όλο πράγμα.

Ναι ρε εννοείται.

Οι περισσότεροι πια θα σταματήσουν να γράφουν και να ποσταρουν χωρις καν να διαβάσουν το τελευταίο ποστ. Εφεξης θα διαβάζουν το sticky,  θα υπολογίζουν τις απώλειες, εν συνεχεία, θα ψάχνουν τα σιρ/σκοπ, θα καταλήγουν σε 2-3 μοντέλα για τα οποία θα ψάχνουν capacity τραπέζια και θα έρχονται να κουβεντιάσουμε αγκαλιασμενοι την τελική επιλογή .

Τι, όχι;

  • Haha 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για μια καλύτερη εμπειρία πλοήγησης στο site.